Stránka 2 z 3

Re: netáhne

Napsal: pát srp 23, 2013 10:40 am
od HonzaCZ
yohn píše:čoveče, mam radost jak malej, fakt :D
To se ti ani nedivím :-) Doufám, že jsem ti alespoň trochu pomohl :-)

Re: netáhne

Napsal: pát srp 23, 2013 10:42 am
od garmont
Připojím zde svůj dotaz - mám podobný problém jako Yohn - mám pocit že Forester nejede tak jak má - mám SF 2001.
NAvíc pokud se rozjedu okamžitě po nastartování tak to má tendenci chcípnout - když po nastartování malinko počkám tak se mi zdá že je to OK...
Další věc je tak že motor dost dlouho točí než nastartuje - nechával jsem měřit tlaky v motoru a jsou Ok, ventily jsem seřídil.
Ještě mi říkal servisák že by za těmi dlouhými starty mohla být načatá benzínová pumpa že může dávat malý tlak .
Zettám se na ten kkl kabel - je to to samé jako OBD II čtečka? Mám Lm 327. Diagnostika mi svítí ale vypisuje mi to chybu palivoměru (což dávám v suvislost s LPG).
Dá se ta lambda překontrolovat tím LM 327 ? Jaký soft by jste mi doporučili?
Díky..

Re: netáhne

Napsal: pát srp 23, 2013 10:49 am
od HonzaCZ
KKL není to samé jako ELM327. Ale napětí lambdy by mělo být dostupné i přes OBD - tedy pomocí ELM327. Na OBD se mi osvědčil software ScanMaster-ELM. Na použití KKL kabelu pak FreeSSM a RomRaider.

Re: netáhne

Napsal: pát srp 23, 2013 10:55 am
od garmont
No já mám Torque (používám to v telefonu) má to celkem dost funkcí ale zatím jsem to nezkoumal. Vždy jem smáznu tu chybu palivoměru když už mě ta oranžová kontrolka štve :-)
Mohl by jsi mi pls poradit jak tu lambdu zkontrolovat? Psal jsi něco o napětí jaké by mělo být ? Díky Tom

Re: netáhne

Napsal: pát srp 23, 2013 10:58 am
od garmont
Ps: ten scan master mám taky tuším někde nainstalovaný..

Re: netáhne

Napsal: pát srp 23, 2013 11:06 am
od yohn
já diagnostikoval pomocí KKL kabelu a FreeSSM a za jízdy hodnoty na lambdě skutečně oscilovaly někde mezi 0 - 1,5V, ale sonda a) byla odlišná než udává výrobce podle VINu (info z AWD.cz) a b) byla vadná. Po výměně výrazná změna. Předtím jsem preventivně vyměnil snad vše co by mohlo mít na chod motoru vliv - filtry, svíčky, kabely ke svíčkám. Až s lambdou jsem zaznamenal opravdu velký rozdíl. Ještě se zeptám : HonzaCZ mi správně popsal stav, kdy se sonda vyřazuje z regulačního řetězce - v ca. 4000ot najednou auto pomerně citelně zatáhlo a dál do 6000ot. fungovalo vše jak má. Chová se tvůj motor podobně? Co se chcípání a horšího startování týče, můžou to být ventilové vůle (ale tos dělal jak píšeš) a to chcípání v nízkých otáčkách u mě zmizelo (měl jsem zpočátku také) s výměnou VN kabelů a svíček. Btw. vyměnil jsi (nebo přemostil) palivový filtr ?

Re: netáhne

Napsal: pát srp 23, 2013 11:07 am
od yohn
HonzaCZ píše:To se ti ani nedivím :-) Doufám, že jsem ti alespoň trochu pomohl :-)
určitě, tvoje rady a zkušenosti mě dovedly k testování a k správnému řešení, na srazu to doufám někdy srovnáme něčím dobrým :-) ještě jednou díky

Re: netáhne

Napsal: pát srp 23, 2013 11:11 am
od HonzaCZ
V Torque bude určitě napětí na lambdě - v angličtině převážně označované jako oxygen sensor. Ideální je si to napětí logovat do grafu a musí to stále a relativně pravidelně skokově kolísat mezi minimální hodnotou (0,0 - 0,3 V) a maximální hodnotou (0,7 - 1,0 V). Při plném plynu by pak měla mít napětí trvale v maximálním rozmezí (0,7 - 1,0 V) protože se ECU přepne do režimu open loop, což znamená, že signál z lambda sondy využívá jen pro korekce, nikoliv však pro přímé řízení bohatosti a pere to tam benzínu podle toho, kolik tam jde vzduchu (hodně zjednodušené).

Problém u ELM327/OBD bude v rychlosti načítání hodnoty - je potřeba aspoň 5 hodnot za vteřinu, jinak to nemá smysl. To řeší právě KKL kabel, přes který se komunikuje přímo v nativním protokolu jednotky a při načítání jedné hodnoty se můžeš v klidu dostat na 15 hodnot za vteřinu.

Druhá možnost je měřit přímo napětí na lambdě - buďto rychlý multimetr nebo lépe osciloskop. Na Googlu se můžeš kouknout, jak by to mělo (případně nemělo) vypadat https://www.google.cz/search?q=lambda+voltage+graph

Re: netáhne

Napsal: pát srp 23, 2013 11:11 am
od HonzaCZ
yohn píše:určitě, tvoje rady a zkušenosti mě dovedly k testování a k správnému řešení, na srazu to doufám někdy srovnáme něčím dobrým :-) ještě jednou díky
Tak to mě těší :-) Nemáš zač :pr:

Re: netáhne

Napsal: stř dub 26, 2017 5:26 pm
od krispyn
Nějak nemohu najít v RomRaideru logování napětí na přední lambdě... ono to nejde? Díky

Re: netáhne

Napsal: stř dub 26, 2017 5:39 pm
od krispyn
aha, tak to jde, ale zřejmě moje jedntotka to neumí - je to možné? (Forester 2.0 EJ204 2006). Po připojení totiž zmizí možnost logovat Front O2 sensor...

Re: netáhne

Napsal: stř dub 26, 2017 5:42 pm
od HonzaCZ
Má širokopásmovou - hledej A/F ratio. To je přímo ECU vypočtená hodnota lambda.

Re: netáhne

Napsal: stř dub 26, 2017 5:55 pm
od krispyn
Aha, Díky! v příloze posílám log.

Re: netáhne

Napsal: stř dub 26, 2017 6:03 pm
od HonzaCZ
Chvíli mi trvalo uvědomit si, co máš vlastně za problém, protože jsi začal náhle psát do jiného tématu a já si fakt nepamatuju podle nicku, co kdo zrovna řeší... ;)

No, aby to dávalo smysl, tak musíš logovat nějaké další hodnoty. Z tohohle nikdo nic nepozná. Někde výše nebo na předchozí stránce jsem někomu psal, čím tak začít. Navíc bych k tomu přidal ještě zatížení motoru (load).

Re: netáhne

Napsal: stř dub 26, 2017 6:12 pm
od mnov
V tom druhém vlákně jsem dával odkaz na fórum RomRaideru, kde radí jak logovat a zveřejňovat logy.