Koupě Forestera - prosím o rady a informace
-
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava
Koupě Forestera - prosím o rady a informace
Zdravím všechny!
Nějakou dobu se koukám po koupi kvalitního miláčka, a tak jsem se přes Grand Vitaru dostal k Subaru. A kupodivu mě Forester doslova nadchnul. Prošel jsem si tedy spoustu diskuzí na internetu a dal do kupy pár poznámek.
Jsem zde nový, ale doufám, že se najde nějaká dobrá duše, která by prošla moje postřehy a případně mi poradila nebo opravila? :845:
V měřítku mám Forestera – druhé nebo třetí generace (rok výroby 2007-2010). Rád bych také LPG. Zde je pár postřehů, které jsem si zapsal:
- Pro LPG je vhodný Forester s obsahem 2000 cm3 a bez turba.
- Číslo motoru – na páté pozici F znamená tvrzené sedla ventilů (tím si ověřím vhodnost motoru na LPG).
- Originální LPG zástavba je od Vialle.
- Na LPG jezdit maximálně do 4,5 tisíce otáček a pak raději přepnout na benzín
- Problém se zadními samonivelačními tlumiči – vydrží cca 120000 km (nutno vyměnit oba zaráz – 20000 Kč). Je možno přejít na variantu bez samonivelace (cca 15000 Kč) = nové tužší/silnější pružiny + klasický tlumič
- Spotřební materiál – kosti a tyče stabilizátoru.
- Subaru je citlivé na kvalitu motorového oleje.
- Při koupi si tedy pohlídat hlavně zadní tlumiče a vyzkoušet projet se s ním v krajních rejdech (a samozřejmě si vzít dobrého technika :pr:).
Pár otázeček:
- Jak je to se seřizováním ventilových vůlí a nutností vytáhnutí motoru? Pro které motorizace je to nutné?
- Je nutné nebo potřebné přimazávání ventilů Flashlube?
- Je problém se servisem LPG Vialle? (v okolí Uh. Hradiště/Zlína; vyskytuji se také v Novém Jičíně a nemám daleko k Ostravě).
- Není lepší koupit Forestera jen s benzínem a LPG si nechat namontovat dodatečně? Případně jaké LPG namontovat? (sekvenční vstřikování BRC??)
- Je nutné po přestavbě na LPG vozit rezervní kolo v kufru nebo stačí sada na lepení? Má někdo přehled, jak je to s legislativou?
- Ohledně úpravy zadních tlumičů na verzi bez samonivelace. Jaké pružiny použít – větší, silnější, atd.? Prosím o konkrétní typy.
Našel jsem něco na adrese:
http://www.sportovniautodoplnky.cz/suba ... 4x4-35-mm/
Máte s tím někdo zkušenosti?
Dále jsem našel, že někdo použil tlumiče Magnum AG 7008MT, pružina origo od Subaru COIL SPRING R20 380FC140. A také tlumiče i pružiny (Sachs).
Originál pružina má průměr drátu 11,8mm. Zesílené pružiny pro tlumiče bez samonivelace mají průměr drátu 13,8mm
Moc tedy prosím o rady, cenné připomínky a komentáře k mým postřehům.
Díky! :subaru:
Graviton
Nějakou dobu se koukám po koupi kvalitního miláčka, a tak jsem se přes Grand Vitaru dostal k Subaru. A kupodivu mě Forester doslova nadchnul. Prošel jsem si tedy spoustu diskuzí na internetu a dal do kupy pár poznámek.
Jsem zde nový, ale doufám, že se najde nějaká dobrá duše, která by prošla moje postřehy a případně mi poradila nebo opravila? :845:
V měřítku mám Forestera – druhé nebo třetí generace (rok výroby 2007-2010). Rád bych také LPG. Zde je pár postřehů, které jsem si zapsal:
- Pro LPG je vhodný Forester s obsahem 2000 cm3 a bez turba.
- Číslo motoru – na páté pozici F znamená tvrzené sedla ventilů (tím si ověřím vhodnost motoru na LPG).
- Originální LPG zástavba je od Vialle.
- Na LPG jezdit maximálně do 4,5 tisíce otáček a pak raději přepnout na benzín
- Problém se zadními samonivelačními tlumiči – vydrží cca 120000 km (nutno vyměnit oba zaráz – 20000 Kč). Je možno přejít na variantu bez samonivelace (cca 15000 Kč) = nové tužší/silnější pružiny + klasický tlumič
- Spotřební materiál – kosti a tyče stabilizátoru.
- Subaru je citlivé na kvalitu motorového oleje.
- Při koupi si tedy pohlídat hlavně zadní tlumiče a vyzkoušet projet se s ním v krajních rejdech (a samozřejmě si vzít dobrého technika :pr:).
Pár otázeček:
- Jak je to se seřizováním ventilových vůlí a nutností vytáhnutí motoru? Pro které motorizace je to nutné?
- Je nutné nebo potřebné přimazávání ventilů Flashlube?
- Je problém se servisem LPG Vialle? (v okolí Uh. Hradiště/Zlína; vyskytuji se také v Novém Jičíně a nemám daleko k Ostravě).
- Není lepší koupit Forestera jen s benzínem a LPG si nechat namontovat dodatečně? Případně jaké LPG namontovat? (sekvenční vstřikování BRC??)
- Je nutné po přestavbě na LPG vozit rezervní kolo v kufru nebo stačí sada na lepení? Má někdo přehled, jak je to s legislativou?
- Ohledně úpravy zadních tlumičů na verzi bez samonivelace. Jaké pružiny použít – větší, silnější, atd.? Prosím o konkrétní typy.
Našel jsem něco na adrese:
http://www.sportovniautodoplnky.cz/suba ... 4x4-35-mm/
Máte s tím někdo zkušenosti?
Dále jsem našel, že někdo použil tlumiče Magnum AG 7008MT, pružina origo od Subaru COIL SPRING R20 380FC140. A také tlumiče i pružiny (Sachs).
Originál pružina má průměr drátu 11,8mm. Zesílené pružiny pro tlumiče bez samonivelace mají průměr drátu 13,8mm
Moc tedy prosím o rady, cenné připomínky a komentáře k mým postřehům.
Díky! :subaru:
Graviton
Subaru Forester 2.0X MY2009
- unbreakable
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 329
- Registrován: úte črc 06, 2010 11:19 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir
- Bydliště: Praha město :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
graviton:
-Seřízení ventilových vůlí je třeba dělat. u mě se to nestalo během 35000km ani jednou.
-Flashlube jsem měl, ale učinnost malokdo muže prokazat kromě reklamních sloganů.
-Nevím. Měl jsem zabudovaný český systém LPG.
-Stejná odpoved. Měl jsem turbo forestera 2003-2005, plyn byl přidan dodatečně. 35000km odjezdil a problém žadný. Systém českého výrobce, nejlevnější na trhu.
-Rezervní kolo nemusite mit pokud mate lepicí sadu. Nebo kolo nebo lepicí sada. Moje doporučení mit dojezdovku umištěnou pod autem. Na foru je to nekde popsano jak.
- U pružin kod 20380FC140 nebo FC110 nebo FC130 označuje se jako tuhost konkretní pružiny. Výrobců pružin je hodně, těžší je sehnat tu pružinu aby byla skladem. Sada na výměnu za obyč. na zadek od 6000,-. Tlumičů na výběr je hodně.
Forester turbo s LPG s výměne pružiny a tlumiče jezdil často nad limitem, LPG osobně bych se nebal a šel znová. Možna další auto Subaru pořidim s LPG, jizda levnějí než s naftou, neplatiš silniční dan, neplatiš spotřební dan za "nové silnice"
-Seřízení ventilových vůlí je třeba dělat. u mě se to nestalo během 35000km ani jednou.
-Flashlube jsem měl, ale učinnost malokdo muže prokazat kromě reklamních sloganů.
-Nevím. Měl jsem zabudovaný český systém LPG.
-Stejná odpoved. Měl jsem turbo forestera 2003-2005, plyn byl přidan dodatečně. 35000km odjezdil a problém žadný. Systém českého výrobce, nejlevnější na trhu.
-Rezervní kolo nemusite mit pokud mate lepicí sadu. Nebo kolo nebo lepicí sada. Moje doporučení mit dojezdovku umištěnou pod autem. Na foru je to nekde popsano jak.
- U pružin kod 20380FC140 nebo FC110 nebo FC130 označuje se jako tuhost konkretní pružiny. Výrobců pružin je hodně, těžší je sehnat tu pružinu aby byla skladem. Sada na výměnu za obyč. na zadek od 6000,-. Tlumičů na výběr je hodně.
Forester turbo s LPG s výměne pružiny a tlumiče jezdil často nad limitem, LPG osobně bych se nebal a šel znová. Možna další auto Subaru pořidim s LPG, jizda levnějí než s naftou, neplatiš silniční dan, neplatiš spotřební dan za "nové silnice"
Naposledy upravil(a) quickly dne pát kvě 03, 2013 4:03 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Zkrácena citace z předchozího příspěvku
Důvod: Zkrácena citace z předchozího příspěvku
Rychlej trakturek Subaru XV
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
- Pro LPG je vhodný Forester s obsahem 2000 cm3 a bez turba.
~~~to je fama, mam turbo a no problemo...
- Na LPG jezdit maximálně do 4,5 tisíce otáček a pak raději přepnout na benzín
~~~taky blbost, nezalezi totiz na otackach, ale zatizeni motoru, toto se neresi prepnutim v nejakem stropu otacek, ale najizdi se pri montazi dve krivky v ruznych jizdnich rezimech, jedna na benzin, druha nasledne na LPG tak, aby se prekryly a potom to funguje tak jak ma...
~~~to je fama, mam turbo a no problemo...
- Na LPG jezdit maximálně do 4,5 tisíce otáček a pak raději přepnout na benzín
~~~taky blbost, nezalezi totiz na otackach, ale zatizeni motoru, toto se neresi prepnutim v nejakem stropu otacek, ale najizdi se pri montazi dve krivky v ruznych jizdnich rezimech, jedna na benzin, druha nasledne na LPG tak, aby se prekryly a potom to funguje tak jak ma...
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
kolik mas najeto na lpg+turbina, ze pises ze to je fama?
nerikam ze to nefunguje, ale uz par motoru to v tyhle kombinaci vzdalo...ale co clovek to nazor
jinak na samonivelaky trpely spis rocniky do 07, resp ty maly auta, ty vetsi 08 snad uz tak moc ne ::-DDD:
poradi urcite Rudolfo, ten ma presne to co chces, tak se rozepise, az koukne
nerikam ze to nefunguje, ale uz par motoru to v tyhle kombinaci vzdalo...ale co clovek to nazor
jinak na samonivelaky trpely spis rocniky do 07, resp ty maly auta, ty vetsi 08 snad uz tak moc ne ::-DDD:
poradi urcite Rudolfo, ten ma presne to co chces, tak se rozepise, az koukne
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- unbreakable
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 329
- Registrován: úte črc 06, 2010 11:19 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir
- Bydliště: Praha město :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
Měl jsem 35000 km najeto na LPG, celkově motor při instalace měl 133000km, prodej při 168000km.ladis77 píše:kolik mas najeto na lpg+turbina, ze pises ze to je fama?
nerikam ze to nefunguje, ale uz par motoru to v tyhle kombinaci vzdalo...ale co clovek to nazor
Rychlej trakturek Subaru XV
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
Graviton:
to štelování ventilů se doporučuje co 30tis.km Mám dojem že u modelů od roku 05 - tj 115kw se ale ventily seřizujou podložkama což není zrovna levná záležitost (jedna podložka vychází tuším na 500,-) ale podložky se dají různě přehazovat a přebrušovat. Motor ven nemusí.
Tlumiče bych až tak neřešil.. třeba na můj model vyjde náhrada komplet i s pérama na cca 7tis komplet...
to štelování ventilů se doporučuje co 30tis.km Mám dojem že u modelů od roku 05 - tj 115kw se ale ventily seřizujou podložkama což není zrovna levná záležitost (jedna podložka vychází tuším na 500,-) ale podložky se dají různě přehazovat a přebrušovat. Motor ven nemusí.
Tlumiče bych až tak neřešil.. třeba na můj model vyjde náhrada komplet i s pérama na cca 7tis komplet...
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
To záleží především na tobě. Za pět let jsem píchnul jen dvakrát, ale pokaždý tak nešťastně (bok pneu) že bych byl bez rezervy nahranejgraviton píše: - Je nutné po přestavbě na LPG vozit rezervní kolo v kufru nebo stačí sada na lepení?
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
-
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
Díky za komentáře! :diky:
Auto budu kupovat sice až v létě, ale mapuju si trh. Co říkate na tohle?
http://www.tipcars.com/subaru-forester/ ... 72207.html
Vypadá dobře, je má obavu o LPG. Garanční prohlídka je při 75k km a pochybuji, že ji má hotovou...
Auto budu kupovat sice až v létě, ale mapuju si trh. Co říkate na tohle?
http://www.tipcars.com/subaru-forester/ ... 72207.html
Vypadá dobře, je má obavu o LPG. Garanční prohlídka je při 75k km a pochybuji, že ji má hotovou...
Subaru Forester 2.0X MY2009
- vena
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1544
- Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
- Bydliště: železná ruda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
a proč ne Gran Vitaru?
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
Na prvni pohled to auto z odkazu ma lakovany zadni pravy dvere,predni i zadni naraznik,nemusi to byt nic zasadniho,ale je to videt,tyhle svetly metalizy jsou dobre poznat...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
Jo a taky vicko nadrze je o odstin tmavsi...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
http://www.sauto.cz/osobni/detail/subar ... oFrom=list
Co treba tohle?...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Co treba tohle?...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
cerv: koukám, že rezatý výfuk nemá jen dehet :655:
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
O GV jsem toho načetl dost...líbí se mi, ale měl bych strach jít do LPG. Nejsou to asi nejvhodnější motory na LPG. Možná se mnou nebude někdo souhlasit, ale na fórech je toho otom hodně...vena píše:a proč ne Gran Vitaru?
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Subaru Forester 2.0X MY2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava
Re: Koupě Forestera - prosím o rady a informace
Inzerát znám, nevypadá špatně.cerv píše:http://www.sauto.cz/osobni/detail/subar ... oFrom=list
Co treba tohle?...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Jen mě trochu mate ten nápis Bi-Fuel, ještě jsem ho nikde neviděl, ale možná to subaru z Itálie mají běžně. Taky mě překvapuje, že nemá LPG Vialle...?
130k km se mi zda hodně...nicméně, kolik můžu očekávat nájezd u Forestera, když se o něj řekněme "budu starat dobře"....je reálných 400000?
Subaru Forester 2.0X MY2009