Starší Forester na LPG?

Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od HonzaCZ »

Akorát u 2.5 115kW to hrdlo sundat úplně jednoduše nejde. Resp. zjistil jsem, že nejde nandat zpět, když jsem to sundal vcelku, pak namontoval jen víko a u hrdla se nemohl vytočit s šroubkama :839:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
jacp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 06, 2010 2:26 pm

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od jacp »

Vracím se ještě jednou k tomu to tématu. Četl jsem diskuzi o výhodnost či nevýhodnosti LPG a debata se dostala do fáze o tom, že při seřizování motor musí ven. Jedno člověk tam napsal ... cituji "U SOHC nemusí, u DOHC musí". Co na to místní subaristi? Dá se to takto shrnout?
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Slavek_xxx »

jacp píše:Vracím se ještě jednou k tomu to tématu. Četl jsem diskuzi o výhodnost či nevýhodnosti LPG a debata se dostala do fáze o tom, že při seřizování motor musí ven. Jedno člověk tam napsal ... cituji "U SOHC nemusí, u DOHC musí". Co na to místní subaristi? Dá se to takto shrnout?
V podstate jo...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Ricky001
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
Jméno a příjmení: Petr Porš
Bydliště: Litomyšl

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Ricky001 »

Tak začínám vážně uvažovat o přestavbě na LPG. Mám Forestera r.v. 2000, 92 kW, bez tvrzených sedel. Můžete mi někdo doporučit komu auto svěřit? Jsem ze Svitav, takže nějaký dobrý plynař v okolí? Okolím myslím rádius cca 100km .-) Je potřeba po zástavbě zařízení nějak ladit? Mám v plánu vydat se autem v brzké době na dovču kde najedu cca 3tis km a nechtěl bych se dočkat případných komplikací. To přimazávání Flaschlube - je to dobrý pro motor, nebo jen pro pocit?
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Doro »

Koukal sem se teď pěkně zblízka na sedla ventilů a po cca 170 tis. km provozu na LPG to vypadá bez problémů, tj., stav jako u benzínu.
Tak to neřeš, vyhledej si odkazy v diskuzích, na co dávat bacha a jezdi :657: :657:
...i tak to připomenu: častější seřízení ventilů a výměna svíček, kabely ke svíčkám kvalitní, netočit dlouho motor přes 5 tis. ot. na LPG, po pár tis. km najet něco km na benzín (já beru jedině 100 okt.), při škubání a střílení do výuku ihned řešit (věčinou elektrika-kable, vstřiky, filtry)
Flaschlube... a k čemu to jako má být? :845:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od VDC »

Hele Doro žije, hurá... :845:

Ohledně Flash lube ti v podstatě asi nikdo neřekne jednoznačnou odpověď. My co ho nemáme a díky pravidelnému servisu jsme bez problému najeli desítky tisíc kilometrů ti řekneme, že není potřeba. Ti co ho mají a najeli desítky tisíc kilometrů ti zřejmě řeknou, že je to bezva. Tak si z toho vyber, co je tvému srdci nejbližší. Já budu tvrdit, že nejdůležitější je každejch 30 000 kontrola ventilů a flashlube je zbytečnej. :850:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od u-geen »

a po tech 30tkm stavi jen kontrola, nebo je vetsinou potreba serizovat? Cena +/- 8k za serizeni me uplne nelaka...
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Slavek_xxx »

u-geen> jakejch 8k za serizeni ventilu? Ve tvem aute (v profilu vidim 115kW 2.5ku) jsou vahadla se sroubkem, prace pro mechanika na hodinu, maximalne na dve. Motor zustava v aute, to neni jak u DOHC, kde muselo vsechno ven (s vyjimkou moji stary H6, kde to v manualu popisujou rovnez bez vyndavani).
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od u-geen »

hm takze jenom delaj bububu? je to cena od servisaka (Halbich). Predpokladam teda, ze jsou tam pak nejaky podlozky pri vulich, ktery uz nejsou seriditelny, je to tak?
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Slavek_xxx »

u-geen> jak podlozky? Zadny podlozky tam nejsou, jsou tam zkratka vahadla a vule se serizuje sroubkem. Navod je tady v dokumentech, takze zde jen obrazek:
Valve clearance
Valve clearance
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Kutiltim »

...jasně, jaké pořád podložky? Seřizování je jak u staré Š. 120!! Odstraníš spodní kryt motoru, pár dalších drobností a seřizuješ, nic složitýho :811:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od u-geen »

Koukam, ze jsem zase slepe veril zkusenymu servisakovi. Sakra :-) Kazdopadne jsem s LPG furt na vazkach, vzhledem ke spotrebe jakou mam...
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Kutiltim »

Podívej, kup si někde v subo prodejně dva těsnící krožky pod ventilové víko na trubky od svíček (1ks-75kč), vyber si jednu stranu motoru a zdemontuj ventilové víko. Stačí ti běžné nářadí, trošku tpělivosti a hned budeš vědět na čem si. Koukneš, vyměníš dvě gumgy a víko nasadíš zpátky. Seřizování ventilů teď nebudu popisovat, jde jen o to aby jsi konečně věděl co tam máš.
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od u-geen »

jo to bude nejlepsi, nez tu nejak teoretizovat :-) podle obrazku je to prepulena 120ca.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od HonzaCZ »

Pokud tě zajímá, jak to tam vypadá, tak fotky hýr http://subarufanclub.cz/galerie/thumbnails.php?album=72 , letmý popis hýr - http://subarufanclub.cz/wiki/navody/ser ... le_ventilu
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Forester“