Podložky mezi tlumič a karoserii

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od Kofilka »

Dušan píše:Kofi > pro mne amatéra bylo nejjednodušším řešením seříznout ten výstupek. Neřezal jsem práh, ale jenom zbytečně vysoký výčnělek na plastové vložce. Byla to otázka chvilky. Jasně, že profesionálnějším řešením je delší vlečné rameno. Jen by mě zajímalo, jestli už někdo takové buď prodloužené nebo štelovatelné rameno použil. Víš o někom?

Mílo > po seřezání jsem to zapatlal nějakým černým karosářským "lepivě-těsnícím" tmelem z vytlačovací kartuše. Co to přesně bylo, už nevím. Chytalo to na kov i na plast. Rezivět by to nemělo o nic víc a o nic míň než před úpravou. Jo, a seřezával jsem to listem pilky na železo a doupravil nožem.
Prodlužovací ramena sme dělali na Jeepa, na forestra se taky chystám ale to bude plán na další půlrok, rok čekal na nové tlumiče a podložky :-) Chcu upravit aji další ramena kvuli odklonu protože jak sem forýska teď zvedl o 7čísel tak už bude třeba tel odklon zadku upravit více.

Tomu šmejdu v tubě na opravu karoserií se říká medvědí hovno :-) přesněj název nevím :-)
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
POL
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 292
Registrován: sob lis 24, 2012 12:04 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Pardubice; občas Jizerské hory

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od POL »

Kofilka píše:Tomu šmejdu v tubě na opravu karoserií se říká medvědí hovno :-) přesněj název nevím :-)
Měl by to být: butylový tmel nebo butylkaučukový (butyl kaučukový) tmel. Obvykle je i v popisu u tmelu uvedeno: použití jako medvědí hovno, "bázlivky" mají v popisu místo hovna tři tečky. Google search: butylový tmel
Pavel Pardubice (POL)
Forester 2.0XT, zelená metla, 2003
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od yohn »

kdyz uz resime jak to zvednout, resil nekdo zaroven to i trochu rozsirit ?
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od garmont »

Tady jsem našel ještě jedno "zdvihací vlákno" http://www.dirtyimpreza.com/forums/show ... hp?t=14549
Prošel jsem to celé a jsou tam fotky různých modelů před a po zvednutí.
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od Doro »

Dovolím si taky pár svých postřehů :657:
Při zvednutí, až se to nezdá, je nutné řešit i prodloužení kostí:
* ve předu se časem vlivem zvýšeného namáhání vytrhne kost z ramene (Dušanovi už taky rupla napravo asi někde Rumunsku a čeká ho teď nalevo - Dušane, hlídej si to nebo to si co nejdříve nech řádně provařit) - ono to rupne najisto, jen otázka času kdy. Při vyvěšení kola a plném rejdu to dostává řádně zabrat (v tomto momentu to ruplo mě). Taky se mi jednou stalo, že se roztrhla i kost v místě kloubu - taková ta ta se 4 plastovými výběžky (a to jsem to měl vepředu zvedlé o necelých 35 mm). Jasně, že na asfaltě to nehrozí, ale kdo zvedá, snad jezdí i mimo asfalt.
* v zadu se standardní kost má snahu ohnout (zvednuto o 40 mm a víc) ... teď mám ale zase origoš, ale nějaké masivné provedení - to se asi fakt nemá šanci ohnout, bo tyčka je tlustá

Dále kosti limitují vyvěšení kola - vepředu nevím, ale vzadu to dělá něco přes 1cm (neměřil jsem, jen vypozoroval při montáži nové kratší kosti a zvednutí už o 50 mm) - na druhou stranu to omezuje možnost poškození nadměrným vyvěšením kola.

Ověřené prodloužení kosti je min 25 mm (líp 30 mm). Dále ověřeno, že na kosti se nesmí nic vařit - poškození teplem tomu dá naprdel a kost de rychle do kytek (teplo se nedá odebrat tak dokonale).
Na Forestera 2003-2007 sedí zadní kost z Outbacka 2001, která je o 25 mm delší.

Rozšíření mám provedeno s ET48 origoš AL discích o 5 mm podložkami (pálil Kofi z duralu). Nebo se dá jezdit na plechu z koktáfky s ET35.... asi lepčí řešení (taky je používám, ale +5 mm podložky jsem k nim ještě nezkoušel). Zatížení na náboj se tím zvyšuje a pak to vlasně ani nepotřebuju řešit.

Odklon (vyosení) kotevních šroubů vzadu na podložkách mám 3 mm - jak jsem koukal, je to s maličkou rezervou a pružina se nikde nedotýká.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od M a r c e l »

Kofilka píše:Jen dodám pozor na to vyosení, když se uhne více jak o 3,5mm tak zadní pružiny občas při velkém křížení brnknou o vnitřní stranu blatníků.....takže jsem prostě dospěl do stádia a mám oskoušené vyosení zadku o 2mm a brnkne si to až při zvedání nad 6cm, což už je ale proti přírodě :-)......jo a lepší varianta než řezat práh aby se vklidu vešla větší guma je nechat si v kterémkoli zámečnictví prodloužit ty vlečné ramena o nějakej cm podle podložky.
ahoj, to vyoseni je na jakou stranu?
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od Kofilka »

Tlumič směrem ke karoserii.
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od M a r c e l »

dekuju...


tzn horni deska osove podel smeru jizdy posunuta kolmo ke karoserii?
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od yohn »

pochopil jsem to tak, ze spodni deska je o ca. 2mm posunuta kolmo k ose auta oproti te horni
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od M a r c e l »

Jo,aby šel tlumič ke karoserií,tak vlastně spodní,máš pravdu...

odesláno z mobilu SONY Xperia L
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od yohn »

M a r c e l píše:Jo,aby šel tlumič ke karoserií,tak vlastně spodní,máš pravdu...

odesláno z mobilu SONY Xperia L
v podstate prodlouzenim delky tlumice pri zachovani delky ramene dojde k zapusteni kola dovnitr karoserie a zaroven jeho mirnemu odklonu od svisle osy. proto Kofilka vyosuje spodni desku o ty ca. 2mm dovnitr k ose auta, aby si nerozhodil geometrii. z toho plyne dale i to co pise Doro, pouzit plechace s Oktavky s mensim ET, kde kompenzujes to, ze kola mirne zalezou dovnitr. ale bavime se o milimetrech, neni to znatelny a podle me to nebude mit vliv na nic. zajimava myslenka je ale prodlouzeni zadnich stabilizacnich kosti z Otb
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od yohn »

mmch. mel jste nekdo v minulosti problem na STK s home-made liftem ? vsiml si toho nekdy nekdo ? resp. predpokladam, ze na STK je treba mit jeste druhou sadu kol, pokud nemam v TP zapsane 205/75 R15 a pred STK udelat par kroku zpatky. alespon ty backory prezout za originaly, oder ?
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1376
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od Dušan »

Přesně jak píšeš. Zvýšení si na STK nikdy nevšimli. Větší AT pneu 205/75 R15 mám na plecháčích z Octavie I, na STK ale jezdím se zimními správného rozměru na originál discích.

Mohl by někdo zkusit najít ty delší kosti z outbacka o kterých píše Doro a dát odkaz? Nějak se mi nedaří. U outbacka narážím vždy na jiné kosti - nepoužitelné pro forestra 2003.
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od Kofilka »

Co dodat :-)
Přílohy
DSC_0861.JPG
20131126_150527_resized.jpg
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky mezi tlumič a karoserii

Příspěvek od M a r c e l »

Bomba!!!

odesláno z mobilu SONY Xperia L
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Odpovědět

Zpět na „Forester“