Stránka 125 z 140

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: úte dub 09, 2019 3:21 pm
od Jackylle
Aha, tak teď už vím proč při zvedání zadku jsem vytočila skoro celý zvedák, než se kolo odlepilo od země...
Znamená to teda naopak, že ty samoniveláky ještě nejsou úplně marné ?
Jak se pozná, že už zaslouží poslat do tlumičového nebe?

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: úte dub 09, 2019 3:49 pm
od yohn
Nemáte někdo naprodej sadu podložek na SG vč. odklonů? Jaký je vlastně bezpečný zvednutí aniž by se ničily manžety nebo klouby?

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: úte dub 09, 2019 4:28 pm
od Mira
Jackylle píše:Aha, tak teď už vím proč při zvedání zadku jsem vytočila skoro celý zvedák, než se kolo odlepilo od země...
Znamená to teda naopak, že ty samoniveláky ještě nejsou úplně marné ?
Jak se pozná, že už zaslouží poslat do tlumičového nebe?
Budeš tahat zadek po zemi. :-D

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: úte dub 09, 2019 7:11 pm
od Doro
Hej saláti, čtite aj zpětně ve vlákně. To, že to tu řada hujerů zaplevelí nesmysly, je věc jiná <:-< . Skoro šecko standardní k úpravám už bylo napsané >:-@ >>:-@@

Takže víc jak 40 mm nedávej. Jezdil sem aj s 50 mm vzadu (né vepředu!), ale to už utrpěly jízdní vlastnosti a bylo to hold poznat (ale to už sem tu taky šecko psal). Vnitřní manžeta z teho taky nebyla právě odvázaná a časem to vzdala. Teď zase 40 mm a spokojenost. Delší kosti sou nutnost, jinak de efekt trochu dokytek.

Nová zkušenost:
V drsnějším terénu (pokud někdo jede do Makedonie apod. masarků), bude nutné před horama vyndat přední kosti (nebo dát výýrazně delší) a zvážit to i u zadních, kde stačí vyndat jen jednu (kdo má novou nebo eště dobou zadní torzní tyč stabilizátoru, tak kosti nemosí řešit, bo se mu tyč asik neukroutí, jako mě).
Zkusím teď sehnat přední kosti delší min o 50 mm a testnu to. Kosti delší jen o cca 25-30 mm sou prostě napdr, bo odejdou, nebo-li, nejdou tam pevně ukotvit - vždy se povolí, sfině jedny >>:-@@ . Na takové to domácí žvýkání je to sice v pohodě, ale loňská expedice dala jasné ponaučení.
Současně s tím de ale dokytek stabilita a je třeba s tím počítat - proto kosti vzady budu nechávat (nerad bych se raz zhoupnul až na bok). Nejraději bych je nechal i vepředu nebo to prostřídám..... ale to se uvidí. Je to jako u emy, líp to bez předního stabilizátoru jezdí v terénu, ale na asfaltě je to zákeřnost sama. Při vyndání předních kostí budou ale přední manžety trpět a to tak že dost... je to něco za něco.

Budu si letos dělat další sadu na druhého forestra. Buďto svařím nebo vytočím z kulatiny...se eště uvidí. >B-)

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: úte dub 09, 2019 8:20 pm
od davidherda
Ujel jsem teď 60 000km bez předních kostí a zadních kostí, a že by trpěli manžety víc než předtím se mi nezdá, manžety jsem celkem měnil 3x za těch 140 000km co auto mám a ani jednou od té doby nemám zapojený přední stabilizátor. Ad křížení, Subaru hever si musím vypodložit víc než cihlou, aby se kolo odlepilo od země, a to jsem to auto zničil KYB + Ironmanny

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: úte dub 09, 2019 8:50 pm
od yohn
Dík Marku

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: úte dub 09, 2019 9:05 pm
od VDC
Tak životnost manžet je hlavně o štěstí. Mě odešly obě přední vnitřní manžety ještě před tím, než jsem dal podložky, tak jsem je vyměnil a do půl roku mi odešla jedna vnitřní znovu. Kupoval jsem tehdy nějaký v Kelly, ty nejlevnější. Vyměnil jsem je a od té doby je klid.

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: úte dub 09, 2019 9:21 pm
od Doro
Na přední vnější klouby dávám plastové manžety a mám celkem vysokou životnost. Nevím, jak je to u oťase, jestli tam je plastová.
Nevidím důvod, proč by měly trpět manžety při jízdě na asfaltě a vašich polňačkách, kdy k vyvěšení kola dojde vyjímečně. Tam je to šumafuk. Při křížení a jízdě marcelstylem to pude do kytek naopak rychle ;-D ....asi jako ty pneu (doteď nechápu, jak se dá v tak krátké chvíli sejmout toliko gum :-DDD ).
Stejně je to dost diskutabilní, bo mi loni vznikla trhlina v přední vnější plastové manžetě někde po cestě do Srbska - byl tam oslabený materiál a začlo toho trošku lézt ven. Sice decentně, ale nasere to. A pak si má čék vybrat, co ze všeho uvedeného a doporučeného zvolit. Ale určitě to neprasklo v terénu. Ani netuším, jak byla ta manžeta stará.

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: čtv dub 11, 2019 10:17 pm
od M a r c e l
Ten marcelstyl je na mně?

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: ned dub 14, 2019 8:48 am
od jindra58

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: ned dub 14, 2019 9:38 am
od VDC
Jindro tak to je velkej mazec !! Dobrej pacient. :-) Moc šikovnej člověk to čalounění je krásný. Za tenhle odkaz moc díky. Budu toho člověka sledovat. To mě zajímá !!

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: ned dub 14, 2019 11:05 am
od yohn
Tvl tak to je vostrej týpek

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: ned dub 14, 2019 8:10 pm
od mnov
Jindro to je pěkný odkaz. Zaujala mě tam ta poctivá hoblice, protože zrovna dneska jsem si něco podobného přivezl do garáže místo 18 mm dřevotřískového stolku. :-)

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: ned dub 14, 2019 9:25 pm
od petr
K těm vnitřním manžetám vepředu - měním je tak cca 1x ročně a možná i častěji nevím to přesně ale tak nějak to bude a je jedno co jsem tam dal , i udajné originalní přímo ze subaru jsou tak na rok, ale od jisté doby autorizákům nevěřím a asi tam mají šunty , podložky mám všude 5cm vzadu je to uplně v pohodě, vepředu bych už dal raději jen 4cm protože ty vnitřní fakt odchází rychle , venkovní zatím drží. Hodně dělá i to že je kolem nich blízko výfuk a asi je dost ohřívá , možná je to i těma kostma, já je tam občas mám občas je tam nemám, taky rychle odcházejí a klepou a nevím jaké tam dát je to všechno tak na rok >:-f

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Napsal: pon dub 15, 2019 7:56 am
od VDC
Proto jsem psal, že tam mám ty nejlevnější, co se dají koupit, protože je to především o štěstí.