rozvody

Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

rozvody

Příspěvek od yohn »

ahoj, jsem cerstve novy majitel Forestera 2.0i z roku 99 (92kW) a hledam na SFC i na SC nejakou informaci k vymene rozvodu. Stale nemuzu dohledat, takze proto tento prispevek. Jelikoz jsem z jiznich Cech, potreboval bych poradit ke komu s rozvody a kolik si cca. mam pripravit za jejich vymenu. Ostatni vymeny nejspis zvladnu sam.

diky moc za radu,
yohn
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: rozvody

Příspěvek od RallyCAD »

Chce to víc hledat ::-DD: :pr:

Rozvody vyjdou na cca 6 - 8tis za materiál a dá se to udělat v pohodě doma.
Ceny dílů se různí podle výrobců:

1) Řemen
Cena: 500,- až 2000,-Kč. Jsou dva typy podle počtu zubů - buď 211, nebo 234.
Ten s 211 zuby mají většinou motory 92kW a ten 234 mívají první motory 90kW,
nebo turba.
Chce si to radši spočítat, protože ten 234 bývá podstatně dražší. Ten s 211 se
dá koupit průměrně kolem 800,-Kč. Doporučuju značku Gates - dobrý poměr
cena/výkon. Já ho mám na autě asi 105tis bez problémů a teprve ho budu měnit.

2) Napínací kladka
Cena: 1500,- až 4500,- Kč.
Opět cena podle výrobce. Já jsem tam dával tuším LUK za 2400,- a v poho...

3) Vodící kladky
Cena: něco málo přes 1000,-Kč za jednu. Jsou potřeba tři - dvě hladké a jedna
zubatá. Ty hladké se mezi sebou trochu liší okrajem a taky šířkou ložiska. Jedna
má na okraji jakýsi lem. Ale jsou záměnné a někteří výrobci dávají do sad dvě stejné.
Pak se taky liší šířkou ložiska uvnitř obruče. Na montáž to sice nemá vliv, ale ta s
tím širším ložiskem vydrží podle mě víc. V prvovýrobě zřejmě použili i tu se slabším
ložiskem kvůli váze a ceně.
U zubaté kladky bych rozhodně nešetřill. Kdyby se ti drbly ty hladké, tak to začné pískat
a máš chvilku času zastavit. Pokud se drbne zubatá, tak hned přetrhne řemen.
Doporučuju značku SKF, v ideálním případě Koyo.
Jo a důležité info - tenhle motor 2.0/92kW se nepotkává (píst/ventil),
takže když to rupne, nemusí to být fatální...

4) Vodní pumpa
Cena: 700,- až 2500,-Kč. Nemusí se nutně měnit při každé výměně rozvodů. Výrobce
uvádí výměnu každý druhý interval (2x75000km). Já tam mám původní cca 190tis km
a bez problému. Měnil jsem jí jednou kamarádovi a zatímco ta původní měla bronzovou
vrtulku, tak ta nová měla plastovou. Takže je možné, že ta nová může být i horší.
Důležitý je stav ložiska - pokud při protočení rukou chroupe, tak vyměnit. Výrobců
je poměrně hodně a nevím co je OK. Asi bych volil cenový střed kolem 1300,-Kč.

Jinak velkou výhodou Subaru je to, že většina dílů motoru je záměnných napříč
několika modely aut i jejich generacema. Např. ta vodní pumpa pasuje na většinu
modelů od r. 1993 do roku 2006, nebo tak nějak...

Když budeš dělat rozvody, tak je dobré zrovna vyměnit i těsnění pod olejovou
pumpou, která je pod nimi schovaná, nebo alespoň dotáhnout šroubky, které jí
tam drží. Až to budu dělat, udělám asi zrovna i gufero na klice, když už tam budu...

Postup výměny i další návody najdeš tady:

http://subarufanclub.cz/wiki/navody/vymena_rozvodu

a kompletní podrobné manuály jsou ke stažení tady (musíš být přihlášen):

http://subarufanclub.cz/modules.php?nam ... load&cid=1

Taky tu má několik lidí sdílené fotky z výměny, takže - jak řikala Špidla - "zdroje jsou" ::-DD:
Uživatelský avatar
Painkiller
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 159
Registrován: ned úno 14, 2010 10:30 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: rozvody

Příspěvek od Painkiller »

Já mám na Legu stejnej motor (92 kW), rozvody jsem nechal dělat asi před 2 měsíci a pumpu taky neměnil. A rozhodně je stejná jako v předchozím dvoulitru (85 kW). Dělal to kamarád a celkem mně to přišlo na necelých 9000 (s prací).
Subaru Legacy 2.0, MT, MY99, LPG
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: rozvody

Příspěvek od yohn »

Ahoj, děkuju za vyčerpávající info ! Nastuduju a provedu. Ještě dodatek - nevybavim si jak jsou rozvody přístupné - je potřeba kvůli nim např. vyndavat chladič nebo celou masku? Alespoň u předešlé A6C4Q tomu tak bylo.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
Painkiller
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 159
Registrován: ned úno 14, 2010 10:30 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: rozvody

Příspěvek od Painkiller »

Chladič budeš muset vyndat...
Subaru Legacy 2.0, MT, MY99, LPG
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: rozvody

Příspěvek od RallyCAD »

Mělo by to být v těch návodech...
Musí se vypustit voda a vyndat chladič s větráky - cca 10minut.
Přístup je pak výbornej, jen doporučuju chladič klimy zakrýt kartonem,
kdyby se třeba smekla ráčna. Jinak máš skoro 20cm místa před motorem
a to bohatě stačí. Celý je to práce na necelou hodinu pro zkušenýho mechanika,
pro lamu cca 3 - 4 hodiny ::-DD:
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: rozvody

Příspěvek od yohn »

jj, už jsem to pročetl. myslim, že se do 4 hodin vejdu :845:
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: rozvody

Příspěvek od HonzaCZ »

Nevim jak u Forestera, ale u mýho Outbacka stačilo vyndat těleso s větrákama a bylo místa habaděj... Tip s kartonem je dobrej, taky používám - bohužel ty před tím to asi na mym autě ani nenapadlo :815:

Pokud se nevyndavá chladič, tak tam malinko překáží ta horní tlustá hadice, ale dá se to vydržet. Ideální je pak v rámci rozvodů vyměnit i antifreeze a tu hadici si člověk může odpojit a dát stranou :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: rozvody

Příspěvek od yohn »

dá se u koupeného ojetého auta nějak poznat stáří rozvodů nebo je lepší preventivě provést výměnu ? po kolika KM se u Forestera 99 dělají vlastně rozvody ?
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: rozvody

Příspěvek od HonzaCZ »

Interval výměny ti řekne nějakej Forestrář, u Outbacka to je 105 tis. km. Na řemenu to můžeš trochu poznat podle toho, jak moc jsou čitelný nápisy na něm, popř. z boku se dá trochu poznat. Ale neni to zas tak velká položka a minimálně řemen bych vyměnil, asi i napínačku a při tý příležitosti udělal i inspekci ostatních kladek, jestli nejsou taky zralý na výměnu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: rozvody

Příspěvek od RallyCAD »

Interval se tu řešil. Někdo tvrdí že 75.000km a někdo zase 100.000km.
Já tvrdím že 75.000km. Na autě ho mám právě 105.000km ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:

Řemen jsem kontroloval asi po 80.000km a vypadal naprosto v pořádku.
Výměnu provedu co nevidět - až bude čas...
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: rozvody

Příspěvek od Mira »

U Imprezy je to 100 tis. km nebo 48 měsíců dle toho, co nastane dřív. Festr má stejnej motor.
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: rozvody

Příspěvek od Dadid »

Forestr 2.0X MY08 bez turba má předepsáno ve 105K dle servisních intervalů. Mě to teď čeká ve 100, páč jsem poslední dva intervaly zkrátil na 12,5.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: rozvody

Příspěvek od SCOOTER »

já mám najeto 193000km. a rozvody dělat nebudu :1774: pač na H6 jsou rozvody řetězem s přimazávánim :supeer: ,velká výhoda této konstrukce.
vim je to mimo mísu ::-DDD:
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: rozvody

Příspěvek od seatik »

Jen aby ses nedivil :-) Takovy vytahany retez umi taky udelat paseku ::-DDD: :826:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Odpovědět

Zpět na „Forester“