Zlobivá zpátečka
Zlobivá zpátečka
U Forestera r.v. 2000 , 2,0 Turbo 125kW mi při couvání "vyskakuje" zpátečka. Při couvání na rovině-na parkovišti , je to bez problému. Do kopce je potřeba jemně přidržet řadicí páku, jinak rychlost vypadne. Poradíte mi nebo máte někdo podobné zkušenosti?
Re: Zlobivá zpátečka
Čau.V první řadě prohlédni uložení převodovky a motoru jestli nemáš načatej nebo utrženej některej silentblok.Je možná i deformace nosné příčky převodovky.Člověk nikdy neví kdo s tím jezdil a vo co škrtnul.Pak prohlédnout mechaniku řadící páky a táhlo řazení.(vůle spojení atd.)Jestli nic nenajdeš tak je to v převodovce. :655: :pr:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Re: Zlobivá zpátečka
Děkuju za reakci :pr: Doufám ža chyba nebude v převodovce...
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Zlobivá zpátečka
Táhla řazení mohou mít zbytečně velké vůle, ty by se měly odstranit, a seřídit řazení tak, aby to zpátečku dořazovalo úplně.
Takto je pravděpodobně zařazená jen zčásti - díky vůlím, nebo špatnému seřízení, nezaskočí pojistný kolík ve skříni. Pak to v tahu vypadne....
Takto je pravděpodobně zařazená jen zčásti - díky vůlím, nebo špatnému seřízení, nezaskočí pojistný kolík ve skříni. Pak to v tahu vypadne....
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Zlobivá zpátečka
Děkuju za reakci Harry . Zní to celkem logicky,ted už "jen" odstranit vůle a nerozhodit další rychlosti :conf89:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4034
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlobivá zpátečka
Problémy s řazením mají souvislost i držením ruky při jízdě na šlautrpáce.....takže, kdo ten zlozvyk má, měl by se to odnaučit, jinak se pak nesmí divit, že se převodovka cuká. Jestli to původní majitel dělal, je zaděláno na problémy....je to sice napsané i v manuálu, ale neuškodí si to připomenout :718:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Zlobivá zpátečka
Jak s řazením zacházel bývalý majitel to se bohužel nedozvím. Jinak je zařazená zpátečka klidná,v řadící páce nijak necuká. Jen pokud se couvá i do mirného kopce tak se vrátí do neutrálu:-(
Re: Zlobivá zpátečka
Ahoj,
mám úplně stejný problém u svého Forestra 99.
Už jste to nějak opravil? a bylo to jen v táhlech nebo jste musel do převodovky?
mám úplně stejný problém u svého Forestra 99.
Už jste to nějak opravil? a bylo to jen v táhlech nebo jste musel do převodovky?
Re: Zlobivá zpátečka
Auto mám zatím krátce ,takže zatím nebyl čas a ani příležitost to vyřešit. Doufám že to není slabé místo Foresteru, když takový problem nemám sám.
Re: Zlobivá zpátečka
Já mám auto dva měsíce,asi ho předchozí majitel nešetřil. :666:
Když tam tlakem na řadičku zpátečku přidržím tak nevyskočí ale musím fakt hodně tlačit.Bojím se že to bude ve skříni.
Když tam tlakem na řadičku zpátečku přidržím tak nevyskočí ale musím fakt hodně tlačit.Bojím se že to bude ve skříni.
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Zlobivá zpátečka
Seřizování nebo oprava řazení spočívá v nastavení a repasi převážně vnějších mechan. komponentů převádějících pohyb řadící páky v kabině vozu k řadícím vidlicím převodovky. Je to několik různých tyčí, táhel a čepů spojených pružnými spojkami (silentbloky). Celé seřízení spočívá ve výměně vadných částí, tedy nejčastěji těch vyběhaných čípků a poškoz. silentbloků a nylonových pouzder, eventuelně nastavení délky jednotlivých táhel.Rubikon píše:Děkuju za reakci Harry . Zní to celkem logicky,ted už "jen" odstranit vůle a nerozhodit další rychlosti :conf89:
Najdi si tedy "COMPONENT PARTS" v "Gear Shift Lever" v "Transmisions Control System" v "Transmission and Differentinal Section" v manualech na svoje auto. Tam uvidíš zřetelný obrázek, z čeho se řazení skládá, a poznáš pak snadno, co asi může být unavené, s nadměrnou vůlí, nebo poškozené. Převodovka zůstane v celku jak je, zatím diskutujeme o táhlech řazení. Ta jsou vně převodovky. :845:
Takhle to vypadá na Legacy 97: To Tvoje bude velmi podobné....
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Zlobivá zpátečka
To by musel vzít někdo hodně velkou silou a ohnout řadící vidlici,.... ale proč by to kdo dělal?!? :670: :713:alesa píše:Já mám auto dva měsíce,asi ho předchozí majitel nešetřil. :666:
Když tam tlakem na řadičku zpátečku přidržím tak nevyskočí ale musím fakt hodně tlačit.Bojím se že to bude ve skříni.
Nebo by to muselo mít najeto přes 300 tkm, pak by možná mohla bejt vidlice ošoupaná - zeslabená a nedořazovala by.... Tam je plno fórovejch futýrek z gumy nebo z nylonu, stačí se kouknout a vyměnit.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Zlobivá zpátečka
Chtěl jsem sice vyndat a rozebrat převodovku ale když říkáte že to asi bude v táhlech,tak jdu ladit táhla. :pr:
Dám vědět jak jsem dopadl. :6066:
Dám vědět jak jsem dopadl. :6066:
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Zlobivá zpátečka
To by byl chybně obrácený postup. :666:alesa píše:Chtěl jsem sice vyndat a rozebrat převodovku ale když říkáte že to asi bude v táhlech,tak jdu ladit táhla. :pr:
Dám vědět jak jsem dopadl. :6066:
V případě významného zlepšení ale pouze neúplného, lze ještě zesílit výměnou nebo podložením aretační pružinu. Ale to už je práce pro informovaného..... :845:
Jsem zvědav!
P.S.
Kvůli takovým "kravinám", jako je vypadávání zpátečky se nerozebírá převodovka! :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Zlobivá zpátečka
takže dnes jsem celý den rozebíral a opět dával dohromady táhla od řazení a nic jsem neobjevil.
Stále při couvání vyskakuje :6066: takže v létě jde ven převodovka. :666:
Stále při couvání vyskakuje :6066: takže v létě jde ven převodovka. :666: