Stránka 4 z 9

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 4:53 am
od yohn
Vsak jo.

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 7:33 am
od M a r c e l
racmaster píše: len aby sme nezabudli, stale tu porovnavame forestra 1, nie dvojku, co ma vyssi podvozok, samosvor, lepsi motor a par kil menej. verim, ze ten je na tom podstatne lepsie ako jednotka SF... btw, ako je to v tomto smere s faceliftami jednotky okolo roku 2002? niekde som pocul, ze tie uz mali podvozok dvojky ale nic oficialne som nenasiel. naoko ale vyzeraju vyssie...
mam SF poface (rv. 12.2000) a SG predface (rv. 2004?)

SF před a poface mají naprosto totožný podvozek, alespoň co jsem měl možnost porovnat, ale třeba se pletu
rozdíly jsou v motorech v řádu jednotek kW a v interieru a exterieru, v pro tvoje požadavky nepodstatných drobnostech, jednoduše řečeno: přechodem z SF předface na SF poface si nijak nepomůžeš

SG už má podvozek krapet jinačí, zběžným pohledem rozdíl mezi SF a SG je celkem patrný, co do subtilnosti...

rozdílná výška jednotlivých aut stejné řady je dána podle mně spíš opotřebením a úpravami jednotlivých kusů

a co se týče užitnosti lehkého (forester) oproti těžkému (jeep a podobné) autu, hlasuju pro lehké.

Nicméně třeba zmiňovaná opravdu "malá lehká" auta (samurai a podobná) mají asi nevýhodu v nedostatečném výkonu motoru, to bude jejich největší slabina...

jo a ještě k AT verzus MT, tohle mám také možnost hodnotit vzhledem k vlastnictví a testování obojího u turboverzí forestera (ačkoliv MT mám poněkud nestandartní), AT vyjede hodně a značně pohodlně, především proto, že prostě "jenom" plynem koriguješ co a jak, MT vyjede hodně, troufám si říct, že o trochu víc, než AT, ale strašně moc záleží na řidiči, pokud je řidič dobrý a umí, je MT podle mého soudu lepší, v mezních situacích se s tím prostě dá víc pracovat, je tam víc možností, co s tím dělat, dá se to víc oblbnout, je víc prostoru pro využití výkonu motoru, to AT nedovolí a výkon "krade".
MT výrazně více "brzdí motorem" než AT. A to až tak, že bys byl, pokud ti nevyhovuje brždění motorem se zařazenou redukcí u SF, velice zklamaný, bez ohledu na zvoleném režimu na voliči AT (power - A/T - hold), ani jedna z těchto variant u AT nebrzdí tak, jako redukovaná MT, ono popravdě, ani jako neredukovaná.

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 8:11 am
od VDC
Majer píše:Tak u jeepky je to jak u suba tedy více typů pohonu...
Jo to já vím. Ale 3 špéry v sérii ? To má některý z modelů ?

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 8:34 am
od Juras
PetrC píše:Druhou zkušenost máme s Jeep Cherokee MY03 a ten, když nám zapadla nízká impreza ve sněhu, se horko těžko dostával k autu ale nakonec se povedlo.
To je sice fakt, že měl problém se ke mě dostat, je ale taky fakt, že tam měl celkem nahovno a dost sjetý gumy.

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 10:48 am
od racmaster
dajte si do youtubu vyhladat jeep command trac

neni to preklep je to trac

su tam krasne animacie podvozku, krok po kroku vysvetleny princip. ten system sa vola brake log differential BLD a je napriklad do cherokee liberty montovany od 2006.

jedna sa o jednoduche elektronicke senzormi merane pohybovanie kolesa a nasledne abs dobrzdovanie s cielom dosiahnut tocenie oboch kolies uplne rovnakou rychlostou. neni to kolik medi zubmi, ale vysledok by mal byt ten isty akurat s vyhodou nepolamania zamknuteho difu... cize stredny dif zamknuty mechanicky a zvysne dve BLD.

a chce to silnejsi motor, kedze musi pretlacit odpor navyse... co ale neni problem pri redukcii 2.75:1... ale realne som videl videjka s tymto systemom sneh svah, co by som na mojom konkretnom forestri nedal ani nahodou. samozrejme, zasa vsetky tie dalsie faktory...

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 2:53 pm
od Stefan
To racmaster: Áno Jeep má toľko druhov systémov pohonov a ich kombinácií, že v tom už aj Jeep má zmätok. Ale na Tvojom mieste by som prínos tej superelektroniky nepreceňoval! A nielen u Jeepa.
Vlastná skúsenosť : Toyota LC 90 3.0 TD, stály pohon 4x4, redukcia, špéra medzinápravového a zadného diffu, obuté Bridgestone Blizzak LM 25. Porovnávaný kopec vyšla s uvaretím medzinápravovky bez najmenších problémov plynulou jazdou na prvý šup.
Jeep GCH WJ 3.0 CRD Quadra Drive II, obuté Toyo Open Country H/T. Ten kopec som jednoducho, ani s rozbehom nedal. Skúšal som všetko až do prehrievania sa kotúčov, čo som našťastie včas zbadal.
A to je to, čo sa u týchto pribrzďovacích systémoch stáva, keď auto dlho morduješ v ťažkom teréne, že sa ti kotúče prehrejú doslova až do žeravenia a myslím, že možné dôsledky tu netreba vysvetľovať.
Sú to výborné veci pre bežného vodiča, ktorý nemá offroadové ambície, uľahčujú mu život v bežnej premávke, ale na tie veci, načo Ty to auto potrebuješ, si myslím, že by to nepostačovalo.

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 4:21 pm
od Slavek_xxx
racmaster> pribrzdovani kol (jak se tomu dnes moderne rika "elektronickou uzaverku diferencialu" :-D ) ma i muj Outback z roku 2002. Ale nevim jestli to neni spis ke skode nez uzitku, aspon zdejsi kluci s autama s VDC ho ve snehu vypinaji a resi to stylem full-gas >B-) Ja tolik zkusenosti z terenu nemam, vzdy jsem s Outbackem projel at uz s VDC off nebo on...

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 5:12 pm
od racmaster
nesnazim sa precenovat elektroniku, to v ziadnom pripade. paci sa mi ale ked to tam je a mozes to skusit vypnut, alebo zapnut a sam zistis, ci to pomoze a nakolko. ono klasicke - lepsie to mat a nepotrebovat, ako nemat a potrebovat... B-)

je mi totiz jasne, ze su situacie, kedy to pomoze a su take kedy je to na skodu...

ked auto ma brzdy, ma abs, nevidim dovod, aby sa donho nedali styri senzory za 5 evri par kablikov a jeden plosak za 10 evri do ktoreho sa pripoja. najma ked auto stoji 50 000... a jeden on/off button za 10 centy, nech nezerem 8-?

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 5:29 pm
od VDC
Racmaster už jsem doma. Takže ne 3 uzávěrky, ale jedna mezinápravová a pak hra na přibržďování kol, která zkrátka většinou úplně nefunguje. Neříkám, že nikdy, protože třeba u nových Forestrů funguje elektronika velmi slušně, ale nelze to nazývat třemi uzávěrkami.
Elektronické uzávěrky máme v našich H6, jak píše Slávek a když se dostaneme trochu do extrému, kdy kola prokluzujou hodně intenzivně, je ten systém schopen udusit i těch našich 209 kobyl. Pomůže jen VDC OFF a pořádně tomu naložit. A když jsou k tomu pneumatiky, funguje to.
A mám vyzkoušenu ještě jednu věc, H6 při zařazené 1. Rychlosti mění svornost mezinápravy, uzavírá ji. Ale už jsem se dostal do situace na sněhu, kdy lépe to jelo na D, kdy je mezináprava daleko víc otevřená a nápravy reagují nezávisleji.
To uvádím jen jako příklad, že ve ztížených podmínkách nemusí být uzávěrky vždy řešení.

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 6:06 pm
od racmaster
H6 myslis outback? vidis, to by som nepovedal, ze to ludia duria do takych extremov... ale je to zaujimave, hned vyvstava moznost porovnat na snehu v kopci mimo cesty forestra I a II bez tejto elektroniky, s kusok vyssim podvozkom, redukciou (to outbacky asi nemaju, ci?) a celkovo koncept auta menej offroadoveho a viac offroadoveho v uvodzokvach... su z jednej dielne, aj forest, aj outback, vsetko nizke stabilene taziska...

iste ste to uz kade tade na zrazoch skusali co sa snehu ladu a stupania tyka...??

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 6:22 pm
od Slavek_xxx
Nazorna ukazka od HonzaCZ (sice mel 2.5ku, ale system pohonu stejnej - VTD+VDC):
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qDsPf9yaeuY[/youtube]

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 6:47 pm
od Cliffer
Mám teď čertvý zážitek z neděle, kdy jsem s Outbackem kravil na uježděným sněhu, přepísknul zatáčku a bokem sklouznul do sněhu do škarpy. Na asi 3. pokus jsem se z ní vyhrábnul zpátky na cestu, i když při jsem v jedný chvíli byl křížem vyvěšený. Stačil mi k tomu rozjezd na cca půl-otáčku/otáčku kola (2,5i, manuál, bez VDC). Ani jsem si nemusel pomáhat brzdou. A dle různých videí co jsem viděl si myslím, že v tu chvíli by mě VDC spíš bránilo než pomáhalo.

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: stř led 11, 2017 8:20 pm
od VDC
H6 v první řadě nepotřebuje redukci. :-) Má koně.
Outback má v sérii samozřejmě podstatně horší nájezdové úhly, i přechodový úhel, protože je delší. To lze částečně vyřešit podložkami nad tlumiče a většími koly. Má i nepraktičtěji řešený přední nárazník, takže ačkoli mám v současnosti +45mm vepředu a 55 vzadu, v terénu furt reju držkou v zemi. :-) Ale ve sněhu je to jedno.
Takže ačkoli má Outback proti Forestru své nevýhody, přesto bych neměnil, protože Forester H6 s VTD neexistuje. :-)

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: čtv led 12, 2017 12:33 pm
od racmaster
cize toto bolo so zapnutym elektronickym dobrzdovanim? ten uplny pokles otacok pred vrchom kopca bol umysel sofera, alebo vysledok prilisneho dobrzdovania systemu?

toto som mal problem aj s forestrom, podobny svah, ale o to tazsi, ze zhruba 45 stupnova plynula zatacka 30-40 metrov do prudkeho svahu. bez toho, aby som ho rozkuril, rozbehol a drzal na plyne sa proste hore casto nevladal dostat. prazdny este ako tak, ale nalozeny hoci len 5 ludi s batozinou uz proste parkrat nevladal a to aj na suchu. cize redukcia zasa problem... alebo silnejsi motor...

jedina sanca, ze nestratil cely cas ani kusok trakcie... problem ale je, ze cesta spat nevedie... uzky zavoz, na jednej strane roklinka, na druhej 3m stena par centy vedla auta... cize musi to vyjst na prvykrat, ziadne spokojne cuvanie a druhy, pripadne treti pokus... 8()

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Napsal: čtv led 12, 2017 1:27 pm
od Traveller
Přihodím svou trošku do mlýna. ;-D
Na forejsovi SJ s MT ty "elektronické uzávěrky" fungují opravdu výborně a pokud za něco stojí řidič (což asi nebude úplně můj případ :-DDD ), tak to vyjede nesmysl.

Pokud se nechá VDC zapnuté, tak to sice přibržďuje jednotlivá kola dle potřeby, ale chybí-li trakce, tak to prostě omezí výkon motoru tak, aby k žádnému prokluzu nedocházelo a skoro nikam se člověk nevyhrabe.
Pokud se VDC vypne, tak to také přibržďuje jednotlivá kola dle potřeby, ale výkon motoru zůstává neomezen a pak to samozřejmě za částečného hrabání fakt vyjede nesmysl. ,,,,| (*_^) |,,,,

S ohřevem kotoučů nemám zkušenost, protože do takových dobrodružství, kde by k tomu došlo, se fakt nepouštím. ;-D ;-D