Forester v plynu

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Uživatelský avatar
redlinecz
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 523
Registrován: pon pro 23, 2013 12:26 am
Jméno a příjmení: Zbyněk
Bydliště: Domažlice, Klatovy, Plzeň

Re: Forester v plynu

Příspěvek od redlinecz »

bushman1 píše:Tak to bych já osobně o LPG vůbec neuvažoval.
Měl jsem nájezd 40000km ročně, proto jsem do LPG šel.

Ale samozřejmě jestli hlídáš každou korunu, tak s tvým nájezdem ti LPG přinese roční úsporu PHM cca 14000Kč. Ale to je jen v případě, že už tam to zařízení je namontované.
Ok, díkes :) Tak to vidim holt na nějakou dobu bez Suba s něčím v dieselu... :)
Instagram CzechSpecB
Facebook CzechSpecB

Subaru Legacy 3.0R Spec.B 6MT MY2007 sedan
ex Subaru Legacy 3.0R Spec.B 5AT MY2008 sedan - prodáno 11.9.2017
ex Subaru Legacy 2.0R MY2007 sedan R.I.P. 26.9.2014
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Forester v plynu

Příspěvek od Čibi »

U atmosféry mám roční náklady na LPG asi 200 Kč navíc za kontrolu a jednou za 2 roky 300 za emise LPG. Systém jsem dal nový a jen to jezdí. Ventily kontroluji co 30tis a to bych dělal stejně.

Určitě bych nechtěl origo plyn u takhle starýho auta, to je jen zdroj problémů a investic. Za mě pokud plánuješ si auto nechat déle, jak 2 roky, tak je lepší dát plyn nový.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Forester v plynu

Příspěvek od bushman1 »

To jsou dvě možné cesty:

1. Na začátku dá 25+ tisíc za instalaci LPG a pak dva roky teoreticky jezdí za stejné náklady jako s benzínem, než se mu ta investice zaplatí. Jestli má omezený rozpočet, tak si ale těch 25+ tisíc asi bude hodně rozmýšlet.
Výhodou jsou prakticky nulové problémy.

2. Nebo koupí auto s již namontovaným LPG, takže hned jezdí za nižší náklad.
Hrozí ale různé problémy s LPG nebo s autem. A je toho opravdu hodně, co se může stát a to klidně hned po koupi:
- u LPG netěsnosti na rozvodu, odcházející vstřiky, zanesené filtry, ad.
- u auta: zanesené benzínové vstřiky, odcházející lambdy a katalyzátor, ad.
Asi ho nepotká úplně vše, ale s největší pravděpodobností něco ano. Takže to znamená počítat ročně s nějakou částkou na servis. Počítal bych těch 10000Kč, což jsou náklady na materiál i práci.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Forester v plynu

Příspěvek od johyyy »

Montáž do XT 21000kč včetně natankované půlky nádrže (vyplatí=nevyplatí určí nájezd km a ne čas)
Zanesené filtry jsem neměl ani po 36 000km ale i tak výměna stojí 300kč=neřeším
Vstřiky sice odchází ale mě ještě nikdy neodešel ani jeden i tak jeden nový stojí 390kč= žádná extra investice
Mnohokrát čtu narážky na častější výměnu svíček, momentálně mám asi 38 000km na lpg bez výměny (denso)
Seřízení vůlí z praxe 50 až 100 000km a 15 000kč což je jediný obrovský mínus u turbo plynu...
Ojetý turbo si ted koupil kamarád (2,5XT 169kw) a v bazaru si díky mé informaci o vůlích vykecal slevu 15 000kč a za tyto peníze nechal vůle hned ukdělat, já sám jsem jednou taky ojetý turbo plyn koupil a sloužil výborně než šel do světa ale je pravdou že dneska už bych hodně váhalale záleželo by na ceně...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester v plynu

Příspěvek od VDC »

Ta investice do plynu je relativní, protože já jsem při koupi H6 počítal rovnou s tím, že auto bude stát cenu vozu+instalaci LPG. Byla to jednorázová investice a pro mě je důležitý, že pokaždý když tankuju, vytáhnu ze šrajtofle půlku peněz, než kdybych tam lil benzín. A je mi úplně jedno, jestli se mi ta investice vrátí za rok nebo za 2...Kdybych tam ten plyn nedal, ty prachy by se rozfrcaly za nějkou kravinu, třeba dovolenou u móře a já bych byl při každým tankování naštvanej... :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Forester v plynu

Příspěvek od johyyy »

To je zase obrovský plus :-D Ten pocit když jdeš platit plnou a na stůl hodíš 850kč :D mínus je ten že tankuju častěji než bych možná chtěl ::-DD:
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Forester v plynu

Příspěvek od bushman1 »

johyyy píše:Vstřiky sice odchází ale mě ještě nikdy neodešel ani jeden i tak jeden nový stojí 390kč= žádná extra investice
To se liší systém od systému. Mě celá sada vstřiků vyjde na 25000Kč. :670:
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester v plynu

Příspěvek od SCOOTER »

Redline když upřímnost tak tady ji máš :845: ...Turbo Forestera mám,LPG nainstalované taky,už tam bylo a je to zn. LOVATO montované v Zubří, OSOBNĚ Ti říkám že já by jsem ho do tohoto motoru nedával a to hlavně z důvodu seřizování ventilových vůlí :666:,at si říká kdo chce co chce na benzín to jezdí perfektně :826: a na LPG dobře :655: ...má to svoji hlavu a občas cukne.Za druhé nádrž zabere místo na reservu a je to o zátěž v kufru navíc.
Jestli chceš jezdit úsporně a s min.investicemi tak si nekupuj SUBARU ani VOLVO (kolega ho má tak mohu vyprávět)...kup OCTAVII com.4x4 diesel a budeš jezdit taky a za polovic nákladů :850: ...
Je to můj názor a nemusíš ho vůbec vnímat :845:
P.S. SUBARU si určitě pořídíš až se situace zlepší,koupíš nějaké GT či WRX a bude to víkendový mazel :826: .
Vůbec Ti tvou situaci nezávidim :655: :pr:
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Forester v plynu

Příspěvek od johyyy »

bushman: To je ten novější typ s vstřikem kapalného plynu ale ne ? Tady se bavíme o starý "popelnici" :-)

SCOOTER- Pocit že by to jelo na LPG hůř je zajímavej, nechci se hádat protože jde vidět že jsi odpůrcem plynu a já zase naopak zastánce (u starých modelů) ale schválně jsem dělal u rezy GT LPG test a měřil jsem 0->100km/h a 0->160km/h a rozdíl v tom teda fakt nebyl :1774:
Zbytečná zátěž ? LPG nádrž bude vážit asi to co rezerva a její obsah asi to co obsah benzínový takže tam bude rozdíl nepatrný akorát je to víc za zadní nápravou řešit to u Fozzyho je asi zbytečnost... Hrozně by mě zajímalo komu tady zaklepalo turbo Subaru prokazatelně kvůli lpg, nikoho takovýho totiž neznám ...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester v plynu

Příspěvek od SCOOTER »

co se týče provozu u mne na LPG tak to neni prostě tak hladký zátah od spoda jako na benzín...ve vyšších otáčkách už to neni tolik znatelné.
Prostě co člověk to názor...nic víc :pr:
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Forester v plynu

Příspěvek od johyyy »

Já tomu názoru právě kdysi věřil a proto jsem si to změřil a zjistil že v tom rozdíl není a i kdybyb byl tak asi tak malý že se normálně změřit nedá. Jediný obrovský mínus jsou ty vůle no, já osobně věřím že ty vůle u Turba vydrží dýl než u atmošky protože doufám že turbo motor je prostě trošku bytelnější a těch pár stupňů navíc ho hned tak nerozhodí ( teplota ve výfuku je na LPG o 16stupňů vyšši než na B95)
Velikou roli taky hraje zástavba a seřízení, zajímal by mě Ferencovo názor :850:
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
redlinecz
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 523
Registrován: pon pro 23, 2013 12:26 am
Jméno a příjmení: Zbyněk
Bydliště: Domažlice, Klatovy, Plzeň

Re: Forester v plynu

Příspěvek od redlinecz »

SCOOTER píše:Jestli chceš jezdit úsporně a s min.investicemi tak si nekupuj SUBARU ani VOLVO (kolega ho má tak mohu vyprávět).. ........
P.S. SUBARU si určitě pořídíš až se situace zlepší,koupíš nějaké GT či WRX a bude to víkendový mazel .
Vůbec Ti tvou situaci nezávidim
Tak situace je z mojí blbosti a není tak hrozná :D Líp může být dycky, ale stejně tak i hůř. :) Ten kolega má co za Volvo? Automat, manual, diesel nebo benzinaka?? Ono je to jako vetsina aut zavisly na predchozi udrzbe. Ja se chci vyhnout koncernu (vím že tam kdybych pořidil starou koktu nebo neco s klasikou 1.9tdi 66/81kW, tak budu s provozem nejvysmatejsi, ale ty auta jsou nezajimavy prostě. V tomhle jsem asi ještě jak to říct...slušně :D Nerozumnej, pořád mám určitý nároky na ukor čistý ekonomičnosti/praktičnosti...
Instagram CzechSpecB
Facebook CzechSpecB

Subaru Legacy 3.0R Spec.B 6MT MY2007 sedan
ex Subaru Legacy 3.0R Spec.B 5AT MY2008 sedan - prodáno 11.9.2017
ex Subaru Legacy 2.0R MY2007 sedan R.I.P. 26.9.2014
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester v plynu

Příspěvek od SCOOTER »

Octavii I generace L&K jsem měl také :850: 1.9TDi 81kw. chip 96kw.Výbava a motor super,ale jak popisuješ ty to auto mne nechytlo a prostě mi nedělalo radost při řízení když jsem v něm jel...tak jsem se vrátil zpět k :subaru: ...tak Tě i chápu :850: .
Kolega má Volvo V70 2001, 2.4T 147kw. AT, LPG , je to 5 válec který jede pěkně,ale motor je těžký a trpí tim uložení př.ramen a ostatních dílů.Náhradní díly jsou na tom cenově podobné jako u Subaru,zrovna ted řešil zadní ložiska,kotouče s desky a je tam za 15tis.+ silemblok uložení motoru který stál 3,5tis...podobně jsou na tom i D5 diesel...Volvo je určitě bezpečné,pohodlné ale už neni tak bezporuchové jako bývalo před 10-15lety.Ono to platí samozřejmně i ostatních značek :666: ...
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester v plynu

Příspěvek od vena »

scooter:nemá ten kolega s tim volvem i starýho vw brouka?
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Forester v plynu

Příspěvek od bushman1 »

To Volvo také úplně nechápu. Jestli se dá mluvit o jisté sportovnosti u Legacy, tak z Volva v tomto smyslu budeš zklamaný. Je to spíš auto na dlouhé cesty po dálnici - komfortní a houpavé.
Mě by takové auto nudilo.
A servis bude tak častý a finančně náročný jako u Legacy.
Osobně bych do toho nešel, ani kdyby to mělo posloužit jen jako přechod k jinému vozu. To už asi fakt Oktávku 1.9 TDI, která poslouží stejně, žere málo a dá se servisovat za levno. A i bych se vykašlal na 4x4, protože první generace haldexu stejně fungovaly blbě.
Jen můj názor.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Odpovědět

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“