Offroad úpravy Forestera a dalších

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14818
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Tapan »

Zkušenost nemám, ale obávám se, že tohle zadní rozpěra nespasí.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od zhor »

Asi bych jako první zkusil dát aretační šrouby do zadní nápravnice, to sváže spodek, aniž by sis omezil místo v kufru.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od podvlada »

Zkušenost nemám, ale obávám se, že vzpěra mezi tlumiče v křížení nepomůže. Pořád vytváříš jen obdélník, a ten úhlopříčně stlačíš. Chtělo by to vytvořit trojúhelník, a to ideálně prostorově, ale to bez zásadního omezení místa uvnitř nepůjde...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od VDC »

Vašku obávám se, že tuhle vlastnost neeliminuješ. To jsme si tak mysleli, že ty auta jsou tuhý. Mě se tuhle vlastnost podařilo eliminovat při opravě před dvěma lety, kdy jsem postavil nové nosníky a prahy a tím se celé auto zpevnilo natolik, že páté dveře zavřu i když stojím na jednom kole.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4920
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Makovica »

Povedal by som, ze realne je plne tuha od vyroby az tato posledna platforma, SK, posledne XV.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 944
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od barts »

Mám dotaz, měl sem výšku od středu k lemu cca 420 což bylo něco pod 1cm sériovou výšku. Vepředu mám 45mm podložky vzadu 50mm abych se dostal vepředu ke zvýšení 35mm a vzadu 40mm
Jak je možný že nějakej týden po liftu jsme měl 470 vzadu 460 vepředu což sem si říkal že jako OK. Ted jsem to přeměřil a vzadu 463 a vepředu 447mm. Nějak tomu nerozumím :-/. Auto mi připadne jakože tvrdší při přejíždění přes drobné nerovnosti. jakokdyby se spíš jen pružiny víc smrskly a drži to kosti? nebo nevím.
S litrama v nádrži to bylo +- stejně.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od zhor »

barts píše:Auto mi připadne jakože tvrdší při přejíždění přes drobné nerovnosti. jakokdyby se spíš jen pružiny víc smrskly a drži to kosti?
Tlumiče mají většinou progresivní tlumení, čím víc jdou k dorazu, tím větší odpor kladou a jsou jakoby tvrdší. Pokud máš špatné tlumiče a pružiny, tak si auto sesedne dolů, střední poloha tlumiče se přiblíží k dorazu a tlumič je pak tvrdší na hrbech, protože operuje jakby v té tvrdší části spektra.

Pokud to dobře chápu, tak jsi měl bez podložek auto o 1cm níže (420mm), než je sériová výška (430mm). Teď když odečteš výšku podložek, tak vepředu máš 402 mm a vzadu 413mm, je tak? A pokud je tlumič o 3cm níž, tak už je asi zralej na výměnu (včetně pružiny).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od VDC »

Souhlasím se Standou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 944
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od barts »

zhor píše:
Pokud to dobře chápu, tak jsi měl bez podložek auto o 1cm níže (420mm), než je sériová výška (430mm). Teď když odečteš výšku podložek, tak vepředu máš 402 mm a vzadu 413mm, je tak? A pokud je tlumič o 3cm níž, tak už je asi zralej na výměnu (včetně pružiny).
No uplně ne ted jsem našel starý zápisky a vepředu auto mělo 425 a vzadu 425 bez podložek. Tlumiče jsou všechny uplně Top stav byly na testování.
Pokud to správně chápu auto se prostě nezvedne protože pružiny jsou měký nebo unavený a spíš se pružiny smrskly.

Ted mě napadá nebylo to zkreslené to testování tlumičů kdyžý se to testovalo v téhle sestavě?
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od zhor »

Podle manuálu, je tam výška vepředu 432 a tolerance -24mm. Vzadu 435mm a tolerance -24mm.

Testování tlumičů je podle mě docela zbytečný, dělá se to na jedno zhoupnutí a z toho je prd poznat. Už jsem viděl tlumiče, který měly podle testu 80%, a když se odšroubil od horního uložení, tak dolů pístnice zaletěla jak hruška.

Většinou to je kombinace obojího, protože ten tlumič taky lehce tlačí pístnici nahoru, čímž pomáhá pružině se dostat do správné polohy. Ale největší roli tam bude hrát asi ta unavenost pružiny.
Přílohy
for_wheel_arch.jpg
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 944
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od barts »

Díky za vysvětlení nějak sem si to myslel ale chtěl jsem se ujistit. No zimu už asi odjezdím na téhle tvrdší sestavě, stejně se na tom už nemá co podělat, nižší už to snad nebude a vyšší taky ne kosti jsou nový tak snad to tahání přežijí a nebudu je muset na jaře měnit taky :-) , a na jaře vyměním komplet pružiny a uvidíme
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od StandaB »

Kdyz to mas nazvedane.
Přílohy
20201025_145641.jpg
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od StandaB »

A nestojis zrovna na rovine, muze byt seriovy hever sakra maly. :-DDD
hubajs
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 70
Registrován: čtv úno 07, 2019 7:34 am
Bydliště: kósek od Holomóca

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od hubajs »

Čauec, pořídíl jsem si peklo stroj a taky bych asi potřeboval podložky na Forester SF. [3GEARS]
Na bazošu někdo prodává až "Odzkoušené zvýšení max 6o mm".
Děláte to tu někdo taky nebo je to někdo zdejší?
Případně jaká je zde vaše cena?

Plus mám k tomu navazující dotaz. Na youtrubce tam borci krom podložek nad tlumiče/pružiny montují ještě jedny mezi kastli a rameno? Takový trojůhelník to je. Ty montujete taky? Nějak jsem se tu nedopátral odpovědi. :-()()-:

A vyrábí je tu taky někdo?
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od StandaB »

Jasne! Kofilka, nebo VDC. 60mm je uz spojen s vicero upravami. Normalne se delaji 35 - 40mm. :-)
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“