zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Uživatelský avatar
Dan
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 134
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od Dan »

Přátelé, není to tak dávno, kdy jste mi radili s koupi nového Forestra.
Mám benzína bez turba a otec xt, oba téměř stejně 3 měsíce staří.
Mám zatím najeto jen 12tis. km, ale obrázek jsem si už udělal.K mé smůle neprší a tak moje offroudová cesta je sjízdná i pro běžné auta, takže jsem nevyzkoušel pohon.Ještě podotýkám, že obě auta jsou v automatu.

Mínusy:
Zaráží mě, že i na asfaltě se protočí přední kola, začínám pochybovat o použitém systému 4x4, připomíná mi to haldex.
Od novoty smrdí klima plísní, jako by byla už 5let stará.
Zamrzá rádio, musím vypnout motor a znovu nastartovat.
V přihrádce na brýle se ozávají zvuky, brýle tam neustále klepou.
Hlavní problém je a neumím to strávit je motor.Být to 1,1 htp, řeknu, to odpovídá, je to katastrofa, to, zda předjedu fabii 1,2htp si sakra rozmýšlím a předjet ve čtyřech lidech kolonu je sebevražda.Žere to šíleně, jsem na 9,5-10 litrech, což by mi nevadilo, ale to auto prostě nejede.Ve srovnání s minulým forinem 07, tohle je výkonostně špatný vtip.Zakázal bych jim toto prodávat, je to ostuda.Nejsem důchodce, co jede na svátek celý den pár kiláků a má čas.Jezdím dost a svižně"né extra rychle", ale ten motor nemá žádný krouťák.Vím, že s nim jde jet za míň, ale to člověk musí mít čas a to já nemám:-)
Díesela jsme po klice na minulem modelu nechtěli, troufám si říci, že subaru neumí dělat nafťáky, rád bych se mýlil.

Klady:
komfort, podvozek paráda, prostor vzadu.

XT: Jediné mínus, to u všech modelů, katastrofálně nastavitelné výdechy klimatizace, spíše nenastavitelné a když je v předu horko, vzadu zima a naopak, chybí výdechy vzadu.
Doposud nejvyváženější forin co udělali, motor má nízkou spotřebu a jede jak pila, pořád je to kolem 8-9 litry a to narozdíl od mého jede nádherně.

Shrnu li to, už bych si model bez turba s automatem nekoupil a nikomu nedoporučil.Příště jasná volba XT, nemusím se bát, že ta fabka, co předjíždím zrychlí "jakmile vidím fabku, nejdu do předjíždění, pár krát se mi to vymstilo:-), jsou rychlejší"
Bez rečí bych bral z5 svého starého forina 07 i s těma kilometrama, ten motor jede neskutečně, v dnešní době nabízet tak slabý motor mi přijde jako nesmysl.
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od catana »

Konecne jsem rad za nazor duchu co si od zacatku myslim o te dvou litrové atmosfericke tragedii :-) Tedy presny opak toho co rika Traveller a Quickly :-D
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od quickly »

Dan: nevím, zda máš plečku s manuálem nebo CVT :655: .
Dan píše: Mínusy:
Zaráží mě, že i na asfaltě se protočí přední kola, začínám pochybovat o použitém systému 4x4, připomíná mi to haldex.
Mně se ještě nepodařilo kola protočit :655: . Když vyjíždím od školy, kam chodí kluci, tak je to mírně v kopečku a dost blbá křižovatka (BiGy u vědecké v HK) a jakmile je volno, tak se musí dát plný plyn a rychle zmizet. Protože pod koly písek, tak kola mají tendenci jako by proklouznout, ale prokluz se neobjeví a ani mi nevyskočí kontrolka, že VDC se zapíná. Je to ale možná chování CVT.
Dan píše:Od novoty smrdí klima plísní, jako by byla už 5let stará.
Mám najeto 78 tkm a klimačku si čistím 2x ročně pěnou nafoukanou dovnitř a také sprejem + zapnutá klimačka. Klimačka nesmrděla nikdy, možná by stálo za to to nechat v servisu vyčistit ozónem
Dan píše:Zamrzá rádio, musím vypnout motor a znovu nastartovat.
Zamrzání radia jsem zatím neměl, ale mám Comfort s "normálním" rádiem
Dan píše:předjet ve čtyřech lidech kolonu je sebevražda.Žere to šíleně, jsem na 9,5-10 litrech, což by mi nevadilo, ale to auto prostě nejede.Ve srovnání s minulým forinem 07, tohle je výkonostně špatný vtip.
ta spotřeba je nějak divná. Pokud s CVT pospíchám, tak spotřebu mám do 8 l/100 a to v takovém případě používám na CVT dost double-kick-down. Mám s CVT plečkou najeto 78 tkm a i když jedeme do Čadce plně naloženi (4 lidi+3 psi), tak při dobré práci s plynem (včetně double-kick-down) se dá předjíždět.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od Traveller »

Troufnu si nesouhlasit skoro se vším, co jsi o motoru napsal. A zároveň se tvými slovy potvrdila i má obava..., a sice že 2.0 atmo s automatem je "opravdu plečka", jak píše Quickly, a že jsem rád, že jsem si koupil manuál, protože jak se z tvého textu zdá, tak ten rozdíl je obrovský.
No ale už slyším, že se s automatem musí člověk naučit jezdit a tak. ::-DD: To nedokážu posoudit a hlavně vím, že manuál prostě jede podle toho jak chceš ty a podle toho co zařadíš a jak moc na to šlapeš, tak to prostě jede nebo jede méně.
Ale z toho jak funguje 4x4 za špatných podmínek bych fakt strach neměl. Uvidíš, že to bude v pohodě a vyjedeš vše co potřebuješ. :850:

Ááááá, koukám že Quickly byl rychlejší. No nic. :wink: Tak aspoň doplním, že klimu mi dělají v AWD ozónem a nemám problém a rádio mi funguje normálně..., i když jsem ho teda měl puštěné dohromady tak 10 hodin za těch 66.000km co mám najeto. :845:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od Mira »

Hmm, Dane s tim CVT se to chce opravdu asi naučit jezdit. Ta spotřeba je dost, ale ukazuje se, že Quickly jezdí opravdu "nějak" jinak a Tráva bývá furt zhulenej, tak na počítadle vidí 6, místo 8. Tu spotřebu máte s otcem nějak opačně, srovnej si vaše jízdní styly. S klimou ti neporadím, nech si ji pročistit ozónem nebo použij čistítí granát a že ti klepou brýle v přihrádce? Já si tam dal kus molitanu, protože tvrdej plast drnčící o druhej prostě vydává zvuky. A barvář z Polničky má stejnej motor s CVT a jezdí asi za půlku toho co ty.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od bushman1 »

Dan: Sorry, ale mám dojem, že jsi šlápl vedle při výběru vozu.
Podle toho příspěvku vypadáš jako člověk, co rád jezdí hodně svižně. A je nesmysl očekávat něco takového od vysokého a těžkého SUV s 2.0 CVT. To je pro lidi, co jezdí na pohodu.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od Kolben »

Rekl bych, ze Forester s CVT ma system VELICE podobny haldexu. Nicmene se mi jestee nikdy nestalo, ze by mi hrably predni kola. Dokonce ani v rejdu vnitrni kolo si nehrabne.
Vzdy je citit, ze to jde krapanek zezadu. Klimatizace mi vubec nesmrdi. Cistit jsem ji jeste nenechal. Radio mi nikdy nezamrzlo. A po pondelni zkusenosti o ktere jsem se nechtel ani moc podelit, aby Trava nemel radost, bych rekl, ze to auto dokaze pelasit jako cert. V nemecku sem dojel nejakyho strejdu ve foresteru dle pechacu to byl Entry a dle cernyho vejfuku benzinak. A musim uznat, ze mu to jelo paradne. Chtel se predvest. Ujel sem mu v pohode. Ale jako fabie mu to rozhodne nejlo. Jelo mu to fakt moc dobre.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od Traveller »

Já ti to samozřejmě věřím a radost neradost..., sám vím nejlépe jak mi to jezdí a pelášit to celkem umí a to i za slušnou spotřebu. A myslím, že je tu i pár svědků, kteří potvrdí, že mi to docela jede. :850:
Ale z toho jak Dan psal v úvodním příspěvku začínám mít pocit, že už tu nebudu sám s pátečním kusem, který byl pravděpodobně vyroben dokonce v pátek 13. ve 13:13hod. ::-DDD: ::-DDD:
Ale nikomu to nepřeju a ať to spolehlivě jezdí bez nějakých velkých závad a potíží. Dane, zkus juknout do Quicklyho vlákna a zkusit jiný styl dle jeho návodu..., třeba to bude něco platné.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Dan
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 134
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od Dan »

Máte pravdu, je to o zvyku na cvt, první nádrž, když jsem furt čuměl, co kde mačkat a držet jsem jel za 7,8l, ale nepřesáhnul jsem 90km/h.
Stejná trasa svižné tempo bez turba 9,2 a turbo 8,6l.Prostě ten krouťák je kolem 2000ot u turba a jede, já musím nad 3500 a výše, přesně jsem to ještě nezjišťoval.Vycházím z toho, že jsem se starým eminemem"forin07" jezdil mnohem divočeji, ať se snažím sebe více, s tímhle to nejde a né pro potěchu, ale hold mám časovky, buď tam v tolik a tolik a tam zase v tolik, takže musím svištět.Zkrátka, starej taky žral, ale jel jak ďas.
Je fakt, že na výběr auta jsem měl týden a vzal si model, co se mi ani nelíbil"barva atd" nebyl čas si vybírat.Bral jsem jej kvuli světlé výšce, bezkonkurenčně nejvyšší a dá se ještě zvednout, to rozhodlo.Konkurence v tomto vlastně není.
Mám jakési teréní gumy, možná jak to tak čtu to může být tím, že to prohrábne.Sám nemám tu potřebu prohrabávat, ale jak tu kdosi psal, rychle se potřebuješ rozjet a to si hrábne.Uvidíme, co bude v terénu, víc mě nezajímá, oželím aj ten motor, jen ať nezapadnu, doposud se mi to nestaloa to tam jezdím 20let.
Jo a ještě zásadní chvála, to rádio, co vobčas mrzne hraje fantasticky, fakt, lepší hudbu jsem v autě neměl, i co se týče napojení usb, telef. atd.To zase klobouk dolů.
A s tou klímou jsem domluvený na servise, že to pročistí, páč to smrdí od prvního dne, co jsem to vzal.

Přesto vše trvám na tom:-), že tohle si při velkém nájezdu kilometrů neberte, pokud nejezdíte na pohodu.Páč mě vždycky štve, jak mám spotřebu 7,6-8l a pak pár krát předjedu a jsem na 9,4l, aaaaaaa to mě žere:-)
Kurňa, ale to XT, fakt paráda, kuci, přeju Vám všem hafo peněz a všici si ho kupte:-)

Kolik bere quikly za hodinu jízdy, že bych se jako naučil:-)
Ten pedál se mi zdá, že má jako tři polohy, takže lze jezdit do 8l, ale nesmíte wobčas spěchat:-)
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od Traveller »

Nevím odkud jsi, ale já myslím, že by tě svezl i zadarmo, když pěkně na kolenou poprosíš a pokud mu to aspoň trochu časově výjde. :850: ::-DD: Já raději nepřijedu, protože bys ještě mohl litovat, že sis nekoupil aspoň ten manuál místo CVT a to za o kus menší peníze. ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od newli »

Jo, podobny pocit jsem mel ze subary legacy V gen. 2.5 manual, ktery jsem na den (ci dva) dostal jako nahradni auto. Nejelo to az hruza, i kdyz fabie se asi predjet dala, ale zase to zralo asi 11-12. No hnus velebnosti :725:

EDIT: nikoliv manual, ale samozrejme CVT
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od Ivooos »

Já bych nedělal závěry po několika km. S CVT je potřeba se trošku seznámit a naučit jezdit. A hlavně je potřeba auto zajet, pak se trošku roztočí a i ta spotřeba si sedne. Já měl pocit, že mi auto ožilo až někdy kolem 20tis km a teď se bez sebemenšího problému pouštím do soubojů s 2.0TDI ve všech výkonoých variantách a podobnými kubaturami a nemám pocit, že by ta moje atmosféra na ně nestačila. Už jsem měl i několik přímých setkání s ropáky od Subaru a na dálnících jim vždy při akceleraci s přehledem mizím.

Co se týká spotřeby, tak za 11-12, jsem jel na nádrži jen párkrát a to jsem na Rozvadově vždy nasadil na tempomatu 180 a dojel tímto tempem až do Cách, jinak mi to pořád lítá mezi 7,5-8,5 dle provozu a rychlosti přesunu a to je to stará 2,5, takže u toho nového 2,0 ve Forestru to nebude po zajetí horší. Jinak proklouznutí kol na afaltu jsem ještě nikdy nezaznamenal, snad jen všech, ale to bylo na sněhu.

Musím si zaťukat, ale v porovnání s předešlým OTB v naftě, které bylo taktéž prokazatelně páteční výrobek, protože se na něm po.. vše co šlo, tak zde po 52tis km, zatím nic k reklamaci. Dokonce se mi ještě neztratilo mezi výměnami ani deci oleje, což jsem ještě u žádného auta neměl. Hlavně ať to vydrží dalších 100tis km.

V každém případě už také pokukuji po Forestru XT, ale chci si ještě počkat na EyeSight.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od emve »

To, že atmosférické H4 od Subaru nejedou, je stará známá pravda. Zrovna nedávno jeden známý jel ve Foresteru 2,0i a Outbacku 2,5i a na oboje hrozně nadával, že to vůbec nejede a jen žere. Každého nebaví vytáčet motor do 6000, když chce předjet HTP.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od Ivooos »

Chlapi neblázněte. Jsou to amosféry s malým krouťákem a s celkem vysoce posazeným max výkonem. Ty auto mají pohon na 4 a váží téměř 1700kg a tvar krabice. Stačí se podívat do papíru a musí být hned každému jasné, jak to pojede. Když má něco takového 110kw, tak to prostě asfalt trhat nebude. A pokud ten výkon budu chtít využít, tak si pro něj musím dojít, takže pokud někoho nebaví auto vytáčet, tak ať si koupí TDI nebo něco podobného. Pokud někdo čekal zázrak a počítal, že bude na volnoběh prohánět přeplňované naftové šestiválce s výkony 170kw, tak to prostě šlápl vedle. Zde je chyba někde v hlavě kupujícího a ne v tom, že by to nejelo.

Mně osobně při přesedlání z ropáka také trvalo než jsem se s tím naučil jezdit a přestože ta 2,5 atm má výkon větší, tak jsem ten pocit neměl. Prostě mi trvalo, než jsem si zvyknul ten výkon v těch vysokých otáčkách najít a trvalo mi to fakt dlouho. Takže chápu, že když to má někdo půjčené den dva, přesedlá z oturbeného benzínu nebo načipované nafty, projede se 2x přes Prahu tam a zpátky, spotřeba se mu ukáže 12l tak dostane pocit, že to nejede a žere.

Po 50tis km je ale moje zkušenost taková, že když chci aby to jelo tak prostě 2x sešlapnu plyn, CVT to bleskurychle podřadí na 5tis a pak tam těch 170 koní je a jede to velmi slušně a také už jsem řídil ledacos, takže mám s čím porovnávat. Sorry, ale tvrzení že všechny H4 od subaru jen žerou a nejedou, je prostě hovadina. Mně to jede velmi slušně a odpovídá to tomu, co jsem od 170 koní očekával. Přestože nejsem zrovna předpisový řidič, tak mi to žere méně než většina 1,6 při stejném jízdním stylu a rychlosti. viz moje dlouhodobá spotřeba, kde převažují svižné dálnice s plým obsazením.

Také chápu, že ta 2,0 na tom bude trošku hůř, ale srovnání s htp, je ulet a zytečné ponižování. To je pak diskuze jak ze srazu TDI.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: zkušenost s forestrem 2015 benzín a turbobenzín

Příspěvek od dethroned »

::-DD:
dost natahovali převodovky, kvůli spotřebě...
kde chcete ten výkon u atmosféry vzít? 55 kW na litr objemu, max. otáčky furt stejný, výš jít nemůžete, nadto přidusit kvůli emisím (egr, pomalé reakce klapky, chudší směs...)
výkon a krouták hledejte od 5000 rpm výš...
když si koupím osla, nebudu lamentovat že jsem chtěl koně...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Forester“