chci zvednout Forestra 2001

Chcete-li koupit jakýkoli náhradní díl na svojí káru, tak zde...
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od Doro »

Rychlé srovnání - cesta na asfaltě (lesní asfalt, pak beton pražce až lesní cokoliv) na Zákopčí na díly do prudkého kopce - 3 auta.
Forest bez řetězu s prstem v nose a rezervou až nahoru.
Nisan Navara v prvním kopci trochu klouzalo, tak jsme to na rovince otočili a neriskovali ten prudší úsek (oba nové a stejné pneu SJ6).
Pak pro mě jeli s offroudem (myslím dobře upravený a zvedný patrol, či něco, už nevím přesně) na MT pneu - hned na začátku zůstal viset pod kopcem (pneu naprd), takže řetězy na zadek a nahoru jsem se škrábali a to doslova po kousíčku a pidikrokem... a dlooooouhu, ale vyjeli. Více už jsem psal v nějaké diskusi.
To jen ve stručnosti.

Dále jízda po ledě, hřebenofka od H.Bečvy na Čarták - forest bez řetězů, ostatní pouze a jen s řetězy. Často jsem tam viděl novou Vitaru s řetězy. Asi to nebude jen o řidiči.

Ještě pod chalupou s vozíkem na louce v náklonu a do kopce, hodně podmočené, jel forest v pohodě, Navarou jsme to ani nezkoušeli (skorošvagr to rychle zavrhl), bo kdo by ji odtamtut vytáh... ztáhlo by ho to hned dolů.

Cesta lesem se špatným přístupem, hodně křížení a v kopci - mohlo by to po úpravě terénu jít vyjet i forestrem, v některých místech by se hodně upravovalo, a to možná, zato s offroudem s uzávěkrou je to na pohodu. Takže tamtudy bych s forestrem nejel.

Je to o tunu lehčí, takže výhody jsou jasné, nemá to rám, což limituje odolnost, nemá to uzávěrku a to limituje průjezdnost. Slabá redukce znemožňuje vyjet.
Ale i tak, na osobní kombi 4x4 to umí až dost.

Ještě s LR Discovery sused nevyjede do kopce, co forest. Sice má výkon, ale klouže a hrabe na místě (podklad suchá hlína, šutříky aj.). Musí se rozjet a vyjet setrvačností. Forest zase nemá výkon, tak musí být v otáčkách, ale vyjede hned.

A vůbec, ono se to těžko posuzuje. Není terén jako terén. A pokud budu jezdit hlavně v terénu, nebudu tam brát forestra. Vitara, Samuraj, Jimny atd. to umí líp a hlavně déle.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od Doro »

Předchozí příspěvek jsem ještě doplnil a opravil.

Ohledně zvednutí bych to zvedl o 4 cm na podložkách z oceli. Další zvednutí se dá udělat silonem aj. matrošem nad podložku. V případě problémů to de vrátit z5 na 4 cm.
Po zvednutí bude problém řešit některé servisní úkony a musí se s tím počítat- např. výměna rejdového čepu se musí provézt jiným postupem, jinak to nejde snadno vyměnit.

Na jezdění po valašských kopcích je forest ideální - je lehký a dostane se skoro všude. Když zapadne, stačí lopata (ve sněhu) popř. kousek lana a malý hupcuk.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
XaX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: stř říj 29, 2014 12:29 pm
Jméno a příjmení: Marek Pasečný

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od XaX »

OK, tak už si možná rozumíme. Tedy nerozumíme, protože to co popisuješ není to co já považuji za terén, ale prostě druh povrchu, který je ovšem v zásadě rovný, jen prostě kluzký. Trvalá čtyřkolka s dobře řešeným rozdělením náhonu na předek a zadek, lehčí, na kluzkém povrchu s kvalitními pneumatikami, bude vždycky lepší, než těžký offroad, typu patrol, bez mezinápravového diffu a na MT gumách, které jsou dobré do hlubokého sněhu ale ne na zledovatělý povrch. Taky na uježděném sněhu dobře fungoval Jeep WJ, s mezinápravovým diffem a jeho automatickou uzávěrkou, bylo to lehčí než patrol a vyjel jsem s tím všude. Samozřejmě na zimních pneu, nebo na slušných AT.

Forestra máme proto, že bydlíme na vesnici a cesta k nám se moc často v zimě neprotahuje. Byť tedy nejsme na horách, tak se semtam stane, že se odsud bez čtyřkolky nedostanem. A silničáři se tady taky nepřetrhnou, takže i jízda po silnici je tak mnohem příjemnější.

Ovšem, za terén nepovažuji silnici, když mluvím o terénu, myslím to, že autem dojedeš někam, kam se nedá skoro dojít pěšky, případně kde většina lidí nepředpokládá, že by se auto mohlo vůbec dostat. Tedy tam, kde je nutná odolnost podvozku (rám, pevné nápravy), odolné prvky karoserie jako pevnostní nárazníky, rám, boční zesílení prahů, velkou světlou výšku, možnost uzavření diffů ideálně obou náprav, pořádné MT gumy, naviják a podobně.

Třeba něco takového:
Obrázek
A mimochodem, i s tímto se dá jezdit po ujetém sněhu a vyjet leckam.

Protože ono upřímně řečeno, každý auto dojede tam, kam se jeho řidič odváží :811:
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od VDC »

Jasně a když implantuješ portálový nápravy z Unimoga, zase toho projedeš víc. Tak samozřejmě takhle vyhraješ, když se budeme bavit o extrému pro upravené těžké offroady. :-) To pravidlo, že každý auto dojede tam, kam se řidič odváží, platí i u Felicie a když už se neodváží, stačí to půjčit cizímu...

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od Doro »

Přesně nějak tak.
U forestra a těžkého offroudu byť na stejných pneu, tak na kluzkém povrchu s forestem dojedeš dál. Můžeme o tom debatovat donekonečna, je to prakticky prostě ověřeno.
V hlubokém sněhu je to zase jinak. Tam nezapadneš s forestrem tak snadno a když už, tak oproti offroudu "snadno a rychle" se z toho dostaneš, případně, pokud už víš jak, ani nezapadneš a jen jedeš, až už to forest prostě nedá, bo je lehký a nemá výkon. Toho jsem se nazkoušel dosytosti a zatím skončil na cca 1,2 m sedlého prašanu souvislé vrstvy (pneu SJ6), která jde projet, ale po kouskách a ne na jeden zátah. S velkým offroudem projedeš víc, ale nesmíš zaviset, bo pak průser, jak ven. Jak tu dysik jeli elektrikáři s offem hlubokým sněhem a zapadli, šli hned pro traktor :845: . ... já vzal vždy jen lopatu a za chvíli jel dál. A to jsem visel občas ve sněhu na jedné straně až po střechu.
To byly časy, teď je prd sněhukup.
K tomuto je každý cm světlé výšky k nezaplacení. Při 4 cm vepředu, 5 cm vzadu a s krytem pod motorem až za převodovku dojedu už zatraceně daleko a nezapadnu. Myslím, že totok je ideální kombinace úprav do sněhukup. K tomu ještě dořešený naviják a limity jsou posunuty zase dál... pokud to někdo nepřekoná a nenajade lepčí řešení. Naviják mám sundaný, bo jsem zjistil, že ho už teď netřeba.

Pokud se budem bavit o terénu, to je něco jiného. Forest sice projede fakt hodně, i místa, kde by jeden neřek, že to de vůbec projet, ale to je třeba brát jen jako vložku raz za čas a opatrně. Není to rozhodně na častě nebo snad každodenní jezdění terénem, to je fakt škoda mrvit auto :4690: . Když budu potřebovat často jezdit do hory, poohlédnu se jinde (po řádném offu). Něco, co můžu opřít o strom a zastavit o šutr :657:
Pokud ale cu dojet s vozíkem po mokré a vysoké trávě pod les pro dřevo, kde máme náklon 25°, vím, že forest to bez problému zvládne a je to jen několikrát za rok. Ale to už zase není o terénu.

Pak už je to o strachu o auto a co si kdo dovolí. Takže se v podstatě shodnem.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od petr »

chlapi pořád přemýšlím nad tím zda je rozhodující výška podložek které tam dám nebo vzdálenost od středu kola po lem podběhu kterou tím dosáhnu - z té podle mě vyplývají různé vlivy na poloosy kosti atd, každý tam třeba může mit jiné pružiny kratší delší pevnější měkčí. Jestli je to tak jak si myslím tak pokud tam mám třeba měkčí nebo kratší pružiny můžu dát větší podložku a naopak, jen bych neměl překročit určitou vzdálenost - nevím přesně jakou - od středu kola po lem podběhu, nevím jestli jsem to napsal dobře a jestli někdo pochopí co jsem tím myslel ::-DD: uvažuju dobře nebo uplně blbě. Ta zmiňovaná vzdálenost podle papírů má byt asi 43,5 cm jestli si dobře vzpomínám, já mám asi 42cm vpředu i vzadu takže bych mohl mít podložky ne 4cm ale 5,5cm? Nebo je to špatná uvaha
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1374
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od Dušan »

Uvažuješ správně. Originál nové pružiny by měly odpovídat vzdálenosti okraje blatníku od středu:
Neturbové verze: Přední : 432 mm Zadní : 435 mm
Turbo: 422 mm 425 mm

K těmto neunaveným pružinám je možno přidat "bezpečnou" výšku podložky 40 mm. Před mnoha
léty jsem tady mezi subaristy se zvednutím forestra podložkama začal snad jako vůbec první, nikdo
tehdy nedovedl poradit, takže jsem na netu prohledal kde co. Když to zkrátím, tak závěr asi takový -
Němci považují za bezpečné zvýšení při zachování funkčnosti a životnosti ostatních součástí oněch
40 mm (bez nutnosti dalších úprav), Ausraláci tvrdí, že snese i 50 mm. Já se přiklonil k německé verzi,
jezdím na podložkách už mnoho let, najel X desítek tisíc km a bez problému. Dokonce i gumové manžety,
o kterých mi kde kdo tvrdil, že hned prasknou, tak pořád drží. Stala se mi akorát jedna nepříjemnost,
která zřejmě souvisí se zvýšením a sice vyrvaly se postupně z horního uchycení obě kosti u předních kol.
Stalo se tak v obou případech na našich výpravách při extrémním zatížení a namáhání. Už se tady někde
vedla řeč, že by tomu zabránily kosti cca o 20 mm delší. Zatím nemám vyzkoušeno.

Takže pokud se nedostaneš nad 475 mm, mělo by být všechno v pořádku. Já mám sice SG a ty SF,
ale i ty starší forestry se kdysi v Německu prodávaly na měchách s možným zvednutím právě 40 mm.
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od Kofilka »

No pozor, úvaha na zvednutí je to správná ale pozor! Jakmile dáš větší podložku tak dovolíš kolu jít níže když je vyvěšené (prudká zatáčka vnitřní zadní) a tím pádem se tio vyosuje více do V a trošku šípovitě do středu auta, tím pádem máš větší opotřebení vnejší strany pneumaitky!! Ty vlastně o tu délku prodloužíš celé horní uložení kola, není to problem u zvedáni kolem 3cm ale 5-6 když budeš stejně krájet zatáčky jak s nenaliftovaným forejsem tak se ti brzo odporoučí boky pneu, částečné řešení je podložení zadního podélného ramene a nebo to prostě nezvedat více jak 4cm, nehledě na to že pokud zvedneš už i o ty 4cm a dáš silnější pružinu tak při vyvěšení ti bude škrkat o vnitřní stranu podběhu, takže nešpekuluj a zvedej max 4cm podložkou........
Jak říká Dušan on byl první od kterého sme se odpíchli na výrobu první verze podložek. Takovej nejlepší předjezdec :-) Řekl bych že na jeho autě jsou první 4cm podložky v ČR
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od Kofilka »

Jo jinak co popisuje doro o terénu je bráno jako terén který je prostě za hranicí chápání lidí co jezdí po silnici, ale na opravdový terén je potřeba offroad. Doro se s forestrem dostal za tu pomyslnou hranici rozdělení SUV a Offroadu trošku blíže ale furt to má své hranice. Pokud chce někdo zdolávat opravdový terén tak se i s upraveným forestrem bude trápit. Pro mě je výzva dostat se s forestrem na bednu v offroad trial závodech a přitom mít auto které je moje pracovní, tskže ho maximálně šetřím.
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od petr »

ok díky moc za odpovědi, takže jsem teda pochopil, že na dlouhodobější použití asi opravdu zvednu jen o ty 4cm i když mám ted auto asi o 1 až 2 cm níž než má být, takže se dostanu asi jen na těch cca 46cm mezi středem kola a lemem, škoda no občas se hodí každý centimetr, ale zas než mít furt nějaké problémy s podvozkem to za to nestojí. Jo jinak moc po normálních cestách nejezdím tak se podle vás bez těch kostí a stabiku obejdu? až začnou moc klepat dal bych je pryč.
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od petr »

tak mi praskla další manžeta na poloose vepředu, je to asi tím že to mám zvedlé o těch 5cm i na předku :839:
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od Doro »

Kosti vyndat můžeš, ale počítej s rychlejším opotřebením poloos a hlavně manžet. Kola se bez kostí více vyvěsí, což jim rozhodně neprospívá. Místo toho se nauč využívat všechny výhody pohonu a hlavně hmotnosti. Pak projedeš i to, co ostatní řeknou, že nejde :845: . SVětlá výška je dostatečná i se 4 cm vepředu, dokonce i 3 cm stačí na projetí všeho možného (já se učil jezdit s 2,5 cm vepředu a pak zvedl na 4 cm - takto to pomůže víc, bo se naučíš více přemýšlet). Nezávislé zavěšení má své výhody a netaháš tu "hrušku" pevné nápravy - jsi tak vlastně výš. Využij toho. Asi věčí problém jsou normální zadní tlumiče místo samoniveláků - dost výrazně to zhorší schopnost křížení.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od petr »

Tak já už jsem se s tím smířil že budou odcházet manžety častěji a možná občas i klouby, snižovat to určitě nebudu jednak jsem si už zvykl a to auto ted využiju podstatně víc. Za to mi to stojí, nezdá se to ale v terénu to je uplně jiné auto než bylo, chytám spodkem daleko mín, i najezdové uhly jsou trochu lepší, před zvednutím jsem několikrát zůstal viset na spodku, hlavně když mě to někde vzalo bokem do kolejí, ted se většinou z toho nějak vyškrábu sám. A taky trochu doufám že když dám všude nové origo manžety tak to snad nějaký čas vydrží. Jinak díky za rady a zkušenosti.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr> ja myslel, zes uz Forestera odepsal a poslal ho ze skaly cumakem dolu ::-DD: Jinak vam zavidim tu moznost jezdit legalne v terenu. Ja jedu s tatikem maximalne tak se senem zakrmit nebo pak nekam pro zver :655: Ale jezdim Outbackem, coz je tezka a dlouha krava, takze do lesa to fakt neni.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: chci zvednout Forestra 2001

Příspěvek od VDC »

Slávku ale Outback má něco, co Petrovi chybí a to koně. ;-) Já bych neměnil. :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Náhradní díly - Koupě“