pérovanie u Outbacku

simo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: ned srp 09, 2020 7:32 pm
Jméno a příjmení: Ján Siman

pérovanie u Outbacku

Příspěvek od simo »

Chlapi, aký je rozdiel v pružení Outbacku a Forestra ? Sú to tie isté perá, tie isté systémy, súčiastky, či je to iné ? Nejako predpokladám, že na Forestri sú pera silnejšie, ale nie som si istý.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od podvlada »

Netuším o jaké generaci/ročníku mluvíš, ale u starších to bylo jiný. Tedy Legacy/Outback měly vpředu MacPherson, vzadu multilink, a Impreza/Forester měly P i Z MacPherson? Alespoň systém byl tedy stejný, ale zaměnitelnost dílů taky nebyla 100%. Tedy pokud jsi chtěl zvýšit Imprezu, šlo to nějak prohodit a nakombinovat s Foresterem, naopak snížení Forestera díly z Imprezy, ale určitě ne Outback a Forester.

Proč se vlastně ptáš? :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
simo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: ned srp 09, 2020 7:32 pm
Jméno a příjmení: Ján Siman

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od simo »

Pýtam sa kvôli tomu, že váham vo výbere medzi Outbackom a Forestrom. Vyskúšal som oboje. Outback sa mi páčil po jazdnej stránke viacej. Mal som pocit, že to je auto, dobre to sedelo na ceste, dobre reagovalo. Akurát ja potrebujem jazdiť trochu aj v teréne, mám chatu v kopcoch, kde ide lesná cesta. Do roka tak max. 10% ročného nájazdu pochodím po teréne. Tak či by som na Outbacku skôr nevytĺkol tlmiče, čapy a iné súčasti pruženia.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od podvlada »

Odolnosti bych se nebál ani v jednom případě. A vyměnit tlumiče je práce na odpoledne, nic hroznýho. Jen, pokud jsou tam pořád ještě samonivelační, tak to je docela velká suma :-) Nicméně dá se to řešit obyčejnými, jen trochu ubyde komfort. I silentbloky se dají nějak řešit, existují polyuretanový náhrady...
Kdyby ti chyběla světlá výška, spoustu lidí řeší zvýšení pomocí podložek nad tlumiče, mezi tlumič s pružinou a kastli.
Nebál bych se zásadního rozdílu ve výdrži mezi O a F :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od quickly »

Rozdíl otik a Forester je světlá výška a najezdove úhly. Jinak je kvalita podle mne shodná.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od Traveller »

Quickly to ví nejlépe - má čerstvou zkušenost s oběma typy.
Já bych si myslel, že by mohl Oťas vydržet trochu více, jelikož je to vlajková loď automobilky, takže se na něm nešetří.
Co se týká samonivelačních tlumičů, tak na SJ forejse stojí okolo 12-13.000Kč.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od VDC »

Simo o jakých ročnících se bavíme ??

Poslední Outback, který měl podvozek typově stejný, jako Forester a Impreza byl BG, to znamená ročník 97-98.
Potom už je to tak jak píše podvlada, otb vzadu multilink, Forester a Impreza vzpěry mc pherson.
Ale to platí zase jen do nějakého roku 2008, protože pak na multilink přechází i ostatní modely.
Tvrdost pružin o životnosti podvozku nic nevypovídá. Ta je napříč modely plus mínus stejná.
Takže jediný zásadní rozdíl jsou nájezdové úhly, které má Outback výrazně větší.
Taky je důležité, co si představuješ pod pojmem terén....
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od quickly »

Otik je perfektní na silnici, forestik je menší na manévry. Pokud si odmyslim najezdove úhly, kde vytezi Forester, tak v normálním terénu jsou oba dva stejní. Dost záleží na motorizaci.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
simo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: ned srp 09, 2020 7:32 pm
Jméno a příjmení: Ján Siman

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od simo »

Vidím, že Quickly, ty si hodne kompetentný porovnať tieto dva modely. Sedel som aj v Outbacku, aj Forestri. Outaback sa mi hodne páčil, auto na úrovni. Sedelo dobre na ceste, dobre odpruženie a pohodlie, aj reakcia motora na zošľapnutie plynového pedála. Nehovorím, že Forester výrazne v tomto zaostával, ale asi o 10% som mal lepší dojem v tomto z Outbacka. Motorizácia Outbacka čo som skúšal bol to diesel 2.0 automat, rok výroby 2015. Nevýhody podľa mňa Outbacku : nižšia svetelná výška, horšie nájazdové uhly, dlhšie vozidlo, ktoré mám obavu ako budem parkovať na preplnenom parkovisku. Forester som testoval 2013 benzín, automat. Tu som bol dosť rozčarovaný z jazdných vlastnosti prevodovky. Na zošľapnutie plynového pedálu reagoval zvýšením zvuku, otáčok a výkon prichádzal dosť opozdene. Dosť mi tam vadilo pri každom zošľapnutí a požiadavke zväčšenia výkonu ten zvýšený zvukový efekt. Keď už sa motor rozbehol, tak podľa zvuku sa nedalo orientovať, bol jednoliaty len pozerám, že už mám 100 km/h. Nemal somz toho dobrý pocit až som začal rozmýšľať o alternatíve inej značky. Potom som išiel do 2015 automat diesel. Tu to bola paráda, po zošliapnutí plynového pedála to malo hneď odozvu, zvuk sa nezvýšoval nepríjemne, dalo sa podľa zvuku orientovať, auto lepšie sedelo na ceste. Vravím si, že by preto, že je to diesel ? Potom som išiel do 2014 benzín, automat. Jazdné to bolo veľmi podobné ako predchádzajúci diesel, takže som pochopil, že rozdiel je v ročníku výroby nie palive. No a napokon som vyskúšal 2015 diesel, manuál. Tu bola reakcia na plynový pedál a radenie najlepšia, bez žiadného opozdenia. Chlapík si neskutočne chválil diesel, vraj on robí apotrebu aj pod 6 litrov,nemal s ničím žiadne problémy menil iba olej a brzdové platničky, do iného ako diesla nemieni už ani ísť, len potrebuje nové auto na odpisovanie v ramci firmy. No pri manuály v teréne som zistil, že auto hodne uteká, treba ho brzdiť a vyšľapovať spojku a potom sa cez spojku pohýňať. A to či cestou hore kopcom, či dole kopcom. Terén je sklanatá lesná cesta občasnými dierami a vytrčajúcimi skalami. Takže auto tu nemôže bežať rýchlo ale pomaly a plynulo. V tomto smere sa vozidlo s automatickou prevodovkou v teréne lepšie ovláda. Takže už viem, že chcem automat. Akurát ešte stále som sa celkom nevzdal diesla. No teraz riešim dilemu, či Forester, či Outback. Na normálne cesty by určite bola lepšia voľba Outback, do terénu Forester. Tak neviem ty máš skúsenosti aj s jedným aj s druhým modelom, čo mi odporučíš ty ? Ako sa ti parkovalo s Outbackom na preplnenom parkovisku, nebolo to krútenie sa na niekoľko krát ?
simo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: ned srp 09, 2020 7:32 pm
Jméno a příjmení: Ján Siman

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od simo »

Ešte doplním k tomu terénu. Nemá tam problém Hyundai Kona, benzín, automat, priateľka ma. Bol som tam aj na Hyundai Tucson, diesel, automat, tiež nemal problém. Ale keď si sadneme 4, klesne podvozok a už sa chytá spodok. Pokiaľ viem, tak Tucson má svetelnú výšku 17 cm a Kona 17,8 cm. Pri prejazde cez potôčik, však Kona ma nájazdové uhly na hrane, senzory tam pípajú naplno.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od quickly »

Z tvého popisu doporučuji Forester s CVT, do terénu v pohodě, umí jet krokem a xmode tě vytáhne. Je kratší a opticky méně široký. U otika 2019 s motorem 2.5 mám nižší spotřebu než Forester 2013 2.0. Je to novějším motorem a otikovi vyhovují delší trasy a nevadí mu dálnice. Forestik 2013+ je nad 120 dost hlučný, otik nádherně tichý. Na cvt je potřeba si zvyknout, případně měnit režim I a S. Cvt je hlavně tiché a pomocí double kick Down se dá při předjíždění popohnat. Pokud jezdíš častěji R a D, tak raději otik, Forester je spíše okresky, město a terén. Otik na mnohem větší komfort a ticho, ale je to dlouhá a široká obluda :). Mám doma otika BR, takže přechod Forester SJ do otika BS nebyl tak výrazný. S otíkem jezdím o 10 km/h víc než s Foresterem, mám nižší spotřebu, protože jezdím delší trasy. Do terénu je ale limitující najezdovy úhel. Za 14 dnů budeme mít sraz v Bělé, kde pojedu poprvé s otíkem, tak jsem zvědavý. Předtím SH i SJ neměly problém.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
simo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: ned srp 09, 2020 7:32 pm
Jméno a příjmení: Ján Siman

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od simo »

Veľká vďaka.
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od suubaru »

pokud vyhovuje nafta 2015 cvt v outbacku, tak do něj. Já byl docela spokojený. Teď je šance koupit naftového s menším nájezdem výhodně, je podhodnocený.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od spm »

Nicméně dlužno dodat, že podhodnocený je proto, že se ten motor obvykle po ne úplně dlouhé době vysere tím způsobem, že se mění celý :-DDD Jasně, ono teď se říká, že 2015 je v pohodě, předtím se to říkalo, že 2014, 2013, ... a osobně mám pocit, že přestanou být v pohodě, jak se zvýší jejich stáří a množství aut, které mají najeto víc jak kilo.

Co se týče toho manévrování, nemůžu úplně hodnotit tyhle novější generace, jelikož šly rozměry o něco nahoru. Ale co se mě týče Outbacku a parkoviště, tak na značených parkovištích, kde je ta velikost místa alespoň nějak normovaná, se s tím parkuje docela v pohodě. Ok, ne vždycky se do toho místa trefím na první pokus, je u toho potřeba trochu přemýšlet (což u imprezy/forestra tohohle věku třeba potřeba není :-) ), ale není to nic dramatického. O něco horší sport je parkování ve městě v přeplněné části do řady. Jednak se to délkově do většiny těch míst nevejde, protože odsud typicky odjelo kratší auto. A jednak zastrkat to tam s tím rejdem dá dost práce (podobně dost práce to dá, když tam to místo bylo, ale nějaký takyřidič, co přijede po tobě, ti ho nenechá).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1882
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: pérovanie u Outbacku

Příspěvek od jkotek »

Parkování podél s otíkem BS jde docela snadno díky couvací kameře. MY 2015 ale nemá přední kameru a BS má čumák dost vysoko, takže to chce trochu cviku odhadnout přední mezeru.
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“