Central

Odpovědět
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Central

Příspěvek od draconis »

pleswi píše:někdo už si hrál jsou tam nějaké jinak barevné a omotane elektropaskou. Jeden mi zůstal v ruce a cín jsem na něm nenašel takže asi kabely
To bude určitě ono, buď rád, že bylo tak snadné to najít - tohle jde poznat na první pohled a na 99% to bude ono. S tím se bohužel setkávám dost často - většina lidí kabely v autě "opravuje" buď čokoládou nebo prostě jen promotají dráty do sebe a zaizolují (osobně nechápu).

Takže sletovat, dát smršťovačku nebo zaizolovat a IMHO bude vše zase fungovat. Kdyby to bylo s pájkou (pro rejpaly s páječkou) blbě přístupné, většinou je nejjednodušší to hodit na crimpovací spojky (např. tyto). Já všechny svazky hned z několika důvodů pro jistotu zabalím do fleecové pásky Tesa. Možná zbytečná paranoia, ale jistota je jistota. Ne bezdůvodně je většina origo svazků takto zabalená.
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Central

Příspěvek od pleswi »

Taky moc nechapu toto radoby reseni, navic nechapu proc to nekdo spravoval v te pruchodce proc to rovnou nesoupnul do kastle a do dveri aby to bylo nenamahane v tom spoji. Btw ty spojky vidim prvne, respektive v praci jsem mel nejake gelove spojky kam se stricili kabely a zamackl se klestemi takovej cudl a bylo to. Jenze maji oba privody stejnym smerem takze pro takove reseni nevhodne. Tohle staci jen rozlisovat? Bude to drzet? Nebo se pak jeste zahreje? chtel bych neco spolehliveho chtel jsem to klasicky spajet se smrstovackou. Jinak na nejakem zahranicnim foru jsem videl dobrej napad, jen tam nebylo jak na to ale uz fotka toho. Typek si povolil kousek tapecu na strese a stahl ty kabely do vnitr respektive ustipl je u dveri stahl to pruchodkou do kastle a z te si to vyndal tim tapecem ven. podstatne lepe se s tim musi pracovat a pak to prostrcit zpet vsechno a samozrejme s delsimi kabliky aby se to na obou stranach dalo pekne zastrcit do kastle nebo do dveri. Jen nevim jak ten tapec rozebrat abych ho zase slozil. Respektive techto druhu oprav, rozebrat tapec, palubku apod se proste bojim, od doby co jsem na starem aute rozebral par veci a uz se to nidky nepodarilo slozit tak aby to poradne drzelo, nevrzalo apod.
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Central

Příspěvek od VDC »

Vítku tahle spojka se prostě jen zmáčkne. Fakticky je to izolovaná trubička. Pal dáš přes to smršťovačku a je to. Já už toho v autě moc nepájím, radši používám tyhle spojky. Je to rychlejší a funguje to v zásadě stejně.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Central

Příspěvek od Mira »

Ta spojka se jen zmáčkne kleštěma a držet to bude fest. Ještě zaizolovat páskou. Já když spravoval kabely u průchodky, tak kamoš taky sundal kousek tapecu a natáhli jsme novej kabel. Konečně mi znovu začali svítit zadní světla. A měli jsem to udělat z gruntu všechno, protože za nějaký čásek zas přestalo jít vyhřívání okna či osvětlení SPZ. Spravili jsme i hadičku s vodou do ostřikovače na zadním okně, teklo to pod ten tapec místo na okno. Prostě u těch průchodek je vždycky problém. Občas jsem kufr musel zavřít několikrát, aby se to zamklo. Centrál blbnul taky. Občas pomohlo ty kabely v průchodce prostě "pomačkat".
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Central

Příspěvek od pleswi »

No ja nevim, ja těmhle jenom mackacim věcem moc nevěřím, ale když předseda říká, že to funguje, tak to tak asi bude. Ve středu se snad dostanu do velkoobchodu s elektrem, takže se optam a nakoupim, stejně potřebuji smrstovacku. A o víkendu jsem se rozhodl navštívit drahé rodiče a zbastlit to u táty v garazi / dílně. Už jen najít jak se dostat slusne pod ten tanec a neznicit to a bude vymalováno

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Central

Příspěvek od VDC »

Vítku spojování je vždycky kompromis. Ale když už, tak tohle je dobrý řešení.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Central

Příspěvek od Mira »

Správnejma kleštěma to zmáčkneš tak, že z toho uděláš vlnovku. To z té spojky pak fakt nevytrhneš. Lepší jak pájenej spoj, o čokoládě nemluvě. Ty kleště jsou ale na jednou použití děsně drahý, lepší si je pučit nebo mít kamoše elektrikáře. :850:
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Central

Příspěvek od draconis »

pleswi píše:No ja nevim, ja těmhle jenom mackacim věcem moc nevěřím, ale když předseda říká, že to funguje, tak to tak asi bude.
Věřit můžeš, používám to prakticky denně v práci a funguje naprosto bez problému. Navíc to málokdo ví, ale dle tvrzení automobilek se v autech správně nesmí používat žádné letované spoje. Proto cokoli v autě najdete originál, tak je crimpované a ne pájené. Kdysi jsem na to našel docela zajímavý článek, kde se na toto téma vyjadřoval nějaký superhyper inženýr návrhář specialista, tuším z koncernu. A vysvětloval to tam i technicky, proč... Jasně, že tomu každý, kdo léta vše pájí, bude oponovat. Fakt je takový, že funguje oboje. Já vše dřív v autech taky pájel a bez problému. Je to léty ověřené a funguje to.

BTW předsedovi věří a na mě prdí... holt takovej je život... :-)

Ty spojky jsou super, ale musí se použít s adekvátními crimpovacími kleštěmi. Pokud to zamáčkneš nějakými štípačkami atd., možná to bude držet taky, ale ty správné kleště to dělají tak trochu specificky. A taky pozor na použití správných konektorů, jsou rozděleny barevně podle průřezu vodiče (červená: 0,5-1,5 mm2, modrá 1,5-2,5 mm2 a žlutá 2,5-6,0 mm2). Takže pokud jsou drátky moc tenké, nemusí to dobře držet. Já to řeším tak, že tenké drátky přehnu a dám je do konektoru dvojitě, drží to naprosto spolehlivě.

Jediné, kam se to potenciálně nehodí, je v místech, kde vyjde spojka na místo, kde jsou kabely ohnuté. Protože spojka je pevná, neohne se a vytváří potom tlak na kabel těsně za koncem plastu. Hrozí tam pak přelámání kabelu. Nicméně to značně eliminuje zase ta fleecová páska. Prostě je to dobrá věc, ale jako u všeho platí, že musí člověk používat hlavu, kam je to vhodné a kam ne... :-)
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Central

Příspěvek od draconis »

Jinak ty kleště klidně půjčit můžu, ale jsem z jižních Čech. Spojek mám taky dost, abys je nemusel kupovat... :-)
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Central

Příspěvek od pleswi »

Díky za osvetu najedu do obchodu a nakoupim, kleště zkusím někde splasit ;-)

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Central

Příspěvek od VDC »

Já to taky kdysi četl, že v autě se nemá nic pájet. Akorát už jsem zapomněl důvod. :-) V každým případě se mi párkrát stalo, typicky na vleku, že byly oxidací zčernalý drátky ve vodiči a na to se prostě pájet nedá. Ale spojkám je to fuk, ty drží a vedou. :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Central

Příspěvek od Mira »

Můj selský rozum to chápe tak, že ty letované spoje na vodičích budou příliš křehké, ty spojkovaný a zacrimpovaný budou mnohem pružnější a pevnější a drží to mnohem větší plochou, tudíž i lépe vodivý. Pokud si to myslím blbě, opravte mne.
O pracnosti a potřeby většího vybavení včetně šaliny nemluvě.
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Central

Příspěvek od draconis »

Tak pro nevěřící Tomáše (ne předsedu) jsem šel na dílnu a cvaknul pár fotek. Pleswimu to taky určitě pomůže, aby sehnal správné kleště. Je to focené jen mobilem, snad to bude vidět.

Detail "dutinky" - spojky po crimpování. Je krásně vidět, že vnitřní část s vodičem je opravdu silně zalisovaná, směrem ven je to pak již méně. Na těchto fotkách je to pěkně vidět, cvaknul jsem pár detailů z udělátek, co se mi válí na dílně:
20150714_152139.jpg
20150714_151841.jpg
20150714_151931.jpg
Použité kleště:
20150714_152042.jpg
Detail jedné strany čelisti kleští:
20150714_152107.jpg
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Central

Příspěvek od draconis »

Tak jsem ještě pátral a našel v historii Firefoxu tu diskuzi: http://jeepforum.cz/showthread.php?tid=2857. Bohužel odkazovaný článek, který jsem měl na mysli, už neexistuje. Tam to jeden človíček opravdu pěkně a fundovaně vysvětlil...
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Central

Příspěvek od Kolben »

Driv se v autech spojovaly draty pomoci tzv. hrebenu (predstav si kus zeleza podobnyho jako hreben, na kazdy trn se napichnul kontakt s dratem, tim doslo ke spojeni vice kontaktu). Pokud to bylo potreba ukostrit, tak v hrebenu byla dira a tou se to prisroubovalo ke karoserii. Pokud bylo potreba to cely utesnit proti vlhkosti, tak se na to nacvaklo pouzdro s gelem, ktery tu celou sestavu utesnilo.b Jenze tyhle casy uz jsou davno pryc, setri se kde muze a dnes se draty spojujou crimpem (dutinka a zmackne se) a nebo ultrazvukovym svarenim. Vse se v suchej oblasti jen omota lepenkou a v mokrym prostoru se pres to natahne smrstovacka. Mensi prurezy se crimpujou kontaktem (takovej ten konec na normalnim kontaktu ve stekru). Tot vse. Takze crimpem se to muze opravit super mega bez problemu. Driv se take letovalo, ale kuli ekologii (ne kuli tomu, ze by to nedrzelo) se od toho upustilo. Ale neslo o letovani nekolika dratu dohromady, ale spis o "izolaci" proti vode. Napr. u kabeloveho oka se letoval konec tech dratu co byl videt v tom kabelovem oku. Letovalo se to tak, aby na tom vznikla takova cepice spojena s okem a dratem. Dneska uz jsou oka, ktera nemaji to luzko pruchozi a kdyz maji, tak se to oper smrstuje. atd atd atd. Dokonce BMW jeste pred lety spojovalo ofiko draty pomoci samoprureznejch pouzder. To uz se dnes taky nedala. (resp. dela primo ve štekrech, kde se draty na kontakty namacknou), ale to uz je neco jineho.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Odpovědět

Zpět na „Forester“