Zlobivá zpátečka
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlobivá zpátečka
Taky sem to řešil, ale vyřešilo to nové táhlo jaksi sem se pověsil na kámen týden předtím než začla vyskakovat a laboroval sem jak je to možné a pak stačilo vyměnit tu jakoby hlavní tyč a promazat gufero a řadí jak po másle
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Re: Zlobivá zpátečka
Po delší odmlce hlásím, že problém se zlobivou zpátečkou je vyřešen! Nakonec bylo potřeba vyjmout celou převodovku a vyměnit dvě ozubená kola...sice to nakonec byla ta "nejhorší" varianta ale teď je to konečně perfektní! :drive:
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Zlobivá zpátečka
Co měla ta kola za závadu? :?:Rubikon píše:Po delší odmlce hlásím, že problém se zlobivou zpátečkou je vyřešen! Nakonec bylo potřeba vyjmout celou převodovku a vyměnit dvě ozubená kola...sice to nakonec byla ta "nejhorší" varianta ale teď je to konečně perfektní! :drive:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Zlobivá zpátečka
No žeby byli vykosený :655: Tak to by byl teda mazec, no to snad né :655:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Re: Zlobivá zpátečka
Mě to dělalo kdysi Lego taky, v tahu vyskakovala zpátečka a někdy i čtyřka, byly to takový silonový pidifutýrka pod šaltpákou, daly se vyměnit odspodu a bylo po vyskakování. Prostě páka jenom nedorazila zpátečku nadoraz..
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Zlobivá zpátečka
Tak jsem původně tuto závadu klasifikoval - jako závadu v řazení, nikoliv v převodovce.plisek píše:Mě to dělalo kdysi Lego taky, v tahu vyskakovala zpátečka a někdy i čtyřka, byly to takový silonový pidifutýrka pod šaltpákou, daly se vyměnit odspodu a bylo po vyskakování. Prostě páka jenom nedorazila zpátečku nadoraz..
Nedovedu si dost dobře představit, jaký vliv na vypadávání jakékoliv rychlosti mohou mít kola s rovným ozubením. :!: Nejsou tam žádné axiální tlaky ani tahy. :!:
Kdyby byla ohnutá nebo vydřená řadicí vidlice, nebo prasklá, či unavená pružina aretace, to bych ještě pochopil.... :655:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Zlobivá zpátečka
Bohužel to opravdu nebyl problém ve vůli táhel,ani v silentblocích či nylonových pouzdrech,ani opotřebení řadící vidlice. Problém se vyskytoval i při přímém zařazení zpátečky na převodovce a odpojených táhlech :666: Vyměněny byly dvě ozubené kola z rovným zubem,která byla opotřebena asi o ca3-4mm po svém obvodu. Podle servisu se jednalo o únavu materiálu(nekvalitní materiál),protože jinak je
podvozek i táhla v bezvadném stavu. Divil se tomu servis,divím se i já...opotřebená kola mám v krabici,teď je vše v pořádku.
podvozek i táhla v bezvadném stavu. Divil se tomu servis,divím se i já...opotřebená kola mám v krabici,teď je vše v pořádku.
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Zlobivá zpátečka
Rubikone, moje pochybnosti nesměřují k Tvojí osobě, ale k servisu.
Auta jsem opravoval přes 40roků, a nikdy se podobný problém nevyskytl. To je to, co mi vrtá hlavou. :713: :655:
Nechci Ti dělat starosti, ale domnívám se, že to ve skutečnosti bylo jinak. To, že jsi dostal po opravě nazpět pár ozubených kol zp. chodu, ještě nic nedokladuje.
Nevím, jestli mi rozumíš, auto už jezdí, asi bude možná lepší to dál neřešit..... :845:
Auta jsem opravoval přes 40roků, a nikdy se podobný problém nevyskytl. To je to, co mi vrtá hlavou. :713: :655:
Nechci Ti dělat starosti, ale domnívám se, že to ve skutečnosti bylo jinak. To, že jsi dostal po opravě nazpět pár ozubených kol zp. chodu, ještě nic nedokladuje.
Nevím, jestli mi rozumíš, auto už jezdí, asi bude možná lepší to dál neřešit..... :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Zlobivá zpátečka
Ahoj,měl bych dotaz na cenu výměny těch dvou ozubených kol,jelikož mě ta zpátečka vyskakuje pořát také i po opravě táhel.Já věřím že je to ve skříni,protože při couvání z kopce při brždění motorem to vydává divné zvuky.
Dík za info.
Dík za info.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlobivá zpátečka
Takže mám výsledek vypadávání zpátečky při zátěži :657:
Bylo nutné vyměnit ozubená kola zpátečky. Vodící kolo (to menši přesuvné po hřídeli ve vidlici, k řazení) bude asik hlavní problém. Na obou kolech je trochu ojetý bok zubů, na menším i drobné odštípnutí jednoho zubu (míň než hlavička špendlíku), což ale nebude tak závažné. Jak mi ukazoval mechanik, hlavní problém by mohl být ve vyvložkování pouzdra malého kola (beztak jsou to z obou stran bronzové vložky). Na jedné straně je to trochu více ojeté, tedy je jisté, že se v záběru malé kolo vyosí a vysmekne ze soukolí - potvrdil mi i vůli na hřídeli, takže myslím, že tato úvaha bude správná (vysmeknutí nebylo vždy a při podržení řazení to nevyskočilo). Na zubech je pak i vidět oděrky, nasvědčující posouvání zubu do strany.
Ale nejsu strojař, takže to z profesního hlediska neposoudím. Možu to ofotit a přidat foto.....dnes sa ně to fotit necelo :845:
Příčina by mohla být třeba v neúplném zatlačení kola, a tedy vzniku boční výchylky soukolí, a tím vznik klopivého monentu, který průběžně zapříčinil zvýšené opotřebení vložek a později i vyosování kola vůči hřídeli při zátěži. Případně i možnost vysoké zátěže, ale to se mi zase nezdá.
Ovšem, uvedenému nasvědčuje i výše uvedený případ, kdy výměna kol pomohla (možná stačí vyměnit jen to jedno vodící kolo) a příčinou bylo nedotlačení kola do osy soukolí...
Cenu opravy eště nevím....ale :718: :sibenice:
Bylo nutné vyměnit ozubená kola zpátečky. Vodící kolo (to menši přesuvné po hřídeli ve vidlici, k řazení) bude asik hlavní problém. Na obou kolech je trochu ojetý bok zubů, na menším i drobné odštípnutí jednoho zubu (míň než hlavička špendlíku), což ale nebude tak závažné. Jak mi ukazoval mechanik, hlavní problém by mohl být ve vyvložkování pouzdra malého kola (beztak jsou to z obou stran bronzové vložky). Na jedné straně je to trochu více ojeté, tedy je jisté, že se v záběru malé kolo vyosí a vysmekne ze soukolí - potvrdil mi i vůli na hřídeli, takže myslím, že tato úvaha bude správná (vysmeknutí nebylo vždy a při podržení řazení to nevyskočilo). Na zubech je pak i vidět oděrky, nasvědčující posouvání zubu do strany.
Ale nejsu strojař, takže to z profesního hlediska neposoudím. Možu to ofotit a přidat foto.....dnes sa ně to fotit necelo :845:
Příčina by mohla být třeba v neúplném zatlačení kola, a tedy vzniku boční výchylky soukolí, a tím vznik klopivého monentu, který průběžně zapříčinil zvýšené opotřebení vložek a později i vyosování kola vůči hřídeli při zátěži. Případně i možnost vysoké zátěže, ale to se mi zase nezdá.
Ovšem, uvedenému nasvědčuje i výše uvedený případ, kdy výměna kol pomohla (možná stačí vyměnit jen to jedno vodící kolo) a příčinou bylo nedotlačení kola do osy soukolí...
Cenu opravy eště nevím....ale :718: :sibenice:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Zlobivá zpátečka
Zdravím DORO ,mám stejný problém se zpátečkou,nejdřív vyskočila občas ,pak pravidelně a tejdě
nezacouvám jinak ,než musím držet šalt páku a s citem vycouvat ,dej sem pls co to bude
koštovat at se mám na co těšit :666: :fuckoff:
nezacouvám jinak ,než musím držet šalt páku a s citem vycouvat ,dej sem pls co to bude
koštovat at se mám na co těšit :666: :fuckoff:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlobivá zpátečka
Foto 2 ozubených kol ze soukolí zpátečky.
To větší vypadá v pohodě, ostatně, i to menší má jen drobné poškození, nemající vliv na funkčnost. Dobře si ale de všimnout, že plošky čela/hřbetu zubů sou ojeté trošku na stranu, co je myslím důkaz, že kola vůči sobě nejsou v ose :666:
Pak je už hůře vidět, že vložky malého kola jsou na krajích na obou stranách ojeté - nemám mikrometr a šuplérovým měřidlem to měřat nebudu - ce to kalibrovanou hřídel. A právě to menší kolo mělo na hřídeli věčí vůli.
Nechť se vyjádří i někdo, do je plně kompetentní (CML ponechme stranou :845: ::-DDD: ) a řekne, zda to tak může být, či je to třeba blbost. Vypadávání při zátěži je ale logické vysvětlení účinku vyosení kol.
Myslím, že pro zabránění vyskakování by mohlo stačit vyměnit jen to malé kolo - bude to i levnějši a to podstatně i u montáže, bo měnit ty velké znamená sundat x-kol z hřídele (to se má dělat pod lisem), popř. jen znovu vyvložkovat to malé. Průběžná vložka by byla snad lepčejší, fakt nevím, proč je to jen takto....
Po opravě funguje řazení stejně, žádné zhoršení, jak sem se obával (to se asi děje, pokud misto lisovaní sundávají kola "destrukčním znásilněním")
Cena (+- asi jak de) - velké kolo...4400,- Kč; malé kolo...1800,- Kč; práce cca 10000,- Kč + nový olej a prostředky na čištění, mazivo, těsnění
:conf89: :839: :839: :839: :839: :839: ...taky sem se kochal :670: :sibenice: :chlastslast:
To větší vypadá v pohodě, ostatně, i to menší má jen drobné poškození, nemající vliv na funkčnost. Dobře si ale de všimnout, že plošky čela/hřbetu zubů sou ojeté trošku na stranu, co je myslím důkaz, že kola vůči sobě nejsou v ose :666:
Pak je už hůře vidět, že vložky malého kola jsou na krajích na obou stranách ojeté - nemám mikrometr a šuplérovým měřidlem to měřat nebudu - ce to kalibrovanou hřídel. A právě to menší kolo mělo na hřídeli věčí vůli.
Nechť se vyjádří i někdo, do je plně kompetentní (CML ponechme stranou :845: ::-DDD: ) a řekne, zda to tak může být, či je to třeba blbost. Vypadávání při zátěži je ale logické vysvětlení účinku vyosení kol.
Myslím, že pro zabránění vyskakování by mohlo stačit vyměnit jen to malé kolo - bude to i levnějši a to podstatně i u montáže, bo měnit ty velké znamená sundat x-kol z hřídele (to se má dělat pod lisem), popř. jen znovu vyvložkovat to malé. Průběžná vložka by byla snad lepčejší, fakt nevím, proč je to jen takto....
Po opravě funguje řazení stejně, žádné zhoršení, jak sem se obával (to se asi děje, pokud misto lisovaní sundávají kola "destrukčním znásilněním")
Cena (+- asi jak de) - velké kolo...4400,- Kč; malé kolo...1800,- Kč; práce cca 10000,- Kč + nový olej a prostředky na čištění, mazivo, těsnění
:conf89: :839: :839: :839: :839: :839: ...taky sem se kochal :670: :sibenice: :chlastslast:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Zlobivá zpátečka
Ahoj, po delší odmlce se musím také podělit o informace ohledně vypadávající zpátečky.
Po ročním odkládání opravy jsem se do toho pustil a výsledkem je couvání při kterém nemusím držet zařazenou zpátečku. :supeer:
Oprava mě vyšla na 1300 Kč malé kolo přesuvné , 3300 Kč velké kolo a samozřejmě olej a těsnění cca 1000 Kč.
Jelikož jsem se do opravy pustil sám ušetřil jsem za práci nemalé peníze.
:3gears:
Po ročním odkládání opravy jsem se do toho pustil a výsledkem je couvání při kterém nemusím držet zařazenou zpátečku. :supeer:
Oprava mě vyšla na 1300 Kč malé kolo přesuvné , 3300 Kč velké kolo a samozřejmě olej a těsnění cca 1000 Kč.
Jelikož jsem se do opravy pustil sám ušetřil jsem za práci nemalé peníze.
:3gears:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlobivá zpátečka
Alesa - myslíš, že je nutné měnit obě ozubené kola nebo stačí jen to menší? Nemosela by se rozebírat celá hřídel a vyjde to pak levněji....otázka, v jakém stavu si už měl celé soukolí, že? :845: :845:
Taky by mě zajímal další názor o důvodu vzniku poškození..... je to, jak sem psal výše přesně ono nebo v tom může být i jiný problém?
:657: :657:
Ale ten pocit, dyž to drží...to je, co? ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Nevím, jak bych teď doma couval s vozíkem do kopce a eště si hlídal zpátečku, dyž už tak su rád, že sa trefím, ka cu ::-DD:
Taky by mě zajímal další názor o důvodu vzniku poškození..... je to, jak sem psal výše přesně ono nebo v tom může být i jiný problém?
:657: :657:
Ale ten pocit, dyž to drží...to je, co? ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Nevím, jak bych teď doma couval s vozíkem do kopce a eště si hlídal zpátečku, dyž už tak su rád, že sa trefím, ka cu ::-DD:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Zlobivá zpátečka
Doro - Já jsem měnil obě kola jen pro jistotu abych nemusel vyndavat a rozebírat převodovku znovu.
Co se týká důvodu proč se tak děje , opravdu žádný rozumný nevím , asi tomu někdo dával na pr...
Žádný vůle na obou kolech nebyly a žádný viditelný problém taky ne , jen lehce sjeté menší kolo.
:winner:
Co se týká důvodu proč se tak děje , opravdu žádný rozumný nevím , asi tomu někdo dával na pr...
Žádný vůle na obou kolech nebyly a žádný viditelný problém taky ne , jen lehce sjeté menší kolo.
:winner: