Starší Forester na LPG?
Re: Starší Forester na LPG?
Můj zaměstnavatel má evidentně jiné priority ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Re: Starší Forester na LPG?
OK.Díky za trpělivost. Zkusím teda ještě pohledat. Celkem mě ale překvapuje, že k takto zásadní věci (protože vytahovat motor co 30 k km je absurdní) je tak malo informací a panuje takovýto zmatek .RallyCAD píše:No to právě nevím. U 92kW to je na 100% štelovatelné šroubovákem.
Teda šroubovákem.... Na šroubovák tamnení moc místa. Já to dělám tak, že si
vezmu nástavec z goly a zasunu do něj plochej bit. Je tam místa cca 6cm,
takže normální šroubovák tam nedostaneš.
Ono obecně - kromě výměny svíček a štelování ventilů, kteréžto úkony se
provádějí v dost stísněných podmínkách je naopak všechno ostatní líp přístupný
než u jiných motorů. Veškeré příslušenství motoru je nahoře (servo, altík, klimakompresor,
elektrika, čidla, hadičky a trubičky). Pod motorem jsou pouze svody výfuku. Obecně se
na Subaru dělá všechno líp než na jinejch autech, ke všemu je lepší přístup a spojovací
materiál je velmi kvalitní a nerezaví. Já si auto kompletně dělám sám a jsem pořád nadšený,
jak maj všechno domyšlený do konce...
Re: Starší Forester na LPG?
Tak ten kod motoru mám EJ20FLSPLB. F na páté pozici by mělo znamenat, že má tvrzený sedla ventilů.
Nevím jak je to u ostatních systémů ale u LPi nepoznám rozdíl mezi benzínem a plynem. Na plyn to má mít dokonce o 4% vyšší výkon díky většímu objemu nasátého vzduchu. Ale je to údaj z měření na brzdě, pocitově nic nevnímám.
LPi Vialle montuje fa.Coubal v Praze. Mně to stálo 40.000,- bez DPH. Ty čerpadla se právě z důvodu aby se nesrali musí každých 75000 km repasovat. Cena je 4.000,-.RallyCAD píše:Pokud chceš systém LPI (vstřikování kapalné fáze LPG), počítej s tím, že to bude stát od 50.000,-Kč výš, nedělá to leckdo a po cca 50-70tis km se serou čerpadla).
Nevím jak je to u ostatních systémů ale u LPi nepoznám rozdíl mezi benzínem a plynem. Na plyn to má mít dokonce o 4% vyšší výkon díky většímu objemu nasátého vzduchu. Ale je to údaj z měření na brzdě, pocitově nic nevnímám.
Do červenýho, to už by bylo asi moc, ne? Jezdím na plyn do 4000 otáček, krátkodobě max. do 4500. Když chci točit víc, přepínám na benzín. Ze svý hlavy to nemám a při prodeji auta ti taky nikdo nic neřekne. Dozvěděl jsem se to až z diskuzí na Subaru fórech, že se to nemá na plyn skrzevá ochrany ventilových sedel moc točitRallyCAD píše:na LPG se musí jezdit hodně s rozumem, tzn. netočit do červenýho
Já taky bohužel nemám srovnání, ale od vyšších otáček je to fakt pila.RallyCAD píše:Nikdy jsem v tom nejel a tak nemůžu srovnávat s 92kW, ale podle křivky výkonu se přidávalo hlavně ve vyšších otáčkách a nárust krouťáku nebyl oproti předchozí verzi nijak dramatický.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Re: Starší Forester na LPG?
Takže mám Forestra 04 asi dva měsíce a nechal jsem si namontovat od "HL Propanu" systém (magic). Stál mě 28 klacků a zatím plná spokojenost. Sice nemám tvrzené sedla....takže jsem nucen seřizovat ventily každých 30000 km.
Co se týče toho seřízení, je to jednoduché jak facka. Měl jsem z toho strach, ale když to přeženu-tak za 3 hoďky není co dělat. Každý tady popisuje katastrofické scénáře a když sundáte ventilové víko, hned si vzpomenete na starou dobrou Škodovku. Na pravé straně musíte demontovat sání a na levé baterii a nádobku odstřikovače. Samozřejmě ještě spodní kryt(plech) motoru. Demontujete ještě pár drobností, mimochodem vše je příspůsobené a seřízení může začít....jak říkám hračka.
U pozdějších motorú, kde jsou už kalibrované podložky je to problém. Seřízení není problém, průser je v tom že nemáte ty podložky. Mají je autorizované servisy, ale i zásoba podložek u vás doma v šuplíku vám nezaručí že zrovna tu správnou tlošťku máte.
Nevím jestli jsem trošku poradil, jinak mě vyveďte z omylu.
Co se týče toho seřízení, je to jednoduché jak facka. Měl jsem z toho strach, ale když to přeženu-tak za 3 hoďky není co dělat. Každý tady popisuje katastrofické scénáře a když sundáte ventilové víko, hned si vzpomenete na starou dobrou Škodovku. Na pravé straně musíte demontovat sání a na levé baterii a nádobku odstřikovače. Samozřejmě ještě spodní kryt(plech) motoru. Demontujete ještě pár drobností, mimochodem vše je příspůsobené a seřízení může začít....jak říkám hračka.
U pozdějších motorú, kde jsou už kalibrované podložky je to problém. Seřízení není problém, průser je v tom že nemáte ty podložky. Mají je autorizované servisy, ale i zásoba podložek u vás doma v šuplíku vám nezaručí že zrovna tu správnou tlošťku máte.
Nevím jestli jsem trošku poradil, jinak mě vyveďte z omylu.
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3140
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Starší Forester na LPG?
navic jsou ty podlozky myslim pekne drahe :666:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starší Forester na LPG?
Nevím jestli to tady někdo náhodou nepsal, ale kvůli kontrole ventilových vůlí se nemusí vyndavat žádnej motor. Když ty vůle chcete seřídit, tak dvojvačkové motory mají -šroubek + matičku ::-DD: , tudíž se vyndavat motor NEMUSÍ. Všechny čtyř vačkové motory (ať atmosférické, či přeplňované) se vyndavat MUSÍ, protože tam vůle vymezujete kalibrovaným dílem ( podložka nebo celá miska, v případě motorů, které mají proměnlivý zdvih ventilů je to ještě o malinko složitější). Jediná výjimka u čtyřvačkovejch motorů je turbo Legacy r.v. 92-94 a tuším ještě pár prvních Impréz r.v. zhruba 93-95, který mají ještě hydraulický štelování.
Re: Starší Forester na LPG?
Když to shrnem, tak motory se šroubky např.(EJ20) do 2005 není problém. S podložkami- bohužel servis. Pokud je motor konstruován na pohon s alternativním palivem, tedy LPG v tom případě má tvrzené sedla a seřízení není nutné-pouze kontrola. :850:
Je teda velmi dobře vybírat a určit si priority :718:
Je teda velmi dobře vybírat a určit si priority :718:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Starší Forester na LPG?
als> a co stara H6ka 154kW? Pokud vim (a je to i v manualu naznaceny) tak ani pri kontrole ani pri serizovani motor ven nemusi.als píše:Nevím jestli to tady někdo náhodou nepsal, ale kvůli kontrole ventilových vůlí se nemusí vyndavat žádnej motor. Když ty vůle chcete seřídit, tak dvojvačkové motory mají -šroubek + matičku ::-DD: , tudíž se vyndavat motor NEMUSÍ. Všechny čtyř vačkové motory (ať atmosférické, či přeplňované) se vyndavat MUSÍ, protože tam vůle vymezujete kalibrovaným dílem ( podložka nebo celá miska, v případě motorů, které mají proměnlivý zdvih ventilů je to ještě o malinko složitější). Jediná výjimka u čtyřvačkovejch motorů je turbo Legacy r.v. 92-94 a tuším ještě pár prvních Impréz r.v. zhruba 93-95, který mají ještě hydraulický štelování.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Starší Forester na LPG?
Spíš si myslím, že někteří mechanici radši vytáhnou motor aby si ulehčili práci (lepší přístup k ventilům). A samozřějmě si to nechají zaplatit :655:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Re: Starší Forester na LPG?
No ten, kdo to někdy dělal, tak ví, že tam je fakt přístup na hovno a možná že to vyndání není ani tak známka toho, že chtěj oškubat zákazníka, ale chtěj to udělat pořádně :655:
Ono se hezky kritizuje servisy, když ten úkon třeba člověk nikdy nedělal (a servisů se nezastávám, ten kdo mě zná, tak ví, že moc servisů, kterým bych svěřil auto není ::-DD: )
Ono se hezky kritizuje servisy, když ten úkon třeba člověk nikdy nedělal (a servisů se nezastávám, ten kdo mě zná, tak ví, že moc servisů, kterým bych svěřil auto není ::-DD: )
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Starší Forester na LPG?
Je fakt, že ve finále je rychlejší ten motor vyndat, nebo ho alespoň částečně
povysunout, než se hodiny snažit třema prstama o nemožné. Trochu to připomíná
práci gynekologa a pokud to dělá někdo poprvý, tak je velká šance že to udělá blbě.
I u klasického seřizování se šroubkama je to dost pakárna. Ruce se mastí od oleje,
všechno v ruce prokluzuje a může se stát, že člověk špatně utáhne šroubek.
Pokud už byl motor z auta ven a má "rozhýbané" vodící kolíky, tak je asi lepší ho
vytáhnout ven. Vždyť je to celkově asi 12 šroubů, pár hadiček a konektorů...
povysunout, než se hodiny snažit třema prstama o nemožné. Trochu to připomíná
práci gynekologa a pokud to dělá někdo poprvý, tak je velká šance že to udělá blbě.
I u klasického seřizování se šroubkama je to dost pakárna. Ruce se mastí od oleje,
všechno v ruce prokluzuje a může se stát, že člověk špatně utáhne šroubek.
Pokud už byl motor z auta ven a má "rozhýbané" vodící kolíky, tak je asi lepší ho
vytáhnout ven. Vždyť je to celkově asi 12 šroubů, pár hadiček a konektorů...
Re: Starší Forester na LPG?
HonzaCZ píše:No ten, kdo to někdy dělal, tak ví, že tam je fakt přístup na hovno a možná že to vyndání není ani tak známka toho, že chtěj oškubat zákazníka, ale chtěj to udělat pořádně :655:
Ono se hezky kritizuje servisy, když ten úkon třeba člověk nikdy nedělal (a servisů se nezastávám, ten kdo mě zná, tak ví, že moc servisů, kterým bych svěřil auto není ::-DD: )
Nechci v žádném případě kritizovat práci mechaniků Sám jsem několik let auta opravoval a dobře vím co ta práce obnáší. Jestli jsem někoho urazil- tak se omlouvám :cheers: Jinak chci jenom zopakovat že konkrétně u Forestrů není špatný přístup k ventilům a seřízení není zas takový problém :811: U Imprezy a Legacy to bude asi jinak :666:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Re: Starší Forester na LPG?
Ne, pokud vím, tak neurazil U Outbacka to je pro saxanu, ale dá se to bez vyndání. Ovšem mám z toho špatný pocit, že jsem to neudělal úplně dokonale. Proto si to na jaře zopáknu s odborným dohledem (teda doufám, Aleši? :690: :pr: :845: )Kutiltim píše:Nechci v žádném případě kritizovat práci mechaniků Sám jsem několik let auta opravoval a dobře vím co ta práce obnáší. Jestli jsem někoho urazil- tak se omlouvám :cheers: Jinak chci jenom zopakovat že konkrétně u Forestrů není špatný přístup k ventilům a seřízení není zas takový problém :811: U Imprezy a Legacy to bude asi jinak :666:
Nevím, jestli někdo u mýho auta seřizoval při 100 000 km, ale já, když seřizoval při 200 000 km, tak tam teda pár volných a pár naopak těsných bylo. Takže rozhodně doporučuji i pro neplynaře to nechat podle plánu pravidelnýho servisu zkontrolovat, popřípadě seřídit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starší Forester na LPG?
Slávku: stará H-6 má klasický podložky, jo jo myslím,že jsem to někde v manuálu taky zahlédl, že se to seřizuje na autě, dokonce na to existuje spešl přípravek za špesl peníz. Ale je to tak jak píše Honza a RallyCAD, já už jsem na H-6ce seřizoval ventily (odhad) asi 15krát, a moc si to nedovedu představit to dělat na autě, když máš docela honičku to jenom změřit. Motor ze starý H-6ky jde ven docela dobře (tedy když tam není LPG ::-DDD: ) a další docela podstatná věc je ta, že když to budeš dělat na autě s přípravkem, tak tam vyndaváš podložky po dvou a hned je tam zase musíš vrátit, aby šlo otočit s vačkou, tudíž ti odpadá možnost ty podložky mezi sebou prohazovat a tedy rovnou objednat všechny nové - pokud to nechceš dělat 14dní ::-DD:
Kutile: Každej kdo měl možnost porovnat náročnost seřizování ventilů na dvouvačce a na čtyř vačce ti potvrdí, že dvouvačka (ať už Forester, Legacy, Outback, nebo Impreza) je oproti čtyřvačce naprostá pohodička s prstíkem v nose - no to zase přeháním ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: , ale jde to dobře.
Honzo:si nevěříš? :845: - někdy na to kouknem :chlastslast:
Kutile: Každej kdo měl možnost porovnat náročnost seřizování ventilů na dvouvačce a na čtyř vačce ti potvrdí, že dvouvačka (ať už Forester, Legacy, Outback, nebo Impreza) je oproti čtyřvačce naprostá pohodička s prstíkem v nose - no to zase přeháním ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: , ale jde to dobře.
Honzo:si nevěříš? :845: - někdy na to kouknem :chlastslast:
Re: Starší Forester na LPG?
No, nevěřim Třeba rozvody už mám zmáknutý. Ty jsem jednou dělal a podruhý kontroloval a měnil kladku a to už mám zmáknutý. Akorát škoda, že jsem si napoprvě dal ten karton na chladič až později, když už jsem ten chladič trochu pochroumal Ale ventily moc ne-e.. taky díky tomu přístupu.als píše:Honzo:si nevěříš? :845: - někdy na to kouknem :chlastslast:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno