Stránka 1 z 5

P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: stř črc 24, 2019 6:04 pm
od JakubHQV
Tak trochu se to ve mně zlomilo a začínám uvažovat o prodeji mojeho spec.B – chtěl bych v rámci možností něco ostřejšího a klidně dvoumístnýho dokud nemám haranty a nemusím s sebou nic a nikoho vozit 8-? . A až je jednou mít budu, asi bych se k tomu vrátil a pořídil facenutou wagon verzi spec.B – proto si i nechám minimálně jednu sadu kol takže ještě nevím, na jakých bych to prodal, jelikož origo 18“ jsem prodal (nelíbily páč byly v práškový barvě a ještě tmavý šedý) a původní zimní sadu taky, takže je to věc k zamyšlení :-D

- 223.xxx km (kupoval jsem 04/2018 při 196.343 km)
- výroba 11/2004
- jako nové koupeno v SK (25.8.2005) a taky tam celou dobu ježděno (koupeno od SK člena SFC - vlákno tady viewtopic.php?f=39&t=5227)
- servisní knížka vedena do 156.809 km (10.1.2013) a do té doby servisováno v autorizácích (zda-li je to výhoda či nevýhoda ať si každý určí dle vlastních zkušeností... :-) )
- celkově jsem 4. majitel
- 2x klíč
- tónovaná okna s atestem
- doplňkové zadní křídlo a JPN deflektory oken
- origo látkové/neorigo gumové koberce + gumová vana v kufru
- TK do 5/2022
- DZ zaplacena do 9/2022
- servisy můžu doložit (faktury/fotodoklumentace)
- letní sada (origo 18" ALU s novými pneu Nokian Powerproof 225/40 R18 - alternativní rozměr schválený výrobcem, zapsáno v TP)
- zimní sada (origo 17" ALU z Outbacka s pneu Continental WinterContact TS850 225/45 R17 s 6 mm masa - alternativní rozměr schválený výrobcem, zapsáno v TP)

Auto má mnoho kosmetických vad (říkejme tomu šrámy z boje), trochu drobný povrchový koroze a některý části karoserie jsou lakovány.

Servis za minulého majitele (od 178.xxx km):

1xx.xxx km (06.08.2015) - Výměna sady rozvodu motoru, výměna uložení a kostí předního stabilizátoru, výměna motorového (5W30) a převodového (75W90) oleje a náplně zadního diffu, výměna chladící kapaliny (G12), výměna svíček, leštění předních světel, přečalounění volantu, řadící páky a ruční brzdy, výměna předních + zadních brzdových kotoučů a destiček, čištění klimatizace
1xx.xxx km (03.01.2015) - Oprava PP brzdiče
1xx.xxx km (10.10.2015) - Výměna kabinového filtru + dezinfekce klimatizace, čištění škrtící klapky
1xx.xxx km (23.04.2016) - Výměna motorového oleje (Idemitsu Extreme 5W30), výměna klínového řemenu a vodící kladky (OE)
1xx.xxx km (03.09.2016) - Výměna motorového oleje (Idemitsu Extreme 5W40 + OE filtr), výměna vzduchového filtru, doplnění klimatizace
1xx.xxx km (24.09.2016) - Výměna ložiska zadního kola a vnější manžety poloosy (stranu bohužel nevím... :-D)
1xx.xxx km (26.01.2016) - Výměna mezinápravového diferenciálu (bohužel použitý kus, tak jsem si to vyžral i já :-D) + olej Mobil 75W90 SHC, výměna spodní hadice chladiče (45161AG050)
1xx.xxx km (26.08.2017) - Výměna motorového oleje + OE filtr, vzduchového a kabinového filtru
193.876 km (02.04.2018) - Výměna motorového oleje (Idemitsu Zepro Racing 5W40 SN + filtr Bosch Type-R M-2), vzduchového a kabinového filtru, proplach chladícího systému + nová náplň (Akira Coolant), výměna setrvačníku, spojkové sady, oprava vůlí kulisy řazení, geometrie + výměna mnoha dílů z JPN import auta s malým nájezdem (kardan, startér, komplet výfuky s katama, předních a zadní tlumiče)
193.876 km (04.04.2018) - Oprava řízení (výměna hadice hřeben – posilovač a přetěsnění čerpadla + olej Idemitsu ATF, výměna termostatu (TAMA 68°), výměna tlakového víčka chladiče (PIAA)

Servis za mého vlastnictví:

200.951 km (04.05.2018) - Výměna kostí a uložení P+Z stabilizátoru, čištění brzd
201.469 km (05.07.2018) - Výměna brzdové kapaliny (Shell DOT4)
202.028 km (11.08.2018) - Výměna baterie v hlavním klíči
202.327 km (26.08.2018) - Výměna vzduchového filtru (Mahle) a svíček (NGK ILFR6B)
203.297 km (19.09.2018) - Výměna hlavního spínače oken
203.538 km (28.09.2018) - Výměna motorového oleje (Shell Helix Ultra 5W40 A3 + origo filtr)
2xx.xxx km (30.09.2018) - Čištění + impregnace kůže
208.300 km (20.03.2019) - Výměna pylového filtru (Valeo) + dezinfekce klimatizace, výměna stěračů (DENSO)
208.457 km (22.03.2019) - Svolávací akce (výměna airbagu spolujezdce + kontrola a ošetření brzdových trubek)
209.663 km (20.04.2019) - Čištění + impregnace kůže
209.663 km (21.04.2019) - Leštění + voskování laku
209.812 km (28.04.2019) - Renovace předních světel (broušení + nově nalakovaná UV vrstva- značně vyšší trvanlivost než obyč leštění)
211.768 km (22.07.2019) - Výměna mezinápravového diferenciálu + související ložiska a gufera + výměna oleje v převodovce (Motul Motyl Gear 75W90)
213.363 km (12.09.2019) - Výměna motorového oleje (Shell Helix Ultra 5W40 A3 + origo filtr)
216.120 km (03.02.2020) - Výměna oleje v zadním diferenciálu (Motul Motyl Gear 75W90)
216.987 km (18.04.2020) - Dezinfekce klimatizace
217.954 km (21.06.2020) - Čištění + impregnace kůže
218.368 km (01.08.2020) - Čištění brzd, výměna vodících čepů zadních brzdičů, soustružení + lakování zadních kotoučů, výměna zadních destiček (Ferodo Premier), výměna brzdové kapaliny (Motul DOT 5.1), lakování brzdičů
220.275 km (19.10.2020) - Výměna motorového oleje (Shell Helix Ultra 5W40 A3 + origo filtr) a vzduchového filtru (origo)
220.903 km (19.12.2020) - Výměna ložiska vč. náboje PP kola (NTN, tudíž JPN prvovýroba)
221.475 km (02.02.2021) - Výměna stěračů (Denso)
222.100 km (20.02.2021) - Výměna ložiska LP kola (NTN) a LP spodního kloubu (origo)
222.499 km (16.04.2021) - Výměna pylového filtru + dezinfekce klimatizace, přezutí na nové letní pneu Nokian Powerproof 225/40 R18 92Y
223.473 km (09.09.2021)
- kontrola převodovky, výměna ložisek stálého převodu, kompletní přetěsnění + nová náplň (Total Traxium AXLE 7 80W90)
- kompletní čištění hydrauliky spojky + nová náplň (ATE DOT4)
- ošetření + lakování spodní části chladičové stěny, vodních trubek motoru, olejové vany a vnějších kloubů předních poloos
- nová náplň vnějších kloubů předních poloos
- proplach chladiče + výměna chladící kapaliny
- výměna ukostření motoru
- výměna jedné zapalovací cívky
- výměna uložení motoru
- pískování + lakování přední nápravnice a předních ramen + výměna uložení (origo)
- výměna uložení hřebenu řízení (origo) + výměna náplně (Motul Multi ATF)
- výměna vložek přepákování řadící páky
- kompletní přetěsnění výfuku + oprava Y části
- výměna kroužku pod volantem
224.044 km (02.10.2021) - Výměna klínového řemenu (Gates)
224.444 km (24.10.2021) - Výměna motorového oleje (Shell Helix Ultra 5W40 A3 + origo filtr), dezinfekce klimatizace
225.023 km (11.12.2021) - Výměna napínací kladky klínového řemenu (INA – přebal origo Subaru)

Je v tom teď něco nasypáno, k autu mnoho faktur. Nejsem ještě úplně rozhodnut, ale pokud by byla zajímavá nabídka, pustil bych to – je to moc kompromis a je levnější koupit jiný auto než dělat z Turba trackday supersport (Ladaf přesně ví o čem mluvím.. :-D ) a tenhle hladovej krk mít ještě k tomu, ač je to moc příjemný svezení.
Edit 02/2020: z Turba postupně vzniká trackday supersport, jsem stejnej úchyl jako LadaF.., :-D

Závady:
- občas svítí kontrolka deaktivované stabilizace

Více foto tady: https://www.zonerama.com/JakubJecny/Alb ... LtYg38f75u

Cena k jednání je 230k

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: stř črc 24, 2019 11:36 pm
od newli
Dam Ti dobrou radu - zapomen na nakup kombiku po faceliftu. Ja po nem pokukoval asi 4 roky a ony proste nejsou! Takze si bud tohle nech, nebo se smir s tim, ze spec B uz na 99% mit nebudes :-)

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: čtv črc 25, 2019 12:05 am
od emve
Asi nečekaný prodej, jakého jsi vybral nástupce ?

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: čtv črc 25, 2019 4:14 am
od vrgada
pobavilo
Je v tom teď něco nasypáno, k autu mnoho faktur
a v seznamu vymena oleje, vzduchoveho filtru, baterka v klici....
...
Ale jinak skoda zbavovat se takoveho auta

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: čtv črc 25, 2019 7:50 am
od spm
Taky ten seznam konci vymenou mezinapravovyho diferaku...

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: čtv črc 25, 2019 11:26 am
od vrgada
to sice jo, ale zbytek jsou prkotiny a bezny servis, mne to opravdu pobavilo

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: čtv črc 25, 2019 12:07 pm
od JakubHQV
newli: To máš pravdu no, je ale divný že nejsou v celý Evropě a to ani hezký předface wagony, vlastně už ani sedany - nevím kam ty auta zmizely.. <:-<

emve: RHD Honda S2000 nebo JPN GC STi pokud bych se chtěl udržet v budgetu abych měl dost volných peněz na neplánovaná selhání stroje, nad budget by se mi líbilo JPN GD blob STi protože twin-scroll turbo a LSD i vpředu (ideálně spec.C verzi) a pak taky BRZ mě zajímá, který sice nebude tak zajímávý motorem oproti výše zmíněným, ale zas bude celkem nový a je to nenáročný bezva auto na hraní, navíc i EU verze pomalu padají na ceně (ač většina prožila těžký život, nedělám si iluze) 8-? . Chci aby moje další auto umělo vyjet ze zatáčky po zadních kolech a zapálit svoje vlastní pneumatiky když bude chtít :-D - těch pár dní co byl letošní zimu sníh jsme si ale s H6 užili a bylo tu super, né asi =)

vrgada: Kdyby jsi text četl pozorně, píše se tam "je v tom teď něco nasypáno", což se vztahuje k mezinápravě, přesně jak píše spm - není to zrovna levný když se dává všechno nový (bez konexí cca 40k) abys měl jistotu že to bude fungovat.. %-) ;)

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: čtv črc 25, 2019 12:15 pm
od emve

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: čtv črc 25, 2019 1:03 pm
od JakubHQV
Jop, přesně tohle auto jsem měl na mysli, je nádherný - jen škoda že nemá DCCD. Auta od Toma jsou super a je to jeden z mála lidí kterým se dá věřit, rád bych od něj auto někdy koupil =)

Tohle taky vypadá parádně:
https://www.pistonheads.com/classifieds ... 00/9828020

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: čtv črc 25, 2019 2:17 pm
od newli
Auto od Tomase Doudy jsem mel - sice jsem musel po nejake dobe delat generalku motoru, ale to se nedalo poznat - jinak to auto nemelo chybu. Takze doporucuji! :-)

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: čtv črc 25, 2019 4:58 pm
od vrgada
Od T. Doudy mam taky auto a spokojenost a jednani solidni.
...
2JakubHQV
V aute je ted neco nasypano se muze vztahovat i k vymene baterky v klicku, seznam je dlouhy a smesny. Stacilo zminit tu mezinapravu a nevypisovat, ze se vymenil vzduchovy filtr. A jinak vypada dobre, je vzacne, takze preji uspesny prodej

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: ned črc 28, 2019 1:59 pm
od JakubHQV
Chápu že v ČR leckoho zaskočí že si někdo ke starýmu autu vede kompletní historii a přijde mu férové ji uvést když nabízí auto k prodeji - přitom stačí vyhodit servisku a napsat "top stav, první majitel ročník 1943", což by zvýšilo šanci na rychlý prodej, ušetřilo by mi to spoustu písmen a měl bych to za minutu hotový... :-D

Ale já auta prodávám s dlouhým a směšným seznamem vždy protože to tak je správně - jsem holt podivín ;)

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: ned črc 28, 2019 2:03 pm
od vrgada
ok, tak sorry
...
mne se spec b v kombiku vzdycky libila, je to takovy poctivy auto

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: ned črc 28, 2019 5:34 pm
od emve
Já popis chválím, taky preferuju kompletní informace. V tom popisu za tvého vlastnictví byly sice jen drobnosti kromě diferáku, ale pokud přičteme to, co dělal předchozí majitel, tak auto zainvestované je.

Na prodej (rychlost a cenu) jsem hodně zvědavý. Na fóru je auto sice populární, ale imho je to kompromis přesně jak píšeš, ani ekonomické daily, ani sportovní zbraň. Automobilový průmysl se taky od roku 2006 někam posunul a ten atmosférický třílitr ani s manuálem už dnes není žádná střela.

Re: P: Legacy 3.0 spec.B

Napsal: ned črc 28, 2019 8:57 pm
od JakubHQV
To se uvidí, já to nijak nehoním - buď se prodá dobře a nebo vůbec 8-? . Těch aut moc není, sehnat kloudný (nebo alespoň nějaký) na inzerci v Evropě je čím dál těžší a myslím že na ceně už moc padat nebudou %-) . Další věc je že je to dle mého poslední hezký (to může být subjektivní, ale myslím že hodně lidí bude souhlasit) a relativně kompaktní Legacy, navíc s H6 a 6MT a nic takovýho už Subaru nejspíš nikdy nevyrobí - H6 je heboučkej motor a ta převodovka je skvělá pro lidi co mají v krvi alespoň trochu motorsportu a chtějí si zakvrdlat - možná někoho můžou krátký převody 1-4 otravovat, ale je to takový jiný a neovce.

Celkově je to auto pro neovce a pro hodně úzkou skupinu lidí, takže to chce čas =)