Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Druhé Subaru do rodiny? 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 2929
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Ahoj,
už nějaký čas se zamýšlím nad prozatím neakutním problémem - čím nahradím svůj současný povoz.
Donedávna jsem si myslel, že je mi celkem fuk, jakým autem jezdím, ale ukázalo se, že tento mylný dojem způsobilo provozování nesprávných vozidel :-) Protože čekáme druhého potomka, bylo nutné nahradit manželčin Opel Corsa z roku 2004 (turbonafta) za něco poněkud většího (jsme sice velcí fandové Tetrisu a s Corsou jsme byli schopni přepravit spolu se dvěma dospělými a jedním dítětem v autosedačce i menší kousky z IKEA, ale varianta dvou dětských sedaček vzadu a složeného kočárku v kufru se i nám zdála býti dlouhodobě neprůchodná). Inu usoudil jsem, že nový žebřiňák na převážení děcek by měl vykazovat i nějaké znaky bezpečného vozidla a stálý pohon všech kol mi přišel jako dobrý nápad pro cestování na mokru či v zimě. A kdo umí lépe čtyřkolky, než právě Subaru? Tak jsem začal sledovat inzeráty, bylo mi celkem jedno, jestli to bude Forester, Outback nebo Legacy, a jednou jsem z výletu přivezl Legacy 2.0 2005, základní motorizace jí přeci na rozvoz dětí do školky bude stačit a kombi nabízí velký kufr s dobrým přístupem, to se ženě líbilo. K mému překvapení jsem zjistil, že kočírování toho velkého, těžkého a výkonově lehce poddimenzovaného 12 let starého japonského vraku, o který se na pár místech karoserie začíná pokoušet koroze, je pro mne silně návykovou záležitostí.
Ale co naplat, auto je to manželky, já mám své - tzv. stavební vozidlo, Peugeot 405 vyrobený na začátku devadesátých let, který jsem před dvěma lety vyměnil se švárou za basu piv a před rokem ho jeden spřátelený garážservis za použití montážní pěny, kobercovky, kýblu gumoasfaltu a zřejmě i dalších prostředků na nebo za hranicí zákona, protlačil přes STK. Auto mi vraceli s vylepenou nálepkou na další dva roky a se slovy, že se s tím už nemám vracet já :-) Pažout má tažné a zahrádku, takže na převážení stavebního materiálu všeho druhu je to takřka dokonalý povoz, nicméně stavba bude snad již brzy ve stavu blízkém dokončení a z legislativních důvodů má tento pracant před sebou poslední rok života. A protože mě Subaru velmi zaujalo a v našich luzích a hájích výběr vozidel této značky na trhu ojetin stojí celkem za starou bačkoru, nepřijde mi úplně blbý zamýšlet se nad mým příštím přibližovadlem už nyní. Mám docela ucelenou představu, jak bude v blízké budoucnosti mé další vozidlo provozováno, mnohem méně ucelenou představu mám o tom, co vybrat. Proto si rád přečtu názory místního osazenstva.

    Kritéria:
  • rozpočet - max. 100 tis. Kč nákup + max. 20 tis. prvotní servis (ne že by přes to nejel vlak, ale přijde mi nerozumné dávat za auto víc a výrazně dražší bych si na popojížďky do práce a občasný výlet těžko obhájil u mé ctěné choti). Za rok snad ceny některých zajímavých modelů ještě lehce spadnou :-)
  • bude to baštit benzín
  • roční nájezd bude velmi nízký (určitě do 10 tis. km ročně, dost možná i poloviční)
  • z toho důvodu mě nezajímá spotřeba (dalo by se říct, čím vyšší, tím lepší, sráží to cenu ojetin)
  • musí to uvézt min. 4 lidi (lépe 5), klidně i za cenu tristního prostorového komfortu - většinou tím pojedu sám, ale bylo by nešťastné mít doma druhé auto a neuvézt v něm rodinu v těch (doufám že vzácných) chvílích, kdy bude Lego stát v servisu apod.
  • mělo by to být zajímavé auto (splňuje prakticky jakékoliv Subaru, naopak tím vypadává prakticky cokoliv od koncernu, většina francouzů a skoro vše od Toyoty)
  • velmi preferuji čtyřkolku (to jsem tady asi dobře, že?)
  • řízení musí být aspoň trochu zábavné, a to i po běžných okreskách (silně subjektivní, uznávám - pro doplnění tedy Lego s dvoulitrem pro mne zábavné je, ale je to spíše spodní mez)
  • musí to vydržet min. 6 let, častěji obměňovat vozový park nehodlám, stejně dlouho by to mělo v uspokojivém stavu vydržet odolávat korozi
  • spolehlivé - když se rozhodnu, že s tím pojedu do práce, opravdu potřebuju, aby mě to v 99 případech ze 100 dovezlo nejen do práce, ale i z práce
  • nejsem z těch, co by šetřili na údržbě a servisu, ale jen do té míry, než mám pocit, že sypu peníze do bezedné studny a výsledek tomu zdaleka neodpovídá
  • větší stáří vozu a určitá zastaralost nevadí, vyšší nájezd taky ne, pokud je motor ok

    Monitoring trhu:
  • na Legacy/Outback prakticky nekoukám, už doma jedno máme (no dobře, spec.B v sedanu za super cenu bych asi neodolal, ale jinak mít před domem dvě skoro stejná auta mi přijde jako konina)
  • Impreza - asi horký kandidát, pokud se objeví ve slušném stavu a motorizaci, bohužel 2. generace se v nabídkách objevuje převážně jako kombi (nelíbí) a 3. generace, když už bych přivřel oko nad vyšší cenou, je nejčastěji nabízena s motorem 1,5, což mě neláká ani zkoušet
  • Forester - taky možnost, fun factor na silnici asi bude o dost nižší, ale dá se objevit s rozumě výkonným motorem + zajímavou výbavou a mít doma auto s tažným zařízením a slušnou průchodností terénem není úplně k zahození
  • nějaký starší exot - s ohledem na nízký roční nájezd taky zajímavá možnost, výhoda je, že při slušné péči si bude držet cenu, servis ale může být o dost dražší, což? Nebyl se někdo z vás podívat třeba na tohle?
  • něco jiného než Subaru, napadá mě třeba Saab 9-3 v kabriu, není to čtyřkolka, ale zajímavé to rozhodně je

Omlouvám se za dlouhý příspěvek a předem díky za názory a nápady.

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


úte kvě 23, 2017 9:29 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am
Příspěvky: 2378
Ahoj.Jelikož jsi zmínil i Saaba 9-3,tak prodávám právě tento vůz.Ale je to kupé,2.0i 92kw,r.v.2000.Je tam i plyn,výbava dobrá a fungující,cena nízká ;-D .Pět lidí se tam vejde a kufr to má velký.Zajímavost tohoto auta je,že je na nej recenze na Autičkáři 8-?

_________________
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130


úte kvě 23, 2017 10:04 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 12, 2014 10:53 am
Příspěvky: 5042
Bydliště: České Budějovice
Forester XT by Tě na silnici překvapil - je to v podstatě zvýšená Impreza a je s tím zábavy taky kopec (2.0XT 130kW, facelift i 2.5XT 169kW). V kombinaci s AT je to fajn i do terénu. Ale do 100 000 Kč to nebude... To jedině první generace (SF) S-Turbo.

Já bych na Tvém místě možná přemýšlel i o něčem od BMW.

Exot je fajn, SVX obzvlášť. Ale je třeba holt myslet na to, že je to prostě primárně fun car a taky vzhledem ke stáří a cenovému limitu málokdy v dobrém stavu. A shánění dílů - no to je u těchto minoritních záležitostí otázkou... Ale krásný to je, o tom žádná. A cena jen poroste.

_________________
Subaru Forester 2.0XT 130kW (galerie)

Obrázek


úte kvě 23, 2017 10:58 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 2929
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
mari: díky za nabídku, ale z toho, co je od Saabu v nabídce po bazarech, je uvedený model to nejméně zajímavé, co si umím představit :-) Saab by byl cabrio, nebo přinejmenším oturbený 4dvéřový, a v tom případě spíš 9-5 než 9-3.

draconis: nu díky za info, o důvod víc dát oturbenému Foresterovi šanci a přinejmenším se s ním svézt. Na prodej občas nějaký benzínový kousek je, tak snad jen pořádně pohlídat stav. Je fakt, že 2. gen. je cenově trochu nad limitem, ale ono to za ten necelý rok ještě trochu "dojde" a nějakých 120k bych ještě ustál. A vždycky je možnost pořídit ho ženě a nechat si její Lego...v tom případě si ale budu škubat vlasy, že jsem jí nepořídil šestihrnek (ten bych ale za 100 nesehnal - tolik stálo).
BMW mě neláká z mnoha důvodů, spolehlivost už dávno není co bývala a když se podívám na nabídky bazarů, je to past vedle pasti (mnohdy ještě vyšperkovaná prvky Tesco tuningu). Jediné, co by od BMW připadalo v úvahu, je postarší kabrio, motory se do nich montovaly docela důstojné, nevýhodou je zadokolka (zejm. v zimě). A nebo osmičková řada, ale to bude finančně vždy hrubě nad limit bez ohledu na věk a stav :-)
To SVX vypadá jako hodně zajímavé auto, ale dá se to v ČR servisovat? Má to tu z klubu někdo? Takové auto bude náročné už jen koupit, to odkazované je za pár korun, ale sehnat někoho, kdo před koupí dokáže odhalit, že zrovna tento kus je před smrtí, případně ho čekají neodkladné investice několikrát převyšující cenu vozu, bude netriviální. Ne že bych někdy svá auta chtěl šidit na servisu, ale potřebuju s tím občas i jezdit...a nasypat do toho 100k Kč ročně, abych třeba 8k km ročně najel, to je nad mé možnosti.

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


stř kvě 24, 2017 8:48 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 18, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 108
Bydliště: Táborsko
nazdar Tapan,
precital som si tvoje poziadavky a vyslo mi z toho toto:

https://auto.bazos.cz/inzerat/74933711/ ... packet.php

legendarna 46tka, s paradnym spolahlivym 6valcom, ktory jazdi za 8l, ale pri najazde 8000 za rok, je to asi jedno co sa tyka spotreby.

za BMW sa prihovaram tiez

sam pouzivam popri subaru baworaka a je to idealna kombinacia, a nikdy sa jedno ani druhe neomrzi, proste pohon na zadek alebo 4x4 je idealka


stř kvě 24, 2017 10:04 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 2929
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Dobře, klucí, tak já se pokusím se nad BMW čas od času zamyslet :-) Ale nemůžu si pomoct, jak byla tahle "trojka" před 10 lety designově dokonalá, tak teď už mi to přijde dosti okoukané. Zatím tíhnu spíš k tomu Saabu, když už bych tedy slevil ze 4x4. Neumím moc popsat proč, asi mě přitahujou auta, která "nikdo normální nechce" :-)

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


stř kvě 24, 2017 10:29 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 18, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 108
Bydliště: Táborsko
vyprdni sa na exoty a ine znacky, pories dalsie subaru a budes mat o par technickych potencionalnych problemov menej, od subaru uz zhruba vies co cakat a jak sa k nemu chovat, nova znacka, to su nove zistovania a poznatky...

pockal by som si na peknu imprezu, alebo forestra a s chladnou hlavou vybral dobry kus


stř kvě 24, 2017 10:41 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 2929
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
blake: vidím to taky tak. Se Subaru tedy máme zkušeností pomálu, máme ho doma chvilku a žena mi ho půjčuje zřídka :-) Ale svezení je to i v nejslabší motorizaci krásný, přesně tohle od auta chci. A ano, Imprezu nebo Forestera preferuju, právě proto začínám sledovat trh s ojetinami rok před koncem STK na současném přibližovadle. Když se objeví zajímavý kus, koupím hned a Pažout se holt bude houpat v kovošrotu na magnetu o pár měsíců dřív. Jen když se nic ve slušném stavu neobjeví a konec STK bude blízko, přijdou na řadu jiné značky. Čtyřkolek se dělá mraky, ale když už narazím na něco zajímavého a o autě (a jeho 4x4) si zjistím technické detaily, jsem zase zpátky u Subaru.

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


stř kvě 24, 2017 10:47 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Příspěvky: 3905
Bydliště: Praha
..poctivou starší 4x4 jen tak nenajdeš vyjma Subaru..ještě možná snad Suzuki, taky slušnej pracant...Počkej na pěknej subaru kousek a pak hup do něj..

_________________
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 7,23l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i


stř kvě 24, 2017 12:17 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 2437
Bydliště: Ostrava
Tapan píše:

Forester - taky možnost, fun factor na silnici asi bude o dost nižší, ale dá se objevit s rozumě výkonným motorem + zajímavou výbavou a mít doma auto s tažným zařízením a slušnou průchodností terénem není úplně k zahození.


Jak už zaznělo:
Starší modely (kam míříš) mají podvozek Imprezy a na tom je jen vyšší karosérie. A v turbu to bude zábavy spousta (momentálně mám 2.5 a díky AT s ním okolní závodníky občas školí i manželka). :-)

Asi bych doporučil se rozhodnout, zda preferuješ dvě auta od jednoho výrobce (a tím jednodušší logistiku oprav) a nebo dvě odlišné auta, což přináší zase prima změny při střídání.

_________________
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


stř kvě 24, 2017 6:37 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 27, 2010 4:28 pm
Příspěvky: 316
SVX se u nas da bez problemu servisovat, v Praze to zvladne prinejmensim Boxer Auto, AWD a Aml, obcas se jen musi cekat par tydnu na nahradni dil. Nicmene ho mam uz 8 let, a zavad je minimalne, mam ho prave jen jako vikendovku. Kdyz samozrejme nepocitam prevodovku ta se s velkou pravdepodobnosti po nejake dobe vysere, pokud uz nebyla opravovana. Repase znamena par desitek tisic, to je asi jedina bolistka. Da se tomu predejit katolickym jezdenim :-) a to spise u poslednich modelu s nizsim vykonem, ovsem katolicky by s nim museli zachazet i predchozi majitele. Jinak s nim nemam problemy, objevuji se jen malickosti.
Do toho v odkazu bych nesel, toula se po bazarech vice nez rok, rekl bych i dele. Bylo v Brne, Hradci, pak v jedne vesnici ve vych Cechach. Tam jsem ho videl na vlastni oci, i kdyz jen pres plot. Vypadalo jako auto na litani, ktere nekdo flikoval, jak se dalo, neoriginalni maska vyrobena na kolene, nejake podivne listy pridelane pod naraznikem, je evidentne lakovane znovu, na kapote chybi znak, takze se s ni neco delo, divna barva kufru a bocnich list (to bylo vzdy bud cerne nebo v barve karoserie). Nevidel jsem vnitrek, ani s nim nejel, ale duveru ve me nevzbuzovalo. Pusobilo dojmem tuningarem atakovaneho kousku, ktery ale brzy zjistil, ze pro takove ucely to neni to prave, tak se toho zbavil. Pekne cervene SVX maji u Carpentera, myslim, ze je na prodej.

_________________
Subaru Alcyone SVX LSi 3,3l (1997), ex Subaru Legacy kombi GX 2,5l AT AirSus (1999)


čtv kvě 25, 2017 7:41 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv říj 01, 2009 8:40 pm
Příspěvky: 600
Bydliště: Kyšice okr.Kladno
Kdyby náhodou někdo chtěl ?!? Včera jsem dovezl.


Přílohy:
IMG_20170524_165231.jpg
IMG_20170524_165231.jpg [ 356.27 KiB | Zobrazeno 3301 krát ]
čtv kvě 25, 2017 7:57 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 2929
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Díky všem za názory. Že je starší Forester vlastně přizvednutá Impreza jsem netušil a ani by mě to nenapadlo. V podstatě jsem se utvrdil v tom, že to bude buď Impreza nebo Forester, až se objeví nějaký zajímavý kousek na prodej. Vlastnit dvě auta od Subaru mi ani v nejmenším nevadí, vlastně to spíš preferuji, ta technika a jízdní vlastnosti jsou natolik specifické, že bych u ostatních automobilek stěží hledal něco podobného...a jejich nekonfekční design (aspoň u generací, o kterých se tu bavíme) mě taky baví.
SVX jste mi tedy asi rozmluvili :-) Možná jednou jako třetí auto do garáže a na občasnou vyjížďku, uvidíme.

berkut: Ano, to bílé se mi podle fotek moc nezdálo - že nevypadá zrovna udržovaně by mě až tak nermoutilo, průběžně do něj něco nasypat a dát ho postupně do pucu by samozřejmě bylo v plánu...ale pořádné fotky u inzerátu nemají, z interiéru nic, už to vzbuzuje jistá podezření. Dík za názor od člověka, který má SVX doma - chybějící znak na kapotě a divnou přední masku bych možná vůbec nezaznamenal, nebo bych rozdíl proti jiným kusům připisoval jinému produkčnímu roku / motorizaci. SVX u Carpentera jsem zaznamenal, na tipcars cenu neuvádějí, ale jak vidno tady na mobile.de, je to asi nejdražší SVX na prodej v Evropě :-)
vrtasp: to je mnohem hezčí kousek, jaký je to rok? Je v cajku? Odkud dotaženo, jaký nájezd, za kolik by byl? :-)

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


Naposledy upravil Tapan dne čtv kvě 25, 2017 8:35 am, celkově upraveno 1



čtv kvě 25, 2017 8:12 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv říj 01, 2009 8:40 pm
Příspěvky: 600
Bydliště: Kyšice okr.Kladno
Rok 1992, Dovoz Německo, doklady taktéž,Km 270tis, rozvody cca rok staré, je ok.Cena 69tis Kč.Je pěkný jen zadní blatník má bouli.


čtv kvě 25, 2017 8:17 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv říj 01, 2009 8:40 pm
Příspěvky: 600
Bydliště: Kyšice okr.Kladno
vrtasp píše:
Rok 1992, Dovoz Německo, doklady taktéž,Km 270tis, rozvody cca rok staré, je ok.Cena 69tis Kč.Je pěkný jen zadní blatník má bouli.


Přílohy:
IMG_20170524_165247.jpg
IMG_20170524_165247.jpg [ 357.83 KiB | Zobrazeno 3279 krát ]
čtv kvě 25, 2017 8:18 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron