Stránka 2 z 7

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: čtv pro 06, 2018 4:45 pm
od spm
romull píše:Tesla je těžká jak prase a stejně tak výkonná . Když by si vezmeš třeba BMW i3s, které má 183 PS a 270 Nm a baterii 33 kWh a auto ujede okolo 200 km, ve městě ale o dost víc, ale mimo město je 200 km mizérie. Ovšem s baterií z Tesly, kde je 90 až 100 kWH by to už vypadalo úplně jinak. To samé třeba e-Golf, bílý nám sem jezdí z Prahy na chalupu a prý těch 179 km zvládne v pohodě a tam je baterie myslím 35 kWh. Chce to jen používat při jízdě hlavu a neblbnout . Ceny …
No, tak vem si, že i3 s 33kWh baterií má dojezd 200km, Tesla se 100kWh baterií má dojezd 500km. Takže máš 3x větší baterii a ten dojezd je o 100km menší. Což když vezmeš, že baterie je podstatná část váhy, která bude 3x větší a že Tesla je celkově hodně velký auto, zatímco i3 je naopak relativně dost malý auto, tak si ty dojezdy prostě sedí... nějak v tom nevidim, že by ta tesla moc žrala :-) Jinak u nových čistě finančně se to myslim furt ještě nevyplatí... Ale v bývalý práci měly/mají Leafy, kupovali je ojeté, ale s nějakým dost malým nájezdem a stálo to snad nějak přes 400. Což už vypadalo celkem dobře a když vezmeš, že na to dostaneš parkovací kartu na modrý zóny po celý Praze, tak to na některý případy už je dost zajímavý.

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: čtv pro 06, 2018 4:51 pm
od PeteBiggy
Zrovna dneska jsme v práci vedli na toto téma debatu a docela mě překvapilo a zamrzelo, že se i mezi rozumnými lidmi (alespoň jsem si to tak vždycky myslel) najdou takoví, kteří tyto nesmyslné kroky EU chápou a vlastně je i obhajují! Ano, jsme sice kapka v moři, Čínu, Ameriku ad. zas tak lehce neovlivníme a měli bychom začít nejdřív u sebe? OK, ale toto je přece debilní cesta...Jsem člověk, který rád chodí do přírody a je docela zaměřený i na její ochranu. Vždycky jsem byl k přírodě veden, vysazuji stromy, třídím odpad....ale tohle to nemá s ekologií moc společného a je to další nesmyslné dílo Bruselu jako ekopaliva, plantáže solárních elektráren postavené na zemědělské půdě apod.

A že by se zamysleli nad podstatou věci, proč vlastně jezdí tolik aut, především kamiónů, proč se převáží zboží (i třeba základní potraviny) sem a tam, že by klekli pořádně na námořní a leteckou dopravu, která vyprodukuje zcela jiná kvanta emisí, že ty baterky zase tak ekologické nebudou atd. atd., nééé, to oni raději budou vymýšlet cypoviny tohoto typu >:-& <:-<

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: čtv pro 06, 2018 8:31 pm
od VDC
Taky je to bohužel móda, u mladých a hloupých (i vzdělaných) lidí. Mají pocit, že je to in, pořídit si nějakou tu mrdku na elektriku.
Oni totiž auta nevnímají jako my. Není podstatný motor a jízdní vlastnosti. Berou to jako iPhone.
Když mi říkal můj v Německu pracující synovec, že si jako příští auto pořídí Teslu, myslel si, že asi udělám wow. Nechtěl jsem mu úplně říkat, že je debil, tak jsem jen řekl sorry, ale to teda neocením, páč je to prostě kravina.

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: čtv pro 06, 2018 8:50 pm
od námořník
Ale to jsi mu možná říct mohl Tome :-DDD

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: čtv pro 06, 2018 9:36 pm
od PeteBiggy
No joo Tome, ale tenhle ten člověk je celkem i fanda do aut, chtěl si tehdy koupit staré Lego, nesehnal v dobrém stavu, tak si holt koupil Micinu Lancera na tom sportovním podvozku co se dřív dělal. Jakože stará ojetá šlupka, ale tím chci říci, že ten člověk není žádný typický uniformí koncernář, který se chce jen a pouze přepravit z bodu A do bodu B. IPhona nemá a myslím, že by si snad ani nekoupil. Není to prostě konzumní ani výstřední ani typ člověka co by šel s davem. Inteligentní VŠ, v pohodě kluk. O to víc mě jeho názor fakt dostal :-/
Jako dokážu pochopit názor, že byť je Evropa malá kapka v moři, tak bychom měli jít příkladem a ty emise snižovat. Ale jako sorry, tohle to rozhodně není ta správná cesta >:(

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: čtv pro 06, 2018 9:43 pm
od námořník
Už jsem to psal, čím víc jsme zelený, tím větší jsou emise. Takže by mělo být každýmu jasný že to nefunguje.

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: čtv pro 06, 2018 11:23 pm
od romull
Ten Musk to očividně nezvládá :-D , model 3 měl být autem pro masy, ale za 1,5 mega? Ve Francii s dotací za 1,3 mega a základ zvládne stovku za 4,8 sekundy, maximálně se rozjede na 233 km/h a na jedno nabití zvládne 544 km. Model 3 Performance za 1,7 mega okouzlí ještě zajímavější dynamikou, na stovce je totiž již za 3,7 sekundy a pokoří až 250 km/h. Nicméně jeho dojezd klesl na 530 km. . Bože to jsou idioti, copak to jsou auta pro "normální lidí" ? <:-<
http://www.autoforum.cz/predstaveni/tes ... -internetu

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: pát pro 07, 2018 2:26 am
od Tapan
V té Francii, kde teď snížili max. povolenou rychlost? Jo, zejména tam se to bude hodit :-D

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: pát pro 07, 2018 7:18 am
od VDC
romull píše:Ten Musk to očividně nezvládá
I kdyby to stálo pod milion, tak to stejně nebude auto pro masy. Bude to zase jen pro "lepší" lidi, kterým bude jedno, že to za 5 let zahodí, až tomu chcípnou baterky. Ojetý to bude naprosto neprodejný.

Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta

Napsal: pát pro 07, 2018 8:59 am
od alman
Koukal jsem na Nissan Leaf a ten by byl zajímavý pro manželku, ale je to taky auto skoro za mega. Pro účely druhého auta do rodiny jsou to pro mě násobky toho, co jsem ochotný do toho dát.

Před prázdninama jsem dělal něco pro OMV v Rakousku, tak jsem se ptal, jestli si dělají vrásky z elektromobilů a prý vůbec, prý spíš sází na vodík, tak uvidíme. Akorát momentálně vybavení jedné čerpací stanice stojí prý milion eur.

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: pát pro 07, 2018 10:15 am
od romull
VDC píše:
I kdyby to stálo pod milion, tak to stejně nebude auto pro masy. Bude to zase jen pro "lepší" lidi, kterým bude jedno, že to za 5 let zahodí, až tomu chcípnou baterky. Ojetý to bude naprosto neprodejný.
Musí to Tome stát půlku toho co teď a potom to bude pro některé i zajímavý. Někde dávají 8 a někde už dokonce 12 let záruku na baterie, a to už jde a pokud až se zvýší výroba a baterie zlevní a jejich výměna by stála třeba 100 tis., tak už je to k uvážení, protože u spalovacího motoru to za tu dobu dáš do údržby a oprav taky a mnohdy i víc, podle toho co se posere.
Něčeho takového se já ale nejspíš nedožiju, to je ještě běh na dlouhou trať, takže si s tím vlastně ani nemusím lámat hlavu. Teslu bych ale i tak nechtěl, ta auta se mi nelíbí a počkám si v důchodu na Subaru =) :-) .

Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta

Napsal: pát pro 07, 2018 10:47 am
od vrgada
http://www.shorpy.com/files/images/16598a.jpg
...
Cíl je jasný, to už tady bylo, prostě elektromobilem nebude jezdit kazdy

Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta

Napsal: pát pro 07, 2018 11:02 am
od CoZmo
Elektromobil pohledem idiota:

- jsou krásné fota ze švédska, kde nepřejdeš večer ulici, protože všude ležej dráty anžto všichni nabíjej krabice

- elektroauto má vejfuk v elektrárně - když máš všechny vodní jako třeba rakušáci, tak proč ne, když páliš uhlí, je to nonsense

- pokud bychom dneska vyměnili 5-10% aut za elektroauta, tak nám to položí rozvodovou soustavu...vyrobit elektriku problém neni

- ekologičnost baterky je stejně super jako solárního panelu...zapomeňte na ekologii

- ty baterky tak krásně hoří...klidně i tejden...až se tyhlo kokotiny budou rozbíjet ve městech při bouračkách, tak se předsedovo kolegové poserou radostí...

- dá se baterka recyklovat? Nic moc, co?

Připomíná mi to jeden dávný příběh: Potřebujem postavit Temelín, ale kvůli revoluci továrny nechcou tolik elektriky, co s tím uděláme? Hm, natlačíme lidem přímotopy, na pár let jim to zadotujem a máme tady spotřebu ospravedlňující stavbu Temelína, hurá... (pozn. jsem fanda atomu)

Tož toliko tak....vrtěti psem, kde cílem neni podle mě až tak blaho lidu jako spíš vyjebat s rusem a arabáčem kvuli ropě...a hlavně posílení domácí spotřeby elektriky, páč neroste dostatečně rychle... ,,|,, (>_<) ,,|,, ,,|,, (>_<) ,,|,, ,,|,, (>_<) ,,|,,

Re: Outback - výběr nástupce

Napsal: pát pro 07, 2018 11:37 am
od .dundee.
romull píše: ......ale koupit kočkopsa se spalovacím motorem který má ještě jako závaží baterie a elektromotor mě nedonutí
Vidíš a já si zrovna myslím, že toto je schůdná cesta. Přesně tak jak to nedávno představila Honda. Spalovací motor, který v ideálním cyklu a otáčkách funguje jako generátor pro nabíjení baterií a pohon auta už jen elektrický, bez převodovky, motory pro každé kolo. Dojezd čistě na elektriku do 50km, aby si s tím mohl do centra měst a elektrické nabíjení, pokud bude v dosahu (a že často není).
Samozřejmě to píšu jako obyvatel města, který parkuje na ulici a nějaké dobíjení přes noc nehrozí. A takových nás ve městech je 80%.

Jen mě u té Hondy překvapila spotřeba. Čekal bych že za ideálních provozních podmínek by správně konstruovaný spalovací motor (generátor) měl fungovat pod 4l/100 km.

Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta

Napsal: pát pro 07, 2018 2:01 pm
od spm
Já bych z těch elektromotorů do každého kola nejásal... Když si představím, jak to nějaká elektronika řídí a supluje tím diferenciál, aby se to dalo řídit, brrr... nevěřim tomu, že to bude spolehlivě fungovat, aby to nelítalo ze silnice ven.