Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero
Napsal: pon led 09, 2017 10:04 pm
Zajímavá diskuse.
S vitarou jsem nejezdil, s L200, navarou, pajerem aj. taktéž. Za dobu, co forestříka mám, jsem ho ale porovnal v mnoha situacích.
Předně, na kluzkém povrchu vede pohon subaru se 3 diferáky. Auta s mechanickou uzávěrkou mezinápravy se snadněji dostanou do smyku a hůře se jim drží stopa v hlubokém sněhu (mají snahu plovat odezdi kezdi). To právě umí udivit neznalé ofrouďáky, kteří se forestrem svezou jako zavazadlo hlubokým sněhem na úzké cestě a to dost rychle (až se bojí ). Přitom forest pěkně drží stopu a nemá snahu plovat nebo vystřelovat do strany.
Co se týče vitary(grand) porovnání je jednoduché - co sem jezdil lesníma cestama na ledě bez řetězů si s vitarou nedovolili a jen s řetězy (jasně, že jde hodně i o pneu), dále, co sem s forestem projel sněhukupami po rigolech do kopce, moseli s vitarou jet bokem přes louku.
Pak třeba, co sem sjel na ledě s forestrem, s navarou to bylo dost drsnější a kus smykem (zde na obou autech stejné a nové pneu). Obdobně i výjezd do kopce na sněhu, kde se navara nemohla rovnat forestrovi ani omylem (seděl sem uvnitř a byl z toho překvapen -asi by pomohla zátěž v autě, ale zase, hmota navíc), rozbahněná louka ve svahu stejně tak. Pajero má problém v hlubokém sněhu, to právě krásně plove a hůř se drží rovný směr.
Zásadní rozdíl vidím v nízké hmotě forestra (subaru obecně) a mechanickém pohonu při dobrém rozložení hmotnosti (na ledě podstatné) a těžišti proklatě nízko.
Hlavním problémem forestra je moc rychlá redukce - lze nahradit automatem, ale to zase chce výkon (92 kW je sakra málo). I tak se ale dokáže vyškrábat opravdu hooodně daleko, bo je lehký a jede po povrchu, kde jiní těžší hrabou v zemi. S forestem se dá hodně překážek ladně přeskákat, což si s těžším autem čék dovolit nemůže. Při sjíždění z kopce je ta redukce pořád moc rychlá, tak to řeším decentním brzděním - je třeba dobře odhadnout, ale jde to. Pokud to ujede, zase vede hmota, bo brzdit 1,4 t a 2(2,5) t je sakra rozdíl. Jak se dá brzdit automatem přes motor ještě nevím, ale na manuál to nemá - manuál nechám zastavit až do chcípnutí, což mě už hodněkráte zachránilo a sám si rozhodnu, kdy rozpojím spojku a na brzdu nemosím šáhnout (velký hendikep automatu). Ovšem forestra v automatu bych určitě bral, jako další vozidlo.
Jako jediného konkurenta forestra jsem vždy považoval grand vitaru, která má ale horší prostupnost hlubokým sněhem (testů na to už bylo dost a dají se najít i videa na netu). Má však lepší vlastnosti v terénu a je do něho i určená (pokud má ještě klasický rám). Vše ostatní už nemá charakter forestra na asfaltě.
Z jiného pohledu, pokud bych měl jezdit horším terénem, kde je tvrdý podklad a nemí moc kluzko, koukal bych se s klidem po té konkurenci, co tu zmiňujete (tam ta hmotnost není tak zásadní). Do bahna, na led a kluzké povrchy budete jen těžko hledat odpovídající náhradu - prostě není.
A když sem poslední dobou sledoval Dušana s tojotou land cruiserem, tož určitě bych s tímto nešlápl vedle - hodně dobrý stroj (myšleno ty starší ročníky) ..... nechal bych si řict asi hned .
Ohledně pneu si su jistý, že rozměr 205/70/R15 je opravdu ideální na forestra SF a SG. Tento rozměr je tak univerzílní, že si neumím představit užší nebo širší. Taky úzká pneu je do sněhukup naprd, kdo nevěří, at si ověří sám proč (bez lopaty to ale nepude ).
Vše je jen můj osobní názor na věc a dost rozhoduje konkrétní schopnost řidiče, jak umí dané auto využít a eliminovat jeho nedostatky. To je snad to nejdůležitější a to výše napsané z tohoto pohledu i tak trochu ztrácí na významu!
Moje doporučení je jasné - vyber si auto podle toho, kde a jak ho chceš používat a co je z těchto podmínek pro tebe to důležitější. Pak už se s ním jen pořádně nauč a využij ho, max. jak to jen půjde. Nedostatky eliminuj svouji šikovností .... no a budeš určitě spokojen
S vitarou jsem nejezdil, s L200, navarou, pajerem aj. taktéž. Za dobu, co forestříka mám, jsem ho ale porovnal v mnoha situacích.
Předně, na kluzkém povrchu vede pohon subaru se 3 diferáky. Auta s mechanickou uzávěrkou mezinápravy se snadněji dostanou do smyku a hůře se jim drží stopa v hlubokém sněhu (mají snahu plovat odezdi kezdi). To právě umí udivit neznalé ofrouďáky, kteří se forestrem svezou jako zavazadlo hlubokým sněhem na úzké cestě a to dost rychle (až se bojí ). Přitom forest pěkně drží stopu a nemá snahu plovat nebo vystřelovat do strany.
Co se týče vitary(grand) porovnání je jednoduché - co sem jezdil lesníma cestama na ledě bez řetězů si s vitarou nedovolili a jen s řetězy (jasně, že jde hodně i o pneu), dále, co sem s forestem projel sněhukupami po rigolech do kopce, moseli s vitarou jet bokem přes louku.
Pak třeba, co sem sjel na ledě s forestrem, s navarou to bylo dost drsnější a kus smykem (zde na obou autech stejné a nové pneu). Obdobně i výjezd do kopce na sněhu, kde se navara nemohla rovnat forestrovi ani omylem (seděl sem uvnitř a byl z toho překvapen -asi by pomohla zátěž v autě, ale zase, hmota navíc), rozbahněná louka ve svahu stejně tak. Pajero má problém v hlubokém sněhu, to právě krásně plove a hůř se drží rovný směr.
Zásadní rozdíl vidím v nízké hmotě forestra (subaru obecně) a mechanickém pohonu při dobrém rozložení hmotnosti (na ledě podstatné) a těžišti proklatě nízko.
Hlavním problémem forestra je moc rychlá redukce - lze nahradit automatem, ale to zase chce výkon (92 kW je sakra málo). I tak se ale dokáže vyškrábat opravdu hooodně daleko, bo je lehký a jede po povrchu, kde jiní těžší hrabou v zemi. S forestem se dá hodně překážek ladně přeskákat, což si s těžším autem čék dovolit nemůže. Při sjíždění z kopce je ta redukce pořád moc rychlá, tak to řeším decentním brzděním - je třeba dobře odhadnout, ale jde to. Pokud to ujede, zase vede hmota, bo brzdit 1,4 t a 2(2,5) t je sakra rozdíl. Jak se dá brzdit automatem přes motor ještě nevím, ale na manuál to nemá - manuál nechám zastavit až do chcípnutí, což mě už hodněkráte zachránilo a sám si rozhodnu, kdy rozpojím spojku a na brzdu nemosím šáhnout (velký hendikep automatu). Ovšem forestra v automatu bych určitě bral, jako další vozidlo.
Jako jediného konkurenta forestra jsem vždy považoval grand vitaru, která má ale horší prostupnost hlubokým sněhem (testů na to už bylo dost a dají se najít i videa na netu). Má však lepší vlastnosti v terénu a je do něho i určená (pokud má ještě klasický rám). Vše ostatní už nemá charakter forestra na asfaltě.
Z jiného pohledu, pokud bych měl jezdit horším terénem, kde je tvrdý podklad a nemí moc kluzko, koukal bych se s klidem po té konkurenci, co tu zmiňujete (tam ta hmotnost není tak zásadní). Do bahna, na led a kluzké povrchy budete jen těžko hledat odpovídající náhradu - prostě není.
A když sem poslední dobou sledoval Dušana s tojotou land cruiserem, tož určitě bych s tímto nešlápl vedle - hodně dobrý stroj (myšleno ty starší ročníky) ..... nechal bych si řict asi hned .
Ohledně pneu si su jistý, že rozměr 205/70/R15 je opravdu ideální na forestra SF a SG. Tento rozměr je tak univerzílní, že si neumím představit užší nebo širší. Taky úzká pneu je do sněhukup naprd, kdo nevěří, at si ověří sám proč (bez lopaty to ale nepude ).
Vše je jen můj osobní názor na věc a dost rozhoduje konkrétní schopnost řidiče, jak umí dané auto využít a eliminovat jeho nedostatky. To je snad to nejdůležitější a to výše napsané z tohoto pohledu i tak trochu ztrácí na významu!
Moje doporučení je jasné - vyber si auto podle toho, kde a jak ho chceš používat a co je z těchto podmínek pro tebe to důležitější. Pak už se s ním jen pořádně nauč a využij ho, max. jak to jen půjde. Nedostatky eliminuj svouji šikovností .... no a budeš určitě spokojen