Outback - výběr nástupce
Outback - výběr nástupce
Rozhlížím se, co koupit za auto, až můj Outback skončí.
Najedu kolem 25000 ročně. Jezdím jak po centru Mnichova, tak 300-400km dálniční trasy, taky s 1100kg přívěsem víkendy na Šumavě 200km tam 200km zpět. Do práce denně 2x17km, z toho polovina dálnice bez rychlostního omezení, kde chci jet svých klidných 150km/h. Kvůli přívěsu čtyřkolka nebo v nejhorším zadní náhon. SUV se mi nelíbí. Mám rád Subaru, i když to není dogma. Nechci druhé auto do města, protože bych se o něj musel starat - dvakrát technická, dvakrát olej, dvakrát gumy, dvakrát brzdy...Vzhledem k německému systému daně z auta a cenám pojistek bych stejně neušetřil, navíc manželka neřídí. Naftové auto nepřichází v úvahu - momentálně všude zakazují naftu Euro5 a starší, lidi brečí, že si před čtyřmi pěti lety koupili novou "čistou" naftu jako auto na dalších deset let, ale najednou mají smůlu. I benzínové auto je v podstatě jako nové problém, protože nepočítám, že s ním budu smět za deset let někam jezdit - do města těžko, a budou na něj napařené těžké daně jak za pouhou existenci, tak na benzín - ale snad by se to dalo naposled risknout.
Zatím používám Outback 2.5 115kW, 4AT, LPG. Koupeno za 1000€, mimořádné servisní náklady typu koroze, plynové trysky, těsnění pod hlavou atd. 1500€ ročně, ztáta hodnoty ročně nula, úspora na palivo oproti novému OTB s 8l/100km je asi 1000€ ročně.
Na auto nespěchám, protože Outback mi funguje slušně, sice s přívěsem je to na hraně, ale za ty peníze mi to nevadí. Ovšem kdykoliv se může stát, že se něco fatálně vysype, frekvence drobných závad překročí mojí mez trpělivosti, nebo mne někdo nabourá. Takže se průběžně rozhlížím už teď.
Auto musí mít automat nebo cvt s hydrodynamickým měničem (případně hybrid bez převodovky), vážit víc než 1500kg, mít tempomat klimu ESP/VDC atd. Velký kufr kam se vejde spousta zavazadel plus třeba rozebrané kolo. Je mi jedno, jestli staré nebo nové, jen nesmí vypadat jako od kolotoče (tím padají starší velké Mercedesy a Audi). Vzhledem k přívěsu žádné maloobjemové turbo (Levorg). Nemělo by to být moc placaté, přechod z A4 B8 na Outback byl pro pohyb po kempech obrovská úleva.
Za nové auto bych nechtěl dát víc než 40000€. V novém autě musí být adaptivní tempomat, když už by stálo ty peníze. Ale vezmu klidně i ojetinu.
Varianty, co si tak průběžně propočítávám a prohlížím jsou:
[*] nový Outback, po záruce zaplynovat - riziko jak to bude motor snášet, první roky drahý provoz, riziko zákazu vjezdu do města než se amortizuje
[*] Mitsubishi Outlander PHEV - zajímavý pohon, ale přijde mi blbý kupovat SUV co má menší světlou výšku než nový Outback, bohužel můžu dobíjet jen v práci, zato mi ho ale nezakážou
[*] mírně jetý Outback 2016 a zaplynovat hned - riziko jak to bude motor snášet, zatím nejzajímavější varianta, pořád ale začínají až od 25000€
[*] koupit pěknou H6, nechat udělat kastli u předsedy, zaplynovat, dát si stranou peníze na těsnění pod hlavou - za řádově celkem 10000€ zajímavá varianta na 6 let, maximální fun factor
Cherokee v LPG jsem zatím blíže nezkoumal, taky by to možná šlo.
Komentáře, nápady na další auta?
Najedu kolem 25000 ročně. Jezdím jak po centru Mnichova, tak 300-400km dálniční trasy, taky s 1100kg přívěsem víkendy na Šumavě 200km tam 200km zpět. Do práce denně 2x17km, z toho polovina dálnice bez rychlostního omezení, kde chci jet svých klidných 150km/h. Kvůli přívěsu čtyřkolka nebo v nejhorším zadní náhon. SUV se mi nelíbí. Mám rád Subaru, i když to není dogma. Nechci druhé auto do města, protože bych se o něj musel starat - dvakrát technická, dvakrát olej, dvakrát gumy, dvakrát brzdy...Vzhledem k německému systému daně z auta a cenám pojistek bych stejně neušetřil, navíc manželka neřídí. Naftové auto nepřichází v úvahu - momentálně všude zakazují naftu Euro5 a starší, lidi brečí, že si před čtyřmi pěti lety koupili novou "čistou" naftu jako auto na dalších deset let, ale najednou mají smůlu. I benzínové auto je v podstatě jako nové problém, protože nepočítám, že s ním budu smět za deset let někam jezdit - do města těžko, a budou na něj napařené těžké daně jak za pouhou existenci, tak na benzín - ale snad by se to dalo naposled risknout.
Zatím používám Outback 2.5 115kW, 4AT, LPG. Koupeno za 1000€, mimořádné servisní náklady typu koroze, plynové trysky, těsnění pod hlavou atd. 1500€ ročně, ztáta hodnoty ročně nula, úspora na palivo oproti novému OTB s 8l/100km je asi 1000€ ročně.
Na auto nespěchám, protože Outback mi funguje slušně, sice s přívěsem je to na hraně, ale za ty peníze mi to nevadí. Ovšem kdykoliv se může stát, že se něco fatálně vysype, frekvence drobných závad překročí mojí mez trpělivosti, nebo mne někdo nabourá. Takže se průběžně rozhlížím už teď.
Auto musí mít automat nebo cvt s hydrodynamickým měničem (případně hybrid bez převodovky), vážit víc než 1500kg, mít tempomat klimu ESP/VDC atd. Velký kufr kam se vejde spousta zavazadel plus třeba rozebrané kolo. Je mi jedno, jestli staré nebo nové, jen nesmí vypadat jako od kolotoče (tím padají starší velké Mercedesy a Audi). Vzhledem k přívěsu žádné maloobjemové turbo (Levorg). Nemělo by to být moc placaté, přechod z A4 B8 na Outback byl pro pohyb po kempech obrovská úleva.
Za nové auto bych nechtěl dát víc než 40000€. V novém autě musí být adaptivní tempomat, když už by stálo ty peníze. Ale vezmu klidně i ojetinu.
Varianty, co si tak průběžně propočítávám a prohlížím jsou:
[*] nový Outback, po záruce zaplynovat - riziko jak to bude motor snášet, první roky drahý provoz, riziko zákazu vjezdu do města než se amortizuje
[*] Mitsubishi Outlander PHEV - zajímavý pohon, ale přijde mi blbý kupovat SUV co má menší světlou výšku než nový Outback, bohužel můžu dobíjet jen v práci, zato mi ho ale nezakážou
[*] mírně jetý Outback 2016 a zaplynovat hned - riziko jak to bude motor snášet, zatím nejzajímavější varianta, pořád ale začínají až od 25000€
[*] koupit pěknou H6, nechat udělat kastli u předsedy, zaplynovat, dát si stranou peníze na těsnění pod hlavou - za řádově celkem 10000€ zajímavá varianta na 6 let, maximální fun factor
Cherokee v LPG jsem zatím blíže nezkoumal, taky by to možná šlo.
Komentáře, nápady na další auta?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Outback - výběr nástupce
Nedávno jsem viděl ve vaší televizi v jednom motoristickým pořadu jak zaplynovávali nějakou úplně novou Kiu. Bylo to samozřejmě turbo a měnili vstřikovací pumpu za nějakej hybrid. Stálo to teda 3t€,ale dávali záruku. Nevím jak to máš zmapovaný, proto to píšu,že by možná nebylo třeba čekat na konec záruky.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Outback - výběr nástupce
Zajímavý. Ale Subaru servisy v okolí to bohužel nenabízí. Kia má pokud jsem teď rychle kouknul bohužel jen předokolky nebo SUV.
Já po novým autě stejně nijak zvlášť netoužím, jedině kdyby to po rozpočítání celkových nákladů na předpokládanou životnost 12 let vycházelo nějak extra pěkně - ne o moc dráž, než dvě ojetiny a sebou. Případně tam, kde ojetiny ještě skoro nejsou (nový Mitsubishi Outlander PHEV). Pár novejch aut už jsem měl, pár starejch taky (za posledních 17 let tři nový a tři starý), a mám skoro radši občasný trable se starým autem co vyřeším sám kde chci jak chci než průšvihy s novým co řešíš s průšvihovejma autorizovanejma servisama.
Já po novým autě stejně nijak zvlášť netoužím, jedině kdyby to po rozpočítání celkových nákladů na předpokládanou životnost 12 let vycházelo nějak extra pěkně - ne o moc dráž, než dvě ojetiny a sebou. Případně tam, kde ojetiny ještě skoro nejsou (nový Mitsubishi Outlander PHEV). Pár novejch aut už jsem měl, pár starejch taky (za posledních 17 let tři nový a tři starý), a mám skoro radši občasný trable se starým autem co vyřeším sám kde chci jak chci než průšvihy s novým co řešíš s průšvihovejma autorizovanejma servisama.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Outback - výběr nástupce
To neplynovali v Kie ale nějaká plynovaci firma. A záruku dávala ona. Koukal jsem zběžně na YouTube, ale nevím jestli to bylo va voxu nebo rtl2. Kdybych to našel, tak ti to pošlu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Outback - výběr nástupce
Vydrž do příštího roku. Možná bude Outback na prodej. Akorát to je 2017ka s bambilionem doplňku a taznakem. Takže úplně levný to nebude. )))
Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Sent from my XsMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback - výběr nástupce
Láďo já ti nevim. Ale mě přijde Outback 2.5 s CVT jako dobrá volba. To auto je moc příjemný a moc nevěřím, že by ti něco vyhovovalo víc.
Co se té plynofikace týče, tak kdyby se to ošetřilo včasným přepínáním do benzínu ve vyšších otáčkách a přívstřikem, tak by to třeba vydržet mohlo.
Co se té plynofikace týče, tak kdyby se to ošetřilo včasným přepínáním do benzínu ve vyšších otáčkách a přívstřikem, tak by to třeba vydržet mohlo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Outback - výběr nástupce
Nojo, ale vadí mi, že to není hybrid. Po tom, co se ty šílenci rozhodli bez ohledu na realitu vypnout všechny jaderné a uhelné elektrárny se dá čekat cokoliv, a spíš dřív než pozdějc. Napojit v Outbacku původní boxer na zbytek powertrainu Mitsubishi a byl bych šťastnej.
Paradox je, že když jsem se byl v autosalonu Mitsubishi na ten PHEV zázrak podívat, tak mi prodavač řekl, že má Imprezu a že si mám radši koupit Outback. Mají zastoupení obou značek.
Paradox je, že když jsem se byl v autosalonu Mitsubishi na ten PHEV zázrak podívat, tak mi prodavač řekl, že má Imprezu a že si mám radši koupit Outback. Mají zastoupení obou značek.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback - výběr nástupce
Tak to jsi trochu v pasti a budeš si holt muset koupit ne jeden kosočtverec, ale 3.
Dělám si legraci a vím, že ta situace v říši není v tomhle optimální. Ale je opravdu tak kritická, že jsou ohrožena i normální benzinová auta, jako je třeba Outback ?
Dělám si legraci a vím, že ta situace v říši není v tomhle optimální. Ale je opravdu tak kritická, že jsou ohrožena i normální benzinová auta, jako je třeba Outback ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Outback - výběr nástupce
mluví se o tom, že už za 12 let nebude možné přihlásit nové benzínové auto (jakýkoliv spalovací motor)
mluví se o tom, že by benzínové motory měly mít filtr pevných částic
daň platíš podle tabullkových emisí CO2 (ročně, bez ohledu na nájezd) a postupně se průběžně navyšuje, tj. stejné auto platí postupně víc a víc
mluví se o tom, že by benzínové motory měly mít filtr pevných částic
daň platíš podle tabullkových emisí CO2 (ročně, bez ohledu na nájezd) a postupně se průběžně navyšuje, tj. stejné auto platí postupně víc a víc
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Outback - výběr nástupce
Tak jestli věříš tomu, že s hybridy to bude v pohodě, chceš v tom banánistánu zůstat a zároveň ti to tvoje ještě stále funguje, tak bych možná počkal. Hybridní XV už je nějak oznámený, takže by se to během pár let mohlo objevit v Outbacku, čímž by se ti to asi vyřešilo. Pokud se teda tamní národ do té doby nevrátí do jeskyní
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback - výběr nástupce
To jsou teda chmurné vyhídky, ale já tomu nevěřím. To nemůžou mysle vážně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Outback - výběr nástupce
Když si koupíš nového outbacka, záruku máš 5 let, po instalaci LPG o ni přicházíš, což se zcela jistě finančně nevyplatí.
Dopo outback 2010-2012 s motorem EJ253 s cvt. Velmi velmi spolehlivé.lpg ready, sohc. Velké auto bez kurvítek. Už je na to dost aftermarket dílů, sice nevalné kvality, ale jsou. Eyesight je fajn, ale Je tam spousta ale.
Nevím, kolik stojí jetý outback 2010. 250?300? Nic spolehlivějšího s rozumnými náklady se nedá sehnat.
Dopo outback 2010-2012 s motorem EJ253 s cvt. Velmi velmi spolehlivé.lpg ready, sohc. Velké auto bez kurvítek. Už je na to dost aftermarket dílů, sice nevalné kvality, ale jsou. Eyesight je fajn, ale Je tam spousta ale.
Nevím, kolik stojí jetý outback 2010. 250?300? Nic spolehlivějšího s rozumnými náklady se nedá sehnat.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Outback - výběr nástupce
Mně se to auto nijak zvlášť nelíbí, ale to by se asi dalo překousnout. Musí motor na ventily ven?
ES má spoustu ale, bojím se hlavně kvůli přívěsu. Nedávno se stala zajímavá nehoda, kde automatické brzdění rozhodilo kamion tak, že havaroval a shodil menší (23 tun) šutřík na dálnici - před kamion se zařadilo pomalé auto a automatika to naplno zašlápla. Zkušený řidič by měl šanci zabrzdit tak, aby to auto před sebou jen lehce ťuknul a přitom udržel kontrolu nad soupravou. Postrčení osobáku mi přijde méně rizikové než žulový blok na dálnici, do kterého to může ihned plnou rychlostí napálit motorka nebo autobus. Představa, že mám za sebou přívěs, a ES se rozhodne v půlce kruháče nebo v mírné rychle projížděné zatáčce zbytečně naplno zabrzdit mne děsí.
Na druhou stranu, víkendové zácpy by byly s adaptivním tempomatem mnohem snesitelnější a může mne to uchránit před vlastním selháním a nepozorností, takže bych do ES asi přece jen šel.
ES má spoustu ale, bojím se hlavně kvůli přívěsu. Nedávno se stala zajímavá nehoda, kde automatické brzdění rozhodilo kamion tak, že havaroval a shodil menší (23 tun) šutřík na dálnici - před kamion se zařadilo pomalé auto a automatika to naplno zašlápla. Zkušený řidič by měl šanci zabrzdit tak, aby to auto před sebou jen lehce ťuknul a přitom udržel kontrolu nad soupravou. Postrčení osobáku mi přijde méně rizikové než žulový blok na dálnici, do kterého to může ihned plnou rychlostí napálit motorka nebo autobus. Představa, že mám za sebou přívěs, a ES se rozhodne v půlce kruháče nebo v mírné rychle projížděné zatáčce zbytečně naplno zabrzdit mne děsí.
Na druhou stranu, víkendové zácpy by byly s adaptivním tempomatem mnohem snesitelnější a může mne to uchránit před vlastním selháním a nepozorností, takže bych do ES asi přece jen šel.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 179
- Registrován: pon lis 20, 2017 9:34 am
- Bydliště: Novohradský hory
Re: Outback - výběr nástupce
Podle me si, Outbacku, zbytecne komplikujes zivot. Ted je hodne spatna doba pro koupi novyho auta, protoze ne vsechny automobilky maj motory upraveny pro Euro 6b. Takze vyber velmi zuzenej. Jak tu uz bylo receno - pockal bych s koupi rok az dva - az bude vetsi vyber a hlavne s novyma motorama budou zkusenosti.
To, ze zakazou za 12 let spalovaci motory je mozny - taky je ale mozny, ze tu za 12 let ani jeden nebudem, nebo budes mit 8 deti.... Proste pri koupi auta premejslet, co bude ze 12 let, je blbost. Momentalne zakazy rozhodne neplatej plosne, vetsinou je to par ulic a casto to plati pro DIESELY s Euro 4 a nizsim. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... erbot-faq/
Takze bejt tebou, tak s koupi dva roky pockam - pak se uvidi, jak to bude s tema omezenima dle emisnich trid, bude vetsi vyber nizkomenisnich aut atd. Pokud by se mezitim Otas vysypal, tak koupim na mezidobi prvni karu, co mi prijde v Mnichove pod ruku na dojizdeni (Octavku TDI v Cechach strelis, i kdyby se rozpadala pred ocima...) - a pak bych se rozhod, jestli novej hybrid nebo jestli vyvarovat 10 let staryho Otase, do kteryho krome vyvareni mozna budes muset cpat i prachy za novej katalizator a lambdy, protoze ne vsude je technicka za flasku jako v Cechach...
A jeste bych bejt tebou kouk na auta s origo CNG.
To, ze zakazou za 12 let spalovaci motory je mozny - taky je ale mozny, ze tu za 12 let ani jeden nebudem, nebo budes mit 8 deti.... Proste pri koupi auta premejslet, co bude ze 12 let, je blbost. Momentalne zakazy rozhodne neplatej plosne, vetsinou je to par ulic a casto to plati pro DIESELY s Euro 4 a nizsim. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... erbot-faq/
Takze bejt tebou, tak s koupi dva roky pockam - pak se uvidi, jak to bude s tema omezenima dle emisnich trid, bude vetsi vyber nizkomenisnich aut atd. Pokud by se mezitim Otas vysypal, tak koupim na mezidobi prvni karu, co mi prijde v Mnichove pod ruku na dojizdeni (Octavku TDI v Cechach strelis, i kdyby se rozpadala pred ocima...) - a pak bych se rozhod, jestli novej hybrid nebo jestli vyvarovat 10 let staryho Otase, do kteryho krome vyvareni mozna budes muset cpat i prachy za novej katalizator a lambdy, protoze ne vsude je technicka za flasku jako v Cechach...
A jeste bych bejt tebou kouk na auta s origo CNG.