Stránka 2 z 3
Re: netáhne
Napsal: pát srp 23, 2013 10:40 am
od HonzaCZ
yohn píše:čoveče, mam radost jak malej, fakt :D
To se ti ani nedivím
Doufám, že jsem ti alespoň trochu pomohl
Re: netáhne
Napsal: pát srp 23, 2013 10:42 am
od garmont
Připojím zde svůj dotaz - mám podobný problém jako Yohn - mám pocit že Forester nejede tak jak má - mám SF 2001.
NAvíc pokud se rozjedu okamžitě po nastartování tak to má tendenci chcípnout - když po nastartování malinko počkám tak se mi zdá že je to OK...
Další věc je tak že motor dost dlouho točí než nastartuje - nechával jsem měřit tlaky v motoru a jsou Ok, ventily jsem seřídil.
Ještě mi říkal servisák že by za těmi dlouhými starty mohla být načatá benzínová pumpa že může dávat malý tlak .
Zettám se na ten kkl kabel - je to to samé jako OBD II čtečka? Mám Lm 327. Diagnostika mi svítí ale vypisuje mi to chybu palivoměru (což dávám v suvislost s LPG).
Dá se ta lambda překontrolovat tím LM 327 ? Jaký soft by jste mi doporučili?
Díky..
Re: netáhne
Napsal: pát srp 23, 2013 10:49 am
od HonzaCZ
KKL není to samé jako ELM327. Ale napětí lambdy by mělo být dostupné i přes OBD - tedy pomocí ELM327. Na OBD se mi osvědčil software ScanMaster-ELM. Na použití KKL kabelu pak FreeSSM a RomRaider.
Re: netáhne
Napsal: pát srp 23, 2013 10:55 am
od garmont
No já mám Torque (používám to v telefonu) má to celkem dost funkcí ale zatím jsem to nezkoumal. Vždy jem smáznu tu chybu palivoměru když už mě ta oranžová kontrolka štve
Mohl by jsi mi pls poradit jak tu lambdu zkontrolovat? Psal jsi něco o napětí jaké by mělo být ? Díky Tom
Re: netáhne
Napsal: pát srp 23, 2013 10:58 am
od garmont
Ps: ten scan master mám taky tuším někde nainstalovaný..
Re: netáhne
Napsal: pát srp 23, 2013 11:06 am
od yohn
já diagnostikoval pomocí KKL kabelu a FreeSSM a za jízdy hodnoty na lambdě skutečně oscilovaly někde mezi 0 - 1,5V, ale sonda a) byla odlišná než udává výrobce podle VINu (info z AWD.cz) a b) byla vadná. Po výměně výrazná změna. Předtím jsem preventivně vyměnil snad vše co by mohlo mít na chod motoru vliv - filtry, svíčky, kabely ke svíčkám. Až s lambdou jsem zaznamenal opravdu velký rozdíl. Ještě se zeptám : HonzaCZ mi správně popsal stav, kdy se sonda vyřazuje z regulačního řetězce - v ca. 4000ot najednou auto pomerně citelně zatáhlo a dál do 6000ot. fungovalo vše jak má. Chová se tvůj motor podobně? Co se chcípání a horšího startování týče, můžou to být ventilové vůle (ale tos dělal jak píšeš) a to chcípání v nízkých otáčkách u mě zmizelo (měl jsem zpočátku také) s výměnou VN kabelů a svíček. Btw. vyměnil jsi (nebo přemostil) palivový filtr ?
Re: netáhne
Napsal: pát srp 23, 2013 11:07 am
od yohn
HonzaCZ píše:To se ti ani nedivím
Doufám, že jsem ti alespoň trochu pomohl
určitě, tvoje rady a zkušenosti mě dovedly k testování a k správnému řešení, na srazu to doufám někdy srovnáme něčím dobrým
ještě jednou díky
Re: netáhne
Napsal: pát srp 23, 2013 11:11 am
od HonzaCZ
V Torque bude určitě napětí na lambdě - v angličtině převážně označované jako oxygen sensor. Ideální je si to napětí logovat do grafu a musí to stále a relativně pravidelně skokově kolísat mezi minimální hodnotou (0,0 - 0,3 V) a maximální hodnotou (0,7 - 1,0 V). Při plném plynu by pak měla mít napětí trvale v maximálním rozmezí (0,7 - 1,0 V) protože se ECU přepne do režimu open loop, což znamená, že signál z lambda sondy využívá jen pro korekce, nikoliv však pro přímé řízení bohatosti a pere to tam benzínu podle toho, kolik tam jde vzduchu (hodně zjednodušené).
Problém u ELM327/OBD bude v rychlosti načítání hodnoty - je potřeba aspoň 5 hodnot za vteřinu, jinak to nemá smysl. To řeší právě KKL kabel, přes který se komunikuje přímo v nativním protokolu jednotky a při načítání jedné hodnoty se můžeš v klidu dostat na 15 hodnot za vteřinu.
Druhá možnost je měřit přímo napětí na lambdě - buďto rychlý multimetr nebo lépe osciloskop. Na Googlu se můžeš kouknout, jak by to mělo (případně nemělo) vypadat
https://www.google.cz/search?q=lambda+voltage+graph
Re: netáhne
Napsal: pát srp 23, 2013 11:11 am
od HonzaCZ
yohn píše:určitě, tvoje rady a zkušenosti mě dovedly k testování a k správnému řešení, na srazu to doufám někdy srovnáme něčím dobrým
ještě jednou díky
Tak to mě těší
Nemáš zač :pr:
Re: netáhne
Napsal: stř dub 26, 2017 5:26 pm
od krispyn
Nějak nemohu najít v RomRaideru logování napětí na přední lambdě... ono to nejde? Díky
Re: netáhne
Napsal: stř dub 26, 2017 5:39 pm
od krispyn
aha, tak to jde, ale zřejmě moje jedntotka to neumí - je to možné? (Forester 2.0 EJ204 2006). Po připojení totiž zmizí možnost logovat Front O2 sensor...
Re: netáhne
Napsal: stř dub 26, 2017 5:42 pm
od HonzaCZ
Má širokopásmovou - hledej A/F ratio. To je přímo ECU vypočtená hodnota lambda.
Re: netáhne
Napsal: stř dub 26, 2017 5:55 pm
od krispyn
Aha, Díky! v příloze posílám log.
Re: netáhne
Napsal: stř dub 26, 2017 6:03 pm
od HonzaCZ
Chvíli mi trvalo uvědomit si, co máš vlastně za problém, protože jsi začal náhle psát do jiného tématu a já si fakt nepamatuju podle nicku, co kdo zrovna řeší...
No, aby to dávalo smysl, tak musíš logovat nějaké další hodnoty. Z tohohle nikdo nic nepozná. Někde výše nebo na předchozí stránce jsem někomu psal, čím tak začít. Navíc bych k tomu přidal ještě zatížení motoru (load).
Re: netáhne
Napsal: stř dub 26, 2017 6:12 pm
od mnov
V tom druhém vlákně jsem dával odkaz na fórum RomRaideru, kde radí jak logovat a zveřejňovat logy.