Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
K tomu aktivnímu dobíjení, kdysi mi říkal jeden majitel Dačky, že stačí jezdit se zapnutýma světlama místo deního svícení, že pak to očekává větší odběr, tak to vypne ten systém chytrého dobíjení a alternátor běží pořád. Ale předpokládám, že nový auta, už to mají asi víc sofistikovaný.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tak ony ty světla docela dost žerou, tak to bude asi dost pravděpodobně fungovat i u novějších aut, protože se zapnutými světlami by tomu ta baterka poměrně rychle došla...
- Austin
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Nevím, já to zkoukl druhý den a nebylo to, a bylo to až další den. Je samo možný, že to bylo ok hodinu poté, co jsem se koukl, dokonce pravděpodobné. Chtěl jsem tím ale popsat, že to co se prodává jako nabité není zdaleka nabité, pouze funkční.
Další článek, kde je zmíněno i výslovně Subaru a jeho legendární baterie Panasonic
https://www.auto.cz/jak-poznat-konec-zi ... ije-133097
Zajímavé jsou statě jako :
Baterku čtyřikrát ročně dobijte externím dobíječem u vozů staršího provedení. Doporučujeme moderní nabíječky s inteligentní charakteristikou: CTEK, Victron, Bosch. Stojí od 1400 Kč.
U aut se systémem stop-start a takzvaným inteligentním dobíjením, u nichž nikdy nevíte, zda baterku sama za jízdy dobila, či zrovna šetřila emise CO2, dobíjejte i každý měsíc.
Jednou ročně – tedy každé čtvrté dobíjení – spusťte na nabíječce rekondiční program se závěrečným promícháním elektrolytu krátkým vyšším napětím, kdy na chvíli začne plynovat. Zabráníte tak takzvané stratifikaci elektrolytu, kdy ten hustší má tendenci sedat níže. Toto platí pro akumulátory zaplavené a EFB, nikoliv pro AGM.
Nutno říci, že jsem opakovaně četl, že baterii na rekon program nepouštět často.
Uvažuji o nákupu CTEK v provedení pro AGM baterie (kvůli slepici 2021 ap.)
https://www.battery-import.cz/nabijecky ... -12v-3-8a/
Další článek, kde je zmíněno i výslovně Subaru a jeho legendární baterie Panasonic
https://www.auto.cz/jak-poznat-konec-zi ... ije-133097
Zajímavé jsou statě jako :
Baterku čtyřikrát ročně dobijte externím dobíječem u vozů staršího provedení. Doporučujeme moderní nabíječky s inteligentní charakteristikou: CTEK, Victron, Bosch. Stojí od 1400 Kč.
U aut se systémem stop-start a takzvaným inteligentním dobíjením, u nichž nikdy nevíte, zda baterku sama za jízdy dobila, či zrovna šetřila emise CO2, dobíjejte i každý měsíc.
Jednou ročně – tedy každé čtvrté dobíjení – spusťte na nabíječce rekondiční program se závěrečným promícháním elektrolytu krátkým vyšším napětím, kdy na chvíli začne plynovat. Zabráníte tak takzvané stratifikaci elektrolytu, kdy ten hustší má tendenci sedat níže. Toto platí pro akumulátory zaplavené a EFB, nikoliv pro AGM.
Nutno říci, že jsem opakovaně četl, že baterii na rekon program nepouštět často.
Uvažuji o nákupu CTEK v provedení pro AGM baterie (kvůli slepici 2021 ap.)
https://www.battery-import.cz/nabijecky ... -12v-3-8a/
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Pořídil sem přede dvoma roky CTEK MXS 5.0 POLAR 12V. Zatým funguje a v zimě jede skoro furt, hlavně na UTV.
Myslím, že sem vybral dobře. Ty silikonové gáble su dobré, bo nehrozí ulomení, jak sa s tým při tých -20° hýbe šelijak, bo zmrzlé ruky.
Myslím, že sem vybral dobře. Ty silikonové gáble su dobré, bo nehrozí ulomení, jak sa s tým při tých -20° hýbe šelijak, bo zmrzlé ruky.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19151
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
tak .. uz se taky budu moci radit mezi nabijece ...
koupeno to, co ma Doro ...
https://www.tipa.eu/cz/nabijecka-akumul ... /d-200147/
este to je v krabici v kufru .. ale .. kdyz uz mam prodluzovacku, muzu zacit
koupeno to, co ma Doro ...
https://www.tipa.eu/cz/nabijecka-akumul ... /d-200147/
este to je v krabici v kufru .. ale .. kdyz uz mam prodluzovacku, muzu zacit
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tak asi pomalu vybírám novou baterii do H6. Ta stávající (Bosch) teď někdy slaví 5 let a už to není úplně ono; v těhlech teplotách když to stojí víc jak den začíná padat pod 12V, takže ji bude asi vhodné vyměnit před prvními většími mrazy, abych se ráno nepřipojil k místnímu fanklubu naftových vozů a startovacích kabelů Asi chci něco s nějakou alespoň minimální cyklickou odolností (ať nevidím tu baterku umírat po každé návštěvě autokina) a AGM (když už to musím nabít externě, tak nejpohodlnější je přistavit auto do toho sjezdu před garáží... a nějak mě technicky irituje nabíjet tu zaplavenou baterii, když auto stojí v prudkym kopci ).
Otázka do pléna: má tu někdo (parabol? ) nějakou delší reálnou zkušenost s Optima Yellow Top? Na první pohled stojí dvojnásobek toho, co třeba Varta DualPurpose AGM, tak mě jenom zajímalo, jestli je tam vůbec nějaký okem měřitelný rozdíl nebo to taky zdechne během 4 let
Otázka do pléna: má tu někdo (parabol? ) nějakou delší reálnou zkušenost s Optima Yellow Top? Na první pohled stojí dvojnásobek toho, co třeba Varta DualPurpose AGM, tak mě jenom zajímalo, jestli je tam vůbec nějaký okem měřitelný rozdíl nebo to taky zdechne během 4 let
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Na to co říkáš by měla být ideální ta DualPurpose, kterou mam v podstatě i já. Co je na Optimě ještě lepšího, že je tak drahá?
Zatím ale nemam dlouhodobou zkušenost, mam ji myslim rok a z toho dva roadtripy (3 týdny Norsko a 2 týdny Rumunsko, kde to vždy přes noc krtmilo ledničku) a zatim i při občasnym provozu teď to startuje v cajku... Nicméně tu samou má prej i Přeceda a s podobnym provozem mu funguje už třetí rok myslim? Což sice taky neni zásadní doba, ale předchozí baterky (neDualPurpose) mu po dvou letech zdechly.
Zatím ale nemam dlouhodobou zkušenost, mam ji myslim rok a z toho dva roadtripy (3 týdny Norsko a 2 týdny Rumunsko, kde to vždy přes noc krtmilo ledničku) a zatim i při občasnym provozu teď to startuje v cajku... Nicméně tu samou má prej i Přeceda a s podobnym provozem mu funguje už třetí rok myslim? Což sice taky neni zásadní doba, ale předchozí baterky (neDualPurpose) mu po dvou letech zdechly.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Nevím, proto se ptámpodvlada píše:Co je na Optimě ještě lepšího, že je tak drahá?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Optima podle mě nedává smysl, pokud ji nepotřebuješ mít namontovano někde "nohama vzhůru" Já ti doporučím tu dual puropose Vartu, protože jasně vidím, že to prostě funguje. Žádná jiná baterka mi nevydržela dřív, než 2 roky. Tahle už má 3 roky za sebou a jedeme dál. A dual purpose jsem dal i do Toyoty.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Ono že ji můžeš namontovat vzhůru nohama je dáno tou AGM technologií a to ta Dual Purpose má taky. Teda, ona existuje Dual Purpose, která je zaplavená (a tam to nejde) a Dual Purpose AGM a tam už to jde, takže ani tohle není 100% výhoda
Jsem původně tu optimu chtěl prubnout, ale ta cena mě trochu zarazila, když jsem zjistil, že za to koupím dvě varty (Jenom aby teď ten zmetek nezjistil, že jsem na něm šetřil a nezkroutil mi ty zadní nový kotouče nebo takněco )
Jsem původně tu optimu chtěl prubnout, ale ta cena mě trochu zarazila, když jsem zjistil, že za to koupím dvě varty (Jenom aby teď ten zmetek nezjistil, že jsem na něm šetřil a nezkroutil mi ty zadní nový kotouče nebo takněco )
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
I kdyby bylo tvoje auto zmetek rozmazlenej největší, tak přece to, že mu koupíš DualPurpose AGM, nemůže brát, jako že na něm šetříš. Jo, kdybys mu koupil autobaterii v Kauflandu, tak neřeknu, ale Vartu DP AGM? Vždyť má na sobě napsáno Professional!
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2173
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
A já stejně radši optimu
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
A máš už nějakou delší zkušenost?parabolD píše:A já stejně radši optimu
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Ja mam zlutou Optimu napojenou na ohradnik. Bezi uz pres dva roky v kuse. Venku, v mrazu, desi a vsech hnusech pocasi, nechranena.Jen mala striska. Nabiji se pomoci solaru. V zime kdyz si na to vzpomenu tak ji cas od casu asi (3x za zimu) nabiju autonabijeckou, protoze slunce nestaci a baterka se celkem dost podvibije Jede jako fik po celou dobu a zatim verim, ze par dalsich let jeste da. PS: vim, neni to auto
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Kolbene, ty máš kolem Slepice elektrickej ohradník, aby neutíkala?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!