Stránka 4 z 6

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: sob pro 18, 2010 2:00 am
od HonzaCZ
Akorát u 2.5 115kW to hrdlo sundat úplně jednoduše nejde. Resp. zjistil jsem, že nejde nandat zpět, když jsem to sundal vcelku, pak namontoval jen víko a u hrdla se nemohl vytočit s šroubkama :839:

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: pát led 07, 2011 11:59 am
od jacp
Vracím se ještě jednou k tomu to tématu. Četl jsem diskuzi o výhodnost či nevýhodnosti LPG a debata se dostala do fáze o tom, že při seřizování motor musí ven. Jedno člověk tam napsal ... cituji "U SOHC nemusí, u DOHC musí". Co na to místní subaristi? Dá se to takto shrnout?

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: pát led 07, 2011 12:12 pm
od Slavek_xxx
jacp píše:Vracím se ještě jednou k tomu to tématu. Četl jsem diskuzi o výhodnost či nevýhodnosti LPG a debata se dostala do fáze o tom, že při seřizování motor musí ven. Jedno člověk tam napsal ... cituji "U SOHC nemusí, u DOHC musí". Co na to místní subaristi? Dá se to takto shrnout?
V podstate jo...

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: sob kvě 21, 2011 9:30 am
od Ricky001
Tak začínám vážně uvažovat o přestavbě na LPG. Mám Forestera r.v. 2000, 92 kW, bez tvrzených sedel. Můžete mi někdo doporučit komu auto svěřit? Jsem ze Svitav, takže nějaký dobrý plynař v okolí? Okolím myslím rádius cca 100km .-) Je potřeba po zástavbě zařízení nějak ladit? Mám v plánu vydat se autem v brzké době na dovču kde najedu cca 3tis km a nechtěl bych se dočkat případných komplikací. To přimazávání Flaschlube - je to dobrý pro motor, nebo jen pro pocit?

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: sob kvě 21, 2011 8:19 pm
od Doro
Koukal sem se teď pěkně zblízka na sedla ventilů a po cca 170 tis. km provozu na LPG to vypadá bez problémů, tj., stav jako u benzínu.
Tak to neřeš, vyhledej si odkazy v diskuzích, na co dávat bacha a jezdi :657: :657:
...i tak to připomenu: častější seřízení ventilů a výměna svíček, kabely ke svíčkám kvalitní, netočit dlouho motor přes 5 tis. ot. na LPG, po pár tis. km najet něco km na benzín (já beru jedině 100 okt.), při škubání a střílení do výuku ihned řešit (věčinou elektrika-kable, vstřiky, filtry)
Flaschlube... a k čemu to jako má být? :845:

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: sob kvě 21, 2011 8:25 pm
od VDC
Hele Doro žije, hurá... :845:

Ohledně Flash lube ti v podstatě asi nikdo neřekne jednoznačnou odpověď. My co ho nemáme a díky pravidelnému servisu jsme bez problému najeli desítky tisíc kilometrů ti řekneme, že není potřeba. Ti co ho mají a najeli desítky tisíc kilometrů ti zřejmě řeknou, že je to bezva. Tak si z toho vyber, co je tvému srdci nejbližší. Já budu tvrdit, že nejdůležitější je každejch 30 000 kontrola ventilů a flashlube je zbytečnej. :850:

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: sob kvě 21, 2011 11:15 pm
od u-geen
a po tech 30tkm stavi jen kontrola, nebo je vetsinou potreba serizovat? Cena +/- 8k za serizeni me uplne nelaka...

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: ned kvě 22, 2011 3:26 pm
od Slavek_xxx
u-geen> jakejch 8k za serizeni ventilu? Ve tvem aute (v profilu vidim 115kW 2.5ku) jsou vahadla se sroubkem, prace pro mechanika na hodinu, maximalne na dve. Motor zustava v aute, to neni jak u DOHC, kde muselo vsechno ven (s vyjimkou moji stary H6, kde to v manualu popisujou rovnez bez vyndavani).

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: ned kvě 22, 2011 4:57 pm
od u-geen
hm takze jenom delaj bububu? je to cena od servisaka (Halbich). Predpokladam teda, ze jsou tam pak nejaky podlozky pri vulich, ktery uz nejsou seriditelny, je to tak?

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: ned kvě 22, 2011 7:13 pm
od Slavek_xxx
u-geen> jak podlozky? Zadny podlozky tam nejsou, jsou tam zkratka vahadla a vule se serizuje sroubkem. Navod je tady v dokumentech, takze zde jen obrazek:
Valve clearance
Valve clearance

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: ned kvě 22, 2011 8:23 pm
od Kutiltim
...jasně, jaké pořád podložky? Seřizování je jak u staré Š. 120!! Odstraníš spodní kryt motoru, pár dalších drobností a seřizuješ, nic složitýho :811:

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: ned kvě 22, 2011 9:36 pm
od u-geen
Koukam, ze jsem zase slepe veril zkusenymu servisakovi. Sakra :-) Kazdopadne jsem s LPG furt na vazkach, vzhledem ke spotrebe jakou mam...

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: ned kvě 22, 2011 9:49 pm
od Kutiltim
Podívej, kup si někde v subo prodejně dva těsnící krožky pod ventilové víko na trubky od svíček (1ks-75kč), vyber si jednu stranu motoru a zdemontuj ventilové víko. Stačí ti běžné nářadí, trošku tpělivosti a hned budeš vědět na čem si. Koukneš, vyměníš dvě gumgy a víko nasadíš zpátky. Seřizování ventilů teď nebudu popisovat, jde jen o to aby jsi konečně věděl co tam máš.

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: pon kvě 23, 2011 12:54 am
od u-geen
jo to bude nejlepsi, nez tu nejak teoretizovat :-) podle obrazku je to prepulena 120ca.

Re: Starší Forester na LPG?

Napsal: úte kvě 24, 2011 7:44 pm
od HonzaCZ
Pokud tě zajímá, jak to tam vypadá, tak fotky hýr http://subarufanclub.cz/galerie/thumbnails.php?album=72 , letmý popis hýr - http://subarufanclub.cz/wiki/navody/ser ... le_ventilu