Offroad úpravy Forestera a dalších
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Offroad úpravy Forestera
alky: me stal duralovy 4mm dekl pod motor od kofilky 1800,- :good:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Offroad úpravy Forestera
To Hetzer - tak za ty prachy ho chci taky. Kdy Ti ho dělal? Myslím, že máme stejný auto, takže bude stejnej.
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Offroad úpravy Forestera
Mira: primo kofilka v rousinove
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- alky
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
- Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko
Re: Offroad úpravy Forestera
Jo, chci také, já jen zjištoval si cenu. Takhle je super. Jen jestli Kofilka umí i MY 2003?!
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Offroad úpravy Forestera
alky: pokud vim tak ano.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Offroad úpravy Forestera
kofilkovy dekly pod motor
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1376
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: Offroad úpravy Forestera
Mám na FORESTRU ochranné plechy motoru, diferáku a nádrže. Všechny jsou na koleně vyrobeny podle výresů na původních klubových stránkách. (odkaz na ně je v tématu "kapotáž podvozku forester"). Kromě toho mám světlou výšku zvětšenou podložkamI o 4 cm + 1 cm větším rozměrem pneu. Všechno se už mockrát náramně osvědčilo.
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera
Kryty z ocelového plechu, žárově pozinkované, tl. 3 mm ...cenově to vyjde do 2 tis. Kč. Výkresy jsou vedle na subaruklubu, jak upřesnil Dušan (model forestera 2003-2005, ale dá se použít i na ostatní forestříky, něco s drobnou úpravou). Až bude čas, což těžko říct, kdy bude, výkresy trošku upravím a vložím jen sem (u krytu pod motor chybí boční zakrytování a lepší ztužení + vytažení více dopředu, které fakt chybí, u krytu zadního diferáku otvory navíc a možná pevnější kotvení do podvozku).
Podle výkresů to de udělat i z duralu, jen notně dráž (hliník nechte raději odstěhovaný v Humpolci, bo je vzhledem k účelu použití naprd). Kryty jsou navrženy tak, aby byly co nejvýše a nesnižovaly světlou výšku, kryt pod motor i s ohledem na couvání a krytím svodů výfuku. Kryty pod nádrže by stačily i z tenčího plechu, ale líp z duralu....záleží, co kdo očekává a potřebuje. U mě je nejvíce využitý kryt diferáku a vany, u nádrží asi jen jeden větší škrábanec, jinak nic.
Zvednutí pomocí podložek nad tlumiče jde bez úprav a nejlevněji jen o cca 10 mm použitím silonu, duralu, oceli. Pak buďto úprava na tlumiči (destruktivní zásah do původních šroubů a silon) nebo ocelové podložky bez destrukcí na tlumiči a nebo jiná možnost s nastavením šroubů v podložce. Z oceli svařenec nebo soustružený díl (ty soustružené eště nejsou, až budou, dám foto - svařenec jsem zavrhl, tak snad to bude OK).
POZOR! u forestera 2003-2005 (novější roníky nevím, starší jsou v pohodě) je při zvednutí nutné prodloužit zadní kosti stabilizátoru - jinak se ohnou při vyvěšení kola - zatím ve stavu řešení, co s tím. Až bude jasno, podělíme se o výsledek.
Oficiálně ověřené zvednutí je o 4 cm, kdy nejsou problémy a vše normálně funguje. Současně se zvednutím je nutné hlídat manžety u poloos (hlavně přední náprava), ty špatné, poškozené či nekvalitní rády prasknou.
Kdo má LPG ať počítá, že zadek mosí zvednout o cca 2-3 cm více, než předek, bo forest s LPG obecně sedí zadkem v zemi (nemusí hned, ale velmi brzo a s jistotou).
Podle výkresů to de udělat i z duralu, jen notně dráž (hliník nechte raději odstěhovaný v Humpolci, bo je vzhledem k účelu použití naprd). Kryty jsou navrženy tak, aby byly co nejvýše a nesnižovaly světlou výšku, kryt pod motor i s ohledem na couvání a krytím svodů výfuku. Kryty pod nádrže by stačily i z tenčího plechu, ale líp z duralu....záleží, co kdo očekává a potřebuje. U mě je nejvíce využitý kryt diferáku a vany, u nádrží asi jen jeden větší škrábanec, jinak nic.
Zvednutí pomocí podložek nad tlumiče jde bez úprav a nejlevněji jen o cca 10 mm použitím silonu, duralu, oceli. Pak buďto úprava na tlumiči (destruktivní zásah do původních šroubů a silon) nebo ocelové podložky bez destrukcí na tlumiči a nebo jiná možnost s nastavením šroubů v podložce. Z oceli svařenec nebo soustružený díl (ty soustružené eště nejsou, až budou, dám foto - svařenec jsem zavrhl, tak snad to bude OK).
POZOR! u forestera 2003-2005 (novější roníky nevím, starší jsou v pohodě) je při zvednutí nutné prodloužit zadní kosti stabilizátoru - jinak se ohnou při vyvěšení kola - zatím ve stavu řešení, co s tím. Až bude jasno, podělíme se o výsledek.
Oficiálně ověřené zvednutí je o 4 cm, kdy nejsou problémy a vše normálně funguje. Současně se zvednutím je nutné hlídat manžety u poloos (hlavně přední náprava), ty špatné, poškozené či nekvalitní rády prasknou.
Kdo má LPG ať počítá, že zadek mosí zvednout o cca 2-3 cm více, než předek, bo forest s LPG obecně sedí zadkem v zemi (nemusí hned, ale velmi brzo a s jistotou).
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Offroad úpravy Forestera
Tož pravda :690: Pro jízdu-tu naši :713: je to fakt potřeba.Též budu oplechovávat až se bude z auta kouřit.Nechám to až na leden kdy na to bude konečně čas :supeer:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1515
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Offroad úpravy Forestera
Taky se chystám, ale zatím na to nějak nemá čas. Momentálně vyrábím podložky na zvýšení o 4cm. Akorát Doro píše, že je potřeba protáhnout i kosti stabilizátoru. Je to tak? To mi trochu kříží plány a asi ještě chvíli počkám. Ten plech pod motor asi protáhnu trochu víc dopředu, aby tvořil takousi nájezdovou ližinu. Teda jestli to bude možné...
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera
Vladimir_xh
Určitě protáhnout dopředu až pod nárazník, popř. dát pod přeed něho a trošku ohnout nahoru, bo takto bude chráněná hrana karosérie, teď na to nemám čas to řešit a cpát do výkresu.
Co se kostí týče, není problém s tím jezdit, ale ty kosti se při vyvěšení kola hold ohýbají, ale neprasknou, neurvou se apod.
Navržená alternativa, nad kterou uvažuju je kosti rozebrat, rozříznout kolmo v půlce, na tyčky kosti nasunout trubku s tl. stěny 3 mm, ta mosí být rozříznutá podél (zářez cca 4 mm - pro svár podél) a tu nasunout na tyčky kosti (prodloužení cca do 2 cm by mohlo stačit) a celek provařit podél i kolmo. Jen nevím, pokud kost obsahuje plastové lůžko čepu, jak to pořešit a rozebrat/složit....nemám na to teď čas, mosí počkat, nebo to někdo zkuste a dejte vědět...
Určitě protáhnout dopředu až pod nárazník, popř. dát pod přeed něho a trošku ohnout nahoru, bo takto bude chráněná hrana karosérie, teď na to nemám čas to řešit a cpát do výkresu.
Co se kostí týče, není problém s tím jezdit, ale ty kosti se při vyvěšení kola hold ohýbají, ale neprasknou, neurvou se apod.
Navržená alternativa, nad kterou uvažuju je kosti rozebrat, rozříznout kolmo v půlce, na tyčky kosti nasunout trubku s tl. stěny 3 mm, ta mosí být rozříznutá podél (zářez cca 4 mm - pro svár podél) a tu nasunout na tyčky kosti (prodloužení cca do 2 cm by mohlo stačit) a celek provařit podél i kolmo. Jen nevím, pokud kost obsahuje plastové lůžko čepu, jak to pořešit a rozebrat/složit....nemám na to teď čas, mosí počkat, nebo to někdo zkuste a dejte vědět...
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Mráča
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1364
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Jiri Mraček
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera
Pratele,me by se hodil takovy kryt na me legacy 95.Jezdim snim do lesa a docela by se hodil :D :D .
Je to mozne z realizovat?
Je to mozne z realizovat?
WRX 08
Re: Offroad úpravy Forestera
Hele a co ty kosti v půlce přeříznout, vyříznout na nich závit a sešroubovat pomocí tý šestihraný spojovačky a kontramatek.Potom by se s tím dalo líp experimentovat. :655:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera
Noo, tuto variantu jsme v Třeboni uvažovali, ale vzhledem k zeslabení závitem zase zavrhli, což nic neurčuje, že je to špatná úvaha, jen ta kost je dost malého průměru a životnost pak nemusí být nejlepčí.DDDD píše:Hele a co ty kosti v půlce přeříznout, vyříznout na nich závit a sešroubovat pomocí tý šestihraný spojovačky a kontramatek.Potom by se s tím dalo líp experimentovat. :655:
Klidně to vyzkoušej a dej vědět. Fungovat by to ale mělo určitě, jen obavy z tuhosti spoje hold zůstávají otázkou na vyzkoušení - je tu manáhání v krutu a tahu (velký tlak snad moc ne, když se kost prodlouží....ovšem s tím tlakem si jistý nejsem, jak velký tam je normálně, je-li vůbec nějaký), což šroubový spoj nerad.
Ale nejsem strojař, tak až tak do hloubky nevidím.
Na otestování ideální délky ale jistě vhodné řešení.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1515
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Offroad úpravy Forestera
To Doro: Díky za bližší info. To prodloužení kostí pomocí závitové tyče s vnitřním závitem mě napadlo taky. Protože to vaření se mi moc nezdá. Ještě jsem na kosti pořádně nekoukal, tak vařím z vody, ale pokud tam budou nějaké plastové či pryžové části, tak bych se bál že se vyhřejou. Musím na to kouknout, abych tu neplácal nějaké píp..oviny.
Ten šusplech ocel, tloušťka 3mm bude stačit, ne? Aby to nebylo moc těžký. Předpokládám, že když měníte olej tak ho sundaváte celý. Žádný servisní otvor jsem na fotkách neviděl.
Ten šusplech ocel, tloušťka 3mm bude stačit, ne? Aby to nebylo moc těžký. Předpokládám, že když měníte olej tak ho sundaváte celý. Žádný servisní otvor jsem na fotkách neviděl.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D