Offroad úpravy Forestera a dalších
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
To sou zase odvázané názory
V postatě všichni mají pravdu v té hlavní myšlence.
Jen upřesním:
- těžký terén je konkrétně pro forestra neprůjezdný (to není slovíčkaření, ale upřesnění reality, bo pak každý mluvíte o něčem jiném a je to chaos pro ty, co to čtou a neví jistě o co jde)
- středně těžký terén už forest občas dá, ale s úpravami na autě i řidiči ( normální řidič se tam nikdy nepodívá), ale krátkodobě a s rozumem
- lehký terén je věčinou bez problémů, tam se koukne skoro každý, kdo má forestra a zajede třeba na subarusraz nebo kousek do lesa na pole apod.
K tomu za sebe přidám, že zatím nejnáročnéjší průjezdy sem jel 08/2016 v Bosně a Chorvatsku v horách na naší malé expedici s Dušanem. Věc se má tak, že pokud to člověk neuvidí sám na místě, těžko uvěří, že to de s forestrem projet a vyjet. Na záznamu z kamery to už vypadá jinak a spíše jednodušeji.
Mám zvednuto vepředu o 40 mm a vzadu o 50 mm (vzadu více, bo samoniveláky už sou trošku unavené, jinak vzadu s přehledem stačí 40 mm). Praskání manžet v souvislosti se zvednutím jsem nezaznamenal. Vzadu mi teď praskla vnitřní manžeta, ale po 290 tis. km už na to měla myslím nárok. Jednou se mi objevila malá dírka v přední vnitřní manžetě, ale to spíše vypadalo jako poškození než jako únava materiálu. Používám delší kosti, jinak v podstatě žádné změny. Průjezdnost se zvýšila dost brutálně, ale je to potřeba, bo forest je pracant se vším všudy.
- Osobně si myslím, že zvednutí forestra o 20 mm je ideální kompromis a lze ho jen doporučit. Jízdní vlastnosti se změní minimálně (pozná to jen hodně dobrý jezdec), ale průjezdnost se zvýši o dost.
- Pro ty, co potřebují častěji mimo asfalt a občas, z donucení i do tředně těžkého terénu je ideální zvednutí o 30 mm.
V obou případech je změna minimální a není nutné nic hlídat, jen u těch 30 mm už je vhodně kupovat delší přední kosti o 10-20 mm.
- Ostatní to zvednou o 40 mm a jezdí jako předtím, jen dojedou dál, bo věčinou musí a na asfaltě pocítí drobně horší vlastnosti.
S jeepem a jiným těžkým autem bych si třeba teď v zimě nepomoh, spíše naopak. V kopcích na bahně a hlavně v zimně je hmotnost auta dost zásadní. Mít před chvílí toho jeepa, visím ještě teď na louce nad potokem a škrábu se sněhukupami nahoru. Nakonec bych vyjel, ale co to oraniště, co tam vznikne. A na cestě z práce pod chalupou bych se klouzal na ledě ještě více než s forestem.
V postatě všichni mají pravdu v té hlavní myšlence.
Jen upřesním:
- těžký terén je konkrétně pro forestra neprůjezdný (to není slovíčkaření, ale upřesnění reality, bo pak každý mluvíte o něčem jiném a je to chaos pro ty, co to čtou a neví jistě o co jde)
- středně těžký terén už forest občas dá, ale s úpravami na autě i řidiči ( normální řidič se tam nikdy nepodívá), ale krátkodobě a s rozumem
- lehký terén je věčinou bez problémů, tam se koukne skoro každý, kdo má forestra a zajede třeba na subarusraz nebo kousek do lesa na pole apod.
K tomu za sebe přidám, že zatím nejnáročnéjší průjezdy sem jel 08/2016 v Bosně a Chorvatsku v horách na naší malé expedici s Dušanem. Věc se má tak, že pokud to člověk neuvidí sám na místě, těžko uvěří, že to de s forestrem projet a vyjet. Na záznamu z kamery to už vypadá jinak a spíše jednodušeji.
Mám zvednuto vepředu o 40 mm a vzadu o 50 mm (vzadu více, bo samoniveláky už sou trošku unavené, jinak vzadu s přehledem stačí 40 mm). Praskání manžet v souvislosti se zvednutím jsem nezaznamenal. Vzadu mi teď praskla vnitřní manžeta, ale po 290 tis. km už na to měla myslím nárok. Jednou se mi objevila malá dírka v přední vnitřní manžetě, ale to spíše vypadalo jako poškození než jako únava materiálu. Používám delší kosti, jinak v podstatě žádné změny. Průjezdnost se zvýšila dost brutálně, ale je to potřeba, bo forest je pracant se vším všudy.
- Osobně si myslím, že zvednutí forestra o 20 mm je ideální kompromis a lze ho jen doporučit. Jízdní vlastnosti se změní minimálně (pozná to jen hodně dobrý jezdec), ale průjezdnost se zvýši o dost.
- Pro ty, co potřebují častěji mimo asfalt a občas, z donucení i do tředně těžkého terénu je ideální zvednutí o 30 mm.
V obou případech je změna minimální a není nutné nic hlídat, jen u těch 30 mm už je vhodně kupovat delší přední kosti o 10-20 mm.
- Ostatní to zvednou o 40 mm a jezdí jako předtím, jen dojedou dál, bo věčinou musí a na asfaltě pocítí drobně horší vlastnosti.
S jeepem a jiným těžkým autem bych si třeba teď v zimě nepomoh, spíše naopak. V kopcích na bahně a hlavně v zimně je hmotnost auta dost zásadní. Mít před chvílí toho jeepa, visím ještě teď na louce nad potokem a škrábu se sněhukupami nahoru. Nakonec bych vyjel, ale co to oraniště, co tam vznikne. A na cestě z práce pod chalupou bych se klouzal na ledě ještě více než s forestem.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- jazzhill
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 253
- Registrován: úte črc 20, 2010 6:56 pm
- Jméno a příjmení: Ota Černý
- Bydliště: Krkonoše
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Forester 2.0X MY05, Impreza 2.0R 110kW MY07
- jindra58
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: pát srp 26, 2016 7:38 am
- Bydliště: Skočova Lhota
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
asi je to blbost a možná to tu už někdo řešil ale proč ty manžety které praskají neuděláte z kůže ?
Subaru Forester 2.5X MY2005
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Jindro to je opravdu blbost. Za prvé ty manžety zase tolik nepraskají, za druhé stojí 200 kus a za třetí, jak bychom to z té kůže dělali ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Tak tj mazec,kožené manžety :-Dstačí vyčinit trochu kvalitní kože,ořezat a obepnout,tj hned ,to mě teda Jindro dostalo musím říct Buď jsi provokatér,nebo amatér,nebo koželuch
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Což o to, ušít a polepit by se daly, ale jak dlouho by vydržely? A kolik by stály ....? Minimálně tak 5x tolik? Ale zase by jste byli za exoty nebo frajery. S koženejma manžetama.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- jindra58
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: pát srp 26, 2016 7:38 am
- Bydliště: Skočova Lhota
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
nejsem provokatér ani amatér ale jen dělám s poněkud staršími vozidly a tal se kožemé manžety používaly a vědšina z nich drží dodnes a ještě mne přežijí
Subaru Forester 2.5X MY2005
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Jindro napadlo mě to, že ten tip plyne z nějaké tvé zkušenosti z veteránů. Ale u nás to opravdu nejde. Jednak tam na to není místo, ty manžety jsou poměrně malý, to bude myslím stěžejní problém a pak si zkrátka nemyslím, že při našich nájezdech a zacházení by to vydrželo víc, než ta gumová manžeta za 200.
Můžeš to prosím rozvést, jakými auty se zabýváš ?
Můžeš to prosím rozvést, jakými auty se zabýváš ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Já bych ty manžety z kůže tak nezatracoval, spíše naopak. Taky si je ještě pamatuju a kdyby je někdo dokázal za rozumný peníz udělat, určitě bych do nich šel
Ale z jiného soudku .... byl by nějaký tip na funkční a přitom ne moc velkou lopatku pro "strýčka příhodu"? Trochu se ale obávám z hliníku a plastu, přeci jen to někdy může dostat zabrat např. při "přisekávání" zledovatělé krusty a pod..
Ale z jiného soudku .... byl by nějaký tip na funkční a přitom ne moc velkou lopatku pro "strýčka příhodu"? Trochu se ale obávám z hliníku a plastu, přeci jen to někdy může dostat zabrat např. při "přisekávání" zledovatělé krusty a pod..
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- jindra58
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: pát srp 26, 2016 7:38 am
- Bydliště: Skočova Lhota
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
teď sem měl na dílně Buick Serie 24 six model:24-57VDC píše:Jindro napadlo mě to, že ten tip plyne z nějaké tvé zkušenosti z veteránů. Ale u nás to opravdu nejde. Jednak tam na to není místo, ty manžety jsou poměrně malý, to bude myslím stěžejní problém a pak si zkrátka nemyslím, že při našich nájezdech a zacházení by to vydrželo víc, než ta gumová manžeta za 200.
Můžeš to prosím rozvést, jakými auty se zabýváš ?
Subaru Forester 2.5X MY2005
- jindra58
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: pát srp 26, 2016 7:38 am
- Bydliště: Skočova Lhota
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
jo a ještě něco myslím že to tu někdo psal že forester má světlou výšku 190mm ale jaké má nájezdové úhly a boční náklon sem nikde nezjistil
dík za odpověď
a jak se říká víc hlav víc ví
dík za odpověď
a jak se říká víc hlav víc ví
Subaru Forester 2.5X MY2005
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Nájezdové uhly má přesně takové jaké vyjede, co nepřekonáš nárazníkama už nedáš (osobní zkušenost)
......
ale potom je ještě další zkušenost že pokud obuješ šípáky tak nejsou nájezdové uhly limitní
......
ale potom je ještě další zkušenost že pokud obuješ šípáky tak nejsou nájezdové uhly limitní
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
U nového forejse SJ jsou hodnoty následující:
světlá výška: 220mm
nájezd. úhel přední: 25°
nájezd. úhel zadní: 26°
úhel přechodový (mezi nápravami): 23°
Starší forejsové to budou asi mít podobné.
světlá výška: 220mm
nájezd. úhel přední: 25°
nájezd. úhel zadní: 26°
úhel přechodový (mezi nápravami): 23°
Starší forejsové to budou asi mít podobné.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Rozvíjející se debatu o lopatách a rýčích v autě jsem přesunul jinam.... https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... &start=180
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Dobrý den, jsem tu nový, jak je možné kontaktovat výrobce podložek na přizvednutí zadní nápravy na Forestra?Předem děkuji.