Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
vidíš a toho bych se třeba vůbec nebál...elektronika toto víceméně řešící už jezdí v autech řadu let, je rozhodně rychlá a spolehlivá...to bude spíš naopak ku prospěchu...
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Tak to bych zrovna viděl jako pozitivum. Každý hasič má rád oheň a dobrodružství.CoZmo píše:
- ty baterky tak krásně hoří...klidně i tejden...až se tyhlo kokotiny budou rozbíjet ve městech při bouračkách, tak se předsedovo kolegové poserou radostí...
Tenhle myšlenkovej pochod bych v tom nehledal.CoZmo píše:... vyjebat s rusem a arabáčem kvuli ropě...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Nevim, znáš nějakej příklad kde to tak je? Elektronika řídící svornost diferenciálu je furt podle mě o level náročnosti někde jinde... a jediný auto, co si vybavuju, který mělo elektromotor v každym kole, byl Rimac concept one a ten taky vyletěl při řízení zkušením jezdcem z dráhy, protože nezatočilCoZmo píše:vidíš a toho bych se třeba vůbec nebál...elektronika toto víceméně řešící už jezdí v autech řadu let, je rozhodně rychlá a spolehlivá...to bude spíš naopak ku prospěchu...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Outback - výběr nástupce
Tyhle důvody jsou mi jasný, každý nemá garáž kde to jde nabíjet přes noc, ani dotovanou fotovoltaiku na střeše aby mohl jezdit zadarmo. Až se ale ty elektromobily rozšíří natolik aby se to vyplatilo, tak potom budou i ty rychlonábiječky, dáš si tam kafe, splkneš kolik ti to bere a máš na 80% nabito a možná to bude i rychlejší než stát frontu na Tank ONO , vždycky když jedu okolo, tak se divím že tam v tom štrůdlu popojíždějí takovou dobu ..dundee. píše: Vidíš a já si zrovna myslím, že toto je schůdná cesta. Přesně tak jak to nedávno představila Honda. Spalovací motor, který v ideálním cyklu a otáčkách funguje jako generátor pro nabíjení baterií a pohon auta už jen elektrický, bez převodovky, motory pro každé kolo. Dojezd čistě na elektriku do 50km, aby si s tím mohl do centra měst a elektrické nabíjení, pokud bude v dosahu (a že často není).
Samozřejmě to píšu jako obyvatel města, který parkuje na ulici a nějaké dobíjení přes noc nehrozí. A takových nás ve městech je 80%.
Jen mě u té Hondy překvapila spotřeba. …
Tak jak to popisuješ funguje už nějaký rok Chevrolet Volt a bratrský Opel Ampera, šestnáctka pohání generátorn a elektromotor pohání kola. Nic světoborného v tom ale nevidím, je to křapka co prd jede, houby utáhne a je dost drahá. Snad jen že ujede až 60 km jen na elektriku, možná po městě, po dálnici těžko. Pořád jen tam ale klasický pohonný řetězec, takže se mění olej, filtry, chladící kapalina, má to výfuk, zkrátka všechno co se může posrat a časem i posere.......snad jen převodovka tomu chybí a ty baterky a elektromotor jsou tam taky, bez nich by to nejelo. Spotřeba ale nic moc, mezi 5-6 litry jezdí víc aut..... A ideální provozní podmínky nejsou nikde a nikdy už nebudou, snad jen kdyby měly elektromobily svoje jízdní pruhy, do kterých by jiní nesměli.....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Myslím že něco podobného plánuje i Subaru a bylo to i v tom jeho conceptu, nebo se pletu? Každopádně se to musí dát ukočírovat a po informacích z čidel podélného a příčného zrychlení, natočení volantu, pedálu plynu i spousty dalších může poslat na každé kolo přesně tolik, kolik je potřeba. Doufám, že by to mohlo fungovat podobně jako hydropohon u těžkých stavebních strojů, nic lepšího jsem ještě nazažil...... Koukni se na začátky automobilismu, to byly záseky, no a kde jsme teď .......a myslím že dopilovat to k dokonalosti nebude trvat ani moc času, jen až s tím vyrukují velcí hráči co budou konkurovat Tesle jak MB, BMW, VW a další. Myslím že už to mají všechno přiúpravené, ale ještě čekají, dokud ty spalováky ještě frčí, tak proč to měnit, linky i fabriky na ně stály dost peněž ....spm píše:
Nevim, znáš nějakej příklad kde to tak je? Elektronika řídící svornost diferenciálu je furt podle mě o level náročnosti někde jinde... a jediný auto, co si vybavuju, který mělo elektromotor v každym kole, byl Rimac concept one a ten taky vyletěl při řízení zkušením jezdcem z dráhy, protože nezatočil
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback - výběr nástupce
To je ale idealistická představa někdy pro příští století. A to se říká bůh ví jestli...romull píše: Až se ale ty elektromobily rozšíří natolik aby se to vyplatilo, tak potom budou i ty rychlonábiječky, dáš si tam kafe, splkneš kolik ti to bere a máš na 80% nabito a možná to bude i rychlejší než stát frontu na Tank ONO , vždycky když jedu okolo, tak se divím že tam v tom štrůdlu popojíždějí takovou dobu .
..
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Nevím co mám subaru v konceptu, ale v tom hybridním XV, které má teď přijít, je ten elektromotor někde v/u převodovky. Jinak ani tesla nemá elektromotor na každé kolo... "4x4" verze mají jeden motor napředek, druhý na zadek, ale furt to jinak točí celou nápravou... Já věřím tomu, že by to teoreticky mohlo fungovat hezky. Ale když si představím, jak rychle se to kolo ve vysoké rychlosti točí a jak to přesně a rychle musí reagovat na zatočení a na to, v jakém stavu je podklad silnice... to je brutální, to co ta mechanika dělá taknějak z principu fungování, bude pro elektroniku záhul. A každý sebemenší pochybení znamená, že letíš v plný rychlosti na držku ven, protože to nezatočí. Ostatně jsme někde takhle diskutovali x-mode, co mají aktuální subaru i se spalovákama. To když si vezmeš, tak je taky redundantní funkce, zbytečná, protože reálně to nedělá s tím autem nic, co by to nemohlo dělat během normální jízdy. Ale ten důvod, proč se to zapíná zvlášť, používá se to akorát pro terén a proč se ti to samo vypne při trošičku vyšší rychlosti je patrně právě ten, že v x-mode režimu si to začne výrazně agresivnějš hrát s tím posíláním výkonu mezi nápravama a s přibržďováním jednotlivých kol. A že nejspíš na silnici ve vysoké rychlosti by to taky mohlo udělat něco dost nehezkého...romull píše: Myslím že něco podobného plánuje i Subaru a bylo to i v tom jeho conceptu, nebo se pletu? Každopádně se to musí dát ukočírovat a po informacích z čidel podélného a příčného zrychlení, natočení volantu, pedálu plynu i spousty dalších může poslat na každé kolo přesně tolik, kolik je potřeba. Doufám, že by to mohlo fungovat podobně jako hydropohon u těžkých stavebních strojů, nic lepšího jsem ještě nazažil...... Koukni se na začátky automobilismu, to byly záseky, no a kde jsme teď .......a myslím že dopilovat to k dokonalosti nebude trvat ani moc času, jen až s tím vyrukují velcí …
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2912
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Ty jsi srandovní. Chápu že s tvojí karmou z toho můžeš mít obavy. Ale technologe Fly-by-wire se již několik desítek let úspěšně používá v leteckém průmyslu, a např. řada stíhaček je dokonce navržená tak, že samy o sobě jsou v letu nestabilní a pouze elektronika dokáže jejich let stabilizovat. Ani cvičený pilot je nedokáže bez pomoci elektroniky udržet v letu - pouze řídí rychlost a směr letu. Důvodem tohoto řešení je samozřejmě manévrovatelnost a výkony.spm píše:... Když si představím, jak to nějaká elektronika řídí a supluje tím diferenciál, aby se to dalo řídit, brrr... nevěřim tomu, že to bude spolehlivě fungovat, aby to nelítalo ze silnice ven.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Jenže fly by wire je něco jinýho. Fly by wire je o tom, že to řízení není mechanicky řízeno od kokpitu, ale o tom, že pilot ovládá joystick a podle něj se to nastavuje. Tohle v autech částečně je (elektronický plyn), částečně ne, protože je to zakázáno legislativou (volant musí být pevně připojen na řízení, ...) ale klidně by to fungovalo. Zbytek nemůžu posoudit, o ovládání letadel vím kulový, takže nevím, jak moc se tam musí něco regulovat. Ale osobně bych tipl, že vícemotorová letadla si ty motory řídí zároveň a to letadlo se nepilotuje tím, že by se měnil výkon na jednotlivých motorech...
A druhá taková věc je, že ikdyby to tam fungovalo, tak na stíhačku je trošičku jinej rozpočet a tedy stejná technologie se do auta pro masy nedostane...
A druhá taková věc je, že ikdyby to tam fungovalo, tak na stíhačku je trošičku jinej rozpočet a tedy stejná technologie se do auta pro masy nedostane...
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Elmotor v každém kole už měly úplně první elmobily a žádného řízení netřeba, u DC motoru se zapojily do série a ten co neproklouzl měl automaticky větší tah, tady je dokonce 4kolka
https://www.hybridcars.com/wp-content/u ... 68x409.jpg
My už jsme dál a víme, že dávat elmotor do kol je kravina, ještě tak 10 let a pochopíme, že i ty elmobily jsou kravina, stejně jako na to přišli naší dědové, teda pokud to nebudou auta pro horních 10000 a plebs bude běhat s praporkama
https://www.hybridcars.com/wp-content/u ... 68x409.jpg
My už jsme dál a víme, že dávat elmotor do kol je kravina, ještě tak 10 let a pochopíme, že i ty elmobily jsou kravina, stejně jako na to přišli naší dědové, teda pokud to nebudou auta pro horních 10000 a plebs bude běhat s praporkama
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Upřímně elektromotor do každého kola je podle mě blbost. Už jen kvůli neodpruženým hmotám. Když budete mít v náboji kola ještě dalších x kg hmoty motoru, tak stačí trefit sebemenší výmol a můžete jít měnit zdeformovanej ráfek. Nehledě na komfortu jízdy.
Elektromobilita a švédsko - to není o elektromobilitě jako takové, ale o hloupejch švédech. Dobrovolně si nechali vnutit elektromobilitu takovým způsobem, že teď se perou o nabíjecí stojany. (dotace na elektro, daně na fosil) Ono to chce zavádět oboje ruku v ruce, jak auta, tak infrastrukturu. A další věc, proč si vůbec někdo pořizuje elektromobil, když nemá jak ho nabíjet.
elektroauto má vejfuk v elektrárně - ano má, a furt je lepší hlídat jeden výfuk, než několik tisíc různých výfuků s nefunkčníma filtrama pevnejch částit a katalizátorama, které kouří přímo ve městech lidem pod nos.
pokud bychom dneska vyměnili 5-10% - toto je blbost. Pokud to někdo tvrdí, tak ať to doloží výpočtama.
ty baterky tak krásně hoří...klidně i tejden - crash testy dokazujou že to zahoří úplně stejně jako jakýkoliv jiný auto. A tejden hořící baterku bych chtěl vidět. Takovou bych možní i dobrovolěn topil v kotli. Vyšlo by to levněji jak uhlím :D
a jestě solární panely - Kdekdo furt bere, že výroba solárního panelu stojí více energie, než on vyrobí za svůj život? Stačí se podívat na cenu. 280Wp stojí 3500,- s DPH. Což je při ceně 3kč/kW cca 1.2MWh. To ten panel vyrobí v podmínkách české republiky za 4 roky svého života. Panely mají záruku 20 let, že výkon nepoklesne pod 85%.
Takže z logiky věci, kdyby výroba solárního panelu byla energeticky náročnější, než kolik on za svůj život vyrobí, kdo by tu ztrátu dotoval? Za svůj život v záruce je schopen vyrobit elektřinu zhruba za 18 tisíc. a ani pak nejo život nekončí, pouze už nevyrábí tolik.
A pro štouraly, dal sem si práci a zjistil, že v čině 1 kWh stojí bez pár drobnejch také 3kč.
A že se někdo bojí, že ho vytlačí vodík, to je úsměvný a je vidět, že ani člověk co se pohybuje v oblasti paliv o tom nic neví.
1. kolik vodíkových aut jezdí a kolik je vodíkových čerpacích stanic? V celé EU pár.
2. manipulace a úschova vodíku není nic snadného
3. výroba vodíku je strašně energeticky náročná. Většina současného vodíku se stejně vyrábí chemickejma reakcema převážně z ropy.
4. palivovej vodíkovej článek moc dlouho nevydrží. (vodíkové auto je totiž elektromobil)
Elektromobilita a švédsko - to není o elektromobilitě jako takové, ale o hloupejch švédech. Dobrovolně si nechali vnutit elektromobilitu takovým způsobem, že teď se perou o nabíjecí stojany. (dotace na elektro, daně na fosil) Ono to chce zavádět oboje ruku v ruce, jak auta, tak infrastrukturu. A další věc, proč si vůbec někdo pořizuje elektromobil, když nemá jak ho nabíjet.
elektroauto má vejfuk v elektrárně - ano má, a furt je lepší hlídat jeden výfuk, než několik tisíc různých výfuků s nefunkčníma filtrama pevnejch částit a katalizátorama, které kouří přímo ve městech lidem pod nos.
pokud bychom dneska vyměnili 5-10% - toto je blbost. Pokud to někdo tvrdí, tak ať to doloží výpočtama.
ty baterky tak krásně hoří...klidně i tejden - crash testy dokazujou že to zahoří úplně stejně jako jakýkoliv jiný auto. A tejden hořící baterku bych chtěl vidět. Takovou bych možní i dobrovolěn topil v kotli. Vyšlo by to levněji jak uhlím :D
a jestě solární panely - Kdekdo furt bere, že výroba solárního panelu stojí více energie, než on vyrobí za svůj život? Stačí se podívat na cenu. 280Wp stojí 3500,- s DPH. Což je při ceně 3kč/kW cca 1.2MWh. To ten panel vyrobí v podmínkách české republiky za 4 roky svého života. Panely mají záruku 20 let, že výkon nepoklesne pod 85%.
Takže z logiky věci, kdyby výroba solárního panelu byla energeticky náročnější, než kolik on za svůj život vyrobí, kdo by tu ztrátu dotoval? Za svůj život v záruce je schopen vyrobit elektřinu zhruba za 18 tisíc. a ani pak nejo život nekončí, pouze už nevyrábí tolik.
A pro štouraly, dal sem si práci a zjistil, že v čině 1 kWh stojí bez pár drobnejch také 3kč.
A že se někdo bojí, že ho vytlačí vodík, to je úsměvný a je vidět, že ani člověk co se pohybuje v oblasti paliv o tom nic neví.
1. kolik vodíkových aut jezdí a kolik je vodíkových čerpacích stanic? V celé EU pár.
2. manipulace a úschova vodíku není nic snadného
3. výroba vodíku je strašně energeticky náročná. Většina současného vodíku se stejně vyrábí chemickejma reakcema převážně z ropy.
4. palivovej vodíkovej článek moc dlouho nevydrží. (vodíkové auto je totiž elektromobil)
Naposledy upravil(a) dracekvo dne sob pro 08, 2018 3:07 pm, celkem upraveno 1 x.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20621
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Podle mne se měly automobilky domluvit na jednotných, vyměnitelných bateriich. Pak by bylo reálné přijet "natankovat" a během pár minut odjíždět s novejma baterkama.
Nejsem si jistej, ale vybitou Teslu bych za noc z normální zasuvky asi nenabil.
Ty letadla by pilot sám řídit nedokázal. A každej z nás má v mobilu výkonově lepší počítač než ty letadla řídí. Takže by to jít mělo,ale..
Nejsem si jistej, ale vybitou Teslu bych za noc z normální zasuvky asi nenabil.
Ty letadla by pilot sám řídit nedokázal. A každej z nás má v mobilu výkonově lepší počítač než ty letadla řídí. Takže by to jít mělo,ale..
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
No, jenže oni ty baterky jsou dost podstatná váha a velikost toho auta... Ta Tesla je má snad zrovna rozeseté všude v podlaze... V tom bych viděl ten problém, že to neni nějaká bedýnka, co by se hodila na nějaké místo, ale je to nacpané všude, kam se dá...námořník píše:Podle mne se měly automobilky domluvit na jednotných, vyměnitelných bateriich. Pak by bylo reálné přijet "natankovat" a během pár minut odjíždět s .
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20621
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
Já to chápu, ale když to musíš hodinu nabíjet, tak to pak nemůže masově fungovat. Jinak hybridy jsou podle mne další kurvitka navíc.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Plkání o smysluplnosti elektrombilu jako příštího auta
a to ještě na rychlonabíječkách...