Montaz dodatecnych budiku do Imprezy MY2008

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
iaacek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: pon zář 14, 2009 2:12 pm
Bydliště: Valasske Mezirici/Brno

Montaz dodatecnych budiku do Imprezy MY2008

Příspěvek od iaacek »

Uz od porizeni auta jsem se rozhodoval, zda si tam domontovat par dodatecnych budiku. Hodne casu jsem stravil brouzdanim po zahranicnich forech a hledal navody, tipy, jake a kolik budiku poridit, kam je umistit atd.

Nakonec jsem se rozhodl pro tyto: http://prosportgauges.com/premium-serie ... auges.aspx Je to serie s metrickou stupnici, prumer 52mm, bilo/cervene podsviceni. Dle nazoru na siti jsou spolehlive za rozumnou cenu a hlavne jejich cervene podsviceni je takrka identicke s cervenym podsvicenim palubky. Soucasne s vybiranim budiku uz jsem resil umisteni. Nejprve jsem je chtel umistit na levy A-sloupek, ale tam je treba vymenit ten plastovy kryt za jiny s drzaky budiku a ten pro nove imprezy neni nikde na prodej. Nasel jsem v US manika, co je vyrabi a rozesila lidem z IWSTI fora, ale nakonec jsem to zavrhl. U techto budiku nejde serizovat intenzita podsviceni a nechtel jsem, aby me to v noci oslnovalo. Rozhodl jsem se je zabudovat do strednich pruduchu klimatizace, aby me v noci zbytecne nerusily ve vyhledu.

Koupil jsem tedy budik na teplotu vody a oleje, adapter na cidlo teploty vody do hadice vedouci ke chladici a redukci na cidlo teploty oleje na blok motoru (nad 3. valec).

Faze 1: uprava stredovych pruduchu.
Zacal jsem s timto, pac kdyby neco neklaplo, tak jen koupim nove a vse bude v puvodnim stavu.
Demontaz:
- otevrit dvere spolujezdce
- s citem "odpacit" bocni plast palubky a povolit sroubek te stribrne listy nad prihradkou spolujezdce
- listu vycvakat az ke stredu. Tam trochu drzi, takze za pomoci stare telefonni karty vyloupnout cely stredovy ramecek vcetne pruduchu
- odcvakat pruduchy od ramecku

Uprava:
- vybrat vsechny lamely
- vlozit kalisky budiku a pripajet tavnou pistoli (2 svisle zadni lamely tam mohou zustat)
- odmerit a rozrezat vodorovne predni lamely (rezat i pod spravnym uhlem), dobrousit na pozadovany uhel a prilepit sekundovym lepidlem. Tohle byla ta nejvetsi drbacka.

Pak jsem to smontoval zpet a vlozil budiky, abych videl, jak to bude vypadat. Spokojen s vysledkem jsem se pustil do cidel.

Faze 2: cidla.
Zacal jsem vodou. Pro jistotu jsem si sehnal nahradni horni hadici (origo od subaru za cca 650,--, nicmene jsem ji nepouzil a tak se mi ted doma vali). Pro info: ma prumer 38mm tak jako drtiva vetsina Subaru.
Z chladice jsem injekcni strikackou a hadickou odsal tolik kapaliny co slo. Nozem jsem rozrezal hadici zhruba uprostred a do plechovky chytal zbytek kapaliny (moc ji nebylo). Odmeril jsem na hadici silu adapteru a udelal dalsi rez. Pak uz je to jen otazka navleceni pasku a natlaceni adapteru na hadice. Adapter jsem ukostril a nasrouboval cidlo, jehoz zavit jsem dostatecne omotal teflonovou paskou.
Pri montazi cidla na teplotu oleje jsem ale trochu narazil. Primo nad zaslepou, ktera je nad 3. valcem je hadicka s vodou. Je primo na ni a zavazi jak nejvic muze. Tata, ktery me u prace pozoroval, mi zacal ten olej rozmlouvat. Je to celkem blbe dostupne, ale ta hadicka je celkem pruzna a da se na chvili odtlacit (nicmene stale je potreba odmontovat skoro cele sani). Nakonec jsem si teda rekl, ze to jeste promyslim a jestli treba nenajdu vhodnejsi umisteni. Jenze na adapteru pod olejovym filtrem bude teplota zkreslena a pak uz to jde jen s dalsim adapterem k origo cidlu tlaku oleje, co je pod alternatorem. Do zimy uz jsem se k tomu nedostal a ted uz to bude nejspis na novem majiteli, pac budu auto prodavat.

Faze 3: zapojeni.
Kabel od snimace teploty vody jsem protahl pruchodkou na prave strane auta. Je obrovska a usti primo za ventilatorem u spolujezdce. Da se tam sahnout zespoda bez nutnosti demontaze ventilatoru. Moc mista tam neni, ale jde to.
Napajeni jsem pak bral z vnitrni pojistkove skrinky za pomoci pracovnich micro pojistek: http://www.stualarm.cz/kategorie/auto-e ... /-jistice/?
Budiky maji celkem 4 vyvody: kostra, +12V stalych (kvuli pameti), +12V po otoceni klicku nebo nastartovani, +12V po zapnuti svetel. Ten posledni slouzi ke zmene barev (bez svetel bile podsviceni, se svetly cervene). Jelikoz jsem chtel stale cervene, tak jsem ho ignoroval. Zapojil jsem pojistky a kostru a vse bezelo na prvni pokus jak ma.
Par tipu:
- konektor od cidla je potreba fest zastrcit, pokud budik nema signal s cidla, blika.
- pri protahovani kabelu palubkou doporucuji oba konce zaizolovat, at se to nekde s necim neskrizi

Zkusenosti:
- rucicka teploty vody se zacne hybat uz po cca 3.5km (odpozorovano v pri venkovni teplote 0°C0
- po cca 10km uz je na cca 90°C
- pri beznem provozu je teplota 88-90°C
- jednou mi teplota vyskocila na 98°C, bylo to po delsi ceste na dalnici v lete a okamzitem zastaveni v kolone. Pri 95°C se sepla sahara a teplota sla pomalicku dolu.

S vysledkem jsem opravdu velmi spokojen. Funguje bezvadne, opticky krasne zapada do interieru. Je to sice jen takova hracicka navic, ale me proste takove veci bavi :657:

PS: nektere fotky jsou foceny mobilem, omluvte snizenou kvalitu...
Přílohy
Vyndane stredove pruduchy, lamely vybrany.
Vyndane stredove pruduchy, lamely vybrany.
Vlozene a zajistene kalisky, pripraveno na pripajeni tavnou pistoli.
Vlozene a zajistene kalisky, pripraveno na pripajeni tavnou pistoli.
Napajene kalisky a jedna strana komplet vcetne lamel.
Napajene kalisky a jedna strana komplet vcetne lamel.
Smontovano a vlozeny budiky jen pro predstavu, jak to bude vypadat.
Smontovano a vlozeny budiky jen pro predstavu, jak to bude vypadat.
Namontovany snimac teploty vody.
Namontovany snimac teploty vody.
Detail palubky po finalnim zapojeni.
Detail palubky po finalnim zapojeni.
Cela palubka pri nastartovanem motoru ve dne.
Cela palubka pri nastartovanem motoru ve dne.
Palubka pri nastartovanem motoru v noci.
Palubka pri nastartovanem motoru v noci.
Impreza MY2008 2.0R Sport - Obrázek
Uživatelský avatar
SMARTIN
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon srp 24, 2009 2:06 pm
Bydliště: Nový Hrozenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaz dodatecnych budiku do Imprezy MY2008

Příspěvek od SMARTIN »

Moc pěkná práce :pr:
SMARTIN
Subaru Outback '05 2,5i MT ( US verze )
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaz dodatecnych budiku do Imprezy MY2008

Příspěvek od seatik »

Moc pekna prace,super napad :supeer:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Montaz dodatecnych budiku do Imprezy MY2008

Příspěvek od tango »

pěkná práce jo, ale jak pak funguje ofuk atd. :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
iaacek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: pon zář 14, 2009 2:12 pm
Bydliště: Valasske Mezirici/Brno

Re: Montaz dodatecnych budiku do Imprezy MY2008

Příspěvek od iaacek »

Ofuk ofukuje normalne, jen se uz neda nastavovat smer. Ten je ted napevno a fouka mezi sedadla doprostred mirne nahoru. Budiky jsou zezadu chraneny tim kaliskem, do nejz jsou vlozeny. V nem je jen maly otvor pro kablik s napajenim a od cidla.

Tady na techto schematech je to pekne videt:
Obrázek
Po sundani kryciho panelu na boku u spolujezdce se povoli sroub (1) na liste 21. Prava pulka se odcvaka celkem jednoduse, ale na odloupnuti zbytku uz je potreba nejlepe starou kreditkou zapacit i pod stredovy ramecek 12. Je totiz spojen s 21 packama. Listu 21 neni potreba vytahovat celou, jde totiz o hlavne o ten stredovy ramecek 12, na kterem jsou zezadu na packach ty stredove pruduchy 11, ktere uz pak jdou bez problemu vyndat.

Obrázek
No a hned za temi stredovymi pruduchy je vedeni ventilace, dil 5. Do nej jsem zespodu udelal dirku, kterou jsou protazeny kabely.

Takze az na nemoznost nastavovat smer stredovych pruduchu vse funguje jak doposud. No a s ohledem na to, ze mam vetsinou topeni/klimu nastavenu na foukani na sklo nebo skla + nohy, tak s tim nemam nejmensi problem :drive:
Impreza MY2008 2.0R Sport - Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“