Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Odpovědět

ktore zo spomentych aut zvladne klzky svah minimalne tak dobre, ako Forester I?

mensi Cherokee, Liberty +500 kg, zamknuty medzin. dif.
3
27%
Grand Vitara, zamknuty medzin. dif.
4
36%
Pajero, Pinin, zamknuty medzin. dif., zriedka aj zadny
0
Žádná hlasování
ziadne
2
18%
ine
2
18%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od JackeOb »

hajpr píše:
Nejsi lemlp. Začínám nemít rád AT Se zamknutým 50/50 dokážu projet zatáčku bokem a dá se krásně kontrolovat množstvím plynu a natočením volantu. V jiných režimech jenom čekám, co to asi udělá a nejvíc se vyplatí řádně ogasovat, aby se protočila kola a přidal se zadek, jenže to už se ti to hrne předkem ven a bum...
Presne.

Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od M a r c e l »

a co kluci režimy na voliči? POWER - A/T - HOLD


na A/T to na Džbáně normálně lítalo bokem, teda kam se tomu chtělo

na HOLD mi to moc nešlo utrhnout, ono to tak nějak zmáslovatí, což je asi účel B- )))



btw: jestli tady už moc spamujeme, klidně můžeme ke mně, nebo udělat nové vlákno: AT, funkčnost, jízdní režimy, zkušenosti, návody B- )


ještě mě napadlo, že největší bokoletec je Johyyy, ten by se mohl podělit o to, jak to jezdí, ty zatáčky bokem...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
hajpr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 419
Registrován: pon úno 22, 2016 12:12 pm
Bydliště: Praha

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od hajpr »

M a r c e l píše:a co kluci režimy na voliči? POWER - A/T - HOLD


na A/T to na Džbáně normálně lítalo bokem, teda kam se tomu chtělo

na HOLD mi to moc nešlo utrhnout, ono to tak nějak zmáslovatí, což je asi účel B- )))



btw: jestli tady už moc spamujeme, klidně můžeme ke mně, nebo udělat nové vlákno: AT, funkčnost, jízdní režimy, zkušenosti, návody B- )


ještě mě napadlo, že největší bokoletec je Johyyy, ten by se mohl podělit o to, jak to jezdí, ty zatáčky bokem...
Vyzkoušeny všechny a nejlepší se mi nakonec zdála pevná 2 normální pro rychlosti 40+ a pro pomalejší nebo blbnutí na ploše pevná 1. Samozřejmě mluvím o zasněženým kluzkým povrchu.
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od M a r c e l »

jasně, chápu...

já mám zase ověřenou VDCho radu jezdit s velkym těžkym vlekem na dálnici na HOLD, jak to řadí do másla, tak to s tím vlekem nezamele, jako A/T, ale zase to ještě míň brzdí motorem teda...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od davidherda »

hajpr píše:
Nejsi lemlp. Začínám nemít rád AT Se zamknutým 50/50 dokážu projet zatáčku bokem a dá se krásně kontrolovat množstvím plynu a natočením volantu. V jiných režimech jenom čekám, co to asi udělá a nejvíc se vyplatí řádně ogasovat, aby se protočila kola a přidal se zadek, jenže to už se ti to hrne předkem ven a bum...
Zatáčku bokem při zamknutém50/50 * údajné 1), tak to jí jedeš bokem ve třicítce :-)

Proč by se ten zámek dělal manuální když by to to auto umělo z výroby? Poznatky o tom má třeba Johyy který si právě na poměr 90/10 stěžuje kudy chodí.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
hajpr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 419
Registrován: pon úno 22, 2016 12:12 pm
Bydliště: Praha

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od hajpr »

davidherda píše:
Zatáčku bokem při zamknutém50/50 * údajné 1), tak to jí jedeš bokem ve třicítce

Proč by se ten zámek dělal manuální když by to to auto umělo z výroby? Poznatky o tom má třeba Johhy který si právě na poměr 90/10 stěžuje kudy chodí.
však to píšu o kousek níž, že je to cca do 40 km/h. Nejsem rally jezdec :) Ale radost z povedeného driftu můžeš mít i ve 40... ;)

a na tu otázku asi neumím odpovědět...? To auto to umí, ale tak trochu jinak, než bychom asi chtěli. Musím si to zkusit v manuálu. Hlásíš se jako dobrovolník? :)
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od davidherda »

Nemám problém

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od JackeOb »

Ten lock mode na zámek ti si dělají lidi proto, protože to pak drží na všechny rychlosti ne jen na pevnou 1. Někdo tam psal ze pak jízda po zasněžené dálnici je úplně něco jiného. Problém asi je to, že to není dobrý nechat zaply na asfaltu.

Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od JackeOb »

M a r c e l píše:jasně, chápu...

já mám zase ověřenou VDCho radu jezdit s velkym těžkym vlekem na dálnici na HOLD, jak to řadí do másla, tak to s tím vlekem nezamele, jako A/T, ale zase to ještě míň brzdí motorem teda...
Hold neradi za jedna, rozjíždí se na dvojku a přerazuje v nižších otackach.
Power jen a pouze vytáčí do omezovace a až pak radi. Pokud se šlape na plyn a jen se nelechta.

PS: korekce klavesnice na mobilu je na micu.

Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od M a r c e l »

jj, pravda, každopádně tam ta funkce má smysl...


a co se týče jízdy po zasněžené klouzavé dálnici, tak s AT mam mnohem menší pocit bezpečí, než s MT.
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne pát led 13, 2017 6:26 pm, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od racmaster »

tak som dnes absolvoval 2hodinovu skusobnu jazdu na jeep cherokee KJ-Liberty, 2.5crd, 105kW, command trac, bez uzavierok, bez elektroniky, bez medzinapravoveho difu, napevno pripojeny predok...

aby som sa uistil, ze nerobim prilis velku chybu, predavajuceho sa mi podarilo prehovorit, aby s jeepom dosiel priamo na miesto k nasej chate, cize tam, kde ho budem vlastne potrebovat. mal som teda moznost vyskusat ho na trase, ktoru poznam ako vlastnu dlan do poslednej skalky a porovnat tak s forestom SF 90kW uplne objektivne.

tak som vsetko presne skusal na skusobnej jazde. zobral som KJ na luku, nekosenu, zarastenu, krtince, jamy, diery a vsetko to do hladka zafukane zmrznutym stvrdnutym snehom, taky ten typ hore chrusta, dole prasan... islo, kusalo sa driapalo, bojovalo a preslo... [3GEARS]

bolo velmi citit vyhodu vysokeho podvozku, proste tie jamy by ma na foreste dostali, brucho a cau parky...

vsetko v roznych naklonoch, svahoch. a to ten KJ mal M+S goodyear wrangler ultragrip myslim, cestny dezen max 5mm !!!, na dotyk tvrda zmes... navyse nie velmi podarena vzorka dezenu, podla mojho nazoru. ale hrabal sa pucil, isiel. miestami ostal vysiet, ale zasa treba povedat, ze som robil vsetko naschval zle, aby som videl, co dokaze auto, nie ja... fakt je, ze z tej konkretnej luky by som sa asi s tym mojim forestom nedostal.

dalsia obrovska vyhoda, ta redukcia, ktora bola pre mna najvacsim lakadlom a zaroven asi najvacsim minusom forestra. v podstate sa da povedat, ze liberty v redukovanej trojke ide asi tak rychlo a asi aj tak malo brzdi, ako forester v redukovanej jednotke. redukovana dvojka je uplny ideal do mojich kopcov. no a jednotka je uz uplny masaker, to proste to auto na volnobehu v tejto rychlosti ide uplne samo do akehokolvek kopca, ziadnu spojku clovek nepotrebuje, proste ide kym moze a potom nezdochne, ale ostane stat a hrabe na mieste. vsetko bez plynu, bez spojky. to auto proste na redukovanej jednotke nezdochne. obrovska vyhoda pre moju manzelku, ktorej forest furt scipol, alebo skakal vpred. >:-&

dalsia vec, co som skusal, a to musim povedat ze hlavne kvoli tomu, ze ste ma tu na to upozornili vy. mna to sameho nenapadlo. a sice fakt, ze ked to uz zastane a nejde dalej, hrabe vo svahu, kvoli absencii medzinapravoveho difu by ho malo zacat vynasat, vykrucat a kadejak vzhladom na miestne uzucke zavozy nebezpecne krutit, priecit jak kamion na horskom prechode...

skusal som to niekolko razi v druhom najprudsom useku, aky tu mam, pekne zastat v polke a skusat ist hore, dole. pucil som to na jednotke, dvojke, trojke a zas a znova az chudak chlap uz znacne protestoval >:-f nuz ale co uz, na to to auto potrebujem, mna nezaujima ako sa sprava na dialnici a pri nakupoch v shopping centre... >B-)

vsyledok bol, ze auto drzalo prekvapivo dobre stopu, nekrutilo sa, neutekal zadok. pripisujem to prave tomu cestnemu vzorku dezenu, kde su 4 hlboke ulicky po celom obvode...

na druhej strane, s forestom som chodil po ceste z cisteho ladu, ked na cestu prerazal potok a kadejake pramienky ju plnili celu zimu, az na jar cesta bola pod polmetrom ladu, na ktorom sa nohami nedalo ani chodit, ledva tak stat. a forest po nom na starych vysuchanych gumach michelin alpine 4x4 isiel hore na chatu 2km do kopca a nazad, este horsie, dole z chaty uplne v pohode. najprv som isiel len akoze vyskusam, pokade dojdem, ak zastanem, dam retaze a idem dalej, ale nakoniec som retaze nedal celu cestu, proste forest isiel jak nic. jeepa som skusal na zamrznutom znehu, cize vlastne najlepsom moznom...

to sa zas bojim, ci tieto 2 vysoke tony hojdajucej sa ocele zvladnu aj uplny lad na tom istom useku. a ked, tak ake mam na lad hladat gumy...?

kedze to liberty nakoniec vsetko dobre zvladol, rozhodol som sa ho zobrat. aj preto, ze som v tej cene nenasiel ziadneho poriadneho foresta. na slovensku su vzacne a dovoz sa u nas predrazi kvoli clu o 700 eur...

aj ked ten lad ma este stale trapi, ale vsetko sa asi osetrit neda, kusok rizika musim asi podstupit. kazdopadne, privitam este dobru radu, ake pneu na lad? klasicke zimne, AT, MT...?
Přílohy
liberty.jpg
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od M a r c e l »

blajopřeji ke koupi.

na led něco s křemíkovou drtí ve směsi, třeba Vraník ICE special, nebo ECO tramp (oboji jsou A/T)
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od racmaster »

to znie dobre! ani som netusil, ze take nieco je... ja som ATcka predbezne vylucil kvoli malej stycnej ploche
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od M a r c e l »

M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od racmaster »

no tak som sa nazhavil jak decko na bubon a ono to fakt vyzera, ze tento rozmer neexistuje. 235/70 r16 s drtou kremika, alebo teda green diamond ::-(((
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Odpovědět

Zpět na „Forester“