jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideální?
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideální?
zdravím všechny:
několik posledních pár týdnů řeším "problém" jakou kombinaci motoru a převodovky zvolit pro případné "nové" auto.
mám následující požadavky, které jsou pro mne limitní:
- FORESTER SG (před i po FL)
- jízda s těžkým vlekem (prázdný 600 kg, náklad většinou přes 1.000 kg) kolem 2.000 kg
- provoz na LPG (mám velký roční nájezd - přes 30.000 km)
- jízda v terénu
nebráním se dodatečným úpravám jako je chiptuning, ale nesmí to být na úkor žádnému z předchozích požadavků
první nápad byl 2.5XT + AT (EJ25), ale byl jsem majitelem jednoho (DavidHerda) a servisem (Tomáš, majitel BA) důrazně odrazován, ať na to určitě zapomenu, že tyhle EJ25 motory padají jako přezrálé hrušky
druhý nápad doporučovaný Davidem a následně konzultovaný s Marekou je 2.0XT + AT (EJ21) + STAGE2 kvůli zvýšení výkonu, nicméně tohle řešení má z mého pohledu dvě nevýhody, zaprvé obecně turbo verze si myslím, že budou mít náběh využitelného výkonu později, než atmo, a to je špatně, páč já jezdím v rozmezí 2.500 - 3.500 ot., Mareka sice říkal, že by to při STAGE2 šlo s největší pravděpodobností naladit níž, bude vědět Ladis, jestli jo nebo ne...
blbý je, že tahle jinak velmi nadějná kombinace bude asi mít problém s dlouhodobým provozem na LPG, nehledě na nevhodnost jeho zástavby do tohohle motoru i bez STAGE2
třetí varianta, na kterou jsem se poslední dobou hodně upnul, je 2.5 atmo + AT, motor vhodný pro LPG, výkon jako 2.0 Sturbo (cca 170 HP), Garmont mi potvrdil, že výkonově je to na běžnou jízdu dostatečné, ale nemá zkušenost s taháním těžkého vleku...
Naopak Yohyy, kterej má 2.0XT AT mi tvrdí, že to na těžký vlek je na hraně užitnosti, že když za 2.5 Legem tahal koně, že už to bylo jen tak tak...
2.0XT s MT jsem po svých zkušenostech absolutně vyloučil (nevhodné do terénu a i na tahání těžkého vleku)
2.0ATMO s MT a redukcí i s AT jsem také vyloučil, je to na výše zmíněné účely slabé...
tak a teď babo raď B-(
ocenil bych názory od lidí, co výše zmíněné kombinace motorů a převodovek (třeba i v OTB) mají a mají s nimi opravdu reálné zkušenosti s taháním těžkých vleků (berme jako limit dvounápravové vleky, karavany, přepravníky koní, autotransportéry atp.), názory od lidí, co s tím nikdy nejeli, jsou mi stejně platné jako moje, nejspíš chybné domněnky, viz výše. Nicméně si cením každého názoru, ale fakt bych byl vděčnej za objektivní zhodnocení od lidí, co mají s taháním, nebo s offrouděním, případně s obojím, praktické zkušenosti.
předem děkuju za vaše reakce.
několik posledních pár týdnů řeším "problém" jakou kombinaci motoru a převodovky zvolit pro případné "nové" auto.
mám následující požadavky, které jsou pro mne limitní:
- FORESTER SG (před i po FL)
- jízda s těžkým vlekem (prázdný 600 kg, náklad většinou přes 1.000 kg) kolem 2.000 kg
- provoz na LPG (mám velký roční nájezd - přes 30.000 km)
- jízda v terénu
nebráním se dodatečným úpravám jako je chiptuning, ale nesmí to být na úkor žádnému z předchozích požadavků
první nápad byl 2.5XT + AT (EJ25), ale byl jsem majitelem jednoho (DavidHerda) a servisem (Tomáš, majitel BA) důrazně odrazován, ať na to určitě zapomenu, že tyhle EJ25 motory padají jako přezrálé hrušky
druhý nápad doporučovaný Davidem a následně konzultovaný s Marekou je 2.0XT + AT (EJ21) + STAGE2 kvůli zvýšení výkonu, nicméně tohle řešení má z mého pohledu dvě nevýhody, zaprvé obecně turbo verze si myslím, že budou mít náběh využitelného výkonu později, než atmo, a to je špatně, páč já jezdím v rozmezí 2.500 - 3.500 ot., Mareka sice říkal, že by to při STAGE2 šlo s největší pravděpodobností naladit níž, bude vědět Ladis, jestli jo nebo ne...
blbý je, že tahle jinak velmi nadějná kombinace bude asi mít problém s dlouhodobým provozem na LPG, nehledě na nevhodnost jeho zástavby do tohohle motoru i bez STAGE2
třetí varianta, na kterou jsem se poslední dobou hodně upnul, je 2.5 atmo + AT, motor vhodný pro LPG, výkon jako 2.0 Sturbo (cca 170 HP), Garmont mi potvrdil, že výkonově je to na běžnou jízdu dostatečné, ale nemá zkušenost s taháním těžkého vleku...
Naopak Yohyy, kterej má 2.0XT AT mi tvrdí, že to na těžký vlek je na hraně užitnosti, že když za 2.5 Legem tahal koně, že už to bylo jen tak tak...
2.0XT s MT jsem po svých zkušenostech absolutně vyloučil (nevhodné do terénu a i na tahání těžkého vleku)
2.0ATMO s MT a redukcí i s AT jsem také vyloučil, je to na výše zmíněné účely slabé...
tak a teď babo raď B-(
ocenil bych názory od lidí, co výše zmíněné kombinace motorů a převodovek (třeba i v OTB) mají a mají s nimi opravdu reálné zkušenosti s taháním těžkých vleků (berme jako limit dvounápravové vleky, karavany, přepravníky koní, autotransportéry atp.), názory od lidí, co s tím nikdy nejeli, jsou mi stejně platné jako moje, nejspíš chybné domněnky, viz výše. Nicméně si cením každého názoru, ale fakt bych byl vděčnej za objektivní zhodnocení od lidí, co mají s taháním, nebo s offrouděním, případně s obojím, praktické zkušenosti.
předem děkuju za vaše reakce.
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne sob bře 12, 2016 8:19 am, celkem upraveno 2 x.
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2173
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
Bojím se, že zadané podmínky z toho vpodstatě všechna Subaru vylučují :( Jsou to prostě moc malá auta na takové trvalé zatížení... Možná se tomu trochu blíží stará H6, ale není to forester...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
Krátce jsem s Ladisem probíral tu vhodnost motorů na tahání vleků v otáčkách kolem 3000: zda 2.0 + Stage2 nebo 2.5.
Konstatoval že ekonomika provozu u 2.0 nebude ideální, protože právě kolem těchto otáček bude pro dostatek výkonu turbo v záběru ať udělá s laděním cokoliv.
Jako lepší variantu proto doporučil motor 2.5.
Konstatoval že ekonomika provozu u 2.0 nebude ideální, protože právě kolem těchto otáček bude pro dostatek výkonu turbo v záběru ať udělá s laděním cokoliv.
Jako lepší variantu proto doporučil motor 2.5.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49188
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
Já ti nemůžu nic doporučovat, protože bych musel napsat to co Parabol a Outbacka ty striktně nechceš.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
nechci, navíc mi Yohn tvrdí, že stejně ani stará H6 není vhodná na LPG, nevím proč, neřešil jsem to, H6 je mimo můj okruh zájmu, a nová je prej na LPG jestě horší...
ok, tak řekněme, že otázka zní, "který motor/převodovka je v rámci možností nejvohnější"
je mi celkem jasný, že bráchovo Mercedes ML 400 AT (nebo kolik to je) je se svými bezmála třemi tunami, 2.760 kg na kouli a brutálním výkonem na tahání vleku ideální, ale do terénu je to už moc velký a těžký, na běžný provoz rozežraný (11 l nafty)
ale to jsme mimo téma...
ok, tak řekněme, že otázka zní, "který motor/převodovka je v rámci možností nejvohnější"
je mi celkem jasný, že bráchovo Mercedes ML 400 AT (nebo kolik to je) je se svými bezmála třemi tunami, 2.760 kg na kouli a brutálním výkonem na tahání vleku ideální, ale do terénu je to už moc velký a těžký, na běžný provoz rozežraný (11 l nafty)
ale to jsme mimo téma...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne sob bře 12, 2016 8:19 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
tak tohle samý mě taky hned napadlo, případnou náhradu H6 na v pohodě tahání všeho možnýho, bych řešil,nevím.... Novější , nechat ji na benzín a méně jezdit,nebo něco takovýho: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=2# ale to sou pořád dvě kila se zástavbou plynu :655: a u toho nevím s převodovkou,neviděl jsem nic dál než D,neznám je. U starý H6 bez pevnýho kvaltu při velkym sjezdu shoří brzdy.parabolD píše:Možná se tomu trochu blíží stará H6, ale není to forester...
Ten amík nic, Marceli?
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
takze dalsi co konci se subaru kvuli malejm koulim :845:
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
koule mám dobrý , ty neřeším, po ČR mi to stačí a ven, výjimečně, si půjčím bráchovy , řeším běžné užívání mého nasazení a hledám vhodnou motorizaci...
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
co to znamená? že z kopce se má zařadit "pevná - číselná" rychlost a pomocí ní brzdit motorem?thunderace píše:nevím s převodovkou,neviděl jsem nic dál než D,neznám je. U starý H6 bez pevnýho kvaltu při velkym sjezdu shoří brzdy.
jsem si právě říkal, že automaty musí strašně trpět na opotřebení brzd, že se s tím furt brzdí, místo podřazování,
takže se smí řadit z kopce D - 3 - 2 ?
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
no u nás máme pár takových kopců(píšu o silnici),kdybys spoléhal jen na Drive tak dole zabrzdíš možná jen v retarderu co tam zbyly po kamionech než dodělali D8.
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2913
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
M a r c e l píše: jsem si právě říkal, že automaty musí strašně trpět na opotřebení brzd, že se s tím furt brzdí, místo podřazování,
Trochu OT: na Oplu 2.2 AT jsem přední brzdy měnil až ve 120tkm. Na Legu s MT po 60tkm a na STi po 20tkm
Při normální jízdě AT brzy tolik nežere.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
jirko: takže se to teda může dělat?
pavle: no já když za někym s AT jedu, tak teda brzdí o 300% víc než já s MT...
tak a konec OT, ať se něco dozvím o těch motorech...
pavle: no já když za někym s AT jedu, tak teda brzdí o 300% víc než já s MT...
tak a konec OT, ať se něco dozvím o těch motorech...
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2913
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideální?
3.0 H6 AT swap do SG?
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
to se mi právě nechce zase něco přestavovat
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2913
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln
Sám víš, ze tvoje požadavky splňuje jen Tomovo monstersubaru. Snad jen v terénu jsi na tom líp s kratším autem. Zbytek bude o kompromisu.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09