Automatické měření tlaku v pneumatikách

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Automatické měření tlaku v pneumatikách

Příspěvek od Tomáš1002 »

Já byl včera u Freye v Praze a viděl jsem tam něco, co se tvářilo bezdrátově :811: . Moc jsem to ale nezkoumal, tak se možná pletu.
Ale určitě bezdrátový byl hlídač tlaku v pneumatikách, to se mi zdá docela šikovné. Čidlo je přidělané zevnitř na ventilku, takže pokud někdo mění pneu na discích, dá se to tam snadno šoupnout a už to měří :supeer: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od tango »

A jak je to z vyhodnocováním toho tlakuku :?: . To hlásí někde na displey, nevíš Tome :?: :655:
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj, tango, máš pak v interiéru více či méně hnusnou pixlu s obrázkama a číslíčkama :-) Dokonce ty lepší měřej i teplotu a přepočítávaj tlak i když jsou pneu zahřáté.

Pak se tam nastaví, jakej máš předepsanej tlak a ono to při poklesu o určitý procento varuje nebo pořád řve, že je tlak moc nízkej a bliká ti (nebo jinak signalizuje), který kolo.

Jako je to pěkná sranda, ale na můj vkus moc peněz za moc málo muziky.

Navíc, když máš 2 nebo více sad kompletních kol (ráfky + disky), tak si musíš za nemalý peníz dokoupit další snímače (pokud chceš, aby ti to fungovalo s kteroukoliv sadou).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od tango »

TAk s těma problémama to znám od kámoše co P407 :725: . Furt tam něco hlásí, bliká a stále píše tohle a tam to :10125: . No jenom mně to zajímá jak to funguje u Subaru a jak tak koukám úplně stejně na :725:
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od HonzaCZ »

tango: Já psal o přídavném systému, to se Subaru nemá nic společného. Tak teď akorát nevím, jestli Tomáš myslel toto a nebo že viděl něco přímo originál montované do Subaru :655:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od tango »

Já tomu rozumím, ale nepochybuju o tom, že to blbne úplně stejně :655:
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od Harry »

Elektronický snímač (senzor) tlaku v pneu

Original Subaru ve třetí čtvrtině stránky: http://www.acboom.cz/subaru/html/servis_technologie.php

Universální: http://www.maxim-pneu.cz/specialni-ventilky/

http://www.neuzil.cz/Article.asp?nDepar ... ticleID=51
Retrofit_ kit_ je_ sada_ univezálních_ elektronických_ ventilů_ vhodných_ k_ instalaci_ na_ většinu vozidel..jpg
Retrofit_ kit_ je_ sada_ univezálních_ elektronických_ ventilů_ vhodných_ k_ instalaci_ na_ většinu vozidel..jpg (79.64 KiB) Zobrazeno 7193 x
Tire Pressure Monitoring Systems.jpg
Tire Pressure Monitoring Systems 001.jpg
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od Tomáš1002 »

HonzaCZ píše:tango: Já psal o přídavném systému, to se Subaru nemá nic společného. Tak teď akorát nevím, jestli Tomáš myslel toto a nebo že viděl něco přímo originál montované do Subaru :655:
Přídavné, montovatelné do čehokoli.
Subaru Forester 2,5XT 2011
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od tango »

Vypadá to zajímavě, ale jak se to chová, když jsou rozdílné teploty :?: . Ráno kolem 10 a odpoledne třeba 30 :655: . Silnice je rozpálená i klidně na 50 stupňů to musí blbnout ne :?:
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od Harry »

To by mne nevzrušovalo. :845: Ten levný systém signalisuje pouze pokles pod danou hodnotu, údajně pokud je větší než 0,3 atm, ten drahý může teplotní vliv eliminovat.
Zatím to má signalisovat pouze pokles, nikoliv konkrétní hodnoty. Proto se to nastavuje.
http://lnk.nu/ddpneu.cz/12ed.html
Četl jsem to rychle, protože to nemíním použít, takže bych se mohl i zmýlit, nebo je třeba už něco nového.... :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od HonzaCZ »

tango: Spousta z nich má eliminaci chyby, protože měří i teplotu a tak si dokážou přepočítat tlak. Jinak já jsem jednou řešil, jak se to tak asi může lišit a ona ta chyba je ani ne 0,2 atm (jako studené pneu vs. zahřáté jízdou). Takže taková ta doporučení, že foukat pneu jen na studeném autě jsou ok, ale když budou penu ohřáté a frktnete tam o 0,2 víc, tak se nemůže nic stát.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Parkovaci asistent

Příspěvek od tango »

Dobrá, kolega to má na autě a neustále to hlási nějaké :blabla: . Bere tov potaz i vyvážení kol a to mu hlásí stále, přitom je má ok :713: . Je to nějaký divný, až moc přetechnizovaný :850:
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automatické měření tlaku v pneumatikách

Příspěvek od HonzaCZ »

Oživuji. Přesunuto z Naše malé prohry

Tak teď už mě jen trápí, jak příště detekovat ten defekt. Nepoznal jsem ani zadní, ani přední. Pneu kontroluji možná až paranoidně pohledem téměř před každou cestou, ráno nebo po delším odstavení vždy. Jednou za 500-1000 km kontroluji i tlak manometrem. Ale vždy jsem zatím měl hřebík/šroub, případně nýt z příčného prahu. Takže to utíkalo velice pomalu a všiml jsem si. Tohle utíkalo velice rychle, ale zase ne tak rychle, aby to bylo poznat při kontrole ihned po ráně. Dokonce jsem přesvědčenej, že to hned po tý ráně ani neutíkalo a začalo až tím, jak jsem po tom jel a ta bočnice pracovala.

Alespoň jsem vyzkoušel, že VDC tak citlivý není a pro rozblikání kontrolky AWD by bylo nutné dát zřejmě úplně jiný rozměr kola.

Nějaké zkušenosti se senzory? To bych ale musel mít 2 sady. Jak dlouho tam vydrží baterka (v čidlech) nebo nejsou nějaká pasivní čidla, která by se napájela třeba indukčně nebo tím, jak se točí s kolem? Není pak problém s vyvážením? Čínu z ebaye nebo čínu za tisíce u nás?

Ještě by šlo konečně se poprat se čtením dat z CAN BUSu a detekovat nízký tlak dle srovnání rychlostí jednotlivých kol. Hodnoty rychlostí kol pro VDC jsou reprezentovány 16 bit čísly a rozlišení je tak na setiny km/h. Když se bude profil zmáčknuté gumy lišit o 10 %, tak už to je 3 % rozdíl oproti ostatním kolům, což je snadno měřitelné a vyhodnotitelné.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Automatické měření tlaku v pneumatikách

Příspěvek od M a r c e l »

tohle me taky zajima...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Stingray
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 24, 2014 4:28 pm
Jméno a příjmení: Jan Pecold

Re: Automatické měření tlaku v pneumatikách

Příspěvek od Stingray »

Co jsem se tak zatím dověděl, tak čidla mají baterie zadělaný natvrdo a vydrží to pár let. Pak se musí koupit celý nový :-ú
Dokud to nebude s vyměňovací baterií, tak je to ekonomickej nesmysl..
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“