pleswi píše:No ja nevim, ja těmhle jenom mackacim věcem moc nevěřím, ale když předseda říká, že to funguje, tak to tak asi bude.
Věřit můžeš, používám to prakticky denně v práci a funguje naprosto bez problému. Navíc to málokdo ví, ale dle tvrzení automobilek se v autech správně nesmí používat žádné letované spoje. Proto cokoli v autě najdete originál, tak je crimpované a ne pájené. Kdysi jsem na to našel docela zajímavý článek, kde se na toto téma vyjadřoval nějaký superhyper inženýr návrhář specialista, tuším z koncernu. A vysvětloval to tam i technicky, proč... Jasně, že tomu každý, kdo léta vše pájí, bude oponovat. Fakt je takový, že funguje oboje. Já vše dřív v autech taky pájel a bez problému. Je to léty ověřené a funguje to.
BTW předsedovi věří a na mě prdí... holt takovej je život...
Ty spojky jsou super, ale musí se použít s adekvátními crimpovacími kleštěmi. Pokud to zamáčkneš nějakými štípačkami atd., možná to bude držet taky, ale ty správné kleště to dělají tak trochu specificky. A taky pozor na použití správných konektorů, jsou rozděleny barevně podle průřezu vodiče (červená: 0,5-1,5 mm2, modrá 1,5-2,5 mm2 a žlutá 2,5-6,0 mm2). Takže pokud jsou drátky moc tenké, nemusí to dobře držet. Já to řeším tak, že tenké drátky přehnu a dám je do konektoru dvojitě, drží to naprosto spolehlivě.
Jediné, kam se to potenciálně nehodí, je v místech, kde vyjde spojka na místo, kde jsou kabely ohnuté. Protože spojka je pevná, neohne se a vytváří potom tlak na kabel těsně za koncem plastu. Hrozí tam pak přelámání kabelu. Nicméně to značně eliminuje zase ta fleecová páska. Prostě je to dobrá věc, ale jako u všeho platí, že musí člověk používat hlavu, kam je to vhodné a kam ne...