Dotaz - ventilové vůle a další...

Odpovědět
graviton
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od graviton »

HonzaCZ píše:Jo, tak to nevím. Pokud to je 2 vačka (2x OHC), tak je šance, že ne. Pokud 4 vačka, tak jo.
V příručce mám: EJ 204 (2.0 litru, se dvěma nahoře umístěnými vačkovými hřídelemi, bez turmodmychadla)
Subaru Forester 2.0X MY2009
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od Slavek_xxx »

als> ale merit se to da i na aute, right? Muj mechos to dela i na stary H6, ale musi si motor pustit ze silentbloku.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od als »

U starý H-6ky jsou podložky, stejně, jako u prvních 2,5 Dohc, stejně jako u turbových 2.0 do roku cca 2003 (nemám to v hlavě přesně, tak plus mínus nějaký rok), tam to jde i na autě, sice hodně blbě, ale jde. Pokud to chceš udělat pořádně a chceš využít případné prohození podložek, tak to časově vychází podobně, ale při vyndaném motoru nejseš tak na...nej :-)

graviton: potřebuješ kód motoru ze štítku na autě (asi osmimístný)


edit: Slávku, teď koukám, že píšeš pouze o měření - tak to je samozřejmě pravda. Sundat víka - v pohodě na autě, ani nemusíš povolovat silenbloky.
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od garmont »

Jsem se díval do katalogu a model SH se dělal ve dvou variantách 110 a 116 kw - obojí mají to seřizování těma miskama?
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
graviton
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od graviton »

als píše:graviton: potřebuješ kód motoru ze štítku na autě (asi osmimístný)
Kód motoru je: EJ20FLSZMA.
Je to ono?
Subaru Forester 2.0X MY2009
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od als »

graviton píše: Kód motoru je: EJ20FLSZMA.
Je to ono?
Jj, to je ono, to F na pátém místě znamená, že jsou tam trochu lepší sedla ventilů, tak že ten interval kontroly velt. vůlí můžeš trochu natáhnout :-)

garmont: z hlavy nevím, jak to bylo přesně s výkonem, ale pokud v tom katologu píšou 2.0 DOHC, tak i ten slabší motor má výměnné celé misky, stejně jako 116kw.
graviton
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od graviton »

Takže kontrolovat/seřizovat vůle po 100000 km?
Chápu tedy správně že nemám podložky, ale ty misky?

A jak je to s tím DOHC atd...musí můj motor ven? :)

Díky :)
Subaru Forester 2.0X MY2009
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od als »

S těmi kontrolami je to těžké jednoznačně a obecně doporučit pro všechny stejný interval. Hrozně záleží jak se auto používá a jak je LPG seřízené. Nejhorší kombinace je dálniční provoz na chudou směs ::-DD: , tam jdou sedla ventilů pryč hodně rychle. Na tvém motoru (s "lepšími" sedly ventilů) se běžně ventily seřizují někde mezi 80 000 - 140 000km.
Všechny Forestři s atmosferickými dvoulitry od roku 2006 (druhá generace po faceliftu) včetně novějších modelů - tedy i Tvůj Forester - jsou DOHC (čtyři vačkové hřídele) a mají kalibrované misky na seřizování ventilů, tudíž se motor musí demontovat z auta, aby se ventilové vůle mohli seřídit :850: .
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od dofi »

mne to na fordu delali v fabrice do drheho dne na magneticke brusce. vzdz se ubiralo .16 igelitaků s podlozkou a papirkem s cislem ventilu a pranim o kolik ubrat.

Odesláno z mého Nexus 7 pomocí Tapatalk
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od mnov »

dofi píše:mne to na fordu delali v fabrice do drheho dne na magneticke brusce
Je to sice offtopic , protože tady jsou ty misky. Ale radit obrousit podložky a v jiném vlákně si stěžovat, že už tam podložky nejsou?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
komlo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob úno 05, 2011 1:05 pm
Bydliště: Slovensko ZM

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od komlo »

Mam Forester 2006,116kw. LPG namontované pri 80 000 km. Ventilové vôle kontrolované pri 105 000 km. Teraz 141 000km motor ide aj štartuje stále rovnako bez problémou. Ak sa nič nezmení dám pre istotu na jeseň ,keď bude mať 150 000km skontrolovať ventilové vôle.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od mnov »

komlo píše: Ventilové vôle kontrolované pri 105 000 km.
Jen tak pro zajímavost. Mohu se zeptat, co taková kontrola vůlí stála?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
komlo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob úno 05, 2011 1:05 pm
Bydliště: Slovensko ZM

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od komlo »

Kontrola ventilov+výmena sviečok-98€ . Cena za prácu.
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od Bodyšek »

Ahoj,chci se zeptat na vuli ventilu.Dneska jsem dovezl svojeho Forejse 2.0 SH mmodel EJ20 2008 rok 150 tisic najeto benzin+lpg domu z servisu byl na serizeni vuli ventilu.A je to divne ale nevim jestli to ma delat nebo nema,na jedne strane motoru u spolujezdce je to tichoucke a neni slyset klepani ventilu ale za to na druhe strane je to hlucne silene se mi to zda.Tak nevim co mam delat!Jestli mu to mam odvez a reklamovat nebo co stim.Rekl mi ze jsou serizene a ze to bylo spatne.Ale podle mne bych si to predctavoval mnohem klidnejsi a tisi chod.Nemoh by se mi na to nekdo podivat poslechnout a rict?Dekuji


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Dotaz - ventilové vůle a další...

Příspěvek od Bodyšek »

A ted se mi to potvrdilo,ze motor schladl a sedl jsem do toho a nastartoval a uplny klid.Po zahrati motoru to zaclo delat zase.Na strane kde se doleva voda do ostrikovacu tak na te strane klepou ventily.Hlavne ze jsem to dneska dovezl od servisaka ktery to dela pro subaru zlin Ivos.To me fakticky sere uz :-(.Chtel jsem jed na Severku uz z hotovym autem.Dekuji


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odpovědět

Zpět na „Forester“