co to je redukce??

Odpovědět
DavidS
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
Jméno a příjmení: David S.
Bydliště: Šumperk

co to je redukce??

Příspěvek od DavidS »

Zdravím, chtěl bych si koupit Subaru na jaře, protože moc se mi líbí, jak se to auto chová v terénu, ale ještě bych chtěl právě vědět, jestli si mám vzít ten klasickej dvoulitr nebo ten dvoulitr s turbem, chtěl bych spíše s tím turbem, aby to na normální cestě bylo aji dost živé, a nebo teda je lepší vzít s bez toho turba s tou redukcí?? využiju ji vůbec? Předem díky moc za info . .
Uživatelský avatar
alky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1255
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko

Re: co to je redukce??

Příspěvek od alky »

Nazdar, tak to tedy zase bude debata..počkej, až přijde Doro se svými kopci a redukci, a vozíkem... :ironie:
Já mám turbínu, jezdím 50 % dálnice, 40 % okrsky, 10 % terén. Spotřeba okolo 11L - s tím musíš počítat, že nižší nebude. Auto je krásně živé, nádhera, a ten zvuk... Celkově si ale myslím, že v situacích, kdy bych šáhnul po redukci, jsem byl tak 3x...a vyhrabal jsem se. Tedy, já bral turbínu a zážitek z jízdy, bez redukce. Přeji dobrou volbu, at je jaká chce :unami:
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: co to je redukce??

Příspěvek od quickly »

Já mám turbínu v dehtu a podle mne bude záležet, jak budeš forestíka vytěžovat. Pokud to bude auto pro "potěchu", tak určitě turbínu. S turbínou se trocha terénu nemusíš bát. Třeba jaromir má turbínu MY08 a dovede dost řádit :657: . Podívej se na videa ze srazů, všímej si černého forestíka. Pokud budeš forestíka používat pracovně (tahat těžké vozíky, každodenní výejzdy k baráku v terénu,.. - prostě alá Doro), tak je lepší s redukcí. Zkus tedy napsat hlavní využití Tvého forestíka a někdo se stejnými parametry se určitě ozve :supeer: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
HAD
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1464
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
Bydliště: Liberec

Re: co to je redukce??

Příspěvek od HAD »

Buď zdráv a vítej mezi námi,

aby tady promluvil také zástupce Imprez, bo skoro to vypadá že SFC je orientováno na Forestry a Outbacky ::-DD: .

Nevím o tobě jako řidiči vůbec nic. Netuším kolik toho máš najeto a s jakými auty. Každopádně není na škodu osahat si Imprezu bez turba, i tak se s ní dá dost řádit a pokud zjistíš , že to fakt nestačí, můžeš vždycky přesedlat na turbínu. Mimochodem, redukci kromě Forestra mají Imprezy a Legacyv kombíku nebo Outback do 2,5 l objemu ( možná mě někdo opraví) a samozřejmě že v manuálu.
Já sám redukci v zimě občas používám, zvlášť do strmějších klouzacích kopců. Je to bezva věc. Máš vlastně deset rychlostí...
Finální rozhodnutí bude bez tak na tobě.
Můj start byl s Rézou 1,6, protože jsem přesedlával z Mazdy323 1,6. A záhy jsem zjistil, že na Imprezu je to málo. S dvoulitrem atmosférou jsem spokojenej, páč nejsem žádnej závodník a jízdu si užívám tak jako tak.

tak se měj a vol dobře, ale nedělej si z toho vrásky. Vždycky se to dá vyměnit. :subaru:

Zdravím
HAD

Forester 2.0 XT AT, MY2014,
Obrázek
XV 2.0 iS e-boxer
Obrázek
michal0000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: pon zář 07, 2009 10:22 am
Jméno a příjmení: Michal Svoboda
Bydliště: Plzeň - Slovany

Re: co to je redukce??

Příspěvek od michal0000 »

Ahoj,mam Forýska 2.0 S Turbo(130 kw) : Po silnici je to na můj vkus dosti živý, například při předjíždění,když sem naloženej je to opravdu znát. V terénu jsem zatím neměl problém, co jsem potřeboval sem vyjel, takže pokud nejezdíš 90% terén, tak vem turbo protože jízda je s ním opravdu moc fajn. Spotřeba je přímo úměrná zážitku :pr: Na druhou stranu musim říct že třeba jízda po městě když je třeba špička (v koloně),tak ja nevím jak ostatní ale já značně trpim, protože to je hra se spojkou, když sem měl legacy s redukcí tak sem ji zařadil a pomalinku sem popojížděl bez jakéhokoliv neustálého šlapání spojky, tam mě ta redukce bavila,no a samozřejmě v terénu neni co řešit.... :subaru:
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: co to je redukce??

Příspěvek od Vladimir_xh »

Určitě se tahle debata rozjede, chtělo by to anketu: Jestli redukci atmo, matual turbo, automat atmo, nebo automat turbo. To pak bude mazec ::-DDD:

Osobně mám atmosféru s redukcí a je to hodně praktická věc. Používám jí neustále, ve městě, při parkování, v terénu. Prostě máš 10 do předu a 2 zpět. Akorát by redukce mohla být ještě kratší než cca 1:1,5.

Budu se opakovat, ale škoda že nedělají turbo s redukcí, to by bylo něco...
:3gears:
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: co to je redukce??

Příspěvek od Doro »

::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
:657:

* jestli si mladý, nevybouřený, jezdíš hodně okresky a si z města, baví tě řezat zatáčky, semtam potřebuješ něco pořešit se subárkem "pracovně", chceš s jistotou předjíždět a všem ukazovat kufr .....je vhodnější turbína

* jestli jezdiš hodně do hor, často ve sněhu a to i hlubokém, kopcovitý terén, potřebuješ vozit věci ve vozík častěji než párkrát za rok a to i dost těžké věci (třeba nutně potřebuješ řešit přibližování pár kusů kulatiny k pile po louce či bahně), rád si zajedeš do terénu..... jasně, že redukci

- Redukcí nahradíš nutný prokluz spojky u turba při tahání - prostě pustíš spojku a táhneš.
- Bez redukce se v hodně prudkém kopci nerozjedeš, popř. rozjedeš, ale spojka tě nepochválí.
- Turbo má problém se v kopci pomalu a plynule rozjet - hned začíná hrabat (tady u turba trošku pomáhá automat)
- I s redukcí se dá na křižovatce na asfaltu zahrabat všemi čtyřmi - ted odpich je velmi velmi nečekaný a rychlý
- Subaru je snad jediné auto, kde můžeš redukci řadit kdykoliv, třeba o ve 130 km/h, jen mosíš hlídat otáčky motoru a řádně prošlápnout spojku
- Jen málo aut tě předjede, bo turbo táhne jako prase, hlavně v zatáčkách
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1671
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: co to je redukce??

Příspěvek od CoZmo »

Jasne, s redukci je proste spousta srandy...ve meste ji ocenis na krizovatce, kdyz se na tebe bude blbe tvarit nakej blb v potunenym čimkoliv a za mestem vsude ruzne...
kdyz opomenu teren, tak velmi rad radim redukci do 5tyho kvaltu na predjizdeni...je to rychlejsi jak radit...a jinak kopcovate krucankove okresky s malym polomerem zatacek sou dalsi situace, kdy te bude redukce bavit asi vic jak turbina...pac prenosem vyssiho vykonu do asfaltu roste adheze, ze...

ale jak rekli ostatni...zalezi presne na tom, kde a jak hodlas subo vyuzivat...

BTW: BMW si masti ego, ze v M5 maj uz 7 kvaltu. Este par let vyvoje, dosahnou na cislo 10 a pochopi, ze meli davno udelat to, co Subaru pred nevim, 20ti lety...nandat redukci a mit 10 vpred a 2 vzad...asi tak.

:3gears:
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
DavidS
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
Jméno a příjmení: David S.
Bydliště: Šumperk

Re: co to je redukce??

Příspěvek od DavidS »

Jsem moc rád, že tak rychle a dokonce několik lidí mi odpovědělo naráz. Jsem mile překvapen, jak to funguje tady.. Je to tady vážně super. No a ted k věci, tak Doro se uplně trefil :845: Je mi 23 a nevybouřenej ještě zřejmě :657: Momontálně vlastním Hondu Prelude, je to moje již třetí auto, před tím jsem měl Volkswagen golf a jako první auto Renault 19. Jenomže ted mě jaksi nadchnul teren, nebo už je to delší doba, co mě zajímal, nebo říkal jsem si, že po Hondě bych chtěl nějakýho terenáčka a jezdit v terénu, lesy, louky . . Jenomže když jsem se tak dopředu díval, tak jsem furt nemohl najít značku, která by odpovídala mé ceně a to není moc, ale jenom do 120 000kč. Tak jsem už nějak nehledal, a pak najednou když jsem se tak díval z nudy na youtube videa, tak najednou mi tam skočil Forester a neuprosně jsem klikal na další a další videa, to auto mě prostě zaujako svými dovednosti v terénu a dovedu si i říct, když v tom autě nejsem žádnej znalec, že je lepší a už jsem aji to někde i četl, myslím na sautu ve zkušenostech majitelů, že je lepší než klasické offroadáky, co tak vypadají jenom.. A mimochodem jak psal jeden z vás ze začátku hned at napíšu na co ho mám, tak já bych řekl, že jsem se prostě zažral do ježdění v terénu a díky těm videím na youtube a to i videí od Dora, kdy tam má fakt krásně ukázaný videa, co jsem fakt chtěl vidět abych věděl, co to auto fakt ukáže.. Jsem ze šumperka, takže bude jezdít tady a poblíž okolí, tak se ptám, ohledně té redukci, jestli teda redukci bo i klidně to turbo do terénu mi bude stačit, jelikož to turbo bych chtěl spíše, ale ted to jenom píšu abyste to pochopili, že chci poznat, co dokáže auto, co má cca 175 koní, já mám na Hondě cca 135 koní a nepohrdnul bych ani automatem, manuál nemám vyhrazen.. Vím, co už jsem si přečetl v určitých infech, že redukce je jenom v manuálu a nebo v motoru bez turba. Takže se ptám, jak bych třeba byl na tom v terénu s tím turbem v automatu?? Nebo popřípadě, jestli teda v tom terénu budu využívat tu redukci nějak, půjdu do ní, tak poradte odborníci :diky: A jak tak všude čtu, Subaru forever :826:
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: co to je redukce??

Příspěvek od quickly »

DavidS, podle Tvého popisu bych Ti doporučil manuál s redukcí. Je pravda, že bez turba nebudeš mít u forestíka víc koňů, ale stačí první průjezd marastem, sněhem v terénu a pochopíš, že u Subaru koně zas tak velkou roli nehrají. U sebe v regionu máš revírníka, tak se s ním skontaktuj, ať Tě sveze ( má Forester 2,0 Active WP). V okolí Šumperka je víc lidí - měli teď minisraz - ale revírník má největší přehled o těchto lidech. V březnu máme v Hynčicích velký jarní sraz, kde budou různé motorizace a uvidíš je v reálu, jak se chovají - tady je info.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: co to je redukce??

Příspěvek od Tomáš1002 »

Můj atmosféra Forester s redukcí je mým prvním Subarem, takže nemám srovnání. Každopádně je to skvělý tahoun do terénu, rozjezdy do kopců třeba i s naloženým přívěsem a na kluzké polní cestě jsou pohoda. Nepočítej ale s tím, že se budeš s někým nějak moc honit po dálnicích či běžných silnicích, tam Ti většina motorizací třeba Ochcávek ukáže záda (i když to budou mít "o chlup").
Opravdu záleží na tom, kde a jak budeš jezdit.
Na druhou stranu vůbec nelituju, že jsem do atmosféry šel, protože je lepší se naučit Subaru ovládat s nějakým "klidnějším" motorem. I s ním se člověk dostane často na hranu a mám obavu, že mít turbínu, tak už jsem se možná párkrát ocitl za ní :3gears: . A to jsem proti Tobě starý pán :655: . Protože ale jezdím hlavně po "normálních" silnicích a do terénu velmi vyjímečně, tak zcela jednoznačně, dá-li Bůh a ekonomická "krize", bude další Subaru turbína a asi automat.
Mé doporučení tedy je atmosféra a až jí dostaneš pořádně do ruky, tak přejít na turbínu :3gears: .
Naposledy upravil(a) Tomáš1002 dne čtv úno 04, 2010 8:18 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: co to je redukce??

Příspěvek od Albi »

já bych být tebou šel do atmosféry s manuální převodovkou hlavně z finančního hlediska, snadněji to utáhneš ...
redukce je super :supeer:
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: co to je redukce??

Příspěvek od Vladimir_xh »

Albi píše:já bych být tebou šel do atmosféry s manuální převodovkou hlavně z finančního hlediska, snadněji to utáhneš ...
redukce je super :supeer:
Má pravdu předsedo, když budeš šlapat turbíně na krk, tak ekonomika provozu není zrovna nejlepší stránkou. Sice tě silný zážitek nemine, ale u pumpy to bude taky silný zážitek :10125:
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: co to je redukce??

Příspěvek od Albi »

nejde jen o benzín, ale i stav, možnost závad, běžnou údržbu ...
s tím limitem to nebude zrovna zánovní autíčko
záleží také na tom kolik toho najedeš ročně - a věř mi, se subaru to bude najednou nějak více :845:
a chce to šťastnou ruku při výběru ...

na druhou stranu, turbo si vychutnáš kdykoliv, stačí šlápnout na plyn ::-DD:
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: co to je redukce??

Příspěvek od ladis77 »

taky hlasuju pro atmosku + redukce = manual.do terenu rozhodne nejlepsi, pac az zustanes nekde viset, s automatem to moc nerozhoupes. s cenovkou 120 tkc neni moc co na vyber, teda koukal sem jen na sauto.cz a koupil bych auto za 100 a 20 nechal na nunej servis kterej te nemine. vsechno to ma najeto skoro 200 tkm,nektery i vic, takze rozvody + vsechny naplne. a nebo sehnat auto od nejakyho fanouska znacky, ale taky toho moc neni. kazdopadne preju stastnou ruku pri vyberu a do budoucna mnoho stastnych kilometru a hlavne v zimnich mesicich usmev od ucha k uchu :3gears:
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Odpovědět

Zpět na „Forester“