Forester v plynu

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Uživatelský avatar
redlinecz
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 523
Registrován: pon pro 23, 2013 12:26 am
Jméno a příjmení: Zbyněk
Bydliště: Domažlice, Klatovy, Plzeň

Forester v plynu

Příspěvek od redlinecz »

Zdravim, tak koukam po novym povozu. Mám zatím hlavně v merku Volvo S60 D5 2003-2007 v manualu. Ale narazil jsem na pár pěknejch, zajímavejch Forejsů v LPG. A vrtaj mě hlavou celkem dost. Chci se zeptat, jak to vydrží? A co je lepší na spolehlivost a servis, když je to zplynovaný, jestli 2.0 nebo 2.5. Budu mít nejspíš na bedrech ještě hypotéku, tak nepotřebuju mít druhou kasičku :D Tak se chci zeptat, jestli někdo tyhle kousky nezná případně, jestli to raději nechat být nebo o tom mám uvažovat a ztížit tak vybírání novýho povozu :D

Na tenhle inzerat koukam od doby, co jsem ležel v nemocnici...
Subaru Forester 2.0 Turbo YZ LPG
Obrázek
Cena: 110 444 Kč
Rok výroby: 2002
Najeto: 230 541 km
VIN: JF1SG5LD33G002317
Palivo: LPG
Objem: 1 994 ccm
Výkon: 130 kW (177 koní)
Převodovka: manuální
V provozu od: 12/2002
STK: 5/2016
Země původu: Německo

A druhej, asi zábavnější, co se objevil nedávno, ale mám obavy z bezedný kasičky jako bejvaj Imprezy WRX/STI :D
Subaru Forester 2.5 XT 4x4 TURBO LPG
Obrázek
Cena: 169 000 Kč
Rok výroby: 1/2006
Najeto: 151 000 km
VIN: JF1SG9LD35G045234
Palivo: LPG
Objem: 2 457 ccm
Výkon: 155 kW (211 koní)
Převodovka: manuální
STK: 2/2017
Země původu: Itálie


A chci upřímnost! :D Sem tam nějakej servis mi nezabije, ale radši bych, abych aspoň pár let cpal peníze max na klasickou úržbu. Nepotřebuju dělat repas turba, motoru a dalších částí. Jednou už stačilo :D (i když to tehdá byla moje blbost a blbej odhad situace) Díky všem...
Instagram CzechSpecB
Facebook CzechSpecB

Subaru Legacy 3.0R Spec.B 6MT MY2007 sedan
ex Subaru Legacy 3.0R Spec.B 5AT MY2008 sedan - prodáno 11.9.2017
ex Subaru Legacy 2.0R MY2007 sedan R.I.P. 26.9.2014
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Forester v plynu

Příspěvek od Čibi »

Když upřímně - tak si nekupuj turbo, ale 92kw verzi. Tam bude servis za jiný peníze (rozvody, seřizování ventilů, o jedny destičky míň - má to vzadu bubny...). Ventily seřídíš sám bez nutnosti vyndat motor.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Forester v plynu

Příspěvek od garmont »

Většina subaru servisáků ti řekně že turbo a lpg není vhodná kombinace.. Nicméně zde na foru je pár lidí co to tak mají a dle nich zatim bez problémů. Dle mého je to trochu loterie - zvlášť když to koupíš už předělané a nevíš jak se k tomu kdo choval. Seřizovat ventilové vůle by se měli co 30tis a to musí motor ven. (změřit to ale leze i autě). Já mám klasiku 2.0 atmosféru a vesměs po těch 30tis. km bylo potřeba ty vůle seštelovat.
U atmosféry záležitost za cca 1500,- U turbíny odhadem několikanásobně více. Takže je to na zvážení..
Pokud pořídíš atmosferu tak sice svezení žádná sláva, ale co se týče servisních nákladů tak pohoda..
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester v plynu

Příspěvek od VDC »

Jinak, ventilové vůle se musí kontrolovat každých 30 000 a motor kvůli tomu ven nemusí. Seřizovat se musí, když je to potřeba, ale to automaticky neznamená, že to bude po těch 30 000. U H6 to je stejně, ale málokdy je to po těch 30 000 nutný opravdu dělat. Turbo/LPG není problém, ale určitě je lepší varianta koupit auto bez plynu a dát ho tam sám. S plynem je to prostě větší loterie. Když s tím někdo prasil na plyn až do červenýho, může ten motor bejt před smrtí. Vím o turbo 2,5 která měla tímhle zacházením propálený písty. Ale běžnej provoz na LPG hlavně u dvoulitru určitě není problém. Samozřejmě jednoznačného doporučení se ti nedostane, protože tu vždycky budou dva tábory, zastánci a odpůrci LPG. :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Forester v plynu

Příspěvek od ladis77 »

navic ten prvni stoji asi 253,25m od AWD ::-DDD: tak to mas blizko na pripadnou kontrolu, teda pokud pominu fakt, ze s tema prahama je pekne hnusnej :845: hned bych to sundal
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
redlinecz
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 523
Registrován: pon pro 23, 2013 12:26 am
Jméno a příjmení: Zbyněk
Bydliště: Domažlice, Klatovy, Plzeň

Re: Forester v plynu

Příspěvek od redlinecz »

ladis77 píše:navic ten prvni stoji asi 253,25m od AWD tak to mas blizko na pripadnou kontrolu, teda pokud pominu fakt, ze s tema prahama je pekne hnusnej hned bych to sundal
Tak ty prahy by šly dolů jako první :D To je jasný. Jen by mě teda zajímalo. Dá se to v jakým stavu je vnitřek motoru zjistit klasicky přes diagnostiku atd. nebo se nedá spolehnout na údaje z diag? Že by se případně zajelo do toho AWD pro kontrolu :) Strašně rád chci zůstat u Suba, ale líbí se mi max Lego nebo tahle generace Forejsu, takže mám celkem svázaný ruce :D A potřebuju momentálně nějakej čas jezdit levně (proto koukám ještě po nějaký tý S60ce) :)
Instagram CzechSpecB
Facebook CzechSpecB

Subaru Legacy 3.0R Spec.B 6MT MY2007 sedan
ex Subaru Legacy 3.0R Spec.B 5AT MY2008 sedan - prodáno 11.9.2017
ex Subaru Legacy 2.0R MY2007 sedan R.I.P. 26.9.2014
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester v plynu

Příspěvek od VDC »

Určitě ti v AWD podle celkového stavu auta předestřou, co od toho můžeš čekat. Myslím že nejen stav motoru, ale i stav podvozku napoví, jak s tím kdo zacházel...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Forester v plynu

Příspěvek od ladis77 »

domluv si to v awd a pak volej do bazaru. za ten kousek se to ani neohreje popr si to odvezou sami a ty jim pak jen zaplatis prohlidku.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Forester v plynu

Příspěvek od martas »

ladis77 píše:navic ten prvni stoji asi 253,25m od AWD tak to mas blizko na pripadnou kontrolu, teda pokud pominu fakt, ze s tema prahama je pekne hnusnej hned bych to sundal
na ten první jsem se byl kouknout když jsem byl na servisu v AWD.Je tam rozdrbaná sedačka u řiďiče a to auto z venku mi připadá celkově dobité,ale nejezdil jsem v něm ani neseděl.Ale podle mého nic moc :655:
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Forester v plynu

Příspěvek od bushman1 »

Čibi píše:Když upřímně - tak si nekupuj turbo, ale 92kw verzi. Tam bude servis za jiný peníze (rozvody, seřizování ventilů, o jedny destičky míň - má to vzadu bubny...). Ventily seřídíš sám bez nutnosti vyndat motor.
To je samozřejmě pravda, ale co já vím, tak redlinecz jezdil občas trochu svižněji :845:
Přestup z Legacy 121kW do Forestera 92kW představuje pro něj skok o 30kW dolů.
Musel by si to vyzkoušet, jestli by se dokázal s takovým výkonem smířit.

Za sebe vím, že já ne - když Forestera, tak jedině XT.
Ale asi bych se vyhnul LPG, přestože ho mám doma.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
redlinecz
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 523
Registrován: pon pro 23, 2013 12:26 am
Jméno a příjmení: Zbyněk
Bydliště: Domažlice, Klatovy, Plzeň

Re: Forester v plynu

Příspěvek od redlinecz »

bushman1 píše:Přestup z Legacy 121kW do Forestera 92kW představuje pro něj skok o 30kW dolů.
Musel by si to vyzkoušet, jestli by se dokázal s takovým výkonem smířit.
Nedokázal... :D

Proto koukám po něčem takovým, buď stejně výkonným nebo i silnějším. Ale jestli je tu většina názorů, že oturbený LPG bez jasné historie asi raději ne, tak asi dám na rady :) Popřemýšlím tedy o tom, případně zkusím to nechat zkontrolovat po technickej stránce a kdyžtak sem napíšu, co jsem se dozvěděl ;) Ještě mrknu po nějakým Subaru servisu v okolí toho XTčka, to mě láká víc, ale zase to nese i svoje nevýhody, který musím zvážit... :) Díkes za názory...

Při "nejhorším" si koupím Obrázek a budu se klouzat ve Volvu na nějakou dobu...
Instagram CzechSpecB
Facebook CzechSpecB

Subaru Legacy 3.0R Spec.B 6MT MY2007 sedan
ex Subaru Legacy 3.0R Spec.B 5AT MY2008 sedan - prodáno 11.9.2017
ex Subaru Legacy 2.0R MY2007 sedan R.I.P. 26.9.2014
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Forester v plynu

Příspěvek od u-geen »

bushman1 píše: To je samozřejmě pravda, ale co já vím, tak redlinecz jezdil občas trochu svižněji
Přestup z Legacy 121kW do Forestera 92kW představuje pro něj skok o 30kW dolů.
Musel by si to vyzkoušet, jestli by se dokázal s takovým výkonem smířit.
ono je to sice o 30kW dolu, ale s uplne jinym zprevodovanim :) subjektivne forester jel dynamictejc nez moje lego 115kW... leda ze bych mel v legu mrtvej motor.
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Forester v plynu

Příspěvek od Mareka »

Jo Forester (a navíc v turbíně) a LPG to bude vždy na dlouhou diskusi s nejistým výsledkem. Minimálně platí to co už zaznělo: koupit bez plynu a dát si ho tam sám (kvalitně).

Když jsem sháněl své aktuální auto, měl jsem stejné dilema (nabídka na Forejse s turbínou a LPG). Ptal jsem se čtyř zkušených (v AWD, Proturbo, Boxer Auto a u Alše) a třikrát zaznělo: problém tam být nemusí, ale já osobně bych do toho nešel.
A když jsem chtěl od AWD férovou odpověď zda poznají, že motor je OK, tak řekli: aktuální stav zjistíme, ale pro 100% jistotu, že se to už není načnuté bychom museli motor rozebrat.

Mimochodem - najedeš ročně alespoň nějakých 12 000 km ať se Ti plyn vyplatí?
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
redlinecz
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 523
Registrován: pon pro 23, 2013 12:26 am
Jméno a příjmení: Zbyněk
Bydliště: Domažlice, Klatovy, Plzeň

Re: Forester v plynu

Příspěvek od redlinecz »

Mareka píše:Jo Forester (a navíc v turbíně) a LPG to bude vždy na dlouhou diskusi s nejistým výsledkem. Minimálně platí to co už zaznělo: koupit bez plynu a dát si ho tam sám (kvalitně).

Když jsem sháněl své aktuální auto, měl jsem stejné dilema (nabídka na Forejse s turbínou a LPG). …
Ok, díkes... Jo, doteď to bylo tak 1200km měsíčně :)
Instagram CzechSpecB
Facebook CzechSpecB

Subaru Legacy 3.0R Spec.B 6MT MY2007 sedan
ex Subaru Legacy 3.0R Spec.B 5AT MY2008 sedan - prodáno 11.9.2017
ex Subaru Legacy 2.0R MY2007 sedan R.I.P. 26.9.2014
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Forester v plynu

Příspěvek od bushman1 »

Tak to bych já osobně o LPG vůbec neuvažoval.
Měl jsem nájezd 40000km ročně, proto jsem do LPG šel.

Ale samozřejmě jestli hlídáš každou korunu, tak s tvým nájezdem ti LPG přinese roční úsporu PHM cca 14000Kč. Ale to je jen v případě, že už tam to zařízení je namontované.
Nové zařízení by se ti zaplatilo až za dva roky a pak bys teprve začal šetřit na ujetém kilometru.
Od těch 14000Kč musíš dále odečíst náklady na servis LPG a vozu, což bude dejme tomu 10000Kč ročně.
Zbývá ti úspora 4000Kč, která je podle mě zanedbatelná.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Odpovědět

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“