Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Odpovědět
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta

Příspěvek od romull »

outback píše:Tak já zase doufám, že spalovací motor v bezpřevodovkovém plug-in hybridu vydrží minimálně půl miliónu celkového nájezdu:

- poposkakováním po městě a do práce čistě na elektriku se ušetří 90% studených startů (navíc garážuju, takže obrovské plus pro motor)
- žádné rázy při řazení, jen plynulé (doufám) elektronikou řízené připojení a odpojení
- provoz v ideálním rozsahu otáček

Váha navíc nevadí, spíš naopak, s přívěsem mi zvyšuje celkovou stabilitu soupravy. Ideálně potřebuju těžší středně dlouhé auto s malými převisy. Navíc vynecháním převodovky se zase něco ušetří. Hodně je to ale o tom, jak inteligentně to auto používáš a dobíjíš - …
Půl mega možná vydrží, pokud to bude pořádný motor, třeba něco na způsob H6, nebo alespoň 2,5 a tam už bych váhal, ale takový nejspíš žádný nový plug-in hybrid nikdy nedostane, v tom jsou ameriky jako ten Chrysler Pacifica na tom jinak, jiná bude ale i spotřeba. Stejně tak nedostane pořádné baterie, ve kterých bude možné uložit trošku víc energie. Většinou se to motá okolo 16 - 20 kWh, ale i míň. Těch 30 km na to ale půjde najet a když budeš poctivě nabíjet, tak opravdu budeš ten spalovací motor a veškeré jeho příslušenství vozit jen jako závaží. Mě by na tom nejvíc štvalo tohle, jasně Lexus RX 450h není žádný výkřik posledních technologií, ale podle známého co ho má už druhého tak fungují i ty nové hybridy. Ten má ještě poctivý motor, na elektro to jede tiše, plavně, nenuceně a když se zapojí motor, tak i celkem rychle, ale jen na baterky se s tím jezdit nedá ani po městě. Na každém semaforu musíš na plyn jen lehce a posloucháš troubení nespokojenců, kteří se bojí že už projedou, protože tam někdo jako ty zdržuje a pokud budeš chtít křižovatku projet trošku svižněji, nebo spíš normálně, tak se spalovací motor hned nastartuje .......a takhle se bude startovat při každém jen trošku větším šlápnutí na plyn, takže nejspíš několikrát denně a taky pořád studený, pracující vždycky jen chviličku ....... Strašná představa, já tomu za tu krátkou chvilku na chuť nepřišel, strašně mě to sralo a naskakovala mi z toho husí kůže....... a pokud už by tam ty větší baterie byly a stejně tak i slušný elektromotor, takže by jsi zvládal jezdit většinu dní jen na elektriku, tak taky potěš, ten spalovací motor budeš takhle mít za chvilku rezavý zevnitř a jeho příslušenství taky ....... Chce si to ale vyzkoušet na vlastní kůži, aby potom nebyl člověk rozladěný. Výrobce napíše spotřebu 2/100, ale v reaálu to bude 5/100, když dobře. To už raději ještě o kousek větší baterie i elektromotor, dojezd 400 - 500 km a jezdím si náramně. Žádný spalovací motor nikdy nebude mít účinnost jako elektromotor a ani jeho točivý moment a už vůbec ne jeho průběh ....... To je moje volba, pokud mi ti pitomci tu klasiku a pořádné šestiválce zruší a počkám si na Subaru které bude mít v každém kole jeden 50 koňový elektromotor, pod podlahou slušné baterky a pojede jako z praku a alespoň 500 km. Doufám, že se ho někdy dočkám ...... Jinak ty elektromobily, nějak nechápu kam to ti výrobci šponují, jak Tesla, tak i Audi, i BMW ...... jo, bude to jejich výstavní skříň, ale k čemu proboha 400kW výkonu? I s polovičním to pojede náramně a dojezd se ze 400 km prodlouží třeba na 650 km a bude to i levnější výrobně ...... Ceny trošku větších a silnějších elektromobilů jsou naprosto nesmyslné, ale časem se to určitě trošku umravní ......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od dracekvo »

Ještě se sem naposledy vlezu a pak už nechám elektromobilitu bejt :)

romull: souhlas. Ty bláznivé stovky kW taky nechápu. Dá se to pochopit u první verze tesla, kde si prostě potřebovali udělat jméno, tak auto muselo být něčím zajímavé a taky by nikdo nekoupil za 3 mil auto, které spráská nasuptěná 1.4tsi.
Já mám asi 1200kg, výkon 35kW(krátkodobě 47kW) a fábie 1.4i nemá šanci. Možná ani nějaké slabší tdi se nechytne na rozjezd a následnou akceleraci. Mají šanci mě dohnat až nad 100km, protože tam už té mé krabičce dochází dech.

Ad baterky na dojezd 500km. Záleží jak kdo potřebuje jezdit. Ale je spočítáno, že většině stačí denní dojezd okolo 60km a je otázka jak jak často potřebují jezdit někam dál.
Pro mě by bylo ideál auto s jistým dojezdem 200km. Na to by měla stačit baterie 40kWh. Naco sebou vozit zbytečnou zátěž, když většinu roku jí nepotřebuju. A pokud pojedu dál, tak se holt na 20 min zastavím na rychlonabíječce.
Nehledě na to, že každá baterka degraduje stářím. Tak je rozdíl, jestli mi degraduje 5% za rok baterka za 100 tis kč, nebo za 500 tis kč. Tj. roční ztráta 25tis vs 5tis.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od romull »

Já to udělám stejně =) .... Ale když třeba čtu test Tesla Model X 90D, tak skřípu zubama. Výkon 386 kW, 657 Nm a kapacita baterií 90 kWh. Zrychlení 0-100 za 5s, bože proč a k čemu takhle??? Potom tam napíší že auto má drtivou dynamiku úplně v jakékoliv rychlosti a že nezrychluje, ale rovnou vystřeluje, že auto jenom tak nezúčastněně zabzučí a dopředu se vydá s neskutečnou energií, to prý se musí zažít. Bezprostřednost a okamžitá newtonmeterová kadence jsou nezpochybnitelně velmi silné stránky elektromobilů, ale to je SUV a ne sporťák a myslím že třeba 220 PS by úplně stačilo a těch 502 je naprosto magorských <:-< . Dojezd je u ní 460 km, ale mohl by být klidně 700 =) a mě by se to líbilo, i když těch 460 je i pro mě dostatečných, jezdím často Prahu a na otočku to mívám 340 - 400, když jedu ještě někam okolo a doma bych ji přes noc nabil. 500 koňovou kravinu ale nechci a za tu cenu co za ni chtějí už vůbec ne, to budu mít raději nějaký mírně ojetý a hutný šestiválec se 4x4 za pětinu ceny a náklady na provoz mě trápit nebudou =) ......ale koupit kočkopsa se spalovacím motorem který má ještě jako závaží baterie a elektromotor mě nedonutí >:(
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
GordiK
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pon lis 20, 2017 9:34 am
Bydliště: Novohradský hory

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od GordiK »

@ Romull

Nezapomen, ze Tesla je postavena na marketingu. Jako iPhone...

Stejne, jako nekoupis Bavoraka 718d (i kdyz by to mozna stacilo), tak proste nema marketingovej smysl rvat do luxusniho elektromobilu "slabej" motor... Navic nejde o najezd - Teslu si nekoupi obchodni cestujici, ze jo... Tesla je urcena na cestu domov - prace, prace - letiste, domov - golfovej klub. A ocividne to Tesla dela dobre, kdyz jeste nekrachli...

A hlavne - cela ekologie u aut je jen marketing. Kdyby se reklo, ze zadny auto nesmi mit treba 100 koni a 1100 kg poh. hmotnosti, urcite by to melo vetsi ekologickej prinos nez treba Start-Stop.... Ale dulezity lidi nebudou jezdit v aute typu Fabie, to da rozum...
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od suubaru »

Německá automobilka včera ústy hlavního stratéga firmy Michaela Josta oznámila datum konce spalovacích motorů v rámci skupiny. Poslední vozy se spalovacími motory Volkswagen bude vyvíjet v roce 2026, jejich prodej by posléze měl pokračovat do roku 2040, řekl na setkání automobilek včera Jost. Ten posléze dodal, že skupina se tak hlásí k pařížské klimatické úmluvě z roku 2015.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od romull »

GordiK: Tak to beru, ale když si dokáží ti "zelení mužíčci" došlápnout na dechty a potom i na benzíny, tak jim budou boty stačit snad i na ty výrobce elektromobilů. Copak auto, i když elektromobil s 500 PS je nějaká ekologie? Takže hezky na 10 takových mastodontů hezky 20 normálních sedanů a kombíků se 100 - 200 PS a dalších 20 městských vozítek, jinak za každou obludu 50 000,- daň .......a bude to ;-D .....to je ale fantasmagórie :-DDD
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1877
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od jkotek »

Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od outback »

Do individuálního dovozu elektromobilu fakt nejdu, zvlášť když nemám kde nabíjet.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od romull »

Individuální dovoz, zvlášť když na něj není ofiko servis je na houno ......ale na elektromobil je ještě dost času, jsou málío rozšířený a zbytečně drahý. Kupujte zatím hybridy, ale i na ty bude časem ten hon na čarodějnice, úplně stejně jako na dechty, ona tam ta deklarovaná spotřeba a tím pádem i emise taky nejsou =)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od spm »

Hele a myslis ze by ti slabsi elektromotor prodlouzil dojezd? Podle me fakt ne... dojezd bude odvisly od toho, jak s tim jedes (pomalu muzes jet i se silnym motorem) a ten elektromotor nebude nejak vyrazne vetsi, nez slabsi verze a ucinnost bude mit dost podobnou... (narozdil treba od spalovaciho, kde musis zvetsit spalovaci prostor, mas vetsi treni, ...). Ja bych se teda asi jinak bal spis podvozkovych komponent a veci na rozvodu toho pohonu. Pokud s tim nekdo takhle pravidelne startuje, tak to podle me nemuze dlouho vydrzet :-)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od romull »

Jistě to nebude možné brát přímou úměrou, takže určitě ne tak, že při polovičním výkonu 2x dál dojedu, ale z 500 na 700 bych tomu věřil. Zaprvé bude o dost nižší krouťák a tak mohou být subtilnější i věci co ho přenášejí, něco se ušetří na váze a taky i když si dáš parkrát pro radost plný plyn, tak to nebude mít takový odběr a elektromotor 200 Ps těch kW nespolkne tolik jako 2,5 x silnější, 500 PS je do SUV opravdu zhovadilost <:-< , v supersportu ať jsou třeba i dva, tam to patří =) .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Sybokcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 147
Registrován: úte úno 06, 2018 2:52 pm
Jméno a příjmení: Petr Šrajb
Bydliště: Praha

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od Sybokcz »

Na auto.cz byla hezká tabulka spotřeby
http://www.auto.cz/velky-test-elektromo ... eni-125150
A rozdíl třeba mezi Leafem s (tuším) 80kW a Teslou s 300+kW je skoro mizivý.
Víc než v čem jiném u el závisí víc na aerodynamice a hmotnosti než na výkonu.
Moje:
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od spm »

Hmotnost bych řekl, že skoro nepoznáš... Tesla je zrovna těžká jak parse, navzdory tomu, že se tam jinak dává všechno možný aby to bylo lehký, protože ty akumulátory celkem dost váží... Takže to, že tam dáš trošku menší poloosy (a hádám, že ze zbytku tam na té přenosové soustavě toho moc nebude, tuším že nemá ani převodovku?) se ti skoro neprojeví... A když si dáš párkrát pro radost plný plyn, tak to nedojede ani těch udávaných 500km :-D Takže jako jo, je to zhovadilost, ale z praktického hlediska si nemyslím, že by se to nějak projevilo (krom možná ceny, kde výkonnější motor bude dražší). Nějaký omezovač krouťáku se pak dá řešit nějakým softwarovým režimem, aby sis tam omylem nedávkoval plný výkon, když trošku víc ťukneš do plynu.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od romull »

Tesla je těžká jak prase a stejně tak výkonná :-D . Když by si vezmeš třeba BMW i3s, které má 183 PS a 270 Nm a baterii 33 kWh a auto ujede okolo 200 km, ve městě ale o dost víc, ale mimo město je 200 km mizérie. Ovšem s baterií z Tesly, kde je 90 až 100 kWH by to už vypadalo úplně jinak. To samé třeba e-Golf, bílý nám sem jezdí z Prahy na chalupu a prý těch 179 km zvládne v pohodě a tam je baterie myslím 35 kWh. Chce to jen používat při jízdě hlavu a neblbnout =) . Ceny jsou ovšem strašný, ale možná že servisní a provozní náklady to zase vrátí, nevím, v tom jsem se ještě nevrtal. Já si počkám na to Sůbo :-) .....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Outback - výběr nástupce

Příspěvek od sima »

suubaru píše: Německá automobilka včera ústy hlavního stratéga firmy Michaela Josta oznámila datum konce spalovacích motorů v rámci skupiny. Poslední vozy se spalovacími motory Volkswagen bude vyvíjet v roce 2026, jejich prodej by posléze měl pokračovat do roku 2040, řekl na setkání automobilek včera Jost. Ten posléze dodal, že skupina se tak hlásí k pařížské klimatické úmluvě z roku 2015.
Jo oni se k dohodě HLÁSÍ...co jim tak zbývá,nic.Mě přijdou všechny tyhle prohlášení jako co možná největší oddalování konce sp.motorů a čekání(vzývané a vymodlené) až tenhle eko teror padne.
Prodej až do roku 2040 nezní vůbec špatně,je to ještě dlouhá doba a dnešní vývoj aut jde stejně proti zákazníkovi,či proti ekologii,vesměs ano.
Otázka jestli člověka někde s tím autem vůbec ještě pustí,krom vlastního dvorku a co teror zátěž,ála emisní povolenky :-) na ty naše kárky,ale to je zcela zbytečné omílání tématu furt dokola.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“