dobre, dobre, chlapi. ta diskusia ohladom sirky pneu bola sice miestami ostrejsia, ale nakoniec vecna a vyplynulo mi z nej, ze napriklad cheero 235/70/r16 bude v hlbsom snehu v nevyhode oprosti forestrovi uz len kvoli sirokym gumam a valivemu odporu. na druhej strane bude mat cheero tazit z nizsieho trenia podvozku, kedze forest uz bude chytat brucho... cize mame 2 brzdne sily, otazka je, ktora je vacsia...? ktora bude mat v konecnom dosledku vacsi vplyv na splhanie do kopca.
viem, ze raz som v takej situacii ostal visiet a za mnou iduca vitara isla dalej, sice len par metrov, ale zasa na sirsich a horsich gumach...
zaroven mi vsak z toho vyplynulo, ze sneh udupany do zladovateleho skla, superklzky bude zasa asi kusok vyhodnejsie mat sirisie gumy. ked uz pre nic ine, tak preto ze tu jazdim po vychodenej stope od vitary, pajera a frontery, este horsie traktora, ci dokonca lkt. vsetko vyssie podvozky a sirsie kolesa. casto potom chytam spodkom ten hlboky sneh medzi kolajami, co po nich zostal a to ma brzdi... v tomto pripade by sa podla mojho nazoru (opravte ma) zasa dalej v tej stope vystveral vysie cheero so sirsimi pneu. cize jeep vracia uder?
otazka je, co v takomto pripade hra vacsiu rolu, sirka pneu (+ forest), vyska podvozku (+ cheero), 3diferaky (+forest), zamykatelny medzidif(+cheero).
cize tu zacina naozajstna veda. zratat vsetky tieto plusy a minusy a nakoniec dat v tychto podmienkach hlas jednej z moznosti v ankete. viem, ze je to tazke, ale poprosim vas, kliknite tam svoj nazor.
len aby sme nezabudli, stale tu porovnavame forestra 1, nie dvojku, co ma vyssi podvozok, samosvor, lepsi motor a par kil menej. verim, ze ten je na tom podstatne lepsie ako jednotka SF... btw, ako je to v tomto smere s faceliftami jednotky okolo roku 2002? niekde som pocul, ze tie uz mali podvozok dvojky ale nic oficialne som nenasiel. naoko ale vyzeraju vyssie...