12 V a 5 V příslušenství ve vozidle a jeho napájení
- bushmanski
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 158
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel Budín
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolik 12 V zásuvek máš, tolikrát jsi člověkem...
Pro všechny zásuvkáře: v Makru mají rozdvojky až rozčtyřky na kroucenym kabelu za 69 :850:
někdy Tě posere pták, někdy posereš ty jeho...
Re: Kolik 12 V zásuvek máš, tolikrát jsi člověkem...
Tak ještě k tomu nabíjení přístrojů přes USB.
Standard USB určuje, že maximální proudová zátěž připojeného zařízení je (bavíme se o USB 2.0) 0,5 A a to za současně probíhající high-speed komunikace (480 Mbit/s). To je asi docela obecně známo.
Dále však je standard rozšířen o jistou část, právě ohledně nabíjení. Ta říká, že pokud snížíme rychlost komunikace (na full nebo low speed), tak může procházet víc proudu. V limitní situaci lze zakázat komunikaci (na HW úrovni) úplně a přes klasický USB 2.0 port (a všechny mini, micro atd varianty) může procházet až 1,8 A. Toho se docílí, že mezi datové vodiče (D+, D-) se zapojí odpor 200 Ohm. (originál USB nabíječka do zásuvky HTC tam má cca 100 Ohm)
Kompatibilní zařízení pozná, že je vypnuta komunikace a že se tím pádem na druhé straně kabelu jedná o čistě nabíjecí zdroj a podle toho upraví své charakteristiky nabíjení. Přesně podle toho např. Androidí zařízení poznaj, jestli je Charging (USB) nebo Charging (AC) - tedy z USB portu nebo ze zásuvky. Pak jsou ještě další možnosti, jak zařízení říct, že je např. v autosadě (různé uzemnění pinů navzájem atd, to jsem moc nezkoumal a už to není, dle mého, součástí standardu a každej výrobce si to seká, jak se mu chce).
Co se týče mého případu, tak ten 2-portový USB adaptér do auta, co mám, má jeden port iPhone/iPod kompatibilní, což, jak jsem zjistil po jeho demontáži, znamená přesně to, že jsou mezi datovými piny nějaké odpory. iPhone se ale bez této "fíčury" nenabíjí vůbec (v kompu samozřejmě jo, ale tam musí mít aktivní datové spojení).
No a samozřejmě já jako blbec, jsem ten "kompatibilní" port vyvedl na panel dopředu, protože žádnou iVěc nemám, kdyby si u mě chtěl někdo třeba takovou věc nabít. A druhý port je vyvedený k držáku pro telefon. V době, kdy jsem měl HTC TyTNII / Kaiser to bylo jedno, protože ten tuhle fíčuru nebral v potaz a vzal si tolik proudu, kolik potřeboval a samozřejmě kolik mu zdroj dal.
No a nový HTC je samozřejmě lepší, úžasný a bez namáčení, takže tuto fíčuru podporuje a v autě ukazuje, že nabíjí z USB a tím pádem se samo limituje na 0,5 A a při spuštění navigačního SW se i přes připojení k adaptéru vybíjí minimálně proudem 0,1 A, což sice není moc, ale člověk pak někam přijede a má na půl vybitý telefon, což je na prd.
Takže řešení jsou v zásadě 3:
1) Rozkuchat USB adaptér a odpor do něj připojit
2) Rozkuchat USB kabel nebo redukci (např. miniUSB -> microUSB) a odpor do ní zaintegrovat
3) Někde jsem se dočetl, že existuje přímo redukce, která to už má integrované, ale zatím jsem po ní nepátral
4) Samozřejmě v neposlední řadě je možnost si koupit adaptér, který to přímo má v sobě
Standard USB určuje, že maximální proudová zátěž připojeného zařízení je (bavíme se o USB 2.0) 0,5 A a to za současně probíhající high-speed komunikace (480 Mbit/s). To je asi docela obecně známo.
Dále však je standard rozšířen o jistou část, právě ohledně nabíjení. Ta říká, že pokud snížíme rychlost komunikace (na full nebo low speed), tak může procházet víc proudu. V limitní situaci lze zakázat komunikaci (na HW úrovni) úplně a přes klasický USB 2.0 port (a všechny mini, micro atd varianty) může procházet až 1,8 A. Toho se docílí, že mezi datové vodiče (D+, D-) se zapojí odpor 200 Ohm. (originál USB nabíječka do zásuvky HTC tam má cca 100 Ohm)
Kompatibilní zařízení pozná, že je vypnuta komunikace a že se tím pádem na druhé straně kabelu jedná o čistě nabíjecí zdroj a podle toho upraví své charakteristiky nabíjení. Přesně podle toho např. Androidí zařízení poznaj, jestli je Charging (USB) nebo Charging (AC) - tedy z USB portu nebo ze zásuvky. Pak jsou ještě další možnosti, jak zařízení říct, že je např. v autosadě (různé uzemnění pinů navzájem atd, to jsem moc nezkoumal a už to není, dle mého, součástí standardu a každej výrobce si to seká, jak se mu chce).
Co se týče mého případu, tak ten 2-portový USB adaptér do auta, co mám, má jeden port iPhone/iPod kompatibilní, což, jak jsem zjistil po jeho demontáži, znamená přesně to, že jsou mezi datovými piny nějaké odpory. iPhone se ale bez této "fíčury" nenabíjí vůbec (v kompu samozřejmě jo, ale tam musí mít aktivní datové spojení).
No a samozřejmě já jako blbec, jsem ten "kompatibilní" port vyvedl na panel dopředu, protože žádnou iVěc nemám, kdyby si u mě chtěl někdo třeba takovou věc nabít. A druhý port je vyvedený k držáku pro telefon. V době, kdy jsem měl HTC TyTNII / Kaiser to bylo jedno, protože ten tuhle fíčuru nebral v potaz a vzal si tolik proudu, kolik potřeboval a samozřejmě kolik mu zdroj dal.
No a nový HTC je samozřejmě lepší, úžasný a bez namáčení, takže tuto fíčuru podporuje a v autě ukazuje, že nabíjí z USB a tím pádem se samo limituje na 0,5 A a při spuštění navigačního SW se i přes připojení k adaptéru vybíjí minimálně proudem 0,1 A, což sice není moc, ale člověk pak někam přijede a má na půl vybitý telefon, což je na prd.
Takže řešení jsou v zásadě 3:
1) Rozkuchat USB adaptér a odpor do něj připojit
2) Rozkuchat USB kabel nebo redukci (např. miniUSB -> microUSB) a odpor do ní zaintegrovat
3) Někde jsem se dočetl, že existuje přímo redukce, která to už má integrované, ale zatím jsem po ní nepátral
4) Samozřejmě v neposlední řadě je možnost si koupit adaptér, který to přímo má v sobě
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Kolik 12 V zásuvek máš, tolikrát jsi člověkem...
Kdysi jsem se snažil udělat onboard mutimetr (voltmetr + asi 4 teploměry) a k tomu jsem potřeboval stabilizovaných 5 V. Vzal jsem úplně nejobyčejnější USB dobíječku 5V 2A. Už z výroby měla zapojeny jen napěťové konektory. Dobíjela bez problémů HTC X7500, TomTom One a jiné. Jediné co s ní něšlo dobíjet byl synův Creative Zen MP3 přehrávač, který šel dobíjet jen přes USB počítače, nakterém byly nainstalovány ovladače od Creativu :713: Naštěstí v rychlém sledu dvakrát po sobě odešel OLED display a Zen šel :zachod:
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolik 12 V zásuvek máš, tolikrát jsi člověkem...
Tak jsi mi právě objasnil, proč mi můj krásně vyvedený usb nabíjecí kabel k navigaci s mým Samsungem Omnia B7610 taky nefunguje a nefungujou mi v autě ani žádný jiný nabíjecí kabely co jich mám. Přišel jsem na to den před odjezdem na dovolenou, takže už jsem to nestihl opravit a musel jsem mít zapojenej měnič a v něm síťovou nabíječku.HonzaCZ píše:Tak ještě k tomu nabíjení přístrojů přes USB.
Jinak jsem trošku upravil název vlákna a zajímalo by mě, kdo máte jaké příslušenství v autě, napájené ať 12 či 5 volty. :850:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12 V a 5 V příslušenství ve vozidle a jeho napájení
Tak jsem minulý víkend doupravil nabíjení mobilu tak jak nám poradil HonzaCZ, za což mu ještě jednou děkuji. :diky: :783: :690:
Původně jsem měl na krouceném kabelu k držáku připájen MiniUSB konektor a na Ebay.com jsem si objednal redukci MiniUSB/MicroUSB. Nyní, když jsem se v tom musel stejně znovu povrtat dle Honzovo receptu, rozhodl jsem se nepoužívat redukci, ale udělat na konci rovnou MicroUSB. Báječně se mi hodil obal redukce, do kterého jsem krásně schoval 200 Ohmový odpor. Po odpájení MiniUSB konektoru z redukce jsem v obalu získal dostatečný prostor pro odpor. Teď už mám i odzkoušeno, že všechno funguje tak jak má. :826:
Původně jsem měl na krouceném kabelu k držáku připájen MiniUSB konektor a na Ebay.com jsem si objednal redukci MiniUSB/MicroUSB. Nyní, když jsem se v tom musel stejně znovu povrtat dle Honzovo receptu, rozhodl jsem se nepoužívat redukci, ale udělat na konci rovnou MicroUSB. Báječně se mi hodil obal redukce, do kterého jsem krásně schoval 200 Ohmový odpor. Po odpájení MiniUSB konektoru z redukce jsem v obalu získal dostatečný prostor pro odpor. Teď už mám i odzkoušeno, že všechno funguje tak jak má. :826:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: 12 V a 5 V příslušenství ve vozidle a jeho napájení
Tak paráda :supeer:
Jsem rád, Tomáši, že to fachčí :850:
Mě čeká vrtání se v tom mym bastlu :839: ::-DD:
Jsem rád, Tomáši, že to fachčí :850:
Mě čeká vrtání se v tom mym bastlu :839: ::-DD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: 12 V a 5 V příslušenství ve vozidle a jeho napájení
Po nějaké době opět oživím tohle téma. Je tu opět sezóna dovolených a to znamená zvýšené nároky na napájení periferií z palubní sítě vozidla. Provedl jsem proto několik úprav a vylepšení, aby vše pracovalo lépe a radostněji.
Před časem jsem byl nucen vyměnit akumulátor ve voze a nový instalovaný má kapacitu 95 A.h. To je na první pohled studnice dostatečná, ale bohužel nikoli nevyčerpatelná. Abych eliminoval tristní pohled na pohaslé kontrolky a přitom se nemusel žinýrovat, co že si to ještě pustím, nainstaloval jsem do stroje podpěťovou ochranu autobaterie. Nabídka zdejších eshopů s příslušenstvím mě neuspokojila, tak jsem kouknul na německou ebay a tam jsem objevil vestavnou podpěťovou ochranu baterie do 20A odběru, s nastavitelným odpojovacím napětím. Cena 15.89 E bez poštovného.
Druhou drobnou úpravou je instalace USB před místo spolujezdce. Úprava je to skutečně drobná, neboť se jedná pouze o natažení USB prodlužovačky z rozbočovače na palubní desku, aby se do ní dala píchnotut USB lampička určená pro palubní stevardku. Šikovná prodlužovačka od Logitechu mi zbyla doma a její zakončení v podobě stojánku přímo vybízelo k podobnému využití. Lampička je z ebaye asi za dolar, včetně poštovného. Previa už je přece jen obstarožní vůz a nemá směrové, řidiče neoslňující lampičky a stevardka potřebuje vidět do žracáku, aby mi mohla podávat občerstvení a teplé nápoje... :845: :718:
Před časem jsem byl nucen vyměnit akumulátor ve voze a nový instalovaný má kapacitu 95 A.h. To je na první pohled studnice dostatečná, ale bohužel nikoli nevyčerpatelná. Abych eliminoval tristní pohled na pohaslé kontrolky a přitom se nemusel žinýrovat, co že si to ještě pustím, nainstaloval jsem do stroje podpěťovou ochranu autobaterie. Nabídka zdejších eshopů s příslušenstvím mě neuspokojila, tak jsem kouknul na německou ebay a tam jsem objevil vestavnou podpěťovou ochranu baterie do 20A odběru, s nastavitelným odpojovacím napětím. Cena 15.89 E bez poštovného.
Druhou drobnou úpravou je instalace USB před místo spolujezdce. Úprava je to skutečně drobná, neboť se jedná pouze o natažení USB prodlužovačky z rozbočovače na palubní desku, aby se do ní dala píchnotut USB lampička určená pro palubní stevardku. Šikovná prodlužovačka od Logitechu mi zbyla doma a její zakončení v podobě stojánku přímo vybízelo k podobnému využití. Lampička je z ebaye asi za dolar, včetně poštovného. Previa už je přece jen obstarožní vůz a nemá směrové, řidiče neoslňující lampičky a stevardka potřebuje vidět do žracáku, aby mi mohla podávat občerstvení a teplé nápoje... :845: :718:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: 12 V a 5 V příslušenství ve vozidle a jeho napájení
To je dobrý nápad. Stejnou koncovku od logitechu mám taky. Vždycky mne hodně dráždí, když si kluci vzadu zapnou stropní lampičku a já nevidím. Pod loketní opěrkou v kastlíku mám zásuvku, tak jim to vyvedu dozadu a přichytnu vrutem pod loketní opěrkou. Pak si to toho zastrčí tu lampičku a bude to kryto sedákem. Pořád je co vylepšovat. :pr:VDC píše:Šikovná prodlužovačka od Logitechu mi zbyla doma a její zakončení v podobě stojánku přímo vybízelo k podobnému využití.