Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
netáhne 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13309
Bydliště: Praha
yohn píše:
čoveče, mam radost jak malej, fakt :D
To se ti ani nedivím :-) Doufám, že jsem ti alespoň trochu pomohl :-)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát srp 23, 2013 9:40 am
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 3:11 pm
Příspěvky: 1510
Bydliště: Ostrava
Připojím zde svůj dotaz - mám podobný problém jako Yohn - mám pocit že Forester nejede tak jak má - mám SF 2001.
NAvíc pokud se rozjedu okamžitě po nastartování tak to má tendenci chcípnout - když po nastartování malinko počkám tak se mi zdá že je to OK...
Další věc je tak že motor dost dlouho točí než nastartuje - nechával jsem měřit tlaky v motoru a jsou Ok, ventily jsem seřídil.
Ještě mi říkal servisák že by za těmi dlouhými starty mohla být načatá benzínová pumpa že může dávat malý tlak .
Zettám se na ten kkl kabel - je to to samé jako OBD II čtečka? Mám Lm 327. Diagnostika mi svítí ale vypisuje mi to chybu palivoměru (což dávám v suvislost s LPG).
Dá se ta lambda překontrolovat tím LM 327 ? Jaký soft by jste mi doporučili?
Díky..

_________________
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex


pát srp 23, 2013 9:42 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13309
Bydliště: Praha
KKL není to samé jako ELM327. Ale napětí lambdy by mělo být dostupné i přes OBD - tedy pomocí ELM327. Na OBD se mi osvědčil software ScanMaster-ELM. Na použití KKL kabelu pak FreeSSM a RomRaider.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát srp 23, 2013 9:49 am
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 3:11 pm
Příspěvky: 1510
Bydliště: Ostrava
No já mám Torque (používám to v telefonu) má to celkem dost funkcí ale zatím jsem to nezkoumal. Vždy jem smáznu tu chybu palivoměru když už mě ta oranžová kontrolka štve :-)
Mohl by jsi mi pls poradit jak tu lambdu zkontrolovat? Psal jsi něco o napětí jaké by mělo být ? Díky Tom

_________________
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex


pát srp 23, 2013 9:55 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 3:11 pm
Příspěvky: 1510
Bydliště: Ostrava
Ps: ten scan master mám taky tuším někde nainstalovaný..

_________________
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex


pát srp 23, 2013 9:58 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 13, 2011 4:58 am
Příspěvky: 9523
Bydliště: Šumava
já diagnostikoval pomocí KKL kabelu a FreeSSM a za jízdy hodnoty na lambdě skutečně oscilovaly někde mezi 0 - 1,5V, ale sonda a) byla odlišná než udává výrobce podle VINu (info z AWD.cz) a b) byla vadná. Po výměně výrazná změna. Předtím jsem preventivně vyměnil snad vše co by mohlo mít na chod motoru vliv - filtry, svíčky, kabely ke svíčkám. Až s lambdou jsem zaznamenal opravdu velký rozdíl. Ještě se zeptám : HonzaCZ mi správně popsal stav, kdy se sonda vyřazuje z regulačního řetězce - v ca. 4000ot najednou auto pomerně citelně zatáhlo a dál do 6000ot. fungovalo vše jak má. Chová se tvůj motor podobně? Co se chcípání a horšího startování týče, můžou to být ventilové vůle (ale tos dělal jak píšeš) a to chcípání v nízkých otáčkách u mě zmizelo (měl jsem zpočátku také) s výměnou VN kabelů a svíček. Btw. vyměnil jsi (nebo přemostil) palivový filtr ?

_________________
Subaru XV Crosstrek 2018 2.0i 115kW CVT
ObrázekBA95
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999


pát srp 23, 2013 10:06 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 13, 2011 4:58 am
Příspěvky: 9523
Bydliště: Šumava
HonzaCZ píše:
yohn píše:
čoveče, mam radost jak malej, fakt :D
To se ti ani nedivím :-) Doufám, že jsem ti alespoň trochu pomohl :-)


určitě, tvoje rady a zkušenosti mě dovedly k testování a k správnému řešení, na srazu to doufám někdy srovnáme něčím dobrým :-) ještě jednou díky

_________________
Subaru XV Crosstrek 2018 2.0i 115kW CVT
ObrázekBA95
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999


pát srp 23, 2013 10:07 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13309
Bydliště: Praha
V Torque bude určitě napětí na lambdě - v angličtině převážně označované jako oxygen sensor. Ideální je si to napětí logovat do grafu a musí to stále a relativně pravidelně skokově kolísat mezi minimální hodnotou (0,0 - 0,3 V) a maximální hodnotou (0,7 - 1,0 V). Při plném plynu by pak měla mít napětí trvale v maximálním rozmezí (0,7 - 1,0 V) protože se ECU přepne do režimu open loop, což znamená, že signál z lambda sondy využívá jen pro korekce, nikoliv však pro přímé řízení bohatosti a pere to tam benzínu podle toho, kolik tam jde vzduchu (hodně zjednodušené).

Problém u ELM327/OBD bude v rychlosti načítání hodnoty - je potřeba aspoň 5 hodnot za vteřinu, jinak to nemá smysl. To řeší právě KKL kabel, přes který se komunikuje přímo v nativním protokolu jednotky a při načítání jedné hodnoty se můžeš v klidu dostat na 15 hodnot za vteřinu.

Druhá možnost je měřit přímo napětí na lambdě - buďto rychlý multimetr nebo lépe osciloskop. Na Googlu se můžeš kouknout, jak by to mělo (případně nemělo) vypadat https://www.google.cz/search?q=lambda+voltage+graph

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát srp 23, 2013 10:11 am
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13309
Bydliště: Praha
yohn píše:
určitě, tvoje rady a zkušenosti mě dovedly k testování a k správnému řešení, na srazu to doufám někdy srovnáme něčím dobrým :-) ještě jednou díky
Tak to mě těší :-) Nemáš zač :pr:

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát srp 23, 2013 10:11 am
Profil ICQ
Nováček
Nováček

Registrován: ned bře 26, 2017 9:48 am
Příspěvky: 16
Nějak nemohu najít v RomRaideru logování napětí na přední lambdě... ono to nejde? Díky


stř dub 26, 2017 4:26 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: ned bře 26, 2017 9:48 am
Příspěvky: 16
aha, tak to jde, ale zřejmě moje jedntotka to neumí - je to možné? (Forester 2.0 EJ204 2006). Po připojení totiž zmizí možnost logovat Front O2 sensor...


stř dub 26, 2017 4:39 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13309
Bydliště: Praha
Má širokopásmovou - hledej A/F ratio. To je přímo ECU vypočtená hodnota lambda.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


stř dub 26, 2017 4:42 pm
Profil ICQ
Nováček
Nováček

Registrován: ned bře 26, 2017 9:48 am
Příspěvky: 16
Aha, Díky! v příloze posílám log.


Přílohy:
A_F_front_V.jpg
A_F_front_V.jpg [ 74.8 KiB | Zobrazeno 1210 krát ]
stř dub 26, 2017 4:55 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13309
Bydliště: Praha
Chvíli mi trvalo uvědomit si, co máš vlastně za problém, protože jsi začal náhle psát do jiného tématu a já si fakt nepamatuju podle nicku, co kdo zrovna řeší... ;)

No, aby to dávalo smysl, tak musíš logovat nějaké další hodnoty. Z tohohle nikdo nic nepozná. Někde výše nebo na předchozí stránce jsem někomu psal, čím tak začít. Navíc bych k tomu přidal ještě zatížení motoru (load).

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


stř dub 26, 2017 5:03 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4142
Bydliště: Praha
V tom druhém vlákně jsem dával odkaz na fórum RomRaideru, kde radí jak logovat a zveřejňovat logy.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


stř dub 26, 2017 5:12 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: