jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideální?

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Odpovědět
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideální?

Příspěvek od M a r c e l »

zdravím všechny:


několik posledních pár týdnů řeším "problém" jakou kombinaci motoru a převodovky zvolit pro případné "nové" auto.

mám následující požadavky, které jsou pro mne limitní:

- FORESTER SG (před i po FL)

- jízda s těžkým vlekem (prázdný 600 kg, náklad většinou přes 1.000 kg) kolem 2.000 kg

- provoz na LPG (mám velký roční nájezd - přes 30.000 km)

- jízda v terénu

nebráním se dodatečným úpravám jako je chiptuning, ale nesmí to být na úkor žádnému z předchozích požadavků

první nápad byl 2.5XT + AT (EJ25), ale byl jsem majitelem jednoho (DavidHerda) a servisem (Tomáš, majitel BA) důrazně odrazován, ať na to určitě zapomenu, že tyhle EJ25 motory padají jako přezrálé hrušky

druhý nápad doporučovaný Davidem a následně konzultovaný s Marekou je 2.0XT + AT (EJ21) + STAGE2 kvůli zvýšení výkonu, nicméně tohle řešení má z mého pohledu dvě nevýhody, zaprvé obecně turbo verze si myslím, že budou mít náběh využitelného výkonu později, než atmo, a to je špatně, páč já jezdím v rozmezí 2.500 - 3.500 ot., Mareka sice říkal, že by to při STAGE2 šlo s největší pravděpodobností naladit níž, bude vědět Ladis, jestli jo nebo ne...
blbý je, že tahle jinak velmi nadějná kombinace bude asi mít problém s dlouhodobým provozem na LPG, nehledě na nevhodnost jeho zástavby do tohohle motoru i bez STAGE2

třetí varianta, na kterou jsem se poslední dobou hodně upnul, je 2.5 atmo + AT, motor vhodný pro LPG, výkon jako 2.0 Sturbo (cca 170 HP), Garmont mi potvrdil, že výkonově je to na běžnou jízdu dostatečné, ale nemá zkušenost s taháním těžkého vleku...
Naopak Yohyy, kterej má 2.0XT AT mi tvrdí, že to na těžký vlek je na hraně užitnosti, že když za 2.5 Legem tahal koně, že už to bylo jen tak tak...

2.0XT s MT jsem po svých zkušenostech absolutně vyloučil (nevhodné do terénu a i na tahání těžkého vleku)

2.0ATMO s MT a redukcí i s AT jsem také vyloučil, je to na výše zmíněné účely slabé...


tak a teď babo raď B-(



ocenil bych názory od lidí, co výše zmíněné kombinace motorů a převodovek (třeba i v OTB) mají a mají s nimi opravdu reálné zkušenosti s taháním těžkých vleků (berme jako limit dvounápravové vleky, karavany, přepravníky koní, autotransportéry atp.), názory od lidí, co s tím nikdy nejeli, jsou mi stejně platné jako moje, nejspíš chybné domněnky, viz výše. Nicméně si cením každého názoru, ale fakt bych byl vděčnej za objektivní zhodnocení od lidí, co mají s taháním, nebo s offrouděním, případně s obojím, praktické zkušenosti.

předem děkuju za vaše reakce.
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne sob bře 12, 2016 8:19 am, celkem upraveno 2 x.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2168
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od parabolD »

Bojím se, že zadané podmínky z toho vpodstatě všechna Subaru vylučují :( Jsou to prostě moc malá auta na takové trvalé zatížení... Možná se tomu trochu blíží stará H6, ale není to forester...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od Mareka »

Krátce jsem s Ladisem probíral tu vhodnost motorů na tahání vleků v otáčkách kolem 3000: zda 2.0 + Stage2 nebo 2.5.
Konstatoval že ekonomika provozu u 2.0 nebude ideální, protože právě kolem těchto otáček bude pro dostatek výkonu turbo v záběru ať udělá s laděním cokoliv.
Jako lepší variantu proto doporučil motor 2.5.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od VDC »

Já ti nemůžu nic doporučovat, protože bych musel napsat to co Parabol a Outbacka ty striktně nechceš. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od M a r c e l »

nechci, navíc mi Yohn tvrdí, že stejně ani stará H6 není vhodná na LPG, nevím proč, neřešil jsem to, H6 je mimo můj okruh zájmu, a nová je prej na LPG jestě horší...

ok, tak řekněme, že otázka zní, "který motor/převodovka je v rámci možností nejvohnější"

je mi celkem jasný, že bráchovo Mercedes ML 400 AT (nebo kolik to je) je se svými bezmála třemi tunami, 2.760 kg na kouli a brutálním výkonem na tahání vleku ideální, ale do terénu je to už moc velký a těžký, na běžný provoz rozežraný (11 l nafty)

ale to jsme mimo téma...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne sob bře 12, 2016 8:19 am, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od thunderace »

parabolD píše:Možná se tomu trochu blíží stará H6, ale není to forester...
tak tohle samý mě taky hned napadlo, případnou náhradu H6 na v pohodě tahání všeho možnýho, bych řešil,nevím.... Novější , nechat ji na benzín a méně jezdit,nebo něco takovýho: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=2# ale to sou pořád dvě kila se zástavbou plynu :655: a u toho nevím s převodovkou,neviděl jsem nic dál než D,neznám je. U starý H6 bez pevnýho kvaltu při velkym sjezdu shoří brzdy.
Ten amík nic, Marceli?
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od ladis77 »

takze dalsi co konci se subaru kvuli malejm koulim :845:
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od M a r c e l »

koule mám dobrý B-), ty neřeším, po ČR mi to stačí a ven, výjimečně, si půjčím bráchovy B-), řeším běžné užívání mého nasazení a hledám vhodnou motorizaci...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od M a r c e l »

thunderace píše:nevím s převodovkou,neviděl jsem nic dál než D,neznám je. U starý H6 bez pevnýho kvaltu při velkym sjezdu shoří brzdy.
co to znamená? že z kopce se má zařadit "pevná - číselná" rychlost a pomocí ní brzdit motorem?

jsem si právě říkal, že automaty musí strašně trpět na opotřebení brzd, že se s tím furt brzdí, místo podřazování,
takže se smí řadit z kopce D - 3 - 2 ?
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od thunderace »

no u nás máme pár takových kopců(píšu o silnici),kdybys spoléhal jen na Drive tak dole zabrzdíš možná jen v retarderu co tam zbyly po kamionech než dodělali D8.
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2870
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od .dundee. »

M a r c e l píše: jsem si právě říkal, že automaty musí strašně trpět na opotřebení brzd, že se s tím furt brzdí, místo podřazování,

Trochu OT: na Oplu 2.2 AT jsem přední brzdy měnil až ve 120tkm. Na Legu s MT po 60tkm a na STi po 20tkm :-)
Při normální jízdě AT brzy tolik nežere.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od M a r c e l »

jirko: takže se to teda může dělat?

pavle: no já když za někym s AT jedu, tak teda brzdí o 300% víc než já s MT...


tak a konec OT, ať se něco dozvím o těch motorech...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2870
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideální?

Příspěvek od .dundee. »

3.0 H6 AT swap do SG? :-)
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od M a r c e l »

to se mi právě nechce zase něco přestavovat B-)
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2870
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: jaká kombinace motor/převodovka/LPG/terén/vlek je ideáln

Příspěvek od .dundee. »

Sám víš, ze tvoje požadavky splňuje jen Tomovo monstersubaru. Snad jen v terénu jsi na tom líp s kratším autem. Zbytek bude o kompromisu.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Odpovědět

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“