Stránka 1 z 6

Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 8:30 am
od milan74kb
Zdravim pani a damy.

Mam zalusk na toto auto a chcel by som poprosit vlastnikov o zodpovedanie par otazok:

aku na tom mate realnu spotrebu pri normalnej jazde - takej tej klasickej pohodovej ?
ake trasy (cca %-tualne zastupenie pri tej spotrebe jazdite) ?
ako sa sprava auto na dialnici - otacky, spotreba, hluk ?

ako funguje v reale ta navigacia co tam je (na predvadzacke, kedze ju len aktivoval, to bolo fakt dost pomale - ci je to dovod pre vyssiu vybavu alebo nie (spolu s inymi)) ?

je realna sanca do buducnosti dat do toho LPG, resp. ma to niekto prerobene na LPG - rady, skusenosti ...?

Velmi by som uvital vsetky Vase pozitivne aj negativne skusenosti s tymto autom.

velmi pekne dakujem a prajem vsetkym pekny den

Milan

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 10:54 am
od Subaru70
Zdravím,
mám sice jinou motorizaci,ale měl jsem XTéčko na týden zapůjčené, takže něco málo mohu napsat.Co se týká spotřeby, tak tohle auto hodně kopíruje povahu řidiče, takže pokud budeš jezdit na pohodu mimo město okresky a pod, tak se dostaneš pod 9l/100 i méně,pokud do toho zapojíš město a dálnice s běžnou rychlostí tak budeš něco kolem 11l. Obecně se dá říct že průměr jsem tam měl za ten týden 10,5 a to jsem jezdil na pohodu a občas si zařádil protože to auto si o to říká a jen tak se neudržíš když to pod sebou ucítíš.. :-) . Auto jinak drží na silnici jako přibitý, výbornej podvozek, prakticky žádný hluk (záleží na pneumatikách),ale od motoru nic, jen přiměřené odezvy na plyn. CVTéčko ,,řadí" dobře, takže fakt pohodová jízda.Co se týká navigace, tak já s ní problém neměl,ale je pravda že jsem jí moc nevyužíval. No a co se týká plynu, tak tohle auto si plyn NEZASLOUŽÍ... :3gears:

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 11:17 am
od MrRichie
Já v něm jezdil jen na okruhu a musím říct, že jsem příjemně překvapený. Převodovka je oproti předchozím úplně v jiném lize a je překvapivě dobrá, snad mě jenom štve tím, že nikdy auto nenechá v omezovači, tedy tlačítko pod volantem + postrádá význam.

Jinak na to jak je to auto velké, tak se řídí skvěle, výborně lze vést stopu a i jede dobře. Zvukový doprovod mi chyběl, protože je extra tiché a plyn bych do něj asi taky necpal, stejně tak jako bych to nenacpal do svého GT.

Za mě jsem byl z toho auta docela dobře překvapen.

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 11:45 am
od hamoun
ja bych rekl, ze na normlani jezdeni uplne paradni auto ... dovedl bych si ho predstavit jako prijemne a luxusni rodinne auto.
prevodovka paradni, dokonce ve sport rezimu aktivne podrazovala a pomahala brzdit :)

na okruhu me moc nebavil (Bela pod Pradedem), chybel vykon, byl tezkopadny (stejne jako outback) ... (ok na okruhu bylo STi, BRZ a i prekvapive XV :) )

ja - kdybych mohl - beru ho jako rodinny vuz :)

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 11:58 am
od Subaru4ever
Nechci se plést, ale ani neturbené motory poslední generace FC nejsou vhodné na plyn. Natož pak tento oturbený. Takže si dovolím tvrdit, že LPG fakt nééé :1774:

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 12:02 pm
od ladis77
plyn jde dat do vseho, otazka zda se to vyplati, v tomto pripade bych rekl ze NE. zkus kontaktovat clena s nickem jaqub, ten ho ma, a nebo se treba sam rozepise az si to tu precte
http://subarufanclub.cz/forum/memberlis ... ile&u=6195

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 12:11 pm
od VDC
No obecně myslím, že dělat si starost s plynem u auta, který je schopný jezdit do 10 litrů je hovadina

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 3:18 pm
od Rudolfo
Za mne (člověka co s LPG verze MY2009 už najel 200 000 km) bych do nových motorů už LPG nedával a do Turba už určitě ne.

Jedním z hlavních dotazů u tohoto auta by byl dotaz: " Musí se motor vyndat z auta aby se seštelovaly ventily?" U LPG by se měly štelovat cca co 20 až 30 tisíc km.

A pokud se musí motor vyndat, pak Ti demontáž a montáž motoru nikdy nezaplatí úspora na palivu. Je to silně prodělečné... Navíc je to další dodatečné zařízení na poruchy...

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 4:43 pm
od johyyy
VDC: V případě že najezdíš s takovým autem 40 000km ročně už to taková hovadina není 10l za 35,6 = znamená 142 000kč ročně oproti LPG 77 000kč je to sakra rozdíl... A teď se ztrhne debata ala svíčky,ventily atd... ::-DD:

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 4:59 pm
od martas
ja bych tam teda taky necpal plyn :655: Myslim jsi,ze jsi to Auto nezaslouzi :845: Kdyz chce nekdo setrit,tak at jsi koupi ropaka ::-DD:

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 5:13 pm
od VDC
johyyy píše:VDC: V případě že najezdíš s takovým autem 40 000km ročně už to taková hovadina není 10l za 35,6 = znamená 142 000kč ročně oproti LPG 77 000kč je to sakra rozdíl... A teď se ztrhne debata ala svíčky,ventily atd... ::-DD:
Honzo dobře víš, že jsem plynař a mám obě auta na plyn. Ale taky mi třeba Rudolfo celkem detailně vyprávěl, jaký problémy už měl s Forestrem 2008+, který na plyn provozuje. Když se to sečte, tak by za to měl ještě jednoho Forestra. Takže já bych si do novýho auta, kde nebude vysloveně řečeno, že to je vhodné pro provoz na LPG a je schopný to běžně jezdit pod 10 litrů, plyn nedal.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 6:36 pm
od milan74kb
diky pani, dakujem za Vase nazory a informacie + kazdy dalsi je vitany :-)

Ono ak by som jazdil do 10 L (30% dialnice, 40% okresky, 30% mesto) tak plyn ani neriesim (a to robim cca 35.000,- rok).
Na predvadzacke som mal uz zabehnuteho forestera s cca 12.000km. Tak som si ho dovoli trosku prehnat.
Sice mi predajca tvrdil, ze sa da jazdit do 10L pri normalnej jazde a sviznejsom predbiehani, ale nejako sa neviem dopatrat k nikomu co ho ma a jazdi na nom. Preto som sa pytal.

Kazde info je totiz dobre. A diesla fakt nechcem. Nic v zlom, ale je v nom dost slaby motor na moj vkus. Toto XT je taky zdravy stred pre kombinaciu firemno / rodinneho auta. Aspon podla mna. Nie je to trhac asfaltu, ale ked potrebujes zrychlit tak neriesis ...

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 8:16 pm
od ozawasan
já bych do toho plyn dal. Tolik přátel, kolik si uděláš mezi techniky v servisu, nikde nenajdeš....Také to zodolní svou psychiku, páč budeš řešit problémy, které doposud byly výsadou jiných.... Prostě tam ten plyn loupni a máš to. My se pak rádi poučíme na cizím... :ironie:
A teď vážně - do tohohle auta bych plyn netlačil - ale je to otázka rozhodnutí a rozvahy každého jednotlivce. V rozumné spotřebě se dle mého udržíš okolo devíti a tady je případná úspora v případě problému minimální. To bys musel najezdit ročně x desítek tisíc kilometrů a na to je vhodnější asi jiná kára....

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 8:17 pm
od M.Z.
Já bych XT doporučil, nebudeš litovat. Sám jsem jezdil 2,5 v minulé generaci, sice to bylo úplně jiné auto, ale tohle je taky dobré.

Re: Forester 2014 2.0 XT

Napsal: stř čer 04, 2014 11:18 pm
od Rudolfo
Ono s tou úsporou na LPG to není půlka peněz, jak se Johyyy domníváš. Pokud jedeš na benzín za 10 litrů, tak s provozem na LPG musíš počítat spotřebu o 2 - 3 litry víc. Tedy 12 - 13 litrů. Plus k tomu spotřebu benzínu, která vzniká při každém startování (vždy startuješ na benzín) a LPG se Ti přepne až je motor teplý, takže v zimě cca 3 - 5 minut jedeš na benzín. Takže pokud jezdíš krátké popojížďky v zimě po městě, tak vlastně furt jedeš na benzín.

Já u mého Forestra s obsahem cca 2 litry jezdím krátké pojížďky po městě a dálkové po dálnicích. Jezdím svižně a na dálnicích trochu nad limit a tak si to vezme 14 - 16 litrů LPG /100 km. Revize plynu každý rok 500,- Kč.