Dotazy k WRX STI
Dotazy k WRX STI
Letos by měla vozový park v rodině zkrášlit nějaká svižná čtyřkolka. Hlavním favoritem je Golf VII R, na které slyším samá pozitiva - vítěz mnoha testů, dle britského autocaru vůbec nejlepší auto na mokro (v testu porazil GT-R, 911 C4S, RS4 apod.), jízdní dojmy potenciálních kupců v ČR na fórech taky v superlativech. Z tohoto pohledu vidím jako rozumné zamyslet se i nad konkurencí. Audi S3 jsem testoval - jízdně méně ostrá a dražší, než Golf R. 135xi a A45 jsou mimo finanční limit a dynamicky jsou na tom v podstatě stejně. Zbývá nám WRX STI, které mě nejprve vůbec nenadchlo (dle výsledků zahraničních testů), ale postupně nabývám dojmu, že si ho dřív nebo později koupím (jako ojetinu/víkendovku v budoucnu místo Focusu ST asi určitě). :drive:
A teď ty dotazy:
1. Jsem trochu zmaten ze specifikace, respektive toho jak vypadá interiér u jednotlivých verzí. Dle webu (http://www.subaru.cz/2015sti_active.html) má active alcantaru ve středech sedadel a asi i polstrování části dveří, a Sport by měla být full-kůže. Ale všechny Sport verze u dealerů na Tipcars mají alcantaru a žádná kůži. Podle webu by úplně stačila verze Active + asi křídlo. Ale když web nesedí, mám obavu, že Active bude ve skutečnosti to holátko, ve kterém jsem seděl na autosalonu v Lipsku - tam měli 2 STI, jedno evidentně Sport (odpovídá fotkám webu českého Active + navigace, byla tam alcantara) a jedno hrozně plastové, bez čalouněných výplní dveří, čalounění sedadel snad látka, jestli si dobře pamatuju... zkrátka na auto za milion hrůza. STI sice není o interiéru, ale tohle bylo moc.
Neví někdo jak to je ? Už mám u dealera domluvenou testovací jízdu, ale ještě nevím, kdy se tam dostanu + by mě zajímalo, jestli se liší třeba české a německé verze, pokud by se auto případně kupovalo jako šedý import. S tím souvisí další otázka.
2. Kde koupit a jakou lze očekávat reálnou prodejní cenu ? U Golfu R se s rozumnou specifikací po slevě dostáváme na úroveň lehce přes 700 tis. Kč bez DPH (13% sleva). Což je s ohledem na schopnosti auta pecka. Pamatuju časy, kdy se dovozci Subaru jako STI Auto importem z Německa byli schopni dostat i 30% pod české ceníkové ceny, ale pravda, to bylo v roce 2008 kdy byl kurz 23 CZK/EUR. U Carpentera na tipcars je STI Active za 800 tis. Kč bez DPH, tedy cca 12% pod českými ceníkovými cenami. Jsou u Carpentera tyto ceny konečné, nebo se to dá považovat za ceníkovky s prostorem k další slevě ? Jaké jsou aktuálně možné slevy u oficiálních dealerů ?
Z kolotoče Subaru jsem v posledních letech trochu vypadl, tak se chci zeptat zkušenějších, protože se občas setkávám s názorem, že Subaru za ceníkovky nikdo nekupuje a koupí ve výprodeji na konci roku v akci importéra a po individuální slevě dealera o 25% levněji. A že byly STI na konci roku v akci taky pamatuju (tuším 2009).
Golf asi vyhraje (cena + možnost adaptivního podvozku, který údajně funguje skvěle a i horší cesty, potažmo D1 jsou sjízdné), ale proč nedat Subaru šanci. Závěrem přikládám test Golfu R proti STI z německého AMS, aneb Golfem R rychleji ve všech disciplínách a s o 25% nižší spotřebou. :655:
A teď ty dotazy:
1. Jsem trochu zmaten ze specifikace, respektive toho jak vypadá interiér u jednotlivých verzí. Dle webu (http://www.subaru.cz/2015sti_active.html) má active alcantaru ve středech sedadel a asi i polstrování části dveří, a Sport by měla být full-kůže. Ale všechny Sport verze u dealerů na Tipcars mají alcantaru a žádná kůži. Podle webu by úplně stačila verze Active + asi křídlo. Ale když web nesedí, mám obavu, že Active bude ve skutečnosti to holátko, ve kterém jsem seděl na autosalonu v Lipsku - tam měli 2 STI, jedno evidentně Sport (odpovídá fotkám webu českého Active + navigace, byla tam alcantara) a jedno hrozně plastové, bez čalouněných výplní dveří, čalounění sedadel snad látka, jestli si dobře pamatuju... zkrátka na auto za milion hrůza. STI sice není o interiéru, ale tohle bylo moc.
Neví někdo jak to je ? Už mám u dealera domluvenou testovací jízdu, ale ještě nevím, kdy se tam dostanu + by mě zajímalo, jestli se liší třeba české a německé verze, pokud by se auto případně kupovalo jako šedý import. S tím souvisí další otázka.
2. Kde koupit a jakou lze očekávat reálnou prodejní cenu ? U Golfu R se s rozumnou specifikací po slevě dostáváme na úroveň lehce přes 700 tis. Kč bez DPH (13% sleva). Což je s ohledem na schopnosti auta pecka. Pamatuju časy, kdy se dovozci Subaru jako STI Auto importem z Německa byli schopni dostat i 30% pod české ceníkové ceny, ale pravda, to bylo v roce 2008 kdy byl kurz 23 CZK/EUR. U Carpentera na tipcars je STI Active za 800 tis. Kč bez DPH, tedy cca 12% pod českými ceníkovými cenami. Jsou u Carpentera tyto ceny konečné, nebo se to dá považovat za ceníkovky s prostorem k další slevě ? Jaké jsou aktuálně možné slevy u oficiálních dealerů ?
Z kolotoče Subaru jsem v posledních letech trochu vypadl, tak se chci zeptat zkušenějších, protože se občas setkávám s názorem, že Subaru za ceníkovky nikdo nekupuje a koupí ve výprodeji na konci roku v akci importéra a po individuální slevě dealera o 25% levněji. A že byly STI na konci roku v akci taky pamatuju (tuším 2009).
Golf asi vyhraje (cena + možnost adaptivního podvozku, který údajně funguje skvěle a i horší cesty, potažmo D1 jsou sjízdné), ale proč nedat Subaru šanci. Závěrem přikládám test Golfu R proti STI z německého AMS, aneb Golfem R rychleji ve všech disciplínách a s o 25% nižší spotřebou. :655:
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- adavid555
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 237
- Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
- Jméno a příjmení: David
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotazy k WRX STI
Zrovna dnes byl test v autosalonu WRX STi, doporučuji se podívat na reprízu. Myslím, že budeš mít jasno 8)
Jo a WRX STi prý nemá konkurenci :845:
Jo a WRX STi prý nemá konkurenci :845:
passat b5.5 V6
- SCOOTER
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2999
- Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Tůma
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotazy k WRX STI
Těžké rozhodnutí... :655: když né STi tak FOCUS RS :826: ...Golf je takovej jak to říct obyčejnej :657: ,ale neni ani ošklivej.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Re: Dotazy k WRX STI
Videl bych to jako SCOOTER A mozna o nem budu za par let taky uvazovat!
http://www.auto.cz/ford-focus-rs-2016-p ... -kol-85556
jen me prekvapuje ten start-stop system. To ma STI take?
A co se toho autosalonu tyce, me tedy ten jejich "test" strasne zklamal. Same nesmyslne zvasty :725:
http://www.auto.cz/ford-focus-rs-2016-p ... -kol-85556
jen me prekvapuje ten start-stop system. To ma STI take?
A co se toho autosalonu tyce, me tedy ten jejich "test" strasne zklamal. Same nesmyslne zvasty :725:
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotazy k WRX STI
Golfa nebrat,krade se
Spise bych to řekl takto..pokud chces univerzala na každý den,pak budiz golf.
Pokud se chces poradne bavit na snehu,mokru a ozelis komfort,nepujdes davem,chces nevsedni auto,jdi do STi.
Jdi kam Te srdce tahne a spln si svůj sen.
Asi něco podobného jako tady
https://www.stream.cz/drajf/10004919-su ... -ctyrkolky
Jinak golfa r bude mit za 3 roky kdejaky floutek v posezu lezici strelec ,drzeni volantu na 12 ,cepici s kšiltem rovne a vyhravajic po meste tuc tuc.
Spise bych to řekl takto..pokud chces univerzala na každý den,pak budiz golf.
Pokud se chces poradne bavit na snehu,mokru a ozelis komfort,nepujdes davem,chces nevsedni auto,jdi do STi.
Jdi kam Te srdce tahne a spln si svůj sen.
Asi něco podobného jako tady
https://www.stream.cz/drajf/10004919-su ... -ctyrkolky
Jinak golfa r bude mit za 3 roky kdejaky floutek v posezu lezici strelec ,drzeni volantu na 12 ,cepici s kšiltem rovne a vyhravajic po meste tuc tuc.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- adavid555
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 237
- Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
- Jméno a příjmení: David
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotazy k WRX STI
Taky je třeba brát v potaz, že golf je sice čtřykolka, ale připojitelná. Stejně jako bmw a spol.
passat b5.5 V6
Re: Dotazy k WRX STI
Představení Focusu RS jsem bedlivě sledoval, když se začalo proslýchat, že to bude 4x4. Ten se ale dostane na trh až někdy příští rok (tzn. až příští jaro prohlídnout/projet a pak několik měsíců čekat) a otázka je cena. Pokud by měl být někde na úrovni Golfu R (900-950 tis. Kč v základu), byla by to zajímavá alternativa. Za 1,1+ už jsou zajímavější auta (A45, 135xi a i to STI jako srdcovka), než Ford se čtyřválcem. Já jsem ST kupoval hlavně kvůli pětiválci a jeho zvuku. A interiér Focusu RS ? Bez toho loga jak z francouzského MPV - http://www.netcarshow.com/ford/2016-foc ... per_06.htm A interiér přece trochu jen určuje pocit a atmosféru na palubě.
Golf R sice uvnitř může být chladný/nudný, ale je precizní, všechno padne do ruky a je tam kde má být (středový panel orientovaný na řidiče, umístění obrazovky, ovladačů, kvalita zpracování, materiálů..) Když jsem na autosalonu přesedl z RS6 (a to je ve správné konfiguraci dokonalost, imho, ani ne tak na fotkách jako ve skutečnosti) do eRka, rozdíl samozřejmě byl znát, ale bylo cítit, že je to stejná stáj. Ale STI v kombinace alcantara/kůže taky super. :826:
A k výskytu Golfu R, Golf VI R jsem potkal v ČR jednou. Takže ani po letech to nějaká masovka není. Malá odlišnost od běžných modelů se sportovním paketem, nebo modelů GTI/GTD, je věc druhá.
Golf R sice uvnitř může být chladný/nudný, ale je precizní, všechno padne do ruky a je tam kde má být (středový panel orientovaný na řidiče, umístění obrazovky, ovladačů, kvalita zpracování, materiálů..) Když jsem na autosalonu přesedl z RS6 (a to je ve správné konfiguraci dokonalost, imho, ani ne tak na fotkách jako ve skutečnosti) do eRka, rozdíl samozřejmě byl znát, ale bylo cítit, že je to stejná stáj. Ale STI v kombinace alcantara/kůže taky super. :826:
A k výskytu Golfu R, Golf VI R jsem potkal v ČR jednou. Takže ani po letech to nějaká masovka není. Malá odlišnost od běžných modelů se sportovním paketem, nebo modelů GTI/GTD, je věc druhá.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: Dotazy k WRX STI
Presne tak.seatik píše: Spise bych to řekl takto..pokud chces univerzala na každý den,pak budiz golf.
Pokud se chces poradne bavit na snehu,mokru a ozelis komfort,nepujdes davem,chces nevsedni auto,jdi do STi.
Jdi kam Te srdce tahne a spln si svůj sen.
Me by treba Golf do domu nesmel, i kdyby byl v kazdem ohledu 2x lepsi. Vim, ze to R-ko je vsude vychvalovane do nebes, ale ja radsi pujdu se Subem proti mainstreamu (v planu je STI 2011).
Miluju prave tu subarackou neotesanost a neobvyklost.
Ale kazdy to muzeme mit jinak.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotazy k WRX STI
Ja to mel trosku podobne při vyberu BRZ.
Taky sem uvazoval,ze za lepsi peniz sem mohl mit seat cupra s 5 dverma,ktery patri k nejrychlejsim predokolkam na NS,ale u me prave rozhodly ty faktory co sem psal vyse. A to seat byla pro me srdcovka kdysi. Ale nakonec vyhrala ta neprakticka,drazsi volba a doufam,ze nebudu nikdy litovat
Je to každého rozhodnuti
Taky sem uvazoval,ze za lepsi peniz sem mohl mit seat cupra s 5 dverma,ktery patri k nejrychlejsim predokolkam na NS,ale u me prave rozhodly ty faktory co sem psal vyse. A to seat byla pro me srdcovka kdysi. Ale nakonec vyhrala ta neprakticka,drazsi volba a doufam,ze nebudu nikdy litovat
Je to každého rozhodnuti
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- M.Z.
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
- Jméno a příjmení: Marek Zrak
- Bydliště: FM
Re: Dotazy k WRX STI
Golfa bych raději ani nezkoušel, protože zde existuje riziko, že STI bude mít trochu otřesenou pozici
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
M2
Coupe JCW
Re: Dotazy k WRX STI
Tak STI je už teď v pozici náhradníka. Zrovna včera jsem potkal na 5 km úseku STI (byť model 2004) a pak v zápětí Golf VII R (pro mě poprvé v ČR, zatím jsem potkal pouze 2 v Německu) - z jeho strany svižné předjetí na výjezdu z obce, prsknutí do výfuku při řazení DSG a byl fuč. Těch jeho 0-200 za 18-19s je imho optimum, co je možné smysluplně využít.
K těm cenám/slevám u dealerů Subaru nikdo nic ? :?:
K těm cenám/slevám u dealerů Subaru nikdo nic ? :?:
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19162
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Dotazy k WRX STI
ceny jsou cenikove ... moc niz se nedostanes. dealeri nemaji takove rozpeti, jako koncern.
vyprodeje STi neexistujou, skladovky nejsou .... posledni vyprodej na konci roku byl prave nekdy 2009 .. od te doby nic - davaji si na to asi na importu bacha ...
pokud uvazujes o golfu a libi se ti, kup si ho ...
neexistujou asi rozumne argumenty pro STi ... proste bud chces nebo ne ... a pokud resis potahy, calouneni vyplni, vybavu, .. tak je rozhodnuto
vyprodeje STi neexistujou, skladovky nejsou .... posledni vyprodej na konci roku byl prave nekdy 2009 .. od te doby nic - davaji si na to asi na importu bacha ...
pokud uvazujes o golfu a libi se ti, kup si ho ...
neexistujou asi rozumne argumenty pro STi ... proste bud chces nebo ne ... a pokud resis potahy, calouneni vyplni, vybavu, .. tak je rozhodnuto
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
- Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček
Re: Dotazy k WRX STI
Já bych osobně - je to jen a pouze můj názor a nikomu jej nevnucuji - nekoupil ani jedno ani druhé. Golfa určitě ne, protože německým "výmyslům" nevěřím ani pozdravení a STI skončilo před 10 lety. STI je samosebou dobré auto, ale bojím se, už neoplývá tou syrovostí, jako v minulosti. Resp.takto, nezdá se mi poměr cena/UH a za daný peníz bych asi volil jinde. Navíc, co si budemem povídat, s kvalitou jde Subaru dolů a STI nebude výjimka. Zato ceny si drží sebevědomé.
Moje volba na rychlé auto by bylo Mitsubishi Evo, ale VIII, max IX a za ušetřený peníz nechat udělat potřebné věci u Komvetu. Proč Mitsubishi? Protože se mi víc líbí, je větší a zejména na netu není toik negativních informací o zadřených či klepajících motorech.
Moje volba na rychlé auto by bylo Mitsubishi Evo, ale VIII, max IX a za ušetřený peníz nechat udělat potřebné věci u Komvetu. Proč Mitsubishi? Protože se mi víc líbí, je větší a zejména na netu není toik negativních informací o zadřených či klepajících motorech.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19162
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Dotazy k WRX STI
Zdeny: mas novejsi STi? myslis, ze kazdy dnes hleda auto jenom na blbnuti? STi uz neni jenom o RZ a zavodech, je to normalni auto, ktere se sakra dobre ridi ... a da se s nim jezdit denne ... a porad ... a porad te to bavi ... pokud od toho cekas cokoliv jineho, kup si neco jineho ... ja chci jezdit hodne km a bavit se u toho .. a jsem rad, ze to STi (a i WRX) umoznuje ....
jasne, skoncilo pro ty, kdo chteji vykonny vuz na predvadeni, na zavody janevimnaco ... protoze vykonove se to srovnava s cimkoliv ... ale z ceho vylezes po par km i po par stovkach km s rohlikem? ... neznam ...
jasne, skoncilo pro ty, kdo chteji vykonny vuz na predvadeni, na zavody janevimnaco ... protoze vykonove se to srovnava s cimkoliv ... ale z ceho vylezes po par km i po par stovkach km s rohlikem? ... neznam ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Dotazy k WRX STI
Chlapi.Kazdy nech si kupuje co chce.Nove sti poriadne pritvrdilo takze reci ze zu to neni ono a tak podobne su len mlatenie prazdnej slamy.kto ches stvorkolku s Rally DNA hystoriou a dusou nebude nikdy nad niecim ako je golf ani premyslat.kto chce pekny interier a lepsie parametre zrychlenia v priamke nech berie golf.
WRX STI 2015
WRX STI 2013 R.I.P.
WRX STI 2013 R.I.P.