Jede na tři válce?

Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Jede na tři válce?

Příspěvek od filippek »

Ahoj, mám asi zase nějaký problém. Mám pocit, že mi auto jede na tři válce. Nikdy jsem to u žádného auta neměl a nesetkal se s tím, tak úplně přesně nevím jestli jedou tři..či co to je. Večer jsem přijel domů a vše ok, ráno jiný zvuk, hlavně v nižších otáčkách lehce traktor a větší vibrace. Hlasitější motor není, prostě jen úplně jiný zvuk a ty vibrace. Dotaz sem je ten, jak přesně co nejjednodušeji poznám, že jedu na tři válce. Ještě jsem tu cosi četl o jakémsi čidle klepání? Řešil bych to návštěvou servisu, ale vzhledem k momentálnímu pracovnímu vytížení od šesti do šesti, to nějak nestíhám, volněji bude až po Vánocích :10125:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od Vladimir_xh »

Jede ti to na 3 stále, nebo vynechává? Poznáš to relativně lehce, zvuk kraktorovější, v nízkých otáčkách neklidný běh, samozřejmě nižší výkon.
Ono je to také závislé od počasí. Protože bylo a je extrémně vlhko, to na to má také vliv. To mám odzkoušené i u jiných značek. Mě po víkednu a několikadením stání, po nastartování taky na 3 válce, čtvrtý se chytal občas. Až po zahřátí se to srovnalo.

Když by se to nesrovnalo samo, a nebylo to vlhkostí, tak kabely, svíčky.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Šaman
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3076
Registrován: úte zář 08, 2009 10:26 pm
Bydliště: Kateřinice

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od Šaman »

Zdravím: Jak to popisuješ, tak něco podobného jsem řešil - jiný zvuk a vibrace a hle - kábl nasra*ky...kuna! Podobně jsem to měl i dřív - ale tehdá stačilo domáčknout jednu fajku na svíčku, pěkně, až to luplo. Zkus prohlédnout kabely, jestli nejsou nafigu, pak domáčnout fajky a očistit kontakty - oxidace je také sviňa. Jak píšeš, že dojedeš večer domů, tak nech běžet motor a mrkni pod kapotu, jestli nemáš od kabelů tajemnou modrou žář v motoru... (tuninglighting zadarmo :670: ). Pak svíčky a pak diagnostika
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od filippek »

Je to přesně jak popisuje Vladimir_xh...v nízkých otáčkách zvuk traktorovější, neklidný běh, nižší výkon. Nad 2,5tis otáček je to lepší. Ale myslím si, že to běží tedy na tři stále a to i po zahřátí. Dnes zkusím zkouknout ty kabely, jen mě děsí ten přístup ke svíčkám...
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od ozawasan »

no bo mám v čerstvé paměti - minulý týden - soudružku kunu - která mi ta svině malá přehryzala všechny kabely ke svíčkám a měnil jsem to - tak asi takhle - přístup - tedy u oty - je takový, že to zvládne snad jen ruka dítěte a ta to nevyndá- musel jsem povolit na jedné straně nárdžku ostřikovače a na druhé henten oný bazmek, který slouží ke kondenzaci vody u nasávání vzduchu - i pro mne, jako pro totální manuální nemehlo to byla operace na 45 minut.....
a teď k jízdě na tři válce - protože jsem jeden konektor nezasunul dostatečně, tak mi za jízdy vypadl - poznáš to okamžitě, pokud by to jelo stále na tři válce... klepe to a bouchá to a netáhne to - krom toho se mi rozblikala kontrolka motoru.... Myslel jsem, že se po...však víš co... ale po otevření haubny u krajnice, na mne koukal vyklepaný konektor u svíčky...
Takže od netechnika - stále to na tři nejede, bo bys to poznal fakt výrazně....spíš občas vynechá nějaký cyklus...
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
Šaman
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3076
Registrován: úte zář 08, 2009 10:26 pm
Bydliště: Kateřinice

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od Šaman »

to filippek: moc sem nestudoval turbínu u forestra, ale když sem ten motor viděl, tak mně připadnul pěkně nahuštěný. Jestl tam máš aj plyn tak to bude taková operace. Já mám atmo a jak píše Ozawasan, je to pro menší ručku, tj výhoda. Mám bohužel velkou lopatu a jsem nemehlo, technicky ne moc nadaný,ale popral jsem se, naštěstí je ta fajka pružná. Ono to jde, ale tych 20 minut to určitě zabere - profík má za pár minut vyměměno:-) Nejdelej mně trvalo to vycvakávání kabelů z těch pomocných držáčků, bo je to práca pro obě ruky. Hlavně pořádně docvaknout všecky konektory, bo jináč pak to dělá bordel a rádo rozsvěcuje kontrolku Český motor. Přeju hodně štěstí a trpělivost a nenech si pršet za krk a na zádo - to je pěkná pakárna.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od filippek »

Všem díky, ale trochu mám obavy, že to kabelem nebude. Koukal jsem okolo auta do sněhu a žádné stopy zvířátek :baseball: Ale jak jen budu mít čas, zkusím rukou pošmátrat. Z toho nedostatku prostoru v motoru mám strach. Plyn nemám. Nemůžu něco pos... víc, když s tím budu do víkendu jezdit? 10km do práce, 10km z práce.. A ještě, jaká je nejhorší varianta, když to kabely a svíčky nebudou? Na prawebu jsem četl, že někomu to dělal přeskočený rozvod. Ale ten prý měl špatné kladky. Já mám rozvody dělané v ILOSU cca před 20ti tis. km, tak pochybuju. Auto jsem ani neroztláčel nikdy.
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Uživatelský avatar
Šaman
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3076
Registrován: úte zář 08, 2009 10:26 pm
Bydliště: Kateřinice

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od Šaman »

Mně servisák moc nedoporučoval jízdu - má to prý vliv na lambda sondy a kat, u Tvojého turba nevím. Já sem se předpo*ral a radši nejezdil, bo sem taky nechtěl nic potentovat a "užíval" si zapůjčenou fóbii. Co na to říkají místní zkušení a znalí?
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
Uživatelský avatar
dulas
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 533
Registrován: čtv lis 24, 2011 9:44 pm
Jméno a příjmení: Radovan Drahorád
Bydliště: Alšovice

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od dulas »

Osobně bych s tím moc nejezdil, kup svíčky a hoď je tam. Je to sice práce na prd, ale jde to. Kdyby to nepomohlo tak jdi po kabelech.
Já to samý řešil cca před 2 měsíci na ženině legu (byla to svíčka).
ex2x Subaru Legacy 2.0 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG

ex Subaru Impreza 1.6 LPG
ex
Subaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od Vladimir_xh »

Výměna svíček je na 3/4 hoďky vlažným tempem, neboj přístup tam není až tak tragický jak se tu prezentuje. Jen nesmíš mít ruce jak lopaty, ty pak překážejí ::-DD:
Jak píše Ozawasan, vyhodíš na levé straně černý plastový box (jeden šroubek a škub ven), na druhé straně nádržku povolíš a odtáhneš a pak to jde. Jen to chce svíčkový klíč (s tou gumou uvnitř ořechu) aby jsi tam napasoval a natočil nové svíčky, rukou je to na :sibenice:
Špatně fungující svíčka, nebo kabel vůbec nemusí na první pohled vykazovat nějaké poškození, zdají se o.k. ale nefungují.


Přeskočený řetízek jsem řešil na Fabii 1,2 htp, a projevy jsou podobné, až na to, že nechtěla vůbec do otáček. 3,5tis ot. a konec. Těžko soudit od PC...
Hodně zdaru při hledání příčiny, ale neboj bude to v pohodě.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od filippek »

Tak koupím svíčky a o víkendu místo vánočních nákupů to zkusím rozdělat.. Kabely jsem okem zkouknul a na návštěvu kuny to nevypadá. Trochu mě to .... protože ještě nemám nakoupený ani dárky :bp: v práci jedu dvanáctky už tři týdny, včetně víkendu, tak fakt řešení auta přišlo "vhod" :839:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od filippek »

Tak svíčkama to není :686: Výměna svíček porod.. teda tohle jestli někdo zvládne za hodinu, tak to nevím jak to dělá. Já to dělal tři a půl. Myslím že pod dvě hodiny bych se nedostal ani nedělat to poprvé. Přístup hroznej. Měl jsem teda jenom gola sadu. Svíčky byly sice podle mě zralý na výměnu, nicméně závada trvá. Asi by si to měl poslechnout někdo znalej, já si vůbec jistej nesjem... Zase tolik traktorózní mi to nepřijde...no nevím. Ještě otázka. Co to čidlo klepání? Já jediné co o něm vím, je, že tam někde je ::-DD: Jak by se projevilo vadné čidlo klepání a kde vůbec je? :655:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od Vladimir_xh »

To mi neříkej, že oproti atmosféře je to u turbíny o tolik horší...

Tak ještě jsou na řadě kabely. Ale jestli si nejseš jistej, jestli opravuješ správnou závadu, tak to chce někoho, kdo to poslechne a nebo napíchne na PC.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od Kutiltim »

..abych někoho nepletl, nemá náhodou turbo indukční cívky přímo na svíčkách? Je to součást fajfky, která se nasazuje na svíčku. U některých aut, včetně Škodovek ty cívky odpadají :839:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: Jede na tři válce?

Příspěvek od filippek »

Cívky jsou na svíčkách a to právě byla pakárna...pěknej hlavolam to tak odtud vykroutit, jelikož tak je fakt tak malinko prostoru, že to bylo jak vyndavat ježka v kleci. Po svátcích zajedu do Subaru v Liberci a uvídíme. Bojím se jen, že už za zjištění dám ranec. Kdyby bylo jaro, jezdím na motorce, takhle být bez auta je pro mě očistec, jelikož přítelkyň Scenic...to je utrpení v něm teď jezdit :subaru: Jak se měří tlaky na válcích? Přes svíčku? Takže v Subaru předpokládám povytáhnou motor a já vysolím jen za práci bez opravy raketu.. Myslím totiž už i na nejhorší :686:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Odpovědět

Zpět na „Forester“