Offroad úpravy Forestera a dalších

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od hetzer »

alky: me stal duralovy 4mm dekl pod motor od kofilky 1800,- :good:
Obrázek
Obrázek
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od Mira »

To Hetzer - tak za ty prachy ho chci taky. Kdy Ti ho dělal? Myslím, že máme stejný auto, takže bude stejnej.
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od hetzer »

Mira: primo kofilka v rousinove
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
alky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od alky »

Jo, chci také, já jen zjištoval si cenu. Takhle je super. Jen jestli Kofilka umí i MY 2003?!
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od hetzer »

alky: pokud vim tak ano.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od hetzer »

kofilkovy dekly pod motor
Přílohy
dekl na imprezu 4mm
dekl na imprezu 4mm
dekl na forestra 5mm
dekl na forestra 5mm
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1376
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od Dušan »

Mám na FORESTRU ochranné plechy motoru, diferáku a nádrže. Všechny jsou na koleně vyrobeny podle výresů na původních klubových stránkách. (odkaz na ně je v tématu "kapotáž podvozku forester"). Kromě toho mám světlou výšku zvětšenou podložkamI o 4 cm + 1 cm větším rozměrem pneu. Všechno se už mockrát náramně osvědčilo.
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od Doro »

Kryty z ocelového plechu, žárově pozinkované, tl. 3 mm ...cenově to vyjde do 2 tis. Kč. Výkresy jsou vedle na subaruklubu, jak upřesnil Dušan (model forestera 2003-2005, ale dá se použít i na ostatní forestříky, něco s drobnou úpravou). Až bude čas, což těžko říct, kdy bude, výkresy trošku upravím a vložím jen sem (u krytu pod motor chybí boční zakrytování a lepší ztužení + vytažení více dopředu, které fakt chybí, u krytu zadního diferáku otvory navíc a možná pevnější kotvení do podvozku).
Podle výkresů to de udělat i z duralu, jen notně dráž (hliník nechte raději odstěhovaný v Humpolci, bo je vzhledem k účelu použití naprd). Kryty jsou navrženy tak, aby byly co nejvýše a nesnižovaly světlou výšku, kryt pod motor i s ohledem na couvání a krytím svodů výfuku. Kryty pod nádrže by stačily i z tenčího plechu, ale líp z duralu....záleží, co kdo očekává a potřebuje. U mě je nejvíce využitý kryt diferáku a vany, u nádrží asi jen jeden větší škrábanec, jinak nic.

Zvednutí pomocí podložek nad tlumiče jde bez úprav a nejlevněji jen o cca 10 mm použitím silonu, duralu, oceli. Pak buďto úprava na tlumiči (destruktivní zásah do původních šroubů a silon) nebo ocelové podložky bez destrukcí na tlumiči a nebo jiná možnost s nastavením šroubů v podložce. Z oceli svařenec nebo soustružený díl (ty soustružené eště nejsou, až budou, dám foto - svařenec jsem zavrhl, tak snad to bude OK).
POZOR! u forestera 2003-2005 (novější roníky nevím, starší jsou v pohodě) je při zvednutí nutné prodloužit zadní kosti stabilizátoru - jinak se ohnou při vyvěšení kola - zatím ve stavu řešení, co s tím. Až bude jasno, podělíme se o výsledek.
Oficiálně ověřené zvednutí je o 4 cm, kdy nejsou problémy a vše normálně funguje. Současně se zvednutím je nutné hlídat manžety u poloos (hlavně přední náprava), ty špatné, poškozené či nekvalitní rády prasknou.
Kdo má LPG ať počítá, že zadek mosí zvednout o cca 2-3 cm více, než předek, bo forest s LPG obecně sedí zadkem v zemi (nemusí hned, ale velmi brzo a s jistotou).
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
DDDD
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv srp 27, 2009 9:57 pm

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od DDDD »

Tož pravda :690: Pro jízdu-tu naši :713: je to fakt potřeba.Též budu oplechovávat až se bude z auta kouřit.Nechám to až na leden kdy na to bude konečně čas :supeer:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od Vladimir_xh »

Taky se chystám, ale zatím na to nějak nemá čas. Momentálně vyrábím podložky na zvýšení o 4cm. Akorát Doro píše, že je potřeba protáhnout i kosti stabilizátoru. Je to tak? To mi trochu kříží plány a asi ještě chvíli počkám. Ten plech pod motor asi protáhnu trochu víc dopředu, aby tvořil takousi nájezdovou ližinu. Teda jestli to bude možné...
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od Doro »

Vladimir_xh
Určitě protáhnout dopředu až pod nárazník, popř. dát pod přeed něho a trošku ohnout nahoru, bo takto bude chráněná hrana karosérie, teď na to nemám čas to řešit a cpát do výkresu.
Co se kostí týče, není problém s tím jezdit, ale ty kosti se při vyvěšení kola hold ohýbají, ale neprasknou, neurvou se apod.

Navržená alternativa, nad kterou uvažuju je kosti rozebrat, rozříznout kolmo v půlce, na tyčky kosti nasunout trubku s tl. stěny 3 mm, ta mosí být rozříznutá podél (zářez cca 4 mm - pro svár podél) a tu nasunout na tyčky kosti (prodloužení cca do 2 cm by mohlo stačit) a celek provařit podél i kolmo. Jen nevím, pokud kost obsahuje plastové lůžko čepu, jak to pořešit a rozebrat/složit....nemám na to teď čas, mosí počkat, nebo to někdo zkuste a dejte vědět...
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Mráča
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1364
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Jiri Mraček
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od Mráča »

Pratele,me by se hodil takovy kryt na me legacy 95.Jezdim snim do lesa a docela by se hodil :D :D .
Je to mozne z realizovat?
WRX 08
Uživatelský avatar
DDDD
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv srp 27, 2009 9:57 pm

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od DDDD »

Hele a co ty kosti v půlce přeříznout, vyříznout na nich závit a sešroubovat pomocí tý šestihraný spojovačky a kontramatek.Potom by se s tím dalo líp experimentovat. :655:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od Doro »

DDDD píše:Hele a co ty kosti v půlce přeříznout, vyříznout na nich závit a sešroubovat pomocí tý šestihraný spojovačky a kontramatek.Potom by se s tím dalo líp experimentovat. :655:
Noo, tuto variantu jsme v Třeboni uvažovali, ale vzhledem k zeslabení závitem zase zavrhli, což nic neurčuje, že je to špatná úvaha, jen ta kost je dost malého průměru a životnost pak nemusí být nejlepčí.
Klidně to vyzkoušej a dej vědět. Fungovat by to ale mělo určitě, jen obavy z tuhosti spoje hold zůstávají otázkou na vyzkoušení - je tu manáhání v krutu a tahu (velký tlak snad moc ne, když se kost prodlouží....ovšem s tím tlakem si jistý nejsem, jak velký tam je normálně, je-li vůbec nějaký), což šroubový spoj nerad.
Ale nejsem strojař, tak až tak do hloubky nevidím.
Na otestování ideální délky ale jistě vhodné řešení.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Offroad úpravy Forestera

Příspěvek od Vladimir_xh »

To Doro: Díky za bližší info. To prodloužení kostí pomocí závitové tyče s vnitřním závitem mě napadlo taky. Protože to vaření se mi moc nezdá. Ještě jsem na kosti pořádně nekoukal, tak vařím z vody, ale pokud tam budou nějaké plastové či pryžové části, tak bych se bál že se vyhřejou. Musím na to kouknout, abych tu neplácal nějaké píp..oviny.
Ten šusplech ocel, tloušťka 3mm bude stačit, ne? Aby to nebylo moc těžký. Předpokládám, že když měníte olej tak ho sundaváte celý. Žádný servisní otvor jsem na fotkách neviděl.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“