SG nebo SH
SG nebo SH
Ahoj, poslal jsem do světa své Pajero (zrezlo:-) a po dlouhých úvahách a čtení tisíců článků jsem se rozhodl pro své účely (běžné ježdění + myslivost) pro forestra.
Měl bych prosbu od vás zkušených. Jistě bych ty odpovědi tady někde našel, ale zkusím je položit v jednom dotazu. Nejsem ještě úplně kovaný ve forestrech, ale vím, že chci benzín bez turba a bez LPG. Takže 2.0i. Koukám na foresty r.v. 2010+.
- někde jsem ale četl, že model SH (3. generace) není tak povedený jako SG (2. generace)? Nebo je to jen o tom, co se komu líbí?
- v jiném článku zase psali, že novější generace mají "inteligentnější" systém pohonu, že by měl lépe fungovat v terénu?
- pochopil jsem správně, že automatická převodovka nemá redukci, manuální ano? (automat to prý nepotřebuje) (i když vím, že to není automat, ale nějaký jiný systém, který jsem ještě nenastudoval:-)
- existují nějaké rozdíly ve výbavě, co se týče "off road režimu" (třeba u Pajera bylo Easy select, Super Select). Nebo mají forestry všechno stejně?
děkuji za reakce
Měl bych prosbu od vás zkušených. Jistě bych ty odpovědi tady někde našel, ale zkusím je položit v jednom dotazu. Nejsem ještě úplně kovaný ve forestrech, ale vím, že chci benzín bez turba a bez LPG. Takže 2.0i. Koukám na foresty r.v. 2010+.
- někde jsem ale četl, že model SH (3. generace) není tak povedený jako SG (2. generace)? Nebo je to jen o tom, co se komu líbí?
- v jiném článku zase psali, že novější generace mají "inteligentnější" systém pohonu, že by měl lépe fungovat v terénu?
- pochopil jsem správně, že automatická převodovka nemá redukci, manuální ano? (automat to prý nepotřebuje) (i když vím, že to není automat, ale nějaký jiný systém, který jsem ještě nenastudoval:-)
- existují nějaké rozdíly ve výbavě, co se týče "off road režimu" (třeba u Pajera bylo Easy select, Super Select). Nebo mají forestry všechno stejně?
děkuji za reakce
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: SG nebo SH
Pokoc78 : vítej u nás na SFC, musíš ještě napsat 2 příspěvky a potom budeš psát bez odsouhlasování od adminů a posílat interku
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: SG nebo SH
Pokoc78 : SH mělo nejhorší kvalitu. SG má světlou výšku 180 mm, SH 215 mm, SJ 220 mm. U SG je limitující teď koroze. Měl jsem CVT u SJ a v terénu opravdu špička. Doporučil bych Ti spíše SJ, které má velkou světlou výšku a spotřeba je mnohem nižší než SG. SG s MT a redukcí taky dokáže dost projet. za mne seřazeno od nejvyšší bonity SJ s CVT, SG MT, SH MT. SG a SH v automatu měly ještě 4AT, který nestíhal na dálnicích.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: SG nebo SH
super, díky za objasnění. Ale mám obavy, že SJ je cenově asi výrazně výš, než jsem ochoten dát. Je to 3. auto do rodiny a hlavně jen na tu myslivost. 4AT mi taky nesedí, i když jsem s tím nejel, ale přijde mi to málo:-)
Ta nejhorší kvalita byla jako ve zpracování nebo i motoricky?
A ty rozdíly ve výbavě nějaké existují? Nemyslím teď mezigeneračně, ale třeba aby jedna výbava měla třeba uzávěrku mezinápravovou a jiná ne.
Už jsem tu pročítal, že světlá výška se dá nějak zvýšit:-) Stejně tak asi budu řešit "zadeklování" spodku protože občas jsem v tom lese rval spodek i u toho Pajera
Ta nejhorší kvalita byla jako ve zpracování nebo i motoricky?
A ty rozdíly ve výbavě nějaké existují? Nemyslím teď mezigeneračně, ale třeba aby jedna výbava měla třeba uzávěrku mezinápravovou a jiná ne.
Už jsem tu pročítal, že světlá výška se dá nějak zvýšit:-) Stejně tak asi budu řešit "zadeklování" spodku protože občas jsem v tom lese rval spodek i u toho Pajera
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: SG nebo SH
Tak zadeklování Subaru je skoro povinnost , zvedat se dá bez problému cca 3 cm. Já mám/měl jsem jen automaty 5AT/CVT, takže 4AT nedokážu porovnat. Motoricky jsou výbavy totožné, rozdíl jen v interiéru, oplastování, zadním křidélku, šíbru. Pokud je SJ mimo rozpočet, tak osobně doporučuji SG.
Ze kterého regionu jsi ? Tady v hradubicích máme třeba Míru veterináře, který má SG MT a používá ho hlavně jako svoje posunovadlo do ordinace a k myslivosti . V terénu bylo AT u SG hlavně lepší ve verzi XT - v turbu.
Ze kterého regionu jsi ? Tady v hradubicích máme třeba Míru veterináře, který má SG MT a používá ho hlavně jako svoje posunovadlo do ordinace a k myslivosti . V terénu bylo AT u SG hlavně lepší ve verzi XT - v turbu.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: SG nebo SH
Žádnej Forester neměl mezinápravovou uzávěrku. Některý měly vzadu samosvor a tím to hasne. Redukce byla u MT bez turba, protože to nemá krouťák. AT redukci nepotřebuje, z podstaty věci. Měl jsem 4AT v SG s turbem a do terénu pecka. Jestli to chceš do lesa a ne na dlouhý přesuny, tak bych tu 4AT nezatracoval. SH je větší a těžší než SG. No a výbavu neřeš, lišily se, ale jen stran komfortních prvků. Jediný, co bych si ohlídal, některý byly bez klimatizace, ale těch bylo málo. Jinak má Forester už v základu všechno, co já osobně potřebuju :-) Na Impreze mi teda chybí vyhřívání prdele a tempomat, ale bez tempomatu se v lese asi taky obejdeš :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: SG nebo SH
jsem z Prahy, ale pokud by se někde ukázala nějaká super koupě, nemám problém si dojet. Nevím, co je region hradubice (Hradec a Pardubice?)
Teď jsem cvičně našel tohle https://www.sbazar.cz/topauta/detail/14 ... nzin-116kw
ale nevím, teď začínám koukat a hledat...
Teď jsem cvičně našel tohle https://www.sbazar.cz/topauta/detail/14 ... nzin-116kw
ale nevím, teď začínám koukat a hledat...
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: SG nebo SH
Hradubice je okolí měst HK a Pardubice . Na ten region jsem se ptal, aby jsi se mohl zeptat přímo řidiče, který danou motorizací zná. Pokud by jsi šel do 4AT, tak doporučuji se svézt, aby jsi po nákupu nebyl překvapen "živostí"
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: SG nebo SH
nene, jsem pro manuál. Párkrát mi při zapadnutí "rozhoupání" auta přes spojku dost pomohlo:-) Ale to bylo i tím Pajerem se všemi závěrkami:-)
Ono to asi jde i přes A, ale nemám s tím zkušenost...
Ono to asi jde i přes A, ale nemám s tím zkušenost...
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: SG nebo SH
Ta cena za to odkazovaný SG je úplně mimo realitu. Jinak SG je lepší auto než SH, to je jen větší. Jediný a bohužel častý závady SG je koroze, Spodek, lemy a zadní lemy i hrnce.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: SG nebo SH
jj, už jsem na tipcarsu našel další 2. Jedno z H a jedno z CH:-)
170tis obě. Jak říkám, chce to čas. Ale alespoň už vím, co mám hledat.
Díky moc
170tis obě. Jak říkám, chce to čas. Ale alespoň už vím, co mám hledat.
Díky moc
Re: SG nebo SH
BTW nemáte někdo tip, kde sehnat ty plechy na zadeklování spodku?
Někde jsem tu našel, že někdo z místních to dělá, ale už jsem to vlákno zavřel e nemůžu ho najít. Někdo, kdo má zkušenosti se zvedáním...?!
Někde jsem tu našel, že někdo z místních to dělá, ale už jsem to vlákno zavřel e nemůžu ho najít. Někdo, kdo má zkušenosti se zvedáním...?!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: SG nebo SH
Kofilka dělá duralový plechy pod motor.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- milosv
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1038
- Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
- Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
- Bydliště: Syrovice
Re: SG nebo SH
Měl jsem/mám SG/SH manuál.
SG výrazně lepší jízdní vlastnosti, příjemně tužší. Redukce kratší, hmotnostně lehčí, uvnitř o něco menší. Takže víc projede ale umírá na korozi.
SH houpavá loď, v terénu občas problém s výkonem, větší a pohodlnější. Auto je větší, těžší a má bohužel delší redukci.
Jinak pozor, původně je redukce u SG i SH počítaná na zvýšení krouťáku - tahání přívěsu, ne do terénu. Želvu to neumí....
Ale i s SH jsem projel Ukrajinské Poloniny, hory v Albánii.....
Asi stojí za to si to projet a vyzkoušet.
Šťastnou ruku při výběru.
SG výrazně lepší jízdní vlastnosti, příjemně tužší. Redukce kratší, hmotnostně lehčí, uvnitř o něco menší. Takže víc projede ale umírá na korozi.
SH houpavá loď, v terénu občas problém s výkonem, větší a pohodlnější. Auto je větší, těžší a má bohužel delší redukci.
Jinak pozor, původně je redukce u SG i SH počítaná na zvýšení krouťáku - tahání přívěsu, ne do terénu. Želvu to neumí....
Ale i s SH jsem projel Ukrajinské Poloniny, hory v Albánii.....
Asi stojí za to si to projet a vyzkoušet.
Šťastnou ruku při výběru.
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Re: SG nebo SH
díky, jak to tak pozoruju, bude problém u toho SG s korozí. Na to mi umřelo i to Pajero:-)
Ale raději bych sáhl po tom SG. Přívěs ani karavan tahat nebudu a v terénu jsem za 6 let s Pajerem redukci nepoužil. Ale jasně, 2,8 diesel měl jinej krouťák, než bude mít Forester 2.0i:-)
Ale raději bych sáhl po tom SG. Přívěs ani karavan tahat nebudu a v terénu jsem za 6 let s Pajerem redukci nepoužil. Ale jasně, 2,8 diesel měl jinej krouťák, než bude mít Forester 2.0i:-)