Forester a tažné zařízení

Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od Albi »

Také myslím, že dnes už bude lepší 13pin.
Kromě nosiče na kola a karavanu, i bržděný přívěs:
Jak vybrat vhodnou elektropřípojku?
[i]Kdy použít 7pin nebo 13pin EP?[/i] [b]7pin[/b] pro běžný nebrzděný nákladní přívěs do 750 kg (standardní funkce světel) [b]13pin[/b] pro karavan (zásuvka obsahuje kromě standardních funkcí i dobíjecí proud pro baterii přívěsu a stálé napájení, např. pro vnitřní osvětlení) brzděný nákladní přívěs s celkovou hmotností nad 750 kg (musí být zapojena funkce couvacího světla) pro nosič jízdních kol se světelnou rampou (standardní funkce světel)
více na https://www.tazne.cz/tip-4/ Redukce na 7pin není problém, obráceně ano (nejsou pak dostupné všechny funkce). %-)
Přílohy
Zapojeni zasuvky EP 7 i 13_v2.png
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od spm »

VDC píše:Aha, no tak jestli má nosič 13 pin, no tak pak je samozřejmě volba jasná.
Jo, ten co plánuju, tak má... mně teda někdy lákalo si i půjčit ten karavan, byť z finančního hlediska je to úplná krávovina a než si dodělám řidičák a naučim se s tim aspoň trochu jezdit, tak budu stejně v důchodu a nejspíš se k tomu nedokopu :-DDD Ale když to tak studuju, tak zredukovat 13 pin za 7 pin je asi sranda, obráceně ne... jenom nejspíš u 13 pinu se prodraží montáž a bude to drsnější zásah do auta; co studuju ty rozdíly, tak je tam navíc stabilní a spínaný napájení, takže to nestačí ukrást ze světel...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od PeteBiggy »

spm píše:....a než si dodělám řidičák a naučim se s tim aspoň trochu jezdit, tak budu stejně v důchodu a nejspíš se k tomu nedokopu Ale když to tak studuju, tak zredukovat 13 pin za 7 pin je asi sranda, obráceně ne... jenom nejspíš u 13 pinu se prodraží montáž a bude to drsnější zásah do auta; co studuju ty rozdíly, tak je tam navíc stabilní a spínaný napájení, takže to nestačí ukrást ze světel...
Se nevejdeš do 3,5 tuny? Takové ty standardní karavany mají vesměs 1200 nebo 1300 kg. Takže celková auta musí být těch 2300 resp. 2200 kg. Třeba u XT je 2110 kg, tzn. že na karavan zbývá 1390 kilo. Což celkem jde. Ale i tak jsem uvažoval, že si dodělám tzv. kód B96 a navýším povolenou hmotnost ještě o nazanedbatelné 3/4 tuny, tedy na 4250 kg. Není o toho potřeba dělat komplet řidičák, odjezdí se "jen" cca 4 hod. jízd a jde se na finální jízdy s komisařem...Jsem si říkal, že když vidím, kde to tady spěje a je vše čím dál větší problém (řidičáky, zbrojní průkaz...). Aktuálně to nepotřebuju, ale přišlo mi to fajn a docela "levné" řešení jako vklad do případné budoucnosti. No ale v autoškole mě od toho docela zrazovali, že oni vidí problém v jízdách, ne v testech, že když už to chci dělat, ať si udělám rovnou Ečko :-/ ....To už bych ale v tom případě nechal na dobu, kdy to budu už fakt potřebovat, teď bych to mohl ohrát..

Musí se tahat kabely na nějaké stálé plus, tzn. přes celé auto na baterku, ale někdy stačí i na zásuvku. Tzn. že třeba u Forestera bez ES by to teoreticky mohlo jít z kufru. Ale obávám se, že origo el. instalace bude stejně i tak zepředu od baterky, možná tam je can bus příprava v kufru, nevím...Prostě ale na 13PIN musí být stálé plus...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od spm »

PeteBiggy píše: Se nevejdeš do 3,5 tuny? Takové ty standardní karavany mají vesměs 1200 nebo 1300 kg. Takže celková auta musí být těch 2300 resp. 2200 kg. Třeba u XT je 2110 kg, tzn. že na karavan zbývá 1390 kilo. Což celkem jde. Ale i tak jsem uvažoval, že si dodělám tzv. kód B96 a navýším povolenou hmotnost ještě o nazanedbatelné 3/4 tuny, tedy na 4250 kg. Není o toho potřeba dělat komplet řidičák, odjezdí se "jen" cca 4 hod. jízd a jde se na finální jízdy s komisařem...Jsem si říkal, že když vidím, kde to tady spěje a je …
Ono záleží jak zrovna vypadá legislativa a jestli se posuzuje skutečná hmotnost v tu chvíli nebo maximum, co je v papírech. Když vezmeš maximum, tak auto má asi 2,3t, takže přívěs s max hmotností 1,3 už je přes. Já si zase říkal, že když se s tím budu crcat, tak rovnou Ečko, ať je nějaká sranda :-DDD Jenom mě odrazuje, že když to zvořu, tak přijdu i o ty papíry na auto :-DDD Jinak teda ještě větší problém mám kde se naučit ty reálné věci jako jak s tím jezdit, jak to nakládat, jak se s tím chovat... počítám, že autoškola dá tak ten papír, ale zkušeností z toho moc nebude...
PeteBiggy píše: Musí se tahat kabely na nějaké stálé plus, tzn. přes celé auto na baterku, ale někdy stačí i na zásuvku. Tzn. že třeba u Forestera bez ES by to teoreticky mohlo jít z kufru. Ale obávám se, že origo el. instalace bude stejně i tak zepředu od baterky, možná tam je can bus příprava v kufru, nevím...Prostě ale na 13PIN musí být stálé plus...
Podle rozpisu je tam jak spínaný plus, tak trvalý... OTB má zásuvku v kufru, ale spíná se klíčkem. Takže řekněme že spínaný by tam jako asi bylo, ale to trvalý se musí stejně odněkud vytáhnout.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od PeteBiggy »

Berou se největší (max.) technicky přípustné hmotnosti dle techničáku.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od PeteBiggy »

Pokud člověk chce tahat za klasickým osobákem, kombíkem, SUV karavan, tak se v drtivé většině do těch 4250 kg vejde. Jiná situace už je, kdy má v plánu tahat za třeba takovým Transportérem či jinou dodávkou, no a např. tahat auta na valníku apod. To už je pak pasé a pak už jedině Ečko no....Největší ojebávka je, že ještě cca v roce 98,99 se to zapisovalo do ŘP prakticky zadarmo, na požádání. Mi to o rok, vlastně dva (pač tam byla jakože rok nutná "praxe"), nevyšlo >:-&
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od spm »

Jo, to je ono. 4250kg na osobák stačí, těch 3,5t na čisté Bčko už ale spíš ne... a já to bral tak, že když už se budu crcat s nějakýma jízdama a podobně, tak ať to alespoň stojí pak za to :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od RadekN »

Přidám svou zkušenost s tažným na Forestera. Pořídil jsem novou sadu HAK-POL (odkaz zde) s univerzální elektroinstalací celkem za 2671Kč.

Sedlo to pěkně a je to kus železa. Jediný problém při montáži byl se zarezlými maticemi na podvozku, ale to není chyba tažného.

U pravého zadního světla je připravený konektor na tažné (níže posílám obrázek kde je co vyvedeno). Stačilo napájet malé piny na kabely od tažného, správně zapojit a už to maká :). Jen teda kostru jsem dal raději přes očko rovnou na kastli.

Pak jsem zajel na technickou, za 400Kč :-/ mi to zkoukli a vystavili papír, že je to ok a pak stačí už jen na úřad nechat zapsat.

Montáž komplet svépomocí a ani na STK s tím neměli problém. Jen by bylo fajn to spojit s technickou nebo evidenčkou, ušetřil bych 400 babek. Tak třeba se to bude někdy někomu hodit.
user266_pic4289_1369407856.jpg
1 - černý kabel
2 - hnědý kabel
3 - červený kabel
4 - žlutý kabel
5 - zelený kabel
6 - modrý kabel
kostra na kastli - bílý kabel
Přílohy
2018-08-26 12.59.52.jpg
2018-08-26 13.00.06.jpg
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od yohn »

Ještě existuje jedna varianta Radku - namontuješ si to sám a pak sjedeš do města k autoelektrikáři co má s HAKpol smlouvu a ten ti dá za čokoládu razítko a jdeš rovnou na přepisy za 50kč zapsat a odpadne ti to placení a fronta na STK...
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od RadekN »

Kdybych předem věděl, že mě to na technický vyjde na 400Kč + hodina fronty, tak bych se asi zařídil jinak ... No teď už je po bitvě .

Jo a kdyby se někdo nechtěl pájet s koncovkami, tak tato elektrika za 700Kč by měla jít zapojit přímo do té krabičky u světla https://www.tazne-zarizeni-vamot.cz/ele ... ester.html
plukovník

Re: Forester a tažné zařízení

Příspěvek od plukovník »

jatros píše:Kamarád má objednaného Forestra MY2018 a chce na něj tažné.
Nabízí mu originál pevné cca za 20.000,- Kč s DPH, což mi připadá celkem hodně.
Předpokládám, že i "neoriginál" bude srovnatelný a za úúúplně jiný love.
Co doporučíte? (Pokud doporučíte i firmu, tak nejlépe někde v Praze a okolí.)
Dík.
Otázkou je, zda MY2018 nemusí mít již tažné a elektroinstalaci k němu s CAN BUS kontrol systémem.
Potom k tomu budeš neoriginál asi těžko shánět.

Já mám MY2017, tam ještě tento systém nebyl a originál v četně montáže stál s pevnou koulí 12 000,-
Odpovědět

Zpět na „Forester“