Stránka 1 z 4

Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: pát čer 02, 2017 12:31 pm
od MatusNR
Zdravim, momentalne jazdim na SG 2003 2,0x v manuale a pozeram po niecom vykonnejsom. Mam iba dvoch kandidatov: SG facelift 2.0 116kw v manuale a SG 2.0 turbo manual. Ako by ste mi poradili? Byvam v severnom norsku a doteraz bolo 2.0x perfektne do zasnezeneho prostredia a na vseobecne jazdenie,ale chcem nieco silnejsie. Facelift 116kw zvazujem aj koli xenonom a mierne modernejsiemu vzhladu.. ale Turbo je turbo.. Je pravda ze pri XT nie je redukcia? Do terenu chodim pomerne casto tak to vyuzivam.. Ako je to so spotrebou ? Xko mi jazdi cca za 8 litrov.
Dakujem za akekolvek rady.

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: pát čer 02, 2017 10:27 pm
od beardman
Cau MatusNR. Sice ti neporadím ale mam otazky ohľadom Norska. Chystame sa tam na dovolenku na buduci rok. Cital so rozne bedekre atd na nete a nazory ludi sa roznia-co, kde a ako.Nechcem jazdit uplne off road-legacy wagon rv2001. Chceme ist az uplne na sever - 3tyzdne jazdenia. Co by si dolorucil? Atlantic highway si dam dvalrat pre istotu.... A co sa mna tyka tak by som bral turbinu....tiez na nejakym sg turbo spekulujem ale rozpočet nepusti.... A tu v Nl sa nikde dlho dobre kusy meohreju(nehladiac na počet km....)

Odoslané z F8331 pomocou Tapatalku

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: pát čer 02, 2017 10:58 pm
od Mira
Za 8 litrů s XT jezdit nebudeš. Počítej tak 10 a víc. Pokud někdo jezdí s XT pod 10 litrů, tak si turbo pořizoval zbytečně. Prostě XT je proti atmosféře jinde. Atmo tě do sedaček nezatlačí. Ale musíš oželit redukci. V terénu rozdíl mezi atmo a turbem nevynikne, na silnici ano. XT má výhodu vzadu v samosvorném difu. Ovšem pouze částečném, ale pomůže. Záleží co jezdíš jako off. Jinak SG pofl je docela "běžný" povoz, XT předFl je "auto". Alespoň v ČR jsou to bílý vrány. Prostě turbo je turbo. ;-D

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: pát čer 02, 2017 11:00 pm
od hamoun
Turbo redukci nema ...
(automat nechces)

ale treba Marcel to turba komplet prevodovku s redukci daval :)

kdyz jezdis za 8l, mohlo by to teoreticky pri stejnem zpusobu jizdy vydrzet i u dalsi atmosfery ...
turbo zere podle hodne toho, jak s tim jedes ... asi budes v prumeru pri rozumnem jezdeni nekde mezi 9-12l ...

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: pát čer 02, 2017 11:12 pm
od mnov
Mira píše: Prostě turbo je turbo.
Pokud se nepletu,tak oni tam mají rychlostní limit 50/80/100.
To je pak turbo opravdu potřeba. :-)

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: sob čer 03, 2017 1:18 am
od davidherda
1. volil bych 2,0XT automat (z důvodů terénu jak píšeš)
2. pokusil bych se sehnat 2,5X a je jedno jestli automat nebo manuál 127kw
3. 116kw v manuálu

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: sob čer 03, 2017 8:08 am
od VDC
Ahoj Matůš, vítej na klubu. To máš tedy zajímavé bydliště.

Jak píše David. 2.0 XT jedině v automatu, pokud má jezdit v terénu, opravdu nemá redukci.
116 kW naopak v manuálu, to redukci má. Počítej, že ten motor je točivější, takže trochu víc pojede, ale ve vyšších otáčkách.

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: sob čer 03, 2017 8:54 pm
od MatusNR
Dakujem vsetkym za odpovede a rady,
VDC odporucam Trolltunga, potom na severe Lofoty, vyssie potom Tromsø-pekne ostrovne mesto pod ktorym je mnoho tunelov a v tuneloch kruhove objazdy, ohladne offroadu je to rozne, teren je clenity takmer v celom norsku takze hocikde ked zides z cesty.
Limit je 50/80 a 100 len v okoli osla cize toho si moc neuzijeme na severe. Ale turbo sa da vyuzit napr na snehu a tak. Takze moznost je 2,0XT v automate(co sa mi moc nepozdava) alebo 116kw manual, alebo sa vyrovnat s neredukovanym manualom pri turbe..
Ako je na tom 116kw so spotrebou? Pri turbe ratam s vyssimi nakladmi samozrejme. 2.5 je takmer nemozne tu zohnat, inzeraty sledujem denne a za posledny rok nebol na predaj ani jeden forester s 2.5motorom..

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: sob čer 03, 2017 11:07 pm
od yohn
116kW bude jezdit min. kolem 10 a i na atmosferu je to solidne svizny. XT bude opravdu nejlepsi volba prave s AT a zrat to bude podobne. U te 116kW verze hraje pro jednoruchost a vlastnosti turba, na ktere musis brat ohled. O tolik slabsi to neni. Navic je hezci ;-)

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: ned čer 04, 2017 8:11 pm
od johyyy
Atmo / turbo myslím že hlavní rozdíl je ve 158ps ( 6400ot/min) 186Nm/3200Nm) vs. 177ps ( 5600ot/min) 245Nm (3200ot/min) což je docela dost takže 2,0 v manuálu je oproti 2,0turbo v manuálu rozdíl asi jako koloběžka a motorka :-D U Automatu je to horší , ten pokosí půlku výkonu,bohužel ::-((( . Rodiče s 116kw MT jezdí do 10l někdy i za 8 . XT bude v manuálu jezdit 10+ a automat se pod 11 dostane leda na laně...

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: ned čer 04, 2017 9:02 pm
od yohn
Jak pise Martin - AT sezere hromadu vykonu. Takze ve vysledku to rozdil moc neni tabulky netabulky ;-)

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: ned čer 04, 2017 9:44 pm
od davidherda
116kw v manuálu nepojede rychleji nebo líp než XT v automatu, tabulky netabulky

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: ned čer 04, 2017 10:35 pm
od yohn
A to tu nekdo psal ?

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: čtv zář 21, 2017 2:02 pm
od Čibi
Tak jak jsi to rozsekl?

Měl jsem XT v automatu, spotřeba při normální jízdě mezi od 10,5 litru dálka, ale na běžné ježdění bez blbnutí to bylo spíš 12-13l.

Re: Forester 2.0 116kw vs 2.0 T 130kw

Napsal: čtv zář 21, 2017 2:28 pm
od Majer
V Norsku kde je max 100 je dostatek výkonu základ :-D