Zlobivá zpátečka

Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Kofilka »

Taky sem to řešil, ale vyřešilo to nové táhlo :-) jaksi sem se pověsil na kámen týden předtím než začla vyskakovat a laboroval sem jak je to možné a pak stačilo vyměnit tu jakoby hlavní tyč a promazat gufero a řadí jak po másle :-)
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Rubikon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: čtv led 21, 2010 6:40 pm

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Rubikon »

Po delší odmlce hlásím, že problém se zlobivou zpátečkou je vyřešen! :-) Nakonec bylo potřeba vyjmout celou převodovku a vyměnit dvě ozubená kola...sice to nakonec byla ta "nejhorší" varianta ale teď je to konečně perfektní! :drive:
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Harry »

Rubikon píše:Po delší odmlce hlásím, že problém se zlobivou zpátečkou je vyřešen! :-) Nakonec bylo potřeba vyjmout celou převodovku a vyměnit dvě ozubená kola...sice to nakonec byla ta "nejhorší" varianta ale teď je to konečně perfektní! :drive:
Co měla ta kola za závadu? :?:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od tango »

No žeby byli vykosený :655: Tak to by byl teda mazec, no to snad né :655:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
plisek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: pon úno 08, 2010 7:30 pm

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od plisek »

Mě to dělalo kdysi Lego taky, v tahu vyskakovala zpátečka a někdy i čtyřka, byly to takový silonový pidifutýrka pod šaltpákou, daly se vyměnit odspodu a bylo po vyskakování. Prostě páka jenom nedorazila zpátečku nadoraz..
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Harry »

plisek píše:Mě to dělalo kdysi Lego taky, v tahu vyskakovala zpátečka a někdy i čtyřka, byly to takový silonový pidifutýrka pod šaltpákou, daly se vyměnit odspodu a bylo po vyskakování. Prostě páka jenom nedorazila zpátečku nadoraz..
Tak jsem původně tuto závadu klasifikoval - jako závadu v řazení, nikoliv v převodovce.
Nedovedu si dost dobře představit, jaký vliv na vypadávání jakékoliv rychlosti mohou mít kola s rovným ozubením. :!: Nejsou tam žádné axiální tlaky ani tahy. :!:
Kdyby byla ohnutá nebo vydřená řadicí vidlice, nebo prasklá, či unavená pružina aretace, to bych ještě pochopil.... :655:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Rubikon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: čtv led 21, 2010 6:40 pm

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Rubikon »

Bohužel to opravdu nebyl problém ve vůli táhel,ani v silentblocích či nylonových pouzdrech,ani opotřebení řadící vidlice. Problém se vyskytoval i při přímém zařazení zpátečky na převodovce a odpojených táhlech :666: Vyměněny byly dvě ozubené kola z rovným zubem,která byla opotřebena asi o ca3-4mm po svém obvodu. Podle servisu se jednalo o únavu materiálu(nekvalitní materiál),protože jinak je
podvozek i táhla v bezvadném stavu. Divil se tomu servis,divím se i já...opotřebená kola mám v krabici,teď je vše v pořádku.
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Harry »

Rubikone, moje pochybnosti nesměřují k Tvojí osobě, ale k servisu.
Auta jsem opravoval přes 40roků, a nikdy se podobný problém nevyskytl. :1774: To je to, co mi vrtá hlavou. :713: :655:
Nechci Ti dělat starosti, ale domnívám se, že to ve skutečnosti bylo jinak. To, že jsi dostal po opravě nazpět pár ozubených kol zp. chodu, ještě nic nedokladuje.
Nevím, jestli mi rozumíš, auto už jezdí, asi bude možná lepší to dál neřešit..... :845: :-)
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
alesa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 13, 2010 9:28 pm
Jméno a příjmení: Aleš Klíma

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od alesa »

Ahoj,měl bych dotaz na cenu výměny těch dvou ozubených kol,jelikož mě ta zpátečka vyskakuje pořát také i po opravě táhel.Já věřím že je to ve skříni,protože při couvání z kopce při brždění motorem to vydává divné zvuky.
Dík za info.
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Doro »

Takže mám výsledek vypadávání zpátečky při zátěži :657:
Bylo nutné vyměnit ozubená kola zpátečky. Vodící kolo (to menši přesuvné po hřídeli ve vidlici, k řazení) bude asik hlavní problém. Na obou kolech je trochu ojetý bok zubů, na menším i drobné odštípnutí jednoho zubu (míň než hlavička špendlíku), což ale nebude tak závažné. Jak mi ukazoval mechanik, hlavní problém by mohl být ve vyvložkování pouzdra malého kola (beztak jsou to z obou stran bronzové vložky). Na jedné straně je to trochu více ojeté, tedy je jisté, že se v záběru malé kolo vyosí a vysmekne ze soukolí - potvrdil mi i vůli na hřídeli, takže myslím, že tato úvaha bude správná (vysmeknutí nebylo vždy a při podržení řazení to nevyskočilo). Na zubech je pak i vidět oděrky, nasvědčující posouvání zubu do strany.
Ale nejsu strojař, takže to z profesního hlediska neposoudím. Možu to ofotit a přidat foto.....dnes sa ně to fotit necelo :845:

Příčina by mohla být třeba v neúplném zatlačení kola, a tedy vzniku boční výchylky soukolí, a tím vznik klopivého monentu, který průběžně zapříčinil zvýšené opotřebení vložek a později i vyosování kola vůči hřídeli při zátěži. Případně i možnost vysoké zátěže, ale to se mi zase nezdá.
Ovšem, uvedenému nasvědčuje i výše uvedený případ, kdy výměna kol pomohla (možná stačí vyměnit jen to jedno vodící kolo) a příčinou bylo nedotlačení kola do osy soukolí...

Cenu opravy eště nevím....ale :718: :10125: :sibenice:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
pecan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: sob lis 13, 2010 9:58 pm
Jméno a příjmení: Petr Jech

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od pecan »

Zdravím DORO ,mám stejný problém se zpátečkou,nejdřív vyskočila občas ,pak pravidelně a tejdě
nezacouvám jinak ,než musím držet šalt páku a s citem vycouvat ,dej sem pls co to bude
koštovat at se mám na co těšit :666: :fuckoff:
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Doro »

Foto 2 ozubených kol ze soukolí zpátečky.
To větší vypadá v pohodě, ostatně, i to menší má jen drobné poškození, nemající vliv na funkčnost. Dobře si ale de všimnout, že plošky čela/hřbetu zubů sou ojeté trošku na stranu, co je myslím důkaz, že kola vůči sobě nejsou v ose :666: :baseball:
Pak je už hůře vidět, že vložky malého kola jsou na krajích na obou stranách ojeté - nemám mikrometr a šuplérovým měřidlem to měřat nebudu - ce to kalibrovanou hřídel. A právě to menší kolo mělo na hřídeli věčí vůli.
Nechť se vyjádří i někdo, do je plně kompetentní (CML ponechme stranou :845: ::-DDD: ) a řekne, zda to tak může být, či je to třeba blbost. Vypadávání při zátěži je ale logické vysvětlení účinku vyosení kol.
Myslím, že pro zabránění vyskakování by mohlo stačit vyměnit jen to malé kolo - bude to i levnějši a to podstatně i u montáže, bo měnit ty velké znamená sundat x-kol z hřídele (to se má dělat pod lisem), popř. jen znovu vyvložkovat to malé. Průběžná vložka by byla snad lepčejší, fakt nevím, proč je to jen takto....
Po opravě funguje řazení stejně, žádné zhoršení, jak sem se obával (to se asi děje, pokud misto lisovaní sundávají kola "destrukčním znásilněním")
Cena (+- asi jak de) - velké kolo...4400,- Kč; malé kolo...1800,- Kč; práce cca 10000,- Kč + nový olej a prostředky na čištění, mazivo, těsnění

:conf89: :839: :839: :839: :839: :839: ...taky sem se kochal :670: :10125: :sibenice: :chlastslast:
Přílohy
DSC04889.JPG
DSC04891.JPG
DSC04895.JPG
DSC04908.JPG
DSC04930.JPG
DSC04936.JPG
DSC04938.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
alesa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 13, 2010 9:28 pm
Jméno a příjmení: Aleš Klíma

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od alesa »

Ahoj, po delší odmlce se musím také podělit o informace ohledně vypadávající zpátečky.
Po ročním odkládání opravy jsem se do toho pustil a výsledkem je couvání při kterém nemusím držet zařazenou zpátečku. :supeer:
Oprava mě vyšla na 1300 Kč malé kolo přesuvné , 3300 Kč velké kolo a samozřejmě olej a těsnění cca 1000 Kč.
Jelikož jsem se do opravy pustil sám ušetřil jsem za práci nemalé peníze.
:3gears:
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Doro »

Alesa - myslíš, že je nutné měnit obě ozubené kola nebo stačí jen to menší? Nemosela by se rozebírat celá hřídel a vyjde to pak levněji....otázka, v jakém stavu si už měl celé soukolí, že? :845: :845:
Taky by mě zajímal další názor o důvodu vzniku poškození..... je to, jak sem psal výše přesně ono nebo v tom může být i jiný problém?
:657: :657:
Ale ten pocit, dyž to drží...to je, co? ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Nevím, jak bych teď doma couval s vozíkem do kopce a eště si hlídal zpátečku, dyž už tak su rád, že sa trefím, ka cu ::-DD:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
alesa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 13, 2010 9:28 pm
Jméno a příjmení: Aleš Klíma

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od alesa »

Doro - Já jsem měnil obě kola jen pro jistotu abych nemusel vyndavat a rozebírat převodovku znovu.
Co se týká důvodu proč se tak děje , opravdu žádný rozumný nevím , asi tomu někdo dával na pr...
Žádný vůle na obou kolech nebyly a žádný viditelný problém taky ne , jen lehce sjeté menší kolo.
:winner:
Odpovědět

Zpět na „Forester“