K: Outback/Legacy od 2008
Re: K: Outback/Legacy od 2008
Pěkný Jsem rád, že jsem ti mohl pomoct tě utvrdit v tom, že potřebuješ 3litr ::-DD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: K: Outback/Legacy od 2008
Panove je to nadhera! :850: . Stav auta po 200tkm jsem tak dobry opravdu necekal :670: . Veril bych, ze tyhle auta s dobrou peci najedou v pohode pres 500tkm. Jo a pokud si dobre vzpominam tak prodavajici zminoval vymenu rozvodoveho retezu ve 300tkm, coz me celkem prekvapilo (myslel jsem ze se pouze kontroluji napinaky). Musim procist manual a servisni plan.
Re: K: Outback/Legacy od 2008
Doporučit výměnu při 300t km je trochu alibismus. Řetěz, resp. řetězy jsou u EZ30D (na rozdíl od "moderních" motorů VW s rozvodem řetězu) dimenzovány na životnost motoru. Čili o jeho výměnu bych se začal zajímat asi tak při řešení generálky motoru. Jediný, co se může stát, že popraská jedna nebo víc vodících/napínacích lišt a ty se pak musí vyměnit.
Jinak asi nemusím připomínat, že vzhledem k tomu, že řetězy jsou napínané hydraulicky za pomocí tlaku oleje, je nezbytné udržovat v pořádku mazací systém, zejména stav a vhodný typ oleje.
Jinak asi nemusím připomínat, že vzhledem k tomu, že řetězy jsou napínané hydraulicky za pomocí tlaku oleje, je nezbytné udržovat v pořádku mazací systém, zejména stav a vhodný typ oleje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: K: Outback/Legacy od 2008
A to je podle každého servisu jiný olej....takže mě to teď taky čeká, co tam nalít z normálních olejů - v AWD mi řekli, že 10W40 a ne 5W30HonzaCZ píše:, je nezbytné udržovat v pořádku mazací systém, zejména stav a vhodný typ oleje.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Re: K: Outback/Legacy od 2008
Je to O.T., tak jen rychle: 5W30 je doporučen výrobcem v návodu k obsluze a pokud bude kvalitní, nic tím nezkazíš. Obecně není ale úplně vhodný do vysokých letních teplot a do zátěže. Tam udělá 5W40 lepší službu.
Víc pohledej v olejové sekci. Je tady toho o olejích mraky.
Víc pohledej v olejové sekci. Je tady toho o olejích mraky.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: K: Outback/Legacy od 2008
Kolik máš najeto? 10w je podle mě moc hustý do našich končin (ČR) - v zimě hrozí příliš dlouhá doba, než motor začne kvalitně mazat (zkus si dát do mrazáku 5w olej a 10w olej). O 10w bych možná uvažoval jen v případě krátkých tras, častého provozu za studena, kdy to začně 5w olej žrát. Toť k zimnímu číslu.
A k letnímu je to klasika, mnohokrát řečená: 40 běžný provoz, 50 časté vyšší zatížení (časté rychlé přesuny po dálnici, tahání vozíku, možná i nějaký ten častý offroad - pomalé jízda v zátěži), 60 v případě aktivního navštěvování trackdays, ježdění po okruhu, hodně časté požadavky na plný výkon atd.
Samozřejmě letní číslo 60 není možné kombinovat se zimním 5w (tedy ještě jsem takový olej neviděl, ale to neznamená, že neexistuje), tak je nutné dát minimálně 10w60 a tam bych pak doporučil v zimě nechat motor chvilku ohřát před jízdou a pak ještě pár prvních km.
Ale už ten příspěvek začíná zavánět Nikdy nekončícím tématem... ::-DD:
EDIT: Jo, jinak je to můj osobní názor, vyplývající z mých nabytých znalostí, zkušeností atd
A k letnímu je to klasika, mnohokrát řečená: 40 běžný provoz, 50 časté vyšší zatížení (časté rychlé přesuny po dálnici, tahání vozíku, možná i nějaký ten častý offroad - pomalé jízda v zátěži), 60 v případě aktivního navštěvování trackdays, ježdění po okruhu, hodně časté požadavky na plný výkon atd.
Samozřejmě letní číslo 60 není možné kombinovat se zimním 5w (tedy ještě jsem takový olej neviděl, ale to neznamená, že neexistuje), tak je nutné dát minimálně 10w60 a tam bych pak doporučil v zimě nechat motor chvilku ohřát před jízdou a pak ještě pár prvních km.
Ale už ten příspěvek začíná zavánět Nikdy nekončícím tématem... ::-DD:
EDIT: Jo, jinak je to můj osobní názor, vyplývající z mých nabytých znalostí, zkušeností atd
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno