Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 130 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další
Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero 

ktore zo spomentych aut zvladne klzky svah minimalne tak dobre, ako Forester I?
mensi Cherokee, Liberty +500 kg, zamknuty medzin. dif. 22%  22%  [ 2 ]
Grand Vitara, zamknuty medzin. dif. 33%  33%  [ 3 ]
Pajero, Pinin, zamknuty medzin. dif., zriedka aj zadny 0%  0%  [ 0 ]
ziadne 22%  22%  [ 2 ]
ine 22%  22%  [ 2 ]
Celkem hlasů : 9

Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 2696
Bydliště: Valašsko
Zajímavá diskuse.
S vitarou jsem nejezdil, s L200, navarou, pajerem aj. taktéž. Za dobu, co forestříka mám, jsem ho ale porovnal v mnoha situacích.
Předně, na kluzkém povrchu vede pohon subaru se 3 diferáky. Auta s mechanickou uzávěrkou mezinápravy se snadněji dostanou do smyku a hůře se jim drží stopa v hlubokém sněhu (mají snahu plovat odezdi kezdi). To právě umí udivit neznalé ofrouďáky, kteří se forestrem svezou jako zavazadlo hlubokým sněhem na úzké cestě a to dost rychle (až se bojí ;-D ). Přitom forest pěkně drží stopu a nemá snahu plovat nebo vystřelovat do strany.
Co se týče vitary(grand) porovnání je jednoduché - co sem jezdil lesníma cestama na ledě bez řetězů si s vitarou nedovolili a jen s řetězy (jasně, že jde hodně i o pneu), dále, co sem s forestem projel sněhukupami po rigolech do kopce, moseli s vitarou jet bokem přes louku.
Pak třeba, co sem sjel na ledě s forestrem, s navarou to bylo dost drsnější a kus smykem (zde na obou autech stejné a nové pneu). Obdobně i výjezd do kopce na sněhu, kde se navara nemohla rovnat forestrovi ani omylem (seděl sem uvnitř a byl z toho překvapen -asi by pomohla zátěž v autě, ale zase, hmota navíc), rozbahněná louka ve svahu stejně tak. Pajero má problém v hlubokém sněhu, to právě krásně plove a hůř se drží rovný směr.
Zásadní rozdíl vidím v nízké hmotě forestra (subaru obecně) a mechanickém pohonu při dobrém rozložení hmotnosti (na ledě podstatné) a těžišti proklatě nízko.
Hlavním problémem forestra je moc rychlá redukce - lze nahradit automatem, ale to zase chce výkon (92 kW je sakra málo). I tak se ale dokáže vyškrábat opravdu hooodně daleko, bo je lehký a jede po povrchu, kde jiní těžší hrabou v zemi. S forestem se dá hodně překážek ladně přeskákat, což si s těžším autem čék dovolit nemůže. Při sjíždění z kopce je ta redukce pořád moc rychlá, tak to řeším decentním brzděním - je třeba dobře odhadnout, ale jde to. Pokud to ujede, zase vede hmota, bo brzdit 1,4 t a 2(2,5) t je sakra rozdíl. Jak se dá brzdit automatem přes motor ještě nevím, ale na manuál to nemá - manuál nechám zastavit až do chcípnutí, což mě už hodněkráte zachránilo a sám si rozhodnu, kdy rozpojím spojku a na brzdu nemosím šáhnout (velký hendikep automatu). Ovšem forestra v automatu bych určitě bral, jako další vozidlo.

Jako jediného konkurenta forestra jsem vždy považoval grand vitaru, která má ale horší prostupnost hlubokým sněhem (testů na to už bylo dost a dají se najít i videa na netu). Má však lepší vlastnosti v terénu a je do něho i určená (pokud má ještě klasický rám). Vše ostatní už nemá charakter forestra na asfaltě.

Z jiného pohledu, pokud bych měl jezdit horším terénem, kde je tvrdý podklad a nemí moc kluzko, koukal bych se s klidem po té konkurenci, co tu zmiňujete (tam ta hmotnost není tak zásadní). Do bahna, na led a kluzké povrchy budete jen těžko hledat odpovídající náhradu - prostě není.
A když sem poslední dobou sledoval Dušana s tojotou land cruiserem, tož určitě bych s tímto nešlápl vedle - hodně dobrý stroj (myšleno ty starší ročníky) =) ..... nechal bych si řict asi hned :-D .

Ohledně pneu si su jistý, že rozměr 205/70/R15 je opravdu ideální na forestra SF a SG. Tento rozměr je tak univerzílní, že si neumím představit užší nebo širší. Taky úzká pneu je do sněhukup naprd, kdo nevěří, at si ověří sám proč (bez lopaty to ale nepude ;-D ).

Vše je jen můj osobní názor na věc a dost rozhoduje konkrétní schopnost řidiče, jak umí dané auto využít a eliminovat jeho nedostatky. To je snad to nejdůležitější a to výše napsané z tohoto pohledu i tak trochu ztrácí na významu!

Moje doporučení je jasné - vyber si auto podle toho, kde a jak ho chceš používat a co je z těchto podmínek pro tebe to důležitější. Pak už se s ním jen pořádně nauč a využij ho, max. jak to jen půjde. Nedostatky eliminuj svouji šikovností .... no a budeš určitě spokojen =)

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993


pon led 09, 2017 10:04 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Příspěvky: 2354
Bydliště: Tábor
Doro to popsal hodně výstižně...vše záleží na použití a využítí daného vozu.

_________________
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda


pon led 09, 2017 10:12 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: úte črc 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2301
Bydliště: Lipová u Chebu
k těm gumám - když se ti líp úzká prořízne - je to super - když si si jistej, že nesedneš na břicho..... teď je na to dobré počasí - stačí vyzkoušet .
vezmi si úzkou gumu a jeď na navátou polní cestu nebo pole - kde je sedmdesát čísel - a jsi s úzkou gumou v pérdeli, jak vládní vojsko v itálii.
Protože se prostě prorveš hluboko, ale sedneš si na bříško...... Vždycky je to komplex vlastností a světlá výška je jednou z nich.
Takže úzkou ano - když je pravděpodobnost, že si nesedneš - což se při hlubokém sněhu běžně stane.......
Pamatuješ Doro tu lesní cestu u Starého Města na srazu, když jsme tři jeli lesem? Jaks prorážel?
Něco se dá uhňoucat, něco se dá odlopatovat.......
A proto na Islandu a všude, kde je po loket sněhu, vozí balóny - páč větší plocha pneumatiky lépe rozkládá hmotnost vozu a nezaboří se tolik............Takže bahno, písek, sněhokupy - bantamy..........Tak to prostě je
Po těch x letech - skutečně není univerzálnější vozítko do terénu, než Forester. Pro skloubení s normálním provozem a přiměřeným offroudem
Jeep je těžký - zase třeba víc vydrží při razantním blbnutí.
Na offroad - Jeep Cherokee s 4.0V6 a automatem - na normální cestu a příležitostný normální off - Forester....... Už mlčím:-)

_________________
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006


pon led 09, 2017 11:18 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 2338
Bydliště: Valašsko
Doro napsal jsi to musím říct dobře,sic já nejsem rozhodně žádný zkušený sněhokupec,či jiný ....kupec,ale ty origo rozměry jsou fakt nejuniverzálnější,mě se s nima jezdilo nejlíp po všech stránkách a byl to opravdu rozdíl.Taky to sedí s tou redukcí,mohla by být v horších situacích rozhodně víc do pomala atd atd,shrnutí se mě celé líbilo.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


pon led 09, 2017 11:27 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: stř říj 10, 2012 12:55 pm
Příspěvky: 70
Bydliště: kosice, slovensko
vyzera to uz dost jasne v neprospech konkurencie.

doro, len mam pocit, ze porovnavas svoju dvojku (SG)... ta je a bola u mna na prvom mieste vzdy. jedine, co by ju mohlo ohrozit su uz auta s uzavierkou vsetkych diffov, ako napriklad novsie jeepy (elektronickou). ale aj jedno, aj druhe je uz bohuzial nad moje moznosti.

otazka je, ci by tak dobre vyslo porovnanie aj pre stareho forestra SF jednotku, este pred faceliftom. teda tu, ktoru som mal ja a ktora mi az taka suverenna neprisla. aj ked ako pisem, zvladla velmi vela, viac ne som cakal...

este ohladom tej vahy, chapem, ze tazsie auto tazsie splha, ale pokial je taka dolezita, nejde mi do hlavy, ze auta ako feroza, male ssangyongy, ci male vitary, jimny, samuraie a podobne, ktore maju v podstate tiez zamknuty medzidiff ale ovela nizsiu vahu ako forest potom nevynikaju vo vyjazde na snehu, lade... aspon co som videl videa, tak sneh nad polovicu kolies uz nezvladali. to zas boli ich vacsi bratia a forester na tom ovela lepsie...

dalej grand vitara, akokolvek velka vyzera, ma zhruba rovnaku vahu, ako forest, mozno 50 kg tazsia, co je rozdiel plnej nadrze...

a co ten facelift SF, podvozok je ako SF, ci ako SG?


úte led 10, 2017 8:09 am
Profil
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 16454
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
On taky není sníh jako sníh... v prašanu si lze snadno hrát na krále... :-)

_________________
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


úte led 10, 2017 8:26 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 02, 2009 7:44 pm
Příspěvky: 949
Bydliště: Ostrava
racmaster píše:
..... auta s uzavierkou vsetkych diffov, ako napriklad novsie jeepy (elektronickou).....

To jsem nevěděl, ... jsem si myslel, že jeepy z výroby mají nejvíc dvě uzávěrky.

_________________
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl


úte led 10, 2017 9:46 am
Profil
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 16454
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Dušane tomu upřímně nevěřím, že standardní novější Jeepy mají víc než 2 uzávěrky. Aut s uzávěrkou předku je na trhu možná méně, než prstů na jedné ruce... :-)

_________________
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


úte led 10, 2017 6:55 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Příspěvky: 578
Bydliště: Ostrava
Tak u jeepky je to jak u suba tedy více typů pohonu...

_________________
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00


úte led 10, 2017 7:12 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 2696
Bydliště: Valašsko
Ohledně Jimmyho s řetězy - na Zákopčí se snažil prorazit sněhem cestu na kopec (část úseku "dorova stezka"). Neprojel to, ale jeli jsme tam s forestříky a dali to bez řetězů. Nevím, proč to nedal, ale nepodařilo se mu.
Hřebenofku na Dílech, dle místních prý neprůjezdné, tak i to jsme s forestříky projeli ;-D

U nových aut už je to samá elektronika - systém přibržďování kol. Je to diskutabilní, bo to řídi vše elektronika a při problému jediného čidla je vše v :(B-ooO
Průjezdnost nějaká je a třeba nový forestřík v automatu vyjede díky elektronickému přibrždění opravdu hodně. Osobně sem zastáncem mechanického řešení pohonu, jasné proč, ikdyž taky mosím přiznat, že systém přibrždění volného kola bych určitě uvítal, pokud by to šlo dodělat i do SG. To by pak byl forest jedinečný a projel zatraceně hodně - ofrouďákům by čelist spadla až na samé dno. Přitom ale při poruše čidla by se choval jako předtím.

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993


úte led 10, 2017 8:29 pm
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 24, 2014 7:25 pm
Příspěvky: 866
Bydliště: Beskydy
no já si snad koupím ještě jedno subaru jak tady čtu samou chválu na ty auta :-D třeba budu mít víc štěstí něž s tím mým prvním forestrem, protože mě nijak neuchvátil prujezdností oproti třeba vitaře nebo L200 asi jsem čekal moc, nebýt zvednutí tak do terénu to není vůbec, najezdové uhly velmi malé tak jako světlá výška, redukce taky nic moc a spojka taky toho moc nezachrání hned se přehřeje ...
je to určitě dobré SUV tak jako několik jiných , ale nic výjimečného a už vůbec ne offroad - to je taky jen můj osobní názor


úte led 10, 2017 9:08 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 2696
Bydliště: Valašsko
...a co totok https://www.youtube.com/watch?v=xGWgzwvCR7c
Stačí?
Když zapadneš, tak fakt stačí lopata a za chvilku jedeš dál. Zapadával jsem jeden týden min. 2x za den, ale dom sem dojel vždy. Teď už sem na tom líp a zapadnu jen, když si nedám pozor či su nešikovný a zbrklý.
S řetězy 4x4 na AT pneu sem zatím nejvíce tlačil 3/4 mokrého sněhu a to je fakt masakr >B-)
Přečti si znovu poslední věty z prvního příspěvku výše... [COFFEE]

Třeba, pokud seženeš dobrou vitaru se 3 diferáky, zvedneš ji a oplechuješ, je to taky možnost. Vydrží víc, ikdyž hold není tak šikovná ;-D .
A koukni se i na podvozek pohledem zezadu a zepředu, jak to vypadá, jaké sou ramena, co kde trčí, co tam visí - u vitary se myslím dá více věcí na podvozku urvat.

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993


úte led 10, 2017 9:20 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 2696
Bydliště: Valašsko
https://www.youtube.com/watch?v=fwmQNtch-mI
Je vidět, že výkon udělá své (nevím, jestli to je MT/AT). Model SG s motorem 2,5 v AT bych bral hned, ale kde shánět.

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993


úte led 10, 2017 9:34 pm
Profil ICQ
Online
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 13, 2011 4:58 am
Příspěvky: 6704
Bydliště: Horní Kožlí
Jestli myslis SG AT s 2.5 atmo, tak v Polsku na Allegru.

_________________

Subaru Forester SGH 2.0 116kW MT MY2006 LPG
Subaru Outback H6 3.0R 180kW MY2006
http://www.sumavske-dobroty.cz


úte led 10, 2017 10:14 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 2696
Bydliště: Valašsko
yohn píše:
Jestli myslis SG AT s 2.5 atmo, tak v Polsku na Allegru.

To bude US, ne?..... Evropská verze 2,5 asik bude jen v turbu.

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993


úte led 10, 2017 10:38 pm
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 130 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: