Zlobivá zpátečka

Rubikon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: čtv led 21, 2010 6:40 pm

Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Rubikon »

U Forestera r.v. 2000 , 2,0 Turbo 125kW mi při couvání "vyskakuje" zpátečka. Při couvání na rovině-na parkovišti , je to bez problému. Do kopce je potřeba jemně přidržet řadicí páku, jinak rychlost vypadne. Poradíte mi nebo máte někdo podobné zkušenosti?
Uživatelský avatar
DDDD
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv srp 27, 2009 9:57 pm

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od DDDD »

Čau.V první řadě prohlédni uložení převodovky a motoru jestli nemáš načatej nebo utrženej některej silentblok.Je možná i deformace nosné příčky převodovky.Člověk nikdy neví kdo s tím jezdil a vo co škrtnul.Pak prohlédnout mechaniku řadící páky a táhlo řazení.(vůle spojení atd.)Jestli nic nenajdeš tak je to v převodovce. :655: :pr:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Rubikon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: čtv led 21, 2010 6:40 pm

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Rubikon »

Děkuju za reakci :pr: Doufám ža chyba nebude v převodovce...
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Harry »

Táhla řazení mohou mít zbytečně velké vůle, ty by se měly odstranit, a seřídit řazení tak, aby to zpátečku dořazovalo úplně.
Takto je pravděpodobně zařazená jen zčásti - díky vůlím, nebo špatnému seřízení, nezaskočí pojistný kolík ve skříni. Pak to v tahu vypadne.... :wink:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Rubikon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: čtv led 21, 2010 6:40 pm

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Rubikon »

Děkuju za reakci Harry :-) . Zní to celkem logicky,ted už "jen" odstranit vůle a nerozhodit další rychlosti :conf89:
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Doro »

Problémy s řazením mají souvislost i držením ruky při jízdě na šlautrpáce.....takže, kdo ten zlozvyk má, měl by se to odnaučit, jinak se pak nesmí divit, že se převodovka cuká. Jestli to původní majitel dělal, je zaděláno na problémy....je to sice napsané i v manuálu, ale neuškodí si to připomenout :718:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Rubikon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: čtv led 21, 2010 6:40 pm

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Rubikon »

Jak s řazením zacházel bývalý majitel to se bohužel nedozvím. Jinak je zařazená zpátečka klidná,v řadící páce nijak necuká. Jen pokud se couvá i do mirného kopce tak se vrátí do neutrálu:-(
alesa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 13, 2010 9:28 pm
Jméno a příjmení: Aleš Klíma

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od alesa »

Ahoj,
mám úplně stejný problém u svého Forestra 99.
Už jste to nějak opravil? a bylo to jen v táhlech nebo jste musel do převodovky?
Rubikon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: čtv led 21, 2010 6:40 pm

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Rubikon »

Auto mám zatím krátce ,takže zatím nebyl čas a ani příležitost to vyřešit. Doufám že to není slabé místo Foresteru, když takový problem nemám sám.
alesa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 13, 2010 9:28 pm
Jméno a příjmení: Aleš Klíma

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od alesa »

Já mám auto dva měsíce,asi ho předchozí majitel nešetřil. :666:
Když tam tlakem na řadičku zpátečku přidržím tak nevyskočí ale musím fakt hodně tlačit.Bojím se že to bude ve skříni.
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Harry »

Rubikon píše:Děkuju za reakci Harry :-) . Zní to celkem logicky,ted už "jen" odstranit vůle a nerozhodit další rychlosti :conf89:
Seřizování nebo oprava řazení spočívá v nastavení a repasi převážně vnějších mechan. komponentů převádějících pohyb řadící páky v kabině vozu k řadícím vidlicím převodovky. Je to několik různých tyčí, táhel a čepů spojených pružnými spojkami (silentbloky). Celé seřízení spočívá ve výměně vadných částí, tedy nejčastěji těch vyběhaných čípků a poškoz. silentbloků a nylonových pouzder, eventuelně nastavení délky jednotlivých táhel.
Najdi si tedy "COMPONENT PARTS" v "Gear Shift Lever" v "Transmisions Control System" v "Transmission and Differentinal Section" v manualech na svoje auto. Tam uvidíš zřetelný obrázek, z čeho se řazení skládá, a poznáš pak snadno, co asi může být unavené, s nadměrnou vůlí, nebo poškozené. Převodovka zůstane v celku jak je, zatím diskutujeme o táhlech řazení. Ta jsou vně převodovky. :845:
Takhle to vypadá na Legacy 97:
azení L. 97.jpg
To Tvoje bude velmi podobné.... :wink:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Harry »

alesa píše:Já mám auto dva měsíce,asi ho předchozí majitel nešetřil. :666:
Když tam tlakem na řadičku zpátečku přidržím tak nevyskočí ale musím fakt hodně tlačit.Bojím se že to bude ve skříni.
To by musel vzít někdo hodně velkou silou a ohnout řadící vidlici,.... ale proč by to kdo dělal?!? :670: :713:
Nebo by to muselo mít najeto přes 300 tkm, pak by možná mohla bejt vidlice ošoupaná - zeslabená a nedořazovala by....
Zpátečka Sub. For..jpg
Tam je plno fórovejch futýrek z gumy nebo z nylonu, stačí se kouknout a vyměnit. :wink:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
alesa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 13, 2010 9:28 pm
Jméno a příjmení: Aleš Klíma

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od alesa »

Chtěl jsem sice vyndat a rozebrat převodovku ale když říkáte že to asi bude v táhlech,tak jdu ladit táhla. :pr:
Dám vědět jak jsem dopadl. :6066:
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od Harry »

alesa píše:Chtěl jsem sice vyndat a rozebrat převodovku ale když říkáte že to asi bude v táhlech,tak jdu ladit táhla. :pr:
Dám vědět jak jsem dopadl. :6066:
To by byl chybně obrácený postup. :666:
V případě významného zlepšení ale pouze neúplného, lze ještě zesílit výměnou nebo podložením aretační pružinu. Ale to už je práce pro informovaného..... :845:
Jsem zvědav! :-)

P.S.
Kvůli takovým "kravinám", jako je vypadávání zpátečky se nerozebírá převodovka!
:845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
alesa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: sob úno 13, 2010 9:28 pm
Jméno a příjmení: Aleš Klíma

Re: Zlobivá zpátečka

Příspěvek od alesa »

takže dnes jsem celý den rozebíral a opět dával dohromady táhla od řazení a nic jsem neobjevil.
Stále při couvání vyskakuje :6066: takže v létě jde ven převodovka. :666:
Odpovědět

Zpět na „Forester“