Přestavba 1,2carb na 1,2i

Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

Tak nejdřív soupis věcí který je třeba vyměnit při přestavbě. Když sem to konzultoval se Švadlenkou tak prej je nejlepší mít celý auto se stříkačkou (třeba schnilý) a kastli do který to všechno naoperujete. Taky proto že je několik druhů kabeláží a já sem tak mněl štěstí že sem natrefil na 2 který byly stejný.

-Buď motor nebo postačí jenom hlava
-sací potrubí i s airboxem
-KOMPLETNÍ KABELÁŽ = motorovej svazek+ přední větev+ kabeláž v palubce (nebo celou palubku)+ zadní větev
-část chladícího okruhu s termostatem
-cívka zapalování
-rozdělovač
-plynový lanko
-nádrž i s palivovym čerpadlem
-nádržku odvětrání nádrže i s potrubim
-hadicový spony- ty původní nesevřou palivový hadice tak aby udržely mnohonásobně větší tlak
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

1. fáze - motor

Jedna možnost je vyměnit celej motor (to když seženete nějakej ve slušnym stavu a věříte mu), druhá je ta kterou sem zvolil já.
Motor mi nechal Jazzhill s tim že prej 5 let ležel ve stodole takže sem z toho motoru použil jenom hlavu a sání a narouboval to na původní blok kterej je stejnej.
Když už sem mněl sundanou hlavu tak sem jí vyčistil a zabrousil ventily brusnou pastou. Na stažení ventilovejch pružin nemusí bejt ani stahovák, stačí starší klíč, kus vázacího drátu a podložka.
Při kompletaci sání a motorovýho kabelovýho svazku nezapomeňte dotáhnout ukostření paroží, já sem na to zapomněl a pak sem půl dne běhal kolem auta a furt sem nevěděl proč to chcípá z ničeho nic a když sem začal vyndavat kabely že je proletuju tak sem si tohovšimnul a od tý chvíle už je to v pořádku :845:
Samozřejmě je třeba dát nový těsnění pod hlavu, mezi hlavu a sání a taky pod víko ventilů (ale to sem mněl skoro nový tak sem to neřešil)
Přílohy
motor.jpg
jednoduchost.jpg
sání.jpg
bezhlavej.jpg
hlava.jpg
sedla.jpg
těsnění pod hlavou.jpg
těsnění sání.jpg
stahovák.jpg
common rail.jpg
Naposledy upravil(a) magorek dne ned zář 02, 2012 4:54 pm, celkem upraveno 1 x.
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

2. fáze - motor a příslušenství

Dál je třeba namontovat airbox protože v něm sou taky čidla.
Taky rozdělovač protože v něm je snímač polohy vačky.
Přední část chladícího okruhu protože karburátorová verze má termostat součástí sání který je vyhřívaný a u stříkačky už sání vyhřívaný bejt nemusí tak je termostat mezi blokem a chladičem přímo na trubce od pumpy.
Trubka je malinko jinak tvarovaná protože stříkačka má katalyzátor šikmo kdežto karburátor svisle ale stačí trubku trochu pohladit kladivem a snese se i se svislym katíkem :815:
Expancka od chladiče zůstává stejná a ničemu nevadí akorát vedle ní se musí vmáčknout odvětrání nádrže a trubky k tomu který vedou podél airboxu.
A ještě vedle spínačů 4WD je jedno čidlo navíc a taky je jiný plynový lanko (stříkačka ho má cca o 20cm delší)
OPRAVA: to čidlo vedle spínačů 4WD je podtlakovej senzor kterej tady plní funkci ,,váhy vzduchu"
Přílohy
airbox.jpg
termostat.jpg
čidlo.jpg
lanka.jpg
Naposledy upravil(a) magorek dne ned zář 09, 2012 6:25 pm, celkem upraveno 3 x.
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

fáze 3 - kabeláž

Je třeba vyměnit celou kabeláž protože karburátorová a stříkačková k sobě nesedí ikdyž maj na první pohled stejný konektory. Jenže některý maj víc pinů, některý sou dokonce navíc a hlavně je to trochu jinak pospojovaný takže sice jde spojit zadní větev s palubkou ale nefunguje palivový čerpadlo.
Co se kabeláži v palubce týče, tak je lepší vyměnit celou palubku. Já sem mněl jenom kabeláž tak sem musel vykuchat palubku a prohodit to.
Menší poznatek: kabeláž z 5ti dvéřáka jde použít i na 3dvéř akorát konektory pro spínače vnitřního osvětlení p odevření dveří sou asi o 15cm jinde ale dosáhnou na sebe. Jinak uchycení je u veškerý kabeláže totožný a neni třeba žádnej spojovací materiál navíc.
Přílohy
přední kabely.jpg
palubka.jpg
rozdíl v zadní kabeláži.jpg
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

fáze 4 - nádrž

Karburátor má jenom podávací čerpadlo s tlakem žádnácelá00nic kdežto stříkačka pracuje s tlakem 3,5 bar. Takže maji uplně jiný čerpadla.
Karbec má čerpadlo mimo nádrž a v nádrži plave jenom plovák a tak má malou přírubu a kabeláž se rozdvojuje k čerpadlu a k plováku.
Stříkačka má čerpadlo v nádrži společně s plovákem a tak maji větší přírubu a kvůli hadičce je i prolis v nádrži a taky maji společnej 4pinovej konektor.
Většina nádrží už dneska je asi lehce prorezlá ale protože nová prej stojí 14000 :713: tak je lepší tu starou zaletovat nebo jako já aspoň zatmelit nějakym šmejdem na opravu nádrží.
Nádrž je třeba si nenechat ukrást malym trhačem ::-DD:
Přílohy
čerpadlo karburátor.jpg
čerpadlo mpfi.jpg
rozdíl nádrží.jpg
zalepený dirky.jpg
pomocník.jpg
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

Pár rad:

-pro vyndání nádrže je lepší odmontovat podélný rameno zadní nápravy a lespoň na jednej straně. Mně se nepodařilo povolit ani jedno tak sem musel trochu přiohnout přírubu a pak jí znova přetřít.
A stačí odpojit kardan od diferáku (!!nevytáhnout z převodovky nebo z ní vyteče olej!!), spustit vejfuk na zem a odpojit ruční brzdu.

-když si seženete všechny potřebný věcy předem tak to může bejt hotový za 2 dny vklídku :811:
já sem to scháněl postupně až když mi něco chybělo nebo nešlo a tak sem to dělal měsíc :839:

-utahovací momenty svorníků hlavy sou 1.kolo 39Nm, 2.kolo 73Nm, 3.kolo 77Nm
pořadí:
5137
8426

-ostatní momenty podle citu

-těsnění výfuku mi připadalo v pořádku a těsnění sání sem vystřihal z materiálu kterej používaj na těsnění v místnim ,,agropodniku" :845:

-jestli máte mládě trhače tak šroubováky, kmbinačky a podobný lehčí nářadí pokládejte na zem aš když usne, jinak to budete hledat zahrabaný v písku ::-DD:

-pro diagnostikování závad se mi osvědčila želva zelenavá ::-DDD:

DALO TO PRÁCI ALE STOJÍ TO ZA TO. (ale už bych to znova nedělal :10125: )
Přílohy
začátek.jpg
konec.jpg
pomocník spící.jpg
želva diagnostik.jpg
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od VDC »

Adame ty jsi ďábel, máš můj obdiv. :supeer:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
merlin
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 689
Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
Bydliště: Praha - Prosek

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od merlin »

:690: :690: :690:
Juúú.. No, som pevne odhodlaný jedného dňa aspoň pochopiť, čo všetko si ty vlastnými rukami spravil.
Subaru Legacy 3.0R AT Kombi Comfort-Navi 2007 Obrázek
Subaru Legacy 2.0R AT Kombi Comfort-Navi 2006 Obrázek - predané
Uživatelský avatar
jazzhill
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 20, 2010 6:56 pm
Jméno a příjmení: Ota Černý
Bydliště: Krkonoše

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od jazzhill »

Gratuluju k úspěšné operaci a obdivuju, jak seš pilnej :6066:
Forester 2.0X MY05, Impreza 2.0R 110kW MY07
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

To je jenom lenost přestat v půlce ::-DDD:
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

Tak sem si ještě vspomněl že je třeba jinej palivovej filtr.
Ten starej je ještě před čerpadlem takže tam máspíš podtlak než 3,5baru tlaku :845:
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

Tak už sem tam navraždil i ten palivovej filtr.
Originál na justy stojí 473< peněz :725: a stejnak ani nevim v kterejch místech má bejt. :655:
Tak sem začal schánět a když sem v autokelly předložil jasnej požadavek ,,chci benzínovej filtr na stříkačkovej motor, co nejlevnější''....
.... tak na mně koukali jak na vola :670: a chtěli vědět auto :4690:
Po delší než krátkej době hledání sem si odnesl filtr na felicii 1,3LXI za 150 peněz. :845: A vono to funguje takže teď už nic nebrání :3gears: :3gears:

Aloha
Přílohy
filtr.jpg
filtrr.jpg
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

Na povrch nyplaval další problém. :655:
Chvílema jede normálně a pak se začne dusit a následně chcípne. Když nastartuju znova tak jede třeba 10sekund a pak se znova udusí. Tohle dělá třeba 20 minut a pak zase třeba 10 minut jede jak zpraku. A taky když jí točim na plnej plyn (ale ne v omezovači) tak jakoby pulzuje.
Mohl by to dělat tlakovej senzor kterej supluje váhu vzduchu? nesetkal se s tim někdo?
Přílohy
čidlo.jpg
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

Veřejně prohlašuju že sem tak trochu magor. Ten problém s cukánim, chcípánim a pulzovánim byl způsobenej malou hladinou benzínu v nádrži (se to dycky přelilo jinam) a mně to jako plynaře nenapadlo.
No jo, gdyž má člověk v nádrži podně tak už to moc nejede ::-DDD:
Takže už to funguje, akorát ještě musim vyměnit spojku a PZ ložisko a pak mi malinko hnije uchycení podélnýho ramene zadní nápravy, tak uvidim co s tim udělám
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Příspěvek od magorek »

Vlastně sem ještě o víkendu řešil přírubu čerpadla v nádrži protože když sem natankoval víc jak 3/4 nádrže tak to tudy teklo a tohle je názorná ukázka toho jak sem musel upravit :815: plech pod zadní sedačkou abych se k tej přírubě dostal :657:
Přílohy
uprava.jpg
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Odpovědět

Zpět na „Justy“