Starší Forester na LPG?

Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od HonzaCZ »

Tady pár fotek ze seřizování ventilů na 2.5 115kW
http://subarufanclub.cz/galerie/thumbnails.php?album=72
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
jacp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 06, 2010 2:26 pm

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od jacp »

HonzaCZ píše:Tady pár fotek ze seřizování ventilů na 2.5 115kW
http://subarufanclub.cz/galerie/thumbnails.php?album=72
Jestli dobře koukám tak si měnil i těsnění pod hlavou. Někde jsem čet že u subaru se to musí měnit po každé když se sundá hlava. Je to pravda nebo pověra internetových diskuzí? :-)
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Kutiltim »

Alsi - s tou čtyřvačkou ti věřím. Místa tam bude ještě míň :670: Já jsem dělal čtyřvačku pouze u 613 a tam nebyl takový problém, akorát těch ventilových víček bylo jak nasr..... :713:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od HonzaCZ »

jacp píše:Jestli dobře koukám tak si měnil i těsnění pod hlavou. Někde jsem čet že u subaru se to musí měnit po každé když se sundá hlava. Je to pravda nebo pověra internetových diskuzí? :-)
Tak to koukáš špatně... To je přeci těsnění ventilovýho víka a hlavu bys na motoru v autě ani nemohl sundat ;-)

Jinak tedy k tvojí otázce: Nejsem si jistý, jestli 100% vždy, ale když se sundavá hlava, zejména na více naběhaném motoru, je dobré jí nechat zkontrolovat na rovnost dosedací plochy, těsnost a pak dát nová těsnění. (u všech aut, nejen Subaru)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
jacp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 06, 2010 2:26 pm

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od jacp »

HonzaCZ píše:Tak to koukáš špatně... To je přeci těsnění ventilovýho víka a hlavu bys na motoru v autě ani nemohl sundat ;-)

Jinak tedy k tvojí otázce: Nejsem si jistý, jestli 100% vždy, ale když se sundavá hlava, zejména na více naběhaném motoru, je dobré jí nechat zkontrolovat na rovnost dosedací plochy, těsnost a pak dát nová těsnění. (u všech aut, nejen Subaru)
Já sem trouba :-) po ránu se mi nějak popletly pojmy s dojmy... v původní otázce jsem myslel těsnění ventilového víka.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od HonzaCZ »

jacp píše: Já sem trouba :-) po ránu se mi nějak popletly pojmy s dojmy... v původní otázce jsem myslel těsnění ventilového víka.
Menil jsem tesneni ventilovych vik (cca 300/ks orig.) a tesneni na trubkach svicek (cca 70/ks orig.). Pod vikama bylo ocividne puvodni, takze tam to melo smysl a ty kulaty jsem menil, protoze ke svickam prosakoval olej. Na vsechny tesneni jsem jeste pouzil cerny silikon Teroson odolny oleji.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak jeste k ventilum na dvoulitru, ja jsem dnes nechal menit olej a mechanik (neautorizovanej, ale krom elektriky pro plebs dela vyhradne Subaru :845: ) na to kouka a rika: ty mas hydrostely - podle vik ventilu. Pak rika, no jo, ale je to Impreza. Tak jsme sundali naljevaci hrdlo a kuk, je tam vahadlo se sroubkem :850:
Takze musim svou recenzi na auto.cz trochu poopravit. Nu coz, clovek se furt uci. Da se podle cisla motoru zjistit (napr. u Legacy), jestli jsou tam hydrostavy nebo vahadlo se sroubem? Nebo vite nekdo, ktery dvouvackovy Subaru je melo?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od HonzaCZ »

Psal to tady nekde als. Nevim jestli v tomto tematu, ale nekde to tu je.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od hetzer »

Slavek_xxx: jak uz jsem ti psal na cetu, podle me ma hydrostely z dvoulitru pouze prvni verze ktera se delala do roku 96. melo by to jit poznat z cisla typu motoru
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Slavek_xxx »

hetzer> jojo, vim (pamatuju si to i pres tech par Kozlu ::-DDD: )
Nicmene zkus to rozepsat, tyka se to vsech 2.0 atmosfer do roku 1996 (tedy Imprez a Legacy) nebo Legacy slo s hydrostavama az do roku 98? A co motory 2.2? Starsi 1.8my a 1.6ky byly klasika se sroubkem? Lay it on me :850:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od als »

Všechny atmosféry do roku 1996 měli hydra (1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 3.3 - Legacy,Impreza,SVX), Pak na tyto starý motory daly štelování pomocí šroubku a matičky (a ještě pár malých úprav),a montovali to zhruba 1-2 roky podle modelů a pak udělali nové motory (mají větší víka ventilů a jsou v nich otvory pro svíčky :-) ) Kapitola sama pro sebe je čtyřvačkovej dvaapůllitr (OBK a Legacy 97-98), kterej má podložky :725: ::-DD:
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Slavek_xxx »

als> super, dekuji :supeer: Proto ta zminka o starych vikach od meho mechanose...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od als »

Slávku, ale to samozřejmě neznamená, že v nějakym Forestru nemůže být motor s hydraulikou. Ty motory jsou záměnný a z venku to nemáš šanci poznat.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od Slavek_xxx »

als> to je jasny, ale predpokladam, ze do Forestera uz se hydra nedavaly. Pro zjisteni co je vevnitr staci sundat nalejvaci hrdlo oleje, je tam na dvou sestkach sroubech. Pak se posviti dovnitr a je to dobre videt.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Starší Forester na LPG?

Příspěvek od als »

tak tak :850:
Odpovědět

Zpět na „Forester“