Forester 2.5 XT 169kw chip

manet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: sob bře 05, 2011 11:49 pm
Bydliště: Kameničky/Skuteč

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od manet »

A jsem tu zas, jelikož jsou další problémy na obzoru, a potřebuju poradit.

1) Dneska sem potřeboval předjíždět do kopce, a při pětce tak na 3/4 plynu mě dvakrát za sebou jakoby vynechal motor. Prostě auto ztratilo na chvíli tah. Když sem rozdejchal infarkt, jel sem ještě asi 50 km - samozřejmě sem to zkoušel, a dával autu zabrat - ale už nic, prostě se to neopakovalo :655:

Napadá vás něco? Turbo třeba??

2)Ztratil sem servisku, takže nevím, kdy byly dělaný rozvody. Mam najeto necelejch 180kkm. Nedá se někde sehnat rozpis těchhle intervalů, abych něco neprošvih a hlavně vás furt neotravoval.

3)Majitelem jednoho servisu mě bylo řešeno, že můj typ motoru bude po 200kkm prostě odepsanej a je třeba provést jakousi generálku. Příliš sem mu nerozuměl, ale hovořil cosi o pístech, šálách a žraní oleje. Je pravda, že nedávno sem musel litr dolejvat. Měním olej a filtr po cca 10.000, ten litr a chyběl po najetí asi 8000.
Pokud si myslíte, že to tak může být - kde byste si tuto "generálku" nechali udělat?
Ne jaký obnos se mám začít psychicky připravovat?

4)Máte někdo zkušenosti se servisem této firmy? http://www.chalupa-motors.cz

Děkuji všem za odpovědi, zatím mě odpovědi na Vašem fóru vždy pomohly a myslím, že i ušetřily nemalý prachy. :diky:

Jediný co sem nevyřešil, jsou ty světlý sedačky. Ty mám furt jak prase :-)
Forester 2.5XT 2009 EcuTek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od Marty73 »

Já jen částečně odpovím - rozvody. Interval je 100k, ale jestli nemáš servisku a má to najeto 180k, tak bych to udělal jako první a okamžitý krok. Cena je sice vyšší, kolem 25.000, ale ušetří ještě víc. Jinak konstatování, že po 200k je motor KO je hodně odvážné a nelze generalizovat. Záleží na hrozně faktorech, hlavně jak to auto jezdí a jak se o něho kdo stará. Takže jaký olej, chlazení turba, režim jízdy, zatížení atd. Ten samý motor je ve WRX a STI, s modifikacemi samozřejmě, a tam je to zatížení mnohem vyšši a některý klekne ve 100k, jiný ve 200k, jiný nikdy. Každopádně jestli mě to někdy potká, tak dávám kovaný, když už to bude venku a cena se od originálu zas tak výrazně neliší. Litr oleje na 8.000 je zcela v normě na ten nájezd. Ten výpadek motoru - těžko takhle řict na dálku. Vzduch, benzín, elektrika - a teď co si vybrat.


Sent from my iPad
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od M.Z. »

Mě to na 2,5 XT dělal benzín. Zkus jinou pumpu.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
manet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: sob bře 05, 2011 11:49 pm
Bydliště: Kameničky/Skuteč

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od manet »

Sem to blbě napsal- rozvody byly dělaný tuším ve 110000. Tak to by mělo bejt v poho.

Ten benzím se mě nezdá, beru skoro furt na shellce. Obyčejnej pravda. Zkusím tam zejtra chlejstnout ten lepší, a trochu auto protáhnu.

To chlazení turba - tím je myšleno po dojezdu auto nechat běžet chvíli na volnoběh? Jestli jo - tak to nedělám :(
Forester 2.5XT 2009 EcuTek
PetrM
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:15 pm

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od PetrM »

Potvrzuju rozvody - u mého auta se stejným motorem jsou předepsané u servisní prohlídky poprvé při 105,000 Km (7 letech).

Jestli ta ztráta výkonu bylo takové zrychlujuzrychlujuPRÁSK!ŠKUB!azasetojedejakonic (nicméně už to veze řidiče s infarktem, jak píšeš), tak by to mohla být ještě lambda sonda... aspoň u mě to tak bylo. Ale samozřejmě raději zajet do servisu.

Jinak souhlasím s Martym, výdrž je to individuální - některý turboauto vydrží 50, některý 120, některý 200 - podle toho, jak s tím jezdíš, jak se staráš a co za motor máš (EJ20 z RAčka zřejmě vydrží víc než EJ257). Většina majitelů to pak řeší "vykováním", zvednutím výkonu a jezdí se dál (s tím, že to začne být pro zábavu a kilometry pak už nabíhají pomalu), nicméně je pravda, že auto s turbobenzínem a s 300,000 km asi nikdo v Subaru klubu nemá. (Ono taky v jakém jiném klubu má? V žádném, možná tak u Saabů !?!)

Jestli vůbec nedochlazuješ po prasení nebo po zátěži (stačí i dlouhodobě dálnice 3.500 - 4.000 rpm), tak si připrav peníze na nové turbo.
ex-WRRRX 08
manet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: sob bře 05, 2011 11:49 pm
Bydliště: Kameničky/Skuteč

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od manet »

Ty kovaný písty ještě zvednou výkon? Tak to už snad ani netřeba :) Jezdím forestrem dva roky, ale kolikrát sem ještě furt překvapenej, co je to za raketu :)

Zejtra dám cvičně ten benzín, udělám si výlet a budu testovat. A když se to objeví, tak v tejdu zajedu na diagnostiku.

PetrM->Jaks to myslel, že tady auto s 300000cema nikdo nemá? To se ho všichni zbavili, nebo jim kleklo, nebo co? Si mě docela rozděsil, bo na jiný subaru nemám, jiný auto nechci a najeto300000 budu mít nejdýl za 3 roky,
Forester 2.5XT 2009 EcuTek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od VDC »

manet píše:
PetrM->Jaks to myslel, že tady auto s 300000cema nikdo nemá? To se ho všichni zbavili, nebo jim kleklo, nebo co? Si mě docela rozděsil, bo na jiný subaru nemám, jiný auto nechci a najeto300000 budu mít nejdýl za 3 roky,
Není pravda, že ho tady nikdo nemá, jen je takových lidí málo. Alky má svoje XT od novýho a má najeto v pohodě přes 300. Vždycky je to pouze o způsobu používání toho motoru. To, že vydrží většinou méně, je dáno vždycky tím, že mu uživatel dává co proto.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od dethroned »

bylo to uplný vynechání motoru nebo jen ztráta tahu? ztrátu tahu může způsobovat závada regulace turba - buď mechanická na turbíně, nebo na solenoidech... nech to projevit, špatný benzín to určitě nebude, to je jen taková last hope...

možná by to mohlé být něco jako toto?:
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 3&start=45
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od M.Z. »

Pokud řj vyhodnotí špatné parametry, může chvilkově omezit výkon, což se projeví cuknutím zejména při akceleraci.
Ale může to být samozřejmě milion dalších věcí.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od Marty73 »

manet píše:Ty kovaný písty ještě zvednou výkon?
Ono bylo myšleno dát kovaný vnitřek a pak to čipnout a případně udělat další úpravy. Pak ale následuje převodovka, dif atd. Samotné kování výkon nezvýší, s jednou vyjímkou, a tou je sada Cosworth, která díky tvaru pístů zvedne obsah z 2.5 na 2.6. Tam pak asi bude mírné zvýšení výkonu k bez dalších úprav.


Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
manet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: sob bře 05, 2011 11:49 pm
Bydliště: Kameničky/Skuteč

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od manet »

Tak nevím. Dal sem dnes 200 km, zkusil sem všechno možný - jel sem pomalu, pak sem letěl na hradecký jak hovado, podřazoval, přeřazoval, zaprasil sem na louce a nic :655: Třeba to včera byla chvilková indispozice.
Forester 2.5XT 2009 EcuTek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od Marty73 »

Tak na to kašli. Asi to nasálo nějakého velkého čmeláka :D


Sent from my iPad
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
manet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: sob bře 05, 2011 11:49 pm
Bydliště: Kameničky/Skuteč

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od manet »

Jasně. Hulím na to. Snad to bude v pohodě.

I tak děkuji všem za ochotu.
Forester 2.5XT 2009 EcuTek
ferenc.74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1536
Registrován: úte čer 05, 2012 7:06 pm
Jméno a příjmení: František Jindra
Bydliště: Semily

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od ferenc.74 »

Taky si dovoluju oponovat,že tu není nikdo s turbobenzínem s nájezdem 300tis.km. Aktuálně mám 309tis.km a motor jede stále jak z praku. A že využívám potenciál motoru na plno svědčí nájezd za 2roky 65tis.km a to u toho manuálně a těžce pracuji,a taky v terénu si užívám to,co jiní nikdy ani nezkusí. SAMOZŘEJMĚ ŽE NA SERVISU SE TO PROJEVÍ,ALE TAKY SE NEŠETŘÍ,a auto Ti to pak vrátí.
Subaru Forester MY 01 S-Turbo 130KW EX
Subaru Forester MY 06 2.5XT MT
Subaru outback 2,5 115kw MY 2001 AT a v cervený,heč! EX
Subaru outback 2,5 121kw MY 2007 MT šampaň
PetrM
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:15 pm

Re: Forester 2.5 XT 169kw chip

Příspěvek od PetrM »

Tak se timto vsem tristovkarum omlouvam, ale delam to rad, protoze to je zaroven velke svetlo na konci tunelu pro vsechny turbinare.
Panove, at to i nadale jezdi!
ex-WRRRX 08
Odpovědět

Zpět na „Forester“